Cruise Control auto ook in achteruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 10:21

Wij hebben benzine met Turbo.Er zit ook een dubbele Kick Down op,dat gaat echt loeihard,hebben we maar 1 keer gebruikt,veel te hard voor ons. We rijden eigenlijk altijd rustig op de weg,max. 130 op de snelweg.

Die filmpjes zie ik niks bekends,onze auto rookte niet,de motor liep ook weer stationair toen we stil stonden godzijdank.Al zie ik wél veel problemen met een BMW.

Jeetje DeMolenhoek! wat is dat eng he! de auto leid idd. een eigen leven op dat moment.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:23

Dit is dus de reden waarom ze in de volksmond een BMW Bullen Met Wielen noemen :+

flauw mopje geheel terzijde, jeetje TS, ik zou nooit nog in die auto durven gaan zitten. Ik zou hem persoonlijk zelf misschien tot schroot herleiden pff. Ik begrijp ook niet dat die garage zei van 'negeer het maar'.

Misschien een vraag voor de meer gekende mensen erin, maar kan je niet de verantwoordelijkheid op de garage gaan leggen? Als je als gebruiker meermaals aanhaalt bij de garage dat er een probleem is, en ze zeggen negeer maar, en nu heb je zoiets voor? Ligt de verantwoordelijkheid dan bij jij of bij hun?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:27

gohya schreef:
We rijden eigenlijk altijd rustig op de weg,max. 130 op de snelweg.

Ja kijk, daar heb je het probleem al. Het is en blijft een BMW hè, die moet je als dusdanig rijden. Zeker ook nog gewoon de knipperlichten gebruikt ook?? }>

:+

Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 10:30

Weet je,ik zou wel willen dat we gewoon het gaspedaal per ongeluk ingetrapt hadden i.p.v de rem.
Dan was ik niet bang voor de auto en wisten we zeker dat de auto veilig zou zijn.
Ik vond dat ook raar v.d. garage om te zeggen dat we die computer moesten negéren als die wat zei.
Maar uiteraard letten we toch goed op wat de computer melde.

@ Rex_Rolfo :D :D ja altijd de knipperlichten aan,ook op rotonde's.En dan heel kalm door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:36

Rex_Rolfo schreef:
Dat is schrikken DM, wat een geluk dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Uit interesse; welk model en modeljaar auto?

Een peugeot 307sw uit 2003. Een 1.6 benzine.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:37

gohya schreef:
Weet je,ik zou wel willen dat we gewoon het gaspedaal per ongeluk ingetrapt hadden i.p.v de rem.
Dan was ik niet bang voor de auto en wisten we zeker dat de auto veilig zou zijn.
Ik vond dat ook raar v.d. garage om te zeggen dat we die computer moesten negéren als die wat zei.
Maar uiteraard letten we toch goed op wat de computer melde.

@ Rex_Rolfo :D :D ja altijd de knipperlichten aan,ook op rotonde's.En dan heel kalm door de bocht.

Ja kijk, als je die auto een identiteitscrisis bezorgt dan krijg je dit he... Heb je dat ook aan de garagist gezegd? Misschien daarom dattie zei dat je de storingen moest negeren. Die dacht gewoon wat Rex_Rolfo zegt. :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:55

DeMolenhoek schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Dat is schrikken DM, wat een geluk dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Uit interesse; welk model en modeljaar auto?

Een peugeot 307sw uit 2003. Een 1.6 benzine.

Nu met een overleden aandrijving.
Ik snap je reactie, maar in N zetten en het anker uitgooien had een veiliger resultaat gegeven en had je bak heel gelaten.

Wat je doet in de P-stand is keihard de uitgaande as van de versnellingsbak mechanisch blokkeren. Die blokkering is zo sterk, dat het je de rest van je aandrijving kost als je dat doet op de manier zoals jij dat deed. Houdt dus rekening met een forse schadepost aan de bak en de aandrijving.

Rex_Rolfo schreef:
Ja kijk, daar heb je het probleem al. Het is en blijft een BMW hè, die moet je als dusdanig rijden. Zeker ook nog gewoon de knipperlichten gebruikt ook?? }>

Wat een vooroordelen weer.... }:) }:) }:)

palousa_boy

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:58

Ze maken het je ook steeds moeilijker om er zelf wat aan te kunnen doen. Vroeger kon je bijvoorbeeld nog je handrem gebruiken om af te remmen, nu is dat elektronisch en is het aan of uit, en dan is het nog de vraag of je dat ding kunt vinden als je in een vreemde auto zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:01

Koreaan kopen. Die hebben nog de gewone handrem. :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:04

palousa_boy schreef:
Ze maken het je ook steeds moeilijker om er zelf wat aan te kunnen doen. Vroeger kon je bijvoorbeeld nog je handrem gebruiken om af te remmen, nu is dat elektronisch en is het aan of uit, en dan is het nog de vraag of je dat ding kunt vinden als je in een vreemde auto zit.

Hoezo? Je gooit de bak in Neutraal en gaat in de remmen. Ik mag toch aannemen dat de voetrem het gewoon blijft doen zolang het rode remmenlampje uit is.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:08

Heb net een Volvo gekocht dus hoop de volgende auto nog even uit te stellen..
Heb ook nog wel een pajero staan, die heeft nog wel een hendel (met bijbehorend knopje waar je mee kunt spelen op lange ritten :+ )

Ikke, dat kan, zo lang je rem normaal functioneerd..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:10

palousa_boy schreef:
Heb ook nog wel een pajero staan, die heeft nog wel een hendel (met bijbehorend knopje waar je mee kunt spelen op lange ritten :+ )

Wiens remmen functioneerden er dan niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:11

ikke schreef:
palousa_boy schreef:

Hoezo? Je gooit de bak in Neutraal en gaat in de remmen. Ik mag toch aannemen dat de voetrem het gewoon blijft doen zolang het rode remmenlampje uit is.

Ja, dit heb ik in eerste instantie ook gedaan, en toen vertraagde hij inderdaad wat, maar verre van wat het moest zijn. De motor bleef maar doortrekken en ik ben zeker van dat, ondanks de stand in N, dat hij niet heeft ontkoppeld, want zodra ik bijna bij de 100 was begon hij weer door te trekken. Vandaar dus de keuze om alsnog voor P te gaan. Dan maar een kapotte bak, dat was op dat moment het minste van mijn zorgen :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:11

DeMolenhoek schreef:
Ik heb zo net iets gelijkaardigs meegemaakt. Vanochtend onderweg naar het werk geef ik gas, zat op de autostrade aan 125 per uur. Gaspedaal schiet opeens weg van onder mijn voet, volledig ingeduwd. Pedaal zat volledig ingeduwd en niet meer los te krijgen. Remmen werkte nauwelijks. Auto reed al oncontroleerbaar 150. Mijn auto is ook een automaat dus heb hem in neutraal gegooid, dit deed iets maar niet veel, dus hem in P gegooid en met een flinke klap stil gekomen op de pechstrook. Ben net opgehaald door mijn vriend zijn opa. Werken doe ik vandaag niet meer want alles wordt flink stijf. Mijn auto heeft geen cruise controle. Heel waarschijnlijk is mijn gas kabel geblokkeerd of wat geknapt en ergens blijven hangen. We weten nog niet precies wat. Maar het kan dus dat een auto een eigen leven gaat leiden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:13

MH bizar dat je auto vol gas ging en de remmen nauwelijks nog werkten.
Ik bekijk mijn auto nu met andere ogen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:14

Schijnbaar die van ts niet, en anders wel maar niet voldoende.
(En ja dat verhaal van de 200+ pk ken ik inmiddels wel)

En volgens het verhaal van de Molenhoek bij hun ook niet..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:17

luuntje schreef:
MH bizar dat je auto vol gas ging en de remmen nauwelijks nog werkten.
Ik bekijk mijn auto nu met andere ogen.

Ik zou zeggen ga een cursus autotechniek doen zodat je weet wat er zich allemaal afspeelt voor en onder je rechtervoet. Dan wordt het allemaal wat minder een zwarte doos en weet je hoe je een en ander op kunt lossen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:17

palousa_boy schreef:

Ik zit te denken, mijn man zijn fiat (wel een werkbus) heeft ook gewoon een hendel...
Zo "standaard" zijn de elektronische handremmen toch nog niet of verkijk ik me daar op?
In de astra zat er wel eentje trouwens, Was op zich wel fijn in die zin dat hij makkelijk opgezet was. Maar nu met de gewone voelt toch vertrouwder op één of andere manier. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:19

Automaten hebben geen handrem voor zover ik weet, omdat je die in park kan zetten. Handgeschakelde auto's hebben er meestal wel gewoon eentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:23

Hebben ze wel hoor :) Zowel onze VW touareg automaat als mijn peugeot hebben er 1 :) Maar goed, het is achteraf ook allemaal makkelijk gezegd wat je beter wel en niet doet. Op dat moment reageer in een instinct en probeer je er gewoon heelhuids uit te geraken.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:55

Emmaaa een automaat heeft gewoon een handrem

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 12:13

Wij hebben ook gewoon een handrem.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:41

Ik rijd een Jeep grand Cherokee automaat maar die heeft ook gewoon een handrem Emmaaa.. Ben ik heel blij mee als ik dit hier allemaal lees :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:48

DeMolenhoek schreef:
Hebben ze wel hoor :) Zowel onze VW touareg automaat als mijn peugeot hebben er 1 :) Maar goed, het is achteraf ook allemaal makkelijk gezegd wat je beter wel en niet doet. Op dat moment reageer in een instinct en probeer je er gewoon heelhuids uit te geraken.

Inderdaad. Tegen dat je over je 'schrikeffect' heen bent ben je al een seconde teveel kwijt en je eerste instinctieve reactie is om op je rem te stampen, niet aan je handrem sleuren. (ik vraag me ook af wat effect het in dit geval had gegeven)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:55

Ohhh ik herken dit!

Wij gingen laatst voor mijn man bij een auto kijken. Een (oude) VW Polo. Toen ik hem in zijn achteruit zetten (schakel trouwens) en de koppeling opliet komen schoot dat ding in zijn achteruit ik wist niet wat me overkwam. Toen ik de rem in trapte ging hij alleen maar harder :wow: Gelukkig stond er niemand achter me, uit reflex de sleutel uit het contact getrokken en toen stopte die..

Auto netjes terug gebracht, die mochten ze houden :evaw: