Jeugdsentiment!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:44

Afbeelding

Ik heb hem nog steeds met enkele spelletjes.
En de spelletjes blijven leuk! <3

Sommige nog steeds niet uitgespeeld. :=

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:46

Seventeen schreef:
Of runescape!
Wat voelde ik mij stoer toen ik dat spel speelde. :P

Wist je dat dat nog steeds bestaat :')

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:56

puppy1128 schreef:
[ Afbeelding ]

Donkey Kong <3

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:58

Lowara schreef:
Suzanne F. schreef:
Het vele buiten spelen waarbij de zomers altijd heel lang en heel zonnig leken. In bomen klimmen, hutten bouwen. Nintendo Entertainment System met Mario, Duckhunt en Zelda.
Telekids op zaterdagochtend met Harry de Hengst en de Mega blubber power race, later de Movie race.
Tekenfilms zoals Teddy Ruxspin, Dungeons and Dragons, Waterspin Wonderspin, The Freggles, Niks Holgerson, Ovide, Boes boes, Bouli, Seabird, Dommel en Gummy Bears....
Twix heette nog Raider en we dronken Tjolk. En bah wat was die gele vies met die aap erop.
We hadden trolletjes met punkhaar, speentjes aan kettingen en kuifstaartjes.

Raad eens uit welke jaren ik kom?

Uit mijn jeugd in ieder geval :')

En de mijne. Keek in vroeger ook allemaal.
Tegenwoordig maken ze alleen van die stomme series (vind ik)

En de Nintendo Nes staat hier ook nog steeds. :)

Anoniem

Re: Jeugdsentiment!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:02

Nintendo Nes met heeeeel veel spellen en pistool hebben wij ook nog! :))

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:33

Ik heb vorig jaar Visje 1 uitgespeeld. 8-)

Afbeelding

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:57

woofie schreef:
tjonge wat zijn jullie nog jong :D
Ik stam uit de tijd dat we een zwart/wit tv hadden, en dat je op moest staan om deze naar een andere zender te zetten, dat hoefde niet al te vaak want we hadden alleen ned1 en 2 en duitsland 1 en 2. uitzendingen voor kinderen waren er alleen op woensdagmiddag en zaterdag een uurtje. We keken rikkie en slingertje, okkietrooi, pipo de clown en Zwiebertje.
We Dronken water of ranja en als we geluk hadden kregen we Prik.
van de buurvrouw kregen we af en toe een pepermuntje die naar 4711 smaakte...
We speelden meestal buiten, springtouwen, elastieken, knikkeren, stand in de mand, tollen, rolschaatsen die je onder je eigen schoenen moest binden, bliklopen....
De groenteboer, de bakker, de slager en de melkboer kwamen gewoon aan huis....
Op school spaarden we voor de arme negertjes in Afrika...(dat mocht je toen nog gewoon zeggen)
Als we straf kregen van de meester of van de juf dan vertelde je dat thuis niet want dan kreeg je er van je ouders nog straf bovenop....

Eerlijk.... lijkt mij een hele mooie tijd. Kom zelf uit 1991 :)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 02:02

Heb je even... :')

Elektronica:

Cassettebandjes
Crash Bandicoot op de PlayStation 1
Super Mario op de Gameboy Advance

Computer:

MSN
Lego Alpha Team
Forestia
Abeltje
Lego Loco
FC Knudde
Pennie Spel van de bank
Lekker weertje koekepeertje
Leer het lekker zelf
Putt Putt
Freddie Fish
Pyjama Sam
RedCat
Age of Empires
GTA
Harry Potter
Timon en Pumba
Bassie en Adriaan
Pippi Langkous
Pipo de Clown

Speelgoed/buiten spelen:

Diddl
Knikkeren
Flippo's en plaatjes
Barbies
Playmobil
Duplo
Vies en Lekker
Flessenvoetbal
Annemaria koekoek
Verstoppertje
In bomen klimmen
Hutten bouwen

TV:

Knightrider
Beugelbekkie
As told by Ginger
Hey Arnold
Rocket Power
What's with Andy
The Powerpuff Girls
Shin Chan
Hamtaro
Pokemon
Jetix en FoxKids
Ernst en Bobbie
Bassie en Adriaan
Bert en Ernie
K3
Bob de bouwer
Pieter Post
Calimero
Pippi Langkous
Kabouter Plop
Pipo de Clown
Barbapapa
Tweenies
Moffel en Piertje

Volgens mij was dit het wel zo'n beetje. :+
Laatst bijgewerkt door Shiawase op 14-03-17 02:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 02:05

Aranel schreef:
MSN, dat Lion King spel, Dinobabies, van die schelpen met dat mierzoete snoep erin. Ik ga nog even verder denken :D

dat lion king spel speel ik nog steeds :D :D :D :D :P :P :P

dan wel op de SNES ;) :o :o

aangezien mijn vriend al die oude dingen heeft bewaard, kan ik die spellen nog spelen.

net als supermario :j :j *\o/* *\o/* *\o/*

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 02:06

puppy1128 schreef:
[ Afbeelding ]

mn vriend heeft het ook nog steeds, dus kan ook de oude spellen spelen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 02:10

En op school natuurlijk de klassen rond en de seizoensvoorstelling. :)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 02:18

My little pony's, klaparmbandjes, plakhandjes, flopperdingen, flippo's, stickers, dubbeldip, Dracula lolly's, fireballen, calippo fizz, glitterarmbandjes gevuld met water, knijperbeestjes, knettersnoep, trolletjes, speentjes, beertjes, pac man op een floppy, printpapier met gaatjesrand, tv met wel 12 zenders, schaatsen op natuurijs, disco schaatsen op de schaatsbaan, sinterklaasdisco op de manege, een trekdrop en een schuimblok voor een kwartje, de srv wagen, de korti markt, de uitvinding van de cd, cassette bandjes, LP's draaien, ronflonflon, koning zak in muzeikland, wat is waarrrrr, 2 seconden stilte is fataal en uhhhh zeggen helemaal, LA gears, de ponyclub, kinderen voor kinderen, ren je rot, stuif es in, m'n eerste e-mailadres, de komst van de mobiele telefoon, strippenkaarten, avondretourtjes, weekendretour, het ongeautomatiseerde 'ping' geluid van de stempelautomaat, postzegels van 75 cent, pennemaatjes, vreemde nummers bellen op een vaste telefoon met draaischijf, touwtje door de brievenbus, voor het donker thuis zijn, corduroy broeken, mouwophouders, houserokjes, raveteven, gabbers, hakkers, flodder, medisch centrum west, de eerste aflevering van gtst

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 03:22

Sokje_6 schreef:
Ik heb vorig jaar Visje 1 uitgespeeld. 8-)

[ Afbeelding ]

Fishy!!! Ik was dat spel helemaal vergeten. Speelde ik vroeger zo vaak!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 03:52

Er schiet mij nog meer te binnen:

Furby
Scoubidou
Loopveer
Auto's waar je in de supermarkt in kon zitten en mee door de winkel kon lopen/rijden
Snoepketting/snoeparmband

En deze:

Afbeelding

Je had hem met Tetris, maar ook met meer spelletjes volgens mij.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 06:06

Ooh leuk topic!

Kwa spelletjes veel BubbLe truble en fishy gedaan, veel paardenspelletjes, rayman,Mario, een vis spel (hoe heete dat ook alweer, een vis met gekleurde schubben?) , redcat :')

Ook veel barbie en pet shop gehad.
Pokemon kaarten gespaard en als ik er nog meer bedenk dan lezen jullie het wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 06:37

Suzanne F. schreef:
Ja geboren in de 80's en groot geworden in de 90's met DJ Paul Elstak en 2 brothers on the 4th floor.
Ik zie net dat jij jonger bent. Hoe ken jij de trolletjes en de speentjes dan?

Ik ben van 97 en ik heb ook trolletjes en speentjes gehad, Duckhunt gespeeld etc. :D

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:32

sharoontje schreef:
woofie schreef:
tjonge wat zijn jullie nog jong :D
Ik stam uit de tijd dat we een zwart/wit tv hadden, en dat je op moest staan om deze naar een andere zender te zetten, dat hoefde niet al te vaak want we hadden alleen ned1 en 2 en duitsland 1 en 2. uitzendingen voor kinderen waren er alleen op woensdagmiddag en zaterdag een uurtje. We keken rikkie en slingertje, okkietrooi, pipo de clown en Zwiebertje.
We Dronken water of ranja en als we geluk hadden kregen we Prik.
van de buurvrouw kregen we af en toe een pepermuntje die naar 4711 smaakte...
We speelden meestal buiten, springtouwen, elastieken, knikkeren, stand in de mand, tollen, rolschaatsen die je onder je eigen schoenen moest binden, bliklopen....
De groenteboer, de bakker, de slager en de melkboer kwamen gewoon aan huis....
Op school spaarden we voor de arme negertjes in Afrika...(dat mocht je toen nog gewoon zeggen)
Als we straf kregen van de meester of van de juf dan vertelde je dat thuis niet want dan kreeg je er van je ouders nog straf bovenop....

Eerlijk.... lijkt mij een hele mooie tijd. Kom zelf uit 1991 :)

Het was ook een mooie tijd...de saamhorigheid onder de mensen was vele malen groter dan nu.
Burenhulp was vanzelfsprekend en niet opgelegd door de regering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:38

Ik ben van 92 , ik speelde altijd buiten . Bouwde vlotten en sprong regelmatig in de sloot , prik werd je druk van dus dat kreeg ik niet .Knikkeren op school en idd steltlopen, echt dure dingen konden wij niet betalen met 5 kinderen . Dus leende op school de gameboy color van een klasgenoot :)) . Wij keken op zaterdag een programma met een plein ofzo met een bord patat . Zus was team Spice Girls en andere zus Backstreet Boys :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:45

Rebecca schreef:
Ik ben van 92 , ik speelde altijd buiten . Bouwde vlotten en sprong regelmatig in de sloot , prik werd je druk van dus dat kreeg ik niet .Knikkeren op school en idd steltlopen, echt dure dingen konden wij niet betalen met 5 kinderen . Dus leende op school de gameboy color van een klasgenoot :)) . Wij keken op zaterdag een programma met een plein ofzo met een bord patat . Zus was team Spice Girls en andere zus Backstreet Boys :')

Spel zonder grenzen toevallig???

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:01

Felicity2511 schreef:
En deze:

[ Afbeelding ]

Je had hem met Tetris, maar ook met meer spelletjes volgens mij.

Oooooh jaaaaaaa! Ik had 899 in 1, maar ik speelde alleen Tetris en dat met die autootjes waarbij je steeds opzij moest voor tegenliggers. Dat ging dan steeds sneller en sneller tot je uiteindelijk een crash had.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:12

De Fabeltjeskrant en Paulus de boskabouter en de film van Ome Willem natuurlijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:13

woofie schreef:
Het was ook een mooie tijd...de saamhorigheid onder de mensen was vele malen groter dan nu.
Burenhulp was vanzelfsprekend en niet opgelegd door de regering.

De deur hoefde niet op slot er brak niemand in.
Geen hangjongeren die zich verveelde, we hadden allemaal genoeg te doen. Terwijl er geen pc was of smartphone.
Negertje was inderdaad een negertje en niet bij alles wat de discriminatiekaart getrokken, namen van koekjes hoefde dan ook niet veranderd te worden.
Sinterklaas was erg spannend en werd ook niet verpest door een klein groepje. En omdat het niet op 20 zenders op tv was te zien zag je ook geen nepperds.
Melk zat nog in glazen flessen die hergebruikt werden. Er waren geen 1001 toetjes.
Je ging nog te voet of met de fiets naar school in plaats van weggebracht worden met de auto.
ook de mensen die verder weg woonde.
We reden paard zonder cap, zonder bodyprotector en er stond niet een gillende moeder overstuur aan de kant. En vielen we er af hoorde dat erbij ipv de manege op facebook zwart maken dat hij onbetrouwbare paarden had.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:28

verder harrypotter ook vroeger gespeelt gameboy color. en natuurlijk uren buiten spelen.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 15-03-17 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:35

En de singeltjes die je vroeger kon kopen. Heb er nog een hoop in de kast liggen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:26

MiReRe schreef:
My little pony's, klaparmbandjes, plakhandjes, flopperdingen, flippo's, stickers, dubbeldip, Dracula lolly's, fireballen, calippo fizz, glitterarmbandjes gevuld met water, knijperbeestjes, knettersnoep, trolletjes, speentjes, beertjes, pac man op een floppy, printpapier met gaatjesrand, tv met wel 12 zenders, schaatsen op natuurijs, disco schaatsen op de schaatsbaan, sinterklaasdisco op de manege, een trekdrop en een schuimblok voor een kwartje, de srv wagen, de korti markt, de uitvinding van de cd, cassette bandjes, LP's draaien, ronflonflon, koning zak in muzeikland, wat is waarrrrr, 2 seconden stilte is fataal en uhhhh zeggen helemaal, LA gears, de ponyclub, kinderen voor kinderen, ren je rot, stuif es in, m'n eerste e-mailadres, de komst van de mobiele telefoon, strippenkaarten, avondretourtjes, weekendretour, het ongeautomatiseerde 'ping' geluid van de stempelautomaat, postzegels van 75 cent, pennemaatjes, vreemde nummers bellen op een vaste telefoon met draaischijf, touwtje door de brievenbus, voor het donker thuis zijn, corduroy broeken, mouwophouders, houserokjes, raveteven, gabbers, hakkers, flodder, medisch centrum west, de eerste aflevering van gtst

Oh hier herken ik ook veel van. Maar er zitten ook dingen tussen die me echt niks zeggen.
Telefoon met draaischijf ken ik ook nog. En stiekem 06 lijnen bellen die gratis waren voor vrouwen... :oo