Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CurlyCoat

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 19:43

Ik zal helaas niet gelijk een huisje voor mijzelf kunnen hebben inderdaad.
Ik werk maar 20 uur per week op het moment en helaas zijn er geen extra uren beschikbaar op mijn werk.
Wel ben ik bezig met zoeken naar werk voor meer uren.
En omdat mijn spaarrekening helemaal leeg is, zou ik ook geen spullen kunnen kopen en niet eens de borg kunnen betalen nu.
Daarom wil ik eerst even een tijdje terug naar mijn ouders tot ik een eigen huisje kan betalen.

Mocht het uiteindelijk toch niet gaan bij mijn ouders, heeft een goede vriend van vroeger waar ik sinds kort weer contact mee heb me aangeboden dan een tijdje bij hem te komen tot ik zelf iets gevonden heb.
En er zijn hier super lieve bokkers die zelfs aanbieden om een weekje bij hun te komen.

Wil jullie even heel erg bedanken voor jullie steun!
Nu nog de moed bijeen rapen om het gesprek met hem aan te gaan.
Hij heeft net mijn pinpas weer gevraagd, en heb gezegd dat hij niet te veel mag pinnen, maar waarom heb ik het het nou toch weer toegelaten.. ^)
Wordt soms zo moe van mijzelf, leer ik het dan nooit?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:45

Hij maakt gewoon misbruik van jou :(:)

Ga in gesprek, zal verschrikkelijk moeilijk zijn maar zorg dat hij weet waar je staat. Weg gaan is denk ik voor jou de beste optie maar een gesprek op zich kan ook al heel fijn zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:09

CurlyCoat schreef:
Ik zal helaas niet gelijk een huisje voor mijzelf kunnen hebben inderdaad.
Ik werk maar 20 uur per week op het moment en helaas zijn er geen extra uren beschikbaar op mijn werk.
Wel ben ik bezig met zoeken naar werk voor meer uren.
En omdat mijn spaarrekening helemaal leeg is, zou ik ook geen spullen kunnen kopen en niet eens de borg kunnen betalen nu.
Daarom wil ik eerst even een tijdje terug naar mijn ouders tot ik een eigen huisje kan betalen.

Mocht het uiteindelijk toch niet gaan bij mijn ouders, heeft een goede vriend van vroeger waar ik sinds kort weer contact mee heb me aangeboden dan een tijdje bij hem te komen tot ik zelf iets gevonden heb.
En er zijn hier super lieve bokkers die zelfs aanbieden om een weekje bij hun te komen.

Wil jullie even heel erg bedanken voor jullie steun!
Nu nog de moed bijeen rapen om het gesprek met hem aan te gaan.
Hij heeft net mijn pinpas weer gevraagd, en heb gezegd dat hij niet te veel mag pinnen, maar waarom heb ik het het nou toch weer toegelaten.. ^)
Wordt soms zo moe van mijzelf, leer ik het dan nooit?

Zorg dat je wat harder word, straks kom je nog met een berg schulden weg. Fijn dat je bij je ouders terecht kunt. Vraag me wel af of zijn moeder dit ook weet. Log eens in op je bank , dan kun je zien wat hij pint, weet je meteen of hij ook maar iets uit doet op je vraag. En wanneer hij altijd cash opneemt bij de pin dan weet je toch echt wel dat je geld, waar jij hard voor werkt, letterlijk in rook op gaat.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:44

Ben je bang voor zijn reactie als je 'nee' zegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:07

Ik vind het ook opvallend hoe makkelijk je toegeeft op zijn vraag om je pinpas weer mee te geven. Wordt hij handtastelijk als je dat niet doet?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:23

Het spijt me zeer, maar niet alleen je vriend heeft een schop onder zijn kont nodig :Y)
Ook jij hebt een hele harde trap onder je kont nodig -O-

Ophouden met zielig doen en kom voor jezelf op.
Of wordt hij handtastelijk, zoals bigone suggereert?
Dan wordt het helemaal tijd je biezen te pakken ( dat vond ik overigens al bij pagina 1 )

Kom op, doe iets!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:17

A3a1 schreef:
Het spijt me zeer, maar niet alleen je vriend heeft een schop onder zijn kont nodig :Y)

Dan wordt het helemaal tijd je biezen te pakken ( dat vond ik overigens al bij pagina 1 )

Kom op, doe iets!

Miscommunicatie? Ik heb nergens gesuggereerd dat de vriend van ts verbaal of lichamelijk geweld zal gaan gebruiken. Dat komt in het hele topic niet voor. Hij jaagt alleen haar geld er door heen en paait haar net genoeg zodat ze twijfelt. En inderdaad, ook ts zouden toch nu wel de schellen van de ogen moeten vallen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:26

Ja insinueren dat hij handtastelijk is, vind ik echt zo smerig. Als mensen uit zijn op sappigheid lezen ze maar een roddelblaadje.

TS, je bent veel te vergevingsgezind en toegeeflijk. 1 lief kaartje en jij twijfelt alweer, lekker makkelijk voor die knul.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:20

Ga nou alsjeblieft geen suggesties wekken dat de vriend van TS haar mishandelt op het moment dat ze 'nee' zegt. Voor je het weet stroomt het topic vol met wijzende vingers naar vriendlief en wordt er een massale klopjacht op poten gezet.
TS heeft het nergens over losse handjes gehad dus laten we vooral niet de indruk wekken dat dit wel zo is. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Los hiervan maak ik me wel zorgen TS, hij heeft je om zijn vinger gewonden. Je laat je besluit beïnvloeden door dat ene lieve kaartje. Een kaartje dat hij misschien nog van jouw geld gekocht heeft hooft, dus wat heeft het hem nu eigenlijk voor moeite gekost? Ja, de tijd en moeite om even naar de Primera te gaan en iets uit te zoeken. Begrijp me niet verkeerd, een (spontaan) kaartje krijgen van iemand is heel leuk, maar het valt in het niet vergeleken bij hoe hij verder met jou en jouw eigendommen omgaat. Ik vraag me af in hoeverre hij jou respecteert en of er wel gelijkwaardigheid tussen jullie is.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:42

Wat een verhaal. Ik ben het met de meeste mensen hier wel eens, maar snap ook dat je niet 'zomaar wegloopt'.

Heb je al eens op papier gezet hoeveel geld hij inmiddels gepind heeft van je? En dan bedoel ik op de cent nauwleurig.. Gewoon voor je eigen beeldvorming?

Je zou er hem vervolgens ook mee kunnen confronteren maar heel eerlijk gezegd vraag ik me af of het effect zal hebben..
Daarnaast zal hij het vast niet expres doen hoor, maar het is in mijn ogen de 'aard van het beestje' om gebruik te maken van anderen en helaas sta jij hem dat op dit moment wel toe.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:02

TS hoe is het gegaan gisteravond? Heeft hij veel gepind dit keer?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:37

Goof schreef:

Ik vraag me ook wel af of hij dan echt pint bij de snackbar (of welke andere eettent dan ook) of dat hij contant geld opneemt.

Ik heb ook 7 jaar in een relatie gezeten waarin (van zijn kant) alleen maar leugens, bedrog en een hoop geld van mij naar hem van toepassing was. Wat een bevrijding was het toen ik uiteindelijk voor mezelf koos, en tot op de dag van vandaag nog gene moment spijt van. 11 jaar later heeft hij nog steeds geen baan, is hij nog steeds verslaafd aan drugs en woont hij nog steeds bij zijn vader.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 12:20

DebGizmo schreef:
Goof schreef:

Ik vraag me ook wel af of hij dan echt pint bij de snackbar (of welke andere eettent dan ook) of dat hij contant geld opneemt.

Hij heeft gisteren €20 gepint.
Hij pint idd altijd gewoon bij de bank en nooit bij de snackbar oid zelf.

Heb het hem weleens gevraagd waarom hij niet gewoon daar pint, dan krijg ik als antwoord dat hij dan max €20 heeft om uit te geven en anders nog veel meer besteld.
Volgens mij kan je voor €20 al heel ruim bij een snackbar eten, en zit je dan toch echt wel vol..

Omdat ik op deze manier niet kan zien dat hij het ook echt aan de snackbar uit geeft, blijf ik bang dat hij het stiekem aan wiet uit geeft.

Gisteren heeft hij €20 gepint omdat hij van de week ook op het werk moet eten zegt hij.
Imo kan je dan ook gewoon brood meenemen, of ligt dat aan mij?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:21

Waarom laat je hem nog steeds pinnen? Hij heeft toch werk nu?
Laat hem maar gewoon brood mee nemen.

Edit; eigenlijk is jouw probleem heel simpel op te lossen. Stop met hem geld te geven en hem te laten pinnen en kijk eens hoe groot de liefde blijft. De snelste manier om te weten te komen of ie echt van je houdt en gewoon erg veel moeite heeft met verandering of dat je gewoon zijn bank bent.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:28

Sorry mijn mond viel weer open.
Waarom geef jij je pas weer mee?

Ik ben bang dat je gewoon in deze circel blijft zitten.
Hij vind het wel best en makkelijk zo.

Denk aan je toekomst en ga vast geld op zij zetten.
Elke keer die 20 euro kan jij ook goed gebruiken!
Ga wat leuks voor jezelf kopen.
Hij werkt zelf.
Wilt hij pinnen zeg je nee het is op.
Beter aan jezelf dan aan drugs of iets.
Hij kan inderdaad zelf brood meenemen naar zijn werk.

Het beste is om snel om de tafel te gaan zitten.
Maar als jij niet sterk genoeg bent....en niet voor jezelf opkomt voor jou of jullie toekomst blijft het zo doorgaan.

Sterkte ermee.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:32

Ik zou zsm andere code aanvragen.. Als je bij de ABN zit kan je dat zelfs zelf doen bij de pinautomaat. Als ie zelf verdient kan ie ook voor zichzelf patat halen. Je kan het! Als ie lastig wordt lekker in z'n sop gaar laten koken.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:36

Aan de andere kant snap ik ook eigenlijk wel dat het lastig is om nu mee te zeggen.
Ts haar vriend zal daar niet gezelliger van worden in het moment zelf en ts zit nog in een fase waarin ze het uitstellen probeert te ontwijken, maar nog wel doet.

Ze zal inderdaad even door de zure appel heen moeten nu eerst. Maar zorgen dat ze zich rot voelt omdat ze haar pinpas weer heeft gegeven helpt niet, ze voelt zich duidelijk zonder onze reacties ook rot. Ts: kan het helpen je pinpas op een andere plek te stoppen, zodat je even na moet denken om je pas te pakken? Dan heb je ook even tijd om na te denken bij dat je eigenlijk nee wilt zeggen. Het klinkt een beetje alsof het geven/pakken van je pinpas te automatisch gaat om in te kunnen grijpen.

MarjanB haar tip is natuurlijk ook een optie, maar houd er dan rekening mee dat je vriend mogelijk al boos is voor hij thuis komt en extra gepikeerd omdat hij juist op weg was naar die joint. Misschien is het dan toch fijner om direct tegen hem te zijn IPV dat via de pinautomaat te laten lopen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:36

Ach jeetje, zo herkenbaar die smoesjes... Ik hoop dat je voor jezelf kiest. Als jullie écht bij elkaar horen, komen jullie wel weer terug bij elkaar als je zelf alles op de rit hebt voor jezelf.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:38

bigone schreef:
A3a1 schreef:

Kom op, doe iets!

Miscommunicatie? Ik heb nergens gesuggereerd dat de vriend van ts verbaal of lichamelijk geweld zal gaan gebruiken. Dat komt in het hele topic niet voor. Hij jaagt alleen haar geld er door heen en paait haar net genoeg zodat ze twijfelt. En inderdaad, ook ts zouden toch nu wel de schellen van de ogen moeten vallen.

Sorry, Joolien suggereerde.

En TS.....echt....mijn mond valt meer en meer open, ben je nou echt zo naïef?
Wat levert deze relatie jou op, dat je hier in blijft zitten?

Als man kan ik zeggen, lekker gemakkelijk zo'n wijffie, hoop dat ze ook poetst, de was doet en mijn rotzooi achter mijn kont opruimt.
Zou haast jaloers op die vent van jou worden.
Pinpasje mee, als ik trek heb in een frietje, hoef niet zelf boterhammetje te smeren, als ik al eens werk, want ik krijg ruim voldoende mee om daar te snacken.
Blowtje erbij, wat banketstaaf met vrienden.

Kom schatje, ruil maar voor mij, ik zal je op handen dragen, voor je inspanningen.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 18-02-17 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:41

mirriezz schreef:
Aan de andere kant snap ik ook eigenlijk wel dat het lastig is om nu mee te zeggen.
Ts haar vriend zal daar niet gezelliger van worden in het moment zelf en ts zit nog in een fase waarin ze het uitstellen probeert te ontwijken, maar nog wel doet.

Ze zal inderdaad even door de zure appel heen moeten nu eerst. Maar zorgen dat ze zich rot voelt omdat ze haar pinpas weer heeft gegeven helpt niet, ze voelt zich duidelijk zonder onze reacties ook rot. Ts: kan het helpen je pinpas op een andere plek te stoppen, zodat je even na moet denken om je pas te pakken? Dan heb je ook even tijd om na te denken bij dat je eigenlijk nee wilt zeggen. Het klinkt een beetje alsof het geven/pakken van je pinpas te automatisch gaat om in te kunnen grijpen.

MarjanB haar tip is natuurlijk ook een optie, maar houd er dan rekening mee dat je vriend mogelijk al boos is voor hij thuis komt en extra gepikeerd omdat hij juist op weg was naar die joint. Misschien is het dan toch fijner om direct tegen hem te zijn IPV dat via de pinautomaat te laten lopen.

Als hij daar werkelijk niet gezelliger van wordt dan weet ze toch waar ze staat?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:05

Ik schrik echt van je verhaal van je ts.. en ik zeg maar niets over je vriend en wat je ermee zou "moeten" doen... daar is genoeg over gezegd

Maar ik vind het 'eng' hoeveel jij accepteert. Je bent pas 2 jaar samen en je hebt al geaccepteerd dat hij van je totale spaarrekening heeft geleefd! En nu weer blijf je het toe laten dat hij je pas gebruikt...

Leer alsjeblieft harder te worden, nee te zeggen.. je eigen ruimte te bewaren, je eigen leven te behouden. In een relatie moet er ook ruimte zijn voor jezelf en ja ik vind het bijzonder dat je binnen jaar al accepteerde dat iemand van jouw geld leeft.

Het zou gewoon zo zonde zijn als je hierna weer zelfde soort figuur aan zou trekken en in hetzelfde patroon zou terug zou vallen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:29

Je gaat jezelf compleet de vernieling indraaien en niet alleen financieel. Ik wil best even een plaatje voor je schetsen? Ik heb het tien jaar gedaan.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:53

CurlyCoat schreef:
Gisteren heeft hij €20 gepint omdat hij van de week ook op het werk moet eten zegt hij.
Imo kan je dan ook gewoon brood meenemen, of ligt dat aan mij?

Ligt dat aan jou? Ja tuurlijk, je weet toch zelf ook het antwoord op deze vraag of niet soms?

Sorry voor mijn k utreactie maar wat wil je nou? Denk 3 tellen na en je bedenkt zelf ook dat dit niet OK is.

Misschien weet je dit niet, maar bij veel coffeeshops kan je niet pinnen. Dat zou een aardige verklaring kunnen zijn voor het contant opnemen.

Ik zou als ik jou was ook niet de moeite nemen om je pincode te veranderen, dat is namelijk niet het probleem. Als je je niet nog verder bankroet wil laten maken moet je gewoon nee zeggen tegen hem.

Lieve TS ik hoop echt dat je voor jezelf op komt en ik wens je het aller beste.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:34

ElizeVdS schreef:
Wat een verhaal. Ik ben het met de meeste mensen hier wel eens, maar snap ook dat je niet zomaar wegloopt

Ik snap dat ook, omdat ik ooit ook in zo'n relatie zat. En als hij beterschap beloofde geloofde ik hem zo graag. Hij had ook zijn leuke, lieve kanten. En op een gegeven moment had ik ook gewoon geen zin in ruzie en gaf ik maar weer toe.

Juist daarom, laat het niet zo lang duren als bij mij het geval was. Verwacht geen verandering van hem, waarom zou hij dat willen?
Denk je dat hij zijn relaxte leventje wil opgeven puur uit liefde voor jou? Als de liefde zo groot was had hij het al niet zover laten komen... en als het aan liefde niet ontbreekt dan is het toch meer een relatie moeder-puberzoon...

Ik heb ook gedacht: redt hij het wel zonder mij? Ik kan hem toch niet zomaar op straat zetten? Hij kan nergens heen, heeft geen werk...
Toen ik het uiteindelijk toch deed, had hij binnen no-time een fulltime baan en een appartement. Hij had ineens mooie kleren en een auto.
En ik denk, hoe pijnlijk ons uit elkaar gaan ook was, dat het niet alleen voor mij maar ook voor hem -voor zijn eigen waarde - beter is geweest.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:41

Zelfde hier. Na tien jaar niets doen, heeft meneer binnen een jaar al z'n kunst tentoon gesteld en verkocht en loopt ie er picobello bij.
En daar heb ik dan tien jaar en tienduizenden euro's ingestoken zonder enig resultaat.

En denk maar niet dat ze dat toegeven of je een bedankje geven, TS. Je bent namelijk helemaal niets, anders zou hij je niet zo behandelen. Waar je van houd daar zorg je voor, zonder dat dat van je gevraagd word. Klaar.