Vinden jullie het soms niet vervelend...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:47

Ayasha schreef:
Janine1990 schreef:
Ik heb na 18 jaar nog altijd geen dikke kont -.-
Bovenbenen zijn dikker dan m'n kont... :')

"vroegah" had ik dat wel. Toen hij me leerde kennen ook nog maar inmiddels is er veel af helaas. :x :x
Kan zo jaloers zijn op dames met mooie gespierde boven benen en kont. :+:

Troost je, mijn bovenbenen zijn niet gespierd hoor :n :(:)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:48

Ik sta op mijn werk bekend als het 'paardenmeisje' :+ soms grappig maar soms ook in het dagelijks leven wat minder. Want andere mannen die zien alleen maar het stigma als ze weten dat je een paard hebt. Dat is lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:10

Ik heb nog nooit gehad dat mannen afknapte op mijn paarden, de meeste vonden het juist interessant en knapte juist af op meiden zonder een hobby.

Mijn vriend wist niets van paarden tot hij mij leerde kennen en helaas voor hem bezat ik ook geen kleine pony's maar grote hengsten :')
Ik was er de hele dag mee bezig dus als hij bij me was ging hij altijd mee en zo heeft hij in een paar maanden heel veel geleerd. Hij was erbij toen ik mijn huidige paard kocht en een paar maanden later hebben we hem zelfs samen zadelmak gemaakt.
Als ik bij een gure winterdag weleens roep dat ik hem verkoop dan zegt hij direct dat dat niet mag. Als het aan hem ligt wordt dit paard oud bij ons, ik had me toch geen betere kunnen vinden <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:23

Nee helemaal niet vervelend. Natuurlijk is het soms wel jammer als je bezig bent met een marathon van je favo serie dat je weer in de auto moet stappen om paarden binnen te halen maar dat wist hij van te voren. Mijn vriend had niks met paarden. Leerde mij kennen met 1 paard. Paard moest met pensioen en hielp zelfs paard 2 uitzoeken. Toen deze kwamen te overlijden ging hij mee op zoektocht en is het zelfs het ras geworden dat hij graag wilde en is hij 50% eigenaar.
Inmiddels had ik hem aan het rijden gekregen en nu staat hij mest te scheppen, voeren, binnen halen etc. etc. Hij is ook blij met de paarden al ziet hij wel meer nadelen dan ik wat betreft tijd en kosten bijv.

JoyceLa

Re: Vinden jullie het soms niet vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:32

Het ligt er inderdaad ook aan hoe vaak en hoe lang je op stal bent denk ik. Ik ben altijd 5-7 dagen in de week op stal bij mijn paard geweest. En nee dit kon niet elke partner waarderen. Maar nu was ik altijd liever bij mijn paard dan die partners haha.

Na een jaartje niet elke dag te hoeven gaan ben ik blij dat ze weer lekker dichtbij staat en weer elke ochtend kan en ga. Mijn huidige vriend is zelf boer en snapt mij volkomen. We gaan dan ook wel eens samen op stal keutelen.

Vervelend vind ik het absoluut niet. Tuurlijk slaap ik soms liever uit in het weekend maar ja met een peuter gaat dat toch al niet hahaha.

En nu de regen etc vind ik niet erg. Ben het al jaren gewend en ben blij dat ze nu praktisch in mijn achtertuin staat.

Toen ik niet dagelijks kon had ik pas moeite... maar dat is stukje loslaten natuurlijk.

Is maar net hoe je erin staat.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:21

Ik hoop niet dat het meisje van BZV daadwerkelijk naar Polen vertrekt want dan zit ze in het verkeerde land :(:)

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:48

Het is toch Roemenië :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 03:28

Daarom dus :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 04:00

Kan me best voorstellen dat mensen dat zeggen.

Zo zei ik altijd dat ik liever geen voetbal man had.
3x in de week trainen, zondag wedstrijden, zaterdag weet ik veel wat.

Zelf zeg ik soms wel eens dat ik wilde dat m'n ouders me hadden laten dansen ipv paardrijden.
Gewoon omdat ik denk dat ik me dan expressief had kunnen uitdrukken en emoties en weet ik wat kwijt had gekund of gewoon ''kunst'' had gemaakt met dansen. Vind het wel jammer dat ik dat nooit heb geleerd.

Tuurlijk, ik heb waanzinnig genoten van m'n paardenjaren, maar nu als 25-tiger heb ik die behoefte niet meer zo om me te hechten aan een paard en er dan weer verdriet van te hebben als deze verkocht word, ziek is of dood gaat. *vul maar in*.
Ook de verplichting zou ik niet aan willen gaan. Tuurlijk, soms kriebelt het wel.. maar als ik zie hoeveel geld en vrijheid je opgeeft voor een eigen paard.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 05:44

Nee nooit, mijn ma wist waar die aan begon toen die mij leerde kennen en vondt het prima.
Nu rijdt ik ook geen wedstrijden nog maardan zal ik toch echt wel moeten kijken van dit weekend gezinstijd en volgend weekend dan paarden, maar nee ik zou nooit stoppen en heb geen spijt en mijn man ook niet die ziet aan mij dat ik er plezier in heb en dat vindt hij ook belangrijk allebei je eigen ding doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:17

Nagini schreef:
Kan me best voorstellen dat mensen dat zeggen.

Zo zei ik altijd dat ik liever geen voetbal man had.
3x in de week trainen, zondag wedstrijden, zaterdag weet ik veel wat.

Zelf zeg ik soms wel eens dat ik wilde dat m'n ouders me hadden laten dansen ipv paardrijden.
Gewoon omdat ik denk dat ik me dan expressief had kunnen uitdrukken en emoties en weet ik wat kwijt had gekund of gewoon ''kunst'' had gemaakt met dansen. Vind het wel jammer dat ik dat nooit heb geleerd.

Tuurlijk, ik heb waanzinnig genoten van m'n paardenjaren, maar nu als 25-tiger heb ik die behoefte niet meer zo om me te hechten aan een paard en er dan weer verdriet van te hebben als deze verkocht word, ziek is of dood gaat. *vul maar in*.
Ook de verplichting zou ik niet aan willen gaan. Tuurlijk, soms kriebelt het wel.. maar als ik zie hoeveel geld en vrijheid je opgeeft voor een eigen paard.

Tsjah... maar dat kan je ook overkomen met een vriend hoor.. Die kan ook ziek worden en doodgaan, of plotseling doodgaan. Dat is het leven... Dat moet toch niet een reden zijn om je niet ergens aan te hechten? It's better to have loved and lost than to have never loved at all....

Emoties uitdrukken is ook niet iets wat je bij paarden weg kan laten, ze spiegelen. Ben je boos? Je krijgt het keihard terug. Ik durf wel te stellen dat ik niet minder emotioneel ben omdat ik een paardenmeisje ben hoor... Denk dat dat eerder iets persoonlijks is dan iets gerelateerd aan een hobby/sport.

Voetbal is er gelukkig voor een heleboel vrouwen, in verschillende vormen. Zelf ooit een fling gehad met een voetballer en dat was vreselijk. Hij ademde voetbal... :n
Ondanks dat ik vier á vijf keer per week op stal te vinden ben, adem ik geen paard en heb ik ook andere interesses. Oh en ik kan een gewoon gesprek voeren, niet onbelangrijk... Maar ik begrijp prima de aversie tegen voetbal hier in dit topic... Met name die extreme gevallen... Ik heb nog nooit zo'n extreem paardenmeisje getroffen als ik eerlijk ben.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:40

Ik heb mijn man leren kennen via de paarden. Hij weet precies wat paarden inhouden. Maar ik heb vroeger een vriendje gehad die leefde voor het voetballen trainen, wedstrijden met zijn vrienden naar wedstrijden gaan of bij iemand op de bank naar een wedstrijd kijken of in de kroeg kijken. Ik reed toendertijd 1x per week op de manege en in de zomermaanden hielp ik weleens mee met buitenritten. Hij vond dat ik een keuze moest maken, vond dat ik te veel tijd op de manege "rond hing".
Keuze heb ik inderdaad gemaakt.. Hij kon gaan.. :D

edit:typefout

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:10

Het enige wat ik vervelend vind Zijn die zwarte randjes onder mijn nagels hahaha

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:16

Aan de ene kant maakt het me niks uit, ik ben heel blij met mijn paarden en ze zijn al het harde werk zeker waard ookal zijn ze soms super irritant...
vind het soms wel vervelend om 'pennymeisje' genoemd te worden maar dan puur omdat er dan zo wordt gedaan alsof dat zo slecht is ofzo.. ik sta op het werk ook letterlijk in de kassa als 'pennymeisje ' :+ :+

Tegen m'n ex zeiden ze in het 'begin' wel vaak, 'weet waar je aan begint' of ' ohnee toch geen paardenmeisje'.. take it or leave it haha mijn paarden laat ik voor niemand vallen <3

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:30

Ik vindt het van andere mensen ook altijd leuk als ze ergens vol van zijn .
Dus niet erg hoor om vol te zijn van paarden .
Een ander houdt van dansen of muziek studeren ed.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:06

JoyceLa schreef:
Het enige wat ik vervelend vind Zijn die zwarte randjes onder mijn nagels hahaha

Nagellak doet wonderen. Vooral goede zwarte. :D

Waarschijnlijk ben je op mijn leeftijd de kwalificatie van 'paardenmeisje' wel een beetje gepasseerd; ik ben 20 jaar ouder dan mijn gepensioneerde vzpaard en bovendien heb ik geen partner maar een kat, wat ook al heel wat discussies scheelt, dus nee, ik heb er geen last van. Hooguit dat ik wel exorbitant rijk zou willen zijn zodat ik het precies zo kan doen als dat ik wil, maar zolang ik gratis kan knolknuffelen en strosnuiven heb ik niks te klagen, vind ik.

O, wacht, ik weet één nadeel. Van al dat stro sjouwen en kruiwagens slepen ben ik wat gespierd geraakt. Zoals mijn danslerares dat zo leuk zei toen ik niet in een hesje paste "Jij hebt Schouders". :') Leuke topjes of vestjes scoren is praktisch onmogelijk met mijn bouw. Of het zit boven goed en onder als een tentzeil of andersom. Maar als je dan even een aanhanger een douwtje geeft en de buurman verbijsterd ziet kijken dan is dat het wel weer waard. :D

Overigens vindt mijn niet paarden minnende omgeving het juist wel spannend, dat paardengebeuren. Want die beesten zijn zo groot en die koppen zijn zo groot en als ze dan op hun achterpoten gaan staan (en dan valt het vaak even stil "O...dat is fout hé, je zegt benen en hoofd, toch?") dat ik dan niet bang ben. En dan komen ze met eigen verhalen over close encounters met Paarden en hoe eng ze dat wel niet vonden of vragen over hoe bepaalde dingen in de paardenwereld nou precies werken en of ik die en die ken want die heeft ook een paard.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:20

Even heel erg generaliseren hoor. Maar ik snap wel dat veel mensen niets met paardenmeisjes hebben. Ik kan het 9 van de 10 keer ook niet vinden met paardenmensen. Vind het vaak een beetje eilandvolk. Kan het niet echt uitleggen. Natuurlijk is niet iedereen zo, daar niet van.

Ik doe ook aan triathlon. Bij mijn eerste wedstrijd was ik zo zenuwachtig, omdat ik bang was dat ik de slechtste was. Keer op keer ervaar ik een hele gezellige wereld, ook met wedstrijden en met de echte triathleten. Ja tuurlijk zijn er rotte appels. En keer op keer (toen ik nog wedstrijden reed) ervaarde ik dat ik de sfeer zo geen zak aan vond. Ik denk dat lang niet iedereen dit zo ervaart, maar ik word ook nooit als paardenmeisje ingeschat. Vaak geloven mensen niet eens dat ik een paard heb, misschien dat ik het daarom wel extra zo ervaar.

De mening is vaak gebaseerd op een stereotype en vaak blijken paardenmeisjes wel mee te vallen omdat niemand een perfect stereotype is. Gelukkig hou ik niet van in hokjes plaatsen en ben ik altijd onbevooroordeeld.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 07:42

Altijd leuk en interessant die vooroordelen. :') Ik begrijp het op zich wel van de paardenmeisjes en de voetbaljongetjes. Kost allebei erg veel tijd, maar het is wel fijn om allebei een eigen hobby te hebben. Het is in een relatie wel belangrijk om interesse in elkaar te tonen. Nee, je hoeft niet ieder weekend mee naar elkaars wedstrijd, maar af en toe een keertje mee kan vast geen kwaad, toch?

Ik vond op zich altijd paarden wel interessant, maar nog nooit de stap gezet. Pas na mijn 30e begonnen rijden op manege waar ik nog steeds 1x per week les en sinds 1,5 jaar een verzorgpaard. Nou ja, meer een leasepaard, co-ouderschap constructie. _O- De drempel is hoog, maar het kan zeker als man na je 30e nog beginnen met lessen en op zoek gaan naar een verzorgpaard. :P Oooooit komt er een eigen. :D

Nu ik regelmatig op stal ben te vinden hebben mensen in mijn omgeving er iig wel begrip voor. Ga soms nog keertje bij mijn ouders eten en ze appen dan altijd of ik eerst langs kom of eerst naar de paarden ga. Haha. Of als vrienden in weekend willen afspreken dat we dan iets later afspreken zodat ik in de morgen nog langs stal kan.

Ik vind het zeker niet vervelend dat ik veel tijd kwijt ben met paarden en ze mogen lekker denken wat ze willen. :P Ik had gewoon veeeeeeel eerder met paardrijden moeten beginnen. :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 07:54

Voor mezelf vind ik het wel eens jammer ja. Ik denk aan alle wereldreizen die ik ondertussen al had kunnen maken qua budget, en de gespierde fitgirl die ik al had kunnen zijn met alle tijd en energie die ik zou hebben overgehouden. :') Maar ik kan niet zonder ze, het gevoel is inderdaad vergelijkbaar met adem moeten halen, maar dan op een niet-fysiek niveau. En dan ben ik allang blij dat ik nu eigen dieren heb en voor mijn way-of-life niet meer overgeleverd ben aan de grillen van anderen.

Ik heb trouwens meer niet-paardenmensen als vrienden. Vind ook dat mijn man niet echt te klagen heeft. Ik vind het heel belangrijk om een identiteit en interesses te hebben buiten de paarden. Ik vind nu ook meer balans dan vroeger, offer niet mijn hele leven op voor de paarden. Dan staan ze bij periodes wel te niksen in het land, maar zij vinden dat allang best, ik houd niet minder van ze en ik leef ook maar één keer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:46

Danique_G schreef:
Even heel erg generaliseren hoor. Maar ik snap wel dat veel mensen niets met paardenmeisjes hebben. Ik kan het 9 van de 10 keer ook niet vinden met paardenmensen. Vind het vaak een beetje eilandvolk. Kan het niet echt uitleggen. Natuurlijk is niet iedereen zo, daar niet van.

Ik doe ook aan triathlon. Bij mijn eerste wedstrijd was ik zo zenuwachtig, omdat ik bang was dat ik de slechtste was. Keer op keer ervaar ik een hele gezellige wereld, ook met wedstrijden en met de echte triathleten. Ja tuurlijk zijn er rotte appels. En keer op keer (toen ik nog wedstrijden reed) ervaarde ik dat ik de sfeer zo geen zak aan vond. Ik denk dat lang niet iedereen dit zo ervaart, maar ik word ook nooit als paardenmeisje ingeschat. Vaak geloven mensen niet eens dat ik een paard heb, misschien dat ik het daarom wel extra zo ervaar.

De mening is vaak gebaseerd op een stereotype en vaak blijken paardenmeisjes wel mee te vallen omdat niemand een perfect stereotype is. Gelukkig hou ik niet van in hokjes plaatsen en ben ik altijd onbevooroordeeld.

Vroegah, in een andere tijd... Reed ik bij en groomde ik voor iemand, waarbij ik ook die indruk kreeg van de paardenwereld. Het was een verrotte wereld en iedereen haatte elkaar. Zelfs familieleden in diezelfde wereld liepen op elkaar te kiften...
Ben er toen mee gestopt na ruzie en heb drie maanden niet gereden. Wilde niet meer rijden. Totdat een vriendin me een tip gaf. Ik ben weer gaan rijden... We zijn nu bijna 5 jaar verder... Ik zie nu een leuke paardenwereld, wedstrijden zijn gezellig.

Voor mij heeft het dus enorm afgehangen van de mensen waarmee ik me heb omringd. Dit had tevens rijtechnisch ook een enorme invloed.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:05

"vind je het soms niet vervelend dat je een paardenmeisje bent" nee ik niet. Nu ben ik ook niet perse een penny type hoor, maar 1 ding is meteen duidelijk als je mij date ik heb 3 honden en een paard en daar besteed ik veel...veeel tijd aan. als je dat niet zint heb je pech. en zolang je daar vanaf het begin af aan duidelijk over bent selecteer je meteen de types die daarmee akkoord gaan ipv mannen die daarover "gaan zeuren" Wat voor mij erg belangrijk is is dat hij echt een eigen leven heeft, dus niet elke dag na het werk op de bank op mij zit te wachten..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:14

Ik vind het niet vervelend. Mijn ex wel, die zegt nu ook, als hij iemand ontmoet die een paardenmeisje is wijst hij haar direct af :')
Ik begrijp het wel. Het kost veel tijd en geld en een weekendje weg of vakantie is soms een hoop geregeld. Toen mijn pony een blessure opliep moest ik dagelijks erheen, hoe druk of vol de dag ook was, voor maandenlang en koste mij handen vol geld. Daarnaast ook veel energie en verdriet. Hij heeft misschien dan ook wel meteen een slechte ervaring met een paardenmeisje omdat ik altijd vooral paardenellende heb gehad, het zou misschien anders zijn als hij had gezien hoeveel ik ervan genoot en gelukkig ik ervan werd.

Als ik iemand zou ontmoeten die me laat lopen omdat ik paardenmeisje ben dan moet ie dat lekker doen :evaw:

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:19

Ik denk dat ik een paardenmeisje wel als vriendin zou kunnen accepteren. :')

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:46

Dat moment dat je dan éindelijk de stap hebt gezet om het iets rustiger aan te gaan doen en 1 paard verkoopt, maar er diezelfde middag ook alweer onverwacht een nieuwe bij komt _/-\o_
Oeps dat was echt niet de bedoeling. Vriend was helemaal blij en trots dat ik van 5 naar 4 paarden ging en de ene is nog niet weg of de andere komt alweer op stal (letterlijk 2 uurtjes later). Vriend heeft zelf ook 7 pony's momenteel, waarvan 3 drachtig.. Maar we willen echt allebei minderen. Het lukt alleen niet :P Soms wel vervelend ja. Niet perse het geld, maar vooral de tijd die het kost. Daar baal ik af en toe wel van. Maarja, het is en blijft mijn grote passie.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:58

Ik heb toevallig een vriendin, en dan denk je dat de kans klein is dat je op een voetbal veld moet staan. _O- .. Zoek ik der toch nog uit.. _O-
Voetballen blablabla.. maar ho maar als het over paarden gaat.. de ene keer "Mag ik uitstappen!?!?" En de andere keer "ik haat paarden, altijd maar paarden" ....... Sorry not Sorry :evaw: Maar verder zijn we heel gelukkig haha