Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Littera schreef:Weten jullie wat ik me afvraag: op een mormoonse bruiloft wordt dus verwacht dat jij je aanpast, maar zou je van een mormoon ook verwachten dat zij zich op bijvoorbeeld een atheïstische bruiloft met een cocktail-dresscode aanpast?
Laura_Zodine schreef:Goof schreef:Tja. Zoals ik al een paar keer heb gezegd: ik draag geen lange rokken of jurken. Nooit gedaan, zal het nooit gaan doen. Vreselijk.
Haha dat is wel heel beperkend dan. Een leuke jurk is een leuke jurk, of ie nou 20 cm langer of korter is. Jammer als je daarvoor dingen in het leven moet laten, maarja.
ynskek schreef:Ik vind dat je het netjes probeert op te lossen.
Hum bruiloft, hun wensen. Zeker ivm geloof kan ik er goed inkomen.
Hier wel een een bruiloft gehad die eigenlijk veel verder ging qua kledingeisen...
Geen zwart, geen wit, geen spijkerstof en de vrouwen in een rok of jurk...
Dat is etiquette
en om er dan maar een truitje over te doen... Ik weet het niet. Maar Goof als jij je er niet fijn bij voelt, niet doen hoor. Dat is voor niemand leuk. Goof schreef:Tja, mijns inziens is een lange jurk nooit een leuke jurk, dus daarover verschillen we dan van mening
Anoeska schreef:Ik vind het wel een beetje overdreven om een paar uurtjes in een jurk die je eigenlijk liever niet draagt meteen 'aan jezelf voorbijgaan' te noemen. Je komt toch niet in een existentiële crisis door een jurk die op je enkels komt ipv tot je kuit.
Als ik haar leuk en lief zou vinden, en je eigenlijk best naar haar receptie wil, zou ik me wel over die 20 cm stof heen kunnen zetten. Soms doe je gewoon iets leuks voor een ander, al zou het niet helemaal je eigen keuze zijn.
Zou er ook zeker niet veel geld aan uitgeven, maar volgend mij wil half bokt z'n jurk al aan de TS lenen.
verootjoo schreef:ynskek schreef:Ik vind dat je het netjes probeert op te lossen.
Hum bruiloft, hun wensen. Zeker ivm geloof kan ik er goed inkomen.
Hier wel een een bruiloft gehad die eigenlijk veel verder ging qua kledingeisen...
Geen zwart, geen wit, geen spijkerstof en de vrouwen in een rok of jurk...
Dat is toch geen rare kledingeisDat is etiquette
Lillith24 schreef:Ik snap sowieso de behoefte om controle te hebben over mensen op 'je feestje' niet. Als ik ga trouwen ben ik super blij, interesseert me geen hol wie wat aanheeft. Als de belangrijkste mensen er maar bij zijn.
Omdat ik er zo in sta, vind ik het ook moeilijk om te zeggen dat ik me wel zou aanpassen voor een ander. Nu heb ik wel maxi jurken maar met mijn grote voorgevel is dat alsnog ongepasten om er dan maar een truitje over te doen... Ik weet het niet. Maar Goof als jij je er niet fijn bij voelt, niet doen hoor. Dat is voor niemand leuk.
Overigens ik vind het een beetje wanstaltig dat er allerlei goedkope meuk aangeraden wordt: kopen, kopen, kopen... Als we dát nou eens wat minder zouden doen met z'n allen...
soesita schreef:Lillith24 schreef:Ik snap sowieso de behoefte om controle te hebben over mensen op 'je feestje' niet. Als ik ga trouwen ben ik super blij, interesseert me geen hol wie wat aanheeft. Als de belangrijkste mensen er maar bij zijn.
Omdat ik er zo in sta, vind ik het ook moeilijk om te zeggen dat ik me wel zou aanpassen voor een ander. Nu heb ik wel maxi jurken maar met mijn grote voorgevel is dat alsnog ongepasten om er dan maar een truitje over te doen... Ik weet het niet. Maar Goof als jij je er niet fijn bij voelt, niet doen hoor. Dat is voor niemand leuk.
Overigens ik vind het een beetje wanstaltig dat er allerlei goedkope meuk aangeraden wordt: kopen, kopen, kopen... Als we dát nou eens wat minder zouden doen met z'n allen...
Een post naar mijn hart!![]()
Op onze bruiloft hebben we mensen uitgenodigd omdat we hen er graag bij wouden hebben. Wat ze daar voor aantrokken interesseerde me niet, als ze er maar waren.
Bij een bruiloft met kledingseisen voel ik me ongemakkelijk. Ik zal niet moeilijk doen als ik het in de kast heb liggen, want dan is het uiteraard iets waar ik me lekker in voel. Maar me ongemakkelijk in mijn vel voelen op een feestje omdat ik anders niet in het ideale plaatje van de gastheer/-vrouw zou passen?
Het is het één of het ander. En in dit geval dus duidelijk: 'ik wil me níet aanpassen'. En dat is je goed recht, ieder zijn keuze. Het is niet je beste vriendin. Ik kan me ergens voorstellen dat je zelf liever geen lange jurk zou dragen. Tegelijk vind ik het mij moeilijk voor te stellen dat je met iets méér stof echt zo erg aan jezelf voor bij gaat, of dat het voor mensen zelfs een kwestie is van "je eigen normen en waarden" afwegen. Welke normen en waarden heb je dan precies dat een jurkje tot over de knieën daar zo enorm tegenin gaat