Zelf ben ik dan ook niet voor dingen als sponsorlopen etc. Ik wil best wat geld doneren, maar dan bepaal ik zelf wel hoeveel en hoeft niet mijn dochter daarvoor te worden gebruikt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiave schreef:De basisschool van mijn nichtje bood laatst een imo leuk initiatief. Elk kind kreeg een startkapitaaltje van €5 en moest door middel van een zelfbedachte actie 'winst' maken. Die winst die de kinderen ophaalden, ging naar het bouwen van een school ergens in Afrika. Mijn nichtje is enthousiast gaan bakken en verkocht cakes. Uiteindelijk, omdat het kind het zelf enig vond, haalde ze €95 op. Ik vond het ook nog wel een mooi lesje economie. Elke keer was ze weer aan het rekenen hoeveel cakemixen ze nu weer kon kopen en hoeveel cakes ze weer kon verkopen. Dealtje gesloten met een boer wbt eieren... Zo kan ieder kind op eigen wijze die €5 vermeerderen. Komen ze met €6 terug? Ook prima. Ik vond het een leuk initiatief.
Keet schreef:Chiave schreef:De basisschool van mijn nichtje bood laatst een imo leuk initiatief. Elk kind kreeg een startkapitaaltje van €5 en moest door middel van een zelfbedachte actie 'winst' maken. Die winst die de kinderen ophaalden, ging naar het bouwen van een school ergens in Afrika. Mijn nichtje is enthousiast gaan bakken en verkocht cakes. Uiteindelijk, omdat het kind het zelf enig vond, haalde ze €95 op. Ik vond het ook nog wel een mooi lesje economie. Elke keer was ze weer aan het rekenen hoeveel cakemixen ze nu weer kon kopen en hoeveel cakes ze weer kon verkopen. Dealtje gesloten met een boer wbt eieren... Zo kan ieder kind op eigen wijze die €5 vermeerderen. Komen ze met €6 terug? Ook prima. Ik vond het een leuk initiatief.
Dit zou ik nog wel ok vinden