Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ja altijd de knipperlichten aan,ook op rotonde's.En dan heel kalm door de bocht. gohya schreef:Weet je,ik zou wel willen dat we gewoon het gaspedaal per ongeluk ingetrapt hadden i.p.v de rem.
Dan was ik niet bang voor de auto en wisten we zeker dat de auto veilig zou zijn.
Ik vond dat ook raar v.d. garage om te zeggen dat we die computer moesten negéren als die wat zei.
Maar uiteraard letten we toch goed op wat de computer melde.
@ Rex_Rolfo![]()
ja altijd de knipperlichten aan,ook op rotonde's.En dan heel kalm door de bocht.
DeMolenhoek schreef:Rex_Rolfo schreef:Dat is schrikken DM, wat een geluk dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Uit interesse; welk model en modeljaar auto?
Een peugeot 307sw uit 2003. Een 1.6 benzine.
Rex_Rolfo schreef:Ja kijk, daar heb je het probleem al. Het is en blijft een BMW hè, die moet je als dusdanig rijden. Zeker ook nog gewoon de knipperlichten gebruikt ook??
palousa_boy schreef:Ze maken het je ook steeds moeilijker om er zelf wat aan te kunnen doen. Vroeger kon je bijvoorbeeld nog je handrem gebruiken om af te remmen, nu is dat elektronisch en is het aan of uit, en dan is het nog de vraag of je dat ding kunt vinden als je in een vreemde auto zit.
palousa_boy schreef:Heb net een Volvo gekocht dus hoop de volgende auto nog even uit te stellen..
Heb ook nog wel een pajero staan, die heeft nog wel een hendel (met bijbehorend knopje waar je mee kunt spelen op lange ritten)
Ikke, dat kan, zo lang je rem normaal functioneerd..
ikke schreef:palousa_boy schreef:Ze maken het je ook steeds moeilijker om er zelf wat aan te kunnen doen. Vroeger kon je bijvoorbeeld nog je handrem gebruiken om af te remmen, nu is dat elektronisch en is het aan of uit, en dan is het nog de vraag of je dat ding kunt vinden als je in een vreemde auto zit.
Hoezo? Je gooit de bak in Neutraal en gaat in de remmen. Ik mag toch aannemen dat de voetrem het gewoon blijft doen zolang het rode remmenlampje uit is.
DeMolenhoek schreef:Ik heb zo net iets gelijkaardigs meegemaakt. Vanochtend onderweg naar het werk geef ik gas, zat op de autostrade aan 125 per uur. Gaspedaal schiet opeens weg van onder mijn voet, volledig ingeduwd. Pedaal zat volledig ingeduwd en niet meer los te krijgen. Remmen werkte nauwelijks. Auto reed al oncontroleerbaar 150. Mijn auto is ook een automaat dus heb hem in neutraal gegooid, dit deed iets maar niet veel, dus hem in P gegooid en met een flinke klap stil gekomen op de pechstrook. Ben net opgehaald door mijn vriend zijn opa. Werken doe ik vandaag niet meer want alles wordt flink stijf. Mijn auto heeft geen cruise controle. Heel waarschijnlijk is mijn gas kabel geblokkeerd of wat geknapt en ergens blijven hangen. We weten nog niet precies wat. Maar het kan dus dat een auto een eigen leven gaat leiden.
luuntje schreef:MH bizar dat je auto vol gas ging en de remmen nauwelijks nog werkten.
Ik bekijk mijn auto nu met andere ogen.
palousa_boy schreef:Heb net een Volvo gekocht dus hoop de volgende auto nog even uit te stellen..
Heb ook nog wel een pajero staan, die heeft nog wel een hendel (met bijbehorend knopje waar je mee kunt spelen op lange ritten)
Ikke, dat kan, zo lang je rem normaal functioneerd..
DeMolenhoek schreef:Hebben ze wel hoorZowel onze VW touareg automaat als mijn peugeot hebben er 1
Maar goed, het is achteraf ook allemaal makkelijk gezegd wat je beter wel en niet doet. Op dat moment reageer in een instinct en probeer je er gewoon heelhuids uit te geraken.
Gelukkig stond er niemand achter me, uit reflex de sleutel uit het contact getrokken en toen stopte die..