getverderrie een sponsorloop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:03

Ik heb in mijn hele schoolgaande carriere maar 1 keer een sponsorloop gedaan en dat was traumatiserend te noemen. Er mocht niet gewandeld worden dan werd je opgejaagd, vast bedrag per rondje mocht alleen.. ik was echt dolgelukkig dat het maar bij één keer bleef. Ik heb nooit op sportverenigingen gezeten (ik reed paard :D ) dus daar nooit dingen voor hoeven doen.

Zelf ben ik dan ook niet voor dingen als sponsorlopen etc. Ik wil best wat geld doneren, maar dan bepaal ik zelf wel hoeveel en hoeft niet mijn dochter daarvoor te worden gebruikt. := en als ik (want ik neem aan dat je bij sponsorlopen etc kan kijken) zie dat het er net zo aan toe gaat als bij mij vroeger, dus echt dwang, dan haal ik haar zo uit de sponsorloop en kan school fluiten naar de centen. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:14

Chiave schreef:
De basisschool van mijn nichtje bood laatst een imo leuk initiatief. Elk kind kreeg een startkapitaaltje van €5 en moest door middel van een zelfbedachte actie 'winst' maken. Die winst die de kinderen ophaalden, ging naar het bouwen van een school ergens in Afrika. Mijn nichtje is enthousiast gaan bakken en verkocht cakes. Uiteindelijk, omdat het kind het zelf enig vond, haalde ze €95 op. Ik vond het ook nog wel een mooi lesje economie. Elke keer was ze weer aan het rekenen hoeveel cakemixen ze nu weer kon kopen en hoeveel cakes ze weer kon verkopen. Dealtje gesloten met een boer wbt eieren... Zo kan ieder kind op eigen wijze die €5 vermeerderen. Komen ze met €6 terug? Ook prima. Ik vond het een leuk initiatief. +:)+

Dit zou ik nog wel ok vinden :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:54

Keet schreef:
Chiave schreef:
De basisschool van mijn nichtje bood laatst een imo leuk initiatief. Elk kind kreeg een startkapitaaltje van €5 en moest door middel van een zelfbedachte actie 'winst' maken. Die winst die de kinderen ophaalden, ging naar het bouwen van een school ergens in Afrika. Mijn nichtje is enthousiast gaan bakken en verkocht cakes. Uiteindelijk, omdat het kind het zelf enig vond, haalde ze €95 op. Ik vond het ook nog wel een mooi lesje economie. Elke keer was ze weer aan het rekenen hoeveel cakemixen ze nu weer kon kopen en hoeveel cakes ze weer kon verkopen. Dealtje gesloten met een boer wbt eieren... Zo kan ieder kind op eigen wijze die €5 vermeerderen. Komen ze met €6 terug? Ook prima. Ik vond het een leuk initiatief. +:)+

Dit zou ik nog wel ok vinden :)

Idee is goed, maar nogmaals vind ik het goede doel niet goed genoeg.
Kinderen zouden voor school zelf wat op kunnen halen, maar niet voor een doel daarbuiten.
Want het komt op hetzelfde neer, dat mensen kopen voor het kind en niet voor het goede doel. Mensen kunnen immers zelf ook gewoon aan het goede doel geven....

Chiave

Re: getverderrie een sponsorloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:09

Sneeuwpop, daar ben ik het ook zeker mee eens hoor. :j Ik vond de methode alleen wat leuker en pedagogischer dan dat stomme rondje om het schoolplein.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:27

Chiave schreef:
Sneeuwpop, daar ben ik het ook zeker mee eens hoor. :j Ik vond de methode alleen wat leuker en pedagogischer dan dat stomme rondje om het schoolplein.

Dat is zeker waar.