Nu is voor mij de druk van het op een bepaald uur aankomen eraf en dit maakt mijn leven een héél stuk fijner en relaxter, zonder dat ik mijn werk niet goed doe.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Dat geloof ik meteen Duhelo.
Ik ben dan ook weer niet iemand die echt lang op bed blijft in de ochtend, mijn eigen tijd is tussen 8 en half 9 op staan. Dus heel schappelijk vind ik zelf.
Maar dat is voor veel banen te laat omdat het daar al om 7 beginnen is, dan komt er reistijd ook nog bij.
Sjira schreef:Hmm er worden echt wat goede dingen genoemd. Ik ben zelf ook altijd een avondmens geweest en had ook ernstig veel moeite met opstaan. Ik was ook vaak 5 of 10 minuten te laat. Nu heb ik flexibele werktijden bij een superleuke werkgever en werk. En sinds ik ook vaak in het weekend vroeg op moet voor paardlief ben ik echt een ochtendmens geworden (het kan dus). Ik ga de komende dagen als ik opsta de tafel dekken en ontbijt maken. Dan roep ik hem om 8u voor een lekker ontbijt. Als hij dan nog zijn bed niet uitkomt of erna alsnog te laat komt, dan is het 100% zeker een 'niet willen' probleem. Goed plan?
Sjira schreef:Hij is wel erg chaotisch, heeft een slecht korte termijn geheugen en vergeet nog net zijn schoenen niet aan te trekken voordat hij de deur uitgaat. Als hij 10 minuten geleden iets heeft opgeruimd, kan het zo zijn dat hij nu al is vergeten waar hij het heeft neergelegd.
Sjira schreef:Enige jammere is dus dat het niet ZIJN probleem is maar dat van iedereen in zijn omgevingWas het maar zijn probleem, dan deed ie er tenminste wat aan!! (Beetje cru gezegd natuurlijk maar slaat wel de spijker op z'n kop).
Sizzle schreef:Ach, bemoederen of helpen.
Soms ondervang je elkaars zwaktepunten in een relatie
Mijn broer is echt een drama in de ochtend. Hij wil echt en het frustreerd hem tot op het bot. De enige manier waarop de dag echt tot hem doordringt is al hij een gesprek moet voeren. Aangezien hij single is spreekt hij bij kritsche afspraken af dat iemand hem In de ochtend belt.
Klink raar, maar het is echt een soort status van ontoerekeningsvatbaar.