Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MVasbo

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 03:05

Durft te wedden dat je twee drankjes water zal zijn, mormoons mag geen alcohol :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 06:55

Ik ga al per definitie niet naar een bruikoft als ik alleen word uitgenodigd voor de receptie. Een uurtje langs om een handje te geven, cadeau afbetalen geven en dan weer weg moeten wezen. Daar bedank ik voor. Wanneer ik dan ook nog aan allerlei eisen moet voldoen die voor mij ver van mijn persoon af staan zou het de keuze heel makkelijk maken. Ik zou een leuke kaart schrijven, ze veel geluk wensen en ga mijn eigen weg.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:29

Ik heb zoiets ook keer gehad en toen jurk gescoord voor een 10tje gewoon goed zoeken en was een zwarte jurk wijd tot de knieen en met franjers op de buik en borst! Moet zeggen dat ik hem nog wel eens draag het is best een leuke jurk! Daaronder had ik een dikke panty en erboven een colbertje of een "vestje"

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:39

Littera schreef:
Weten jullie wat ik me afvraag: op een mormoonse bruiloft wordt dus verwacht dat jij je aanpast, maar zou je van een mormoon ook verwachten dat zij zich op bijvoorbeeld een atheïstische bruiloft met een cocktail-dresscode aanpast?

Dit vraag ik mij ook af ja. Dit soort dingen zijn altijd een beetje eenrichtingsverkeer.

Ik zou zelf wel heen gaan overigens, in een hobbezak van marktplaats of de plaatselijke kringloop. Een uurtje of twee wat minder dicht bij mezelf blijven overleef ik wel.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:44

Ik had op mijn bruiloft de dresscode 'casual chique' klinkt moeilijker dan het is maar voor de mannen een nette spijkerbroek met colbert en nette schoenen. Voor de vrouwen een leuk jurkje of nette broek. Wilde heel graag voorkomen dat mensen in kapot gescheurde spijkerbroeken bij zouden lopen omdat dat mode is.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:51

Ik zou er voor bedanken ,
Ik zou me er persoonlijk ook echt niet thuis voelen in die kleding ,
Ik weet al hoe ik me voel in kleding die het net niet is laat staan in andermans kleding een avondje door moeten te brengen .
Ik begrijp dus helemaal dat je dat niet wilt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:57

Ik vind dat je het netjes probeert op te lossen.

Hum bruiloft, hun wensen. Zeker ivm geloof kan ik er goed inkomen.

Hier wel een een bruiloft gehad die eigenlijk veel verder ging qua kledingeisen...

Geen zwart, geen wit, geen spijkerstof en de vrouwen in een rok of jurk...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 09:01

Laura_Zodine schreef:
Goof schreef:
Tja. Zoals ik al een paar keer heb gezegd: ik draag geen lange rokken of jurken. Nooit gedaan, zal het nooit gaan doen. Vreselijk.

Haha dat is wel heel beperkend dan. Een leuke jurk is een leuke jurk, of ie nou 20 cm langer of korter is. Jammer als je daarvoor dingen in het leven moet laten, maarja.

Tja, mijns inziens is een lange jurk nooit een leuke jurk, dus daarover verschillen we dan van mening :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:04

Wat voor maat heb je trouwens misschien heb ik nog wel wat!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:11

ynskek schreef:

Hier wel een een bruiloft gehad die eigenlijk veel verder ging qua kledingeisen...

Dat is toch geen rare kledingeis :? Dat is etiquette :j

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:12

Ik snap sowieso de behoefte om controle te hebben over mensen op 'je feestje' niet. Als ik ga trouwen ben ik super blij, interesseert me geen hol wie wat aanheeft. Als de belangrijkste mensen er maar bij zijn.
Omdat ik er zo in sta, vind ik het ook moeilijk om te zeggen dat ik me wel zou aanpassen voor een ander. Nu heb ik wel maxi jurken maar met mijn grote voorgevel is dat alsnog ongepast :') en om er dan maar een truitje over te doen... Ik weet het niet. Maar Goof als jij je er niet fijn bij voelt, niet doen hoor. Dat is voor niemand leuk.

Overigens ik vind het een beetje wanstaltig dat er allerlei goedkope meuk aangeraden wordt: kopen, kopen, kopen... Als we dát nou eens wat minder zouden doen met z'n allen...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:17

Even bij de kringloop kijken? Daar kost zoiets niet zo veel.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:30

Ik vind het wel een beetje overdreven om een paar uurtjes in een jurk die je eigenlijk liever niet draagt meteen 'aan jezelf voorbijgaan' te noemen. Je komt toch niet in een existentiële crisis door een jurk die op je enkels komt ipv tot je kuit.

Als ik haar leuk en lief zou vinden, en je eigenlijk best naar haar receptie wil, zou ik me wel over die 20 cm stof heen kunnen zetten. Soms doe je gewoon iets leuks voor een ander, al zou het niet helemaal je eigen keuze zijn.

Zou er ook zeker niet veel geld aan uitgeven, maar volgend mij wil half bokt z'n jurk al aan de TS lenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:35

Goof schreef:
Tja, mijns inziens is een lange jurk nooit een leuke jurk, dus daarover verschillen we dan van mening :D

Eens. Plus dat het ook nog eens bedenkend en niet te strak moet zijn, wat voor leuks hou je dan over? Een tent? Ik hou ook helemaal niet van jurkjes, dus ik zou mij echt heel ongemakkelijk voelen in zo'n gewaad.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:37

Joh Anouska dat is toch voor iedereen anders? Als TS zich daar om wat voor reden dan ook niet goed bij voelt, alsnog maar lekker de portemonnee trekken en je eigen gevoel negeren?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:43

Anoeska schreef:
Ik vind het wel een beetje overdreven om een paar uurtjes in een jurk die je eigenlijk liever niet draagt meteen 'aan jezelf voorbijgaan' te noemen. Je komt toch niet in een existentiële crisis door een jurk die op je enkels komt ipv tot je kuit.

Als ik haar leuk en lief zou vinden, en je eigenlijk best naar haar receptie wil, zou ik me wel over die 20 cm stof heen kunnen zetten. Soms doe je gewoon iets leuks voor een ander, al zou het niet helemaal je eigen keuze zijn.

Zou er ook zeker niet veel geld aan uitgeven, maar volgend mij wil half bokt z'n jurk al aan de TS lenen.

:j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:45

Maar wat is er mis mee om je af en toe eens niet fijn te voelen? Waarom moet tegenwoordig altijd alles maar bij je passen anders doe je het niet? Ik snap dat niet. Kijk, dat je geen werk aanneemt met deze kledingseis lijkt me volslagen normaal. Maar je hoeft hier weinig of geen geld voor uit te geven, alleen even 1 uurtje iets dragen waarin je normaal niet rond zou lopen. Is dat nou echt zo'n groot probleem? Ik weet niet, ik moet wel vaker dingen doen die ik liever niet doe en daar ben ik absoluut niet slechter van geworden hoor.

TS, ik zou zeggen, kom eens uit je comfortzone en doe eens gek. Trek die jurk aan, neem een kijkje in een totaal andere wereld, komt thuis en trek lekker je eigen kleren weer aan. Jij een ervaring rijker en collega blij.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:55

verootjoo schreef:
ynskek schreef:

Dat is toch geen rare kledingeis :? Dat is etiquette :j

Ik vind kleur beperking wel degelijk een eis... net als dat je als vrouw niet in een broek zou mogen komen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:59

Weet niet wanneer de receptie is maar bij Alieexpres heb je voor een euro of 3/4 wel een lange jurk.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:04

Nu krijg ik een banner onderaan met allemaal soepjurken van Bonprix

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:05

Lillith24 schreef:
Ik snap sowieso de behoefte om controle te hebben over mensen op 'je feestje' niet. Als ik ga trouwen ben ik super blij, interesseert me geen hol wie wat aanheeft. Als de belangrijkste mensen er maar bij zijn.
Omdat ik er zo in sta, vind ik het ook moeilijk om te zeggen dat ik me wel zou aanpassen voor een ander. Nu heb ik wel maxi jurken maar met mijn grote voorgevel is dat alsnog ongepast :') en om er dan maar een truitje over te doen... Ik weet het niet. Maar Goof als jij je er niet fijn bij voelt, niet doen hoor. Dat is voor niemand leuk.

Overigens ik vind het een beetje wanstaltig dat er allerlei goedkope meuk aangeraden wordt: kopen, kopen, kopen... Als we dát nou eens wat minder zouden doen met z'n allen...

Een post naar mijn hart! _/-\o_
Op onze bruiloft hebben we mensen uitgenodigd omdat we hen er graag bij wouden hebben. Wat ze daar voor aantrokken interesseerde me niet, als ze er maar waren.
Bij een bruiloft met kledingseisen voel ik me ongemakkelijk. Ik zal niet moeilijk doen als ik het in de kast heb liggen, want dan is het uiteraard iets waar ik me lekker in voel. Maar me ongemakkelijk in mijn vel voelen op een feestje omdat ik anders niet in het ideale plaatje van de gastheer/-vrouw zou passen? :\

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:08

soesita schreef:
Lillith24 schreef:

Een post naar mijn hart! _/-\o_
Op onze bruiloft hebben we mensen uitgenodigd omdat we hen er graag bij wouden hebben. Wat ze daar voor aantrokken interesseerde me niet, als ze er maar waren.
Bij een bruiloft met kledingseisen voel ik me ongemakkelijk. Ik zal niet moeilijk doen als ik het in de kast heb liggen, want dan is het uiteraard iets waar ik me lekker in voel. Maar me ongemakkelijk in mijn vel voelen op een feestje omdat ik anders niet in het ideale plaatje van de gastheer/-vrouw zou passen? :\

Ergens ben ik het hier mee eens maar aan de andere kant snap ik het wel. Ik ben ooit op een bruiloft geweest waar sommige kerels in afgetrapte jeans rondliepen met t-shirts met doodshoofden en grote teksten etc. Sorry maar ik zou daar niet zo blij van worden op mijn bruiloft. Kijk, je hoeft van mij echt niet in een dure jurk te komen of net pak, doe dan een nette spijkerbroek aan met een nette blouse of iets in die richting. Maar wat ik daar zag, nee, ik zou echt niet blij worden als mensen niet de moeite doen om er een beetje netjes uit te zien en erbij lopen alsof ze zo van een concert van Rammstein af kwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:13

'Je uiteraard willen aanpassen' maar tegelijkertijd niets willen kopen of lenen, omdat het allemaal 'aan jezelf voorbij gaan' is, dat gaat volgens mij niet samen. :+ Het is het één of het ander. En in dit geval dus duidelijk: 'ik wil me níet aanpassen'. En dat is je goed recht, ieder zijn keuze. Het is niet je beste vriendin. Ik kan me ergens voorstellen dat je zelf liever geen lange jurk zou dragen. Tegelijk vind ik het mij moeilijk voor te stellen dat je met iets méér stof echt zo erg aan jezelf voor bij gaat, of dat het voor mensen zelfs een kwestie is van "je eigen normen en waarden" afwegen. Welke normen en waarden heb je dan precies dat een jurkje tot over de knieën daar zo enorm tegenin gaat :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:17

Ik denk ook dat ik zou overslaan hoor. Natuurlijk hoef je je niet altijd op en top te voelen maar om iets aan te trekken wat je ontzettend tegen staat zou ik ook niet doen. Als ik ooit naar een bruiloft zou moeten waarbij ik een jurk of rok aan moet blijf ik ook lekker thuis.
Het is maar net waar iemand van houd en wil. Dat iemand het niet oké vind dat ander in concert outfit komt dat kan. Als iemand nu eenmaal zo is waarom zou je ze dan perse als iemand laten komen die ze niet zijn. Het is toch geen verkleedpartij. Het is geen carnaval je wil de mensen om je heen die er voor je zijn die wat voor je betekenen en die wil je er dan toch bij hebben om wie ze zijn niet iemand die zich als een aap in pak voelt?

Je moet doen waar je je goed bij voelt. En een ander kan niet bepalen dat een lange jurk wel meevalt en je gewoon niet moeilijk moet doen en gaan.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:19

Waar woon je ergens? Misschien heeft iemand hier wel iets te leen?
Ik heb ook wel een verzameling kleding die én mooi zijn, én aan de kledingeis voldoen.