Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:38

IMJ schreef:
Freddy krueger..zoek m maar op...brrr!

Hier ook ja, met dank aan mijn paps die dacht dat Nightmare on elm street een prima film zou zijn voor een 12 jarig kind :')

En soms dacht ik dat er een vogelspin op mijn lichtknopje zat en dan durfde ik mijn lamp niet aan te doen :=

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:45

Ik heb een periode gehad (ik was toen een jaar of 7/8) dat ik bang was dat mijn ouders me zouden verlaten als ik lag te slapen. Ik durfde toen ook niet te gaan slapen en ging toen bovenaan de trap zitten om te luisteren of ze nog wel in de woonkamer waren := Geen idee waar die angst vandaan kwam. Na een tijdje was het ook weer over.

musiqolog

Re: Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:21

Lekker Zoolgangster, nu moet ik maar zien of ik vannacht nog mijn bed in durf...

Ik moet door dat verhaal van een vriendin die je wijsmaakt dat Voldemort op je kamer zit ineens weer aan iets anders denken. Toen ik in groep zeven of acht zat, raakte het "geesten oproepen" bij ons op school in de mode. Misschien had het te maken met Paul van Loons Griezelbus en andere enge kinderboeken die toen populair waren. Je hield je fietssleutel in de hand en stelde een vraag; wiebelde de fietssleutel naar voren en naar achteren dan was het antwoord na, bij een zijwaartse beweging was het antwoord nee. "Is hier een geest aanwezig?" "Bent u een goede of een kwade geest?" "Hebt u ooit iemand vermoord?" Je kon doorgaan tot je wist wie het was. Hitler, Elvis, je overgrootmoeder - iedereen kon op je kamer zitten. En soms voelde je wel eens op je rug tikken; dan keek je om en er stond niemand...

Allemaal onzin natuurlijk, ook de goedgelovigste types uit onze klas wisten dat mensen die fietssleutels zelf doelbewust bewogen. Maar het was tof en fascinerend om het elkaar wijs te maken. Tenminste... overdag was het leuk-eng, 's nachts was het eng-eng.

Uiteindelijk is het verboden toen de oudere kinderen het te vaak aan kleuters gingen wijsmaken. :)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:27

Inbrekers!! Altijd als de dood geweest, tot mijn 12e.
Tot er op mijn 15e echt inbrekers in huis waren dussehh sta nog altijd op scherp 's nachts.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:29

Een clown in de kast, de reden dat ik het ook vertik een kledingkast te nemen op mijn slaapkamer :=

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:32

eigenlijk zat er vrijwel nooit iets onder mijn bed, maar ik was wel altijd bang voor natuurrampen en dan met name overstromingen en branden, ik had dan ook een brandblusser op de overloop staan :')
Nu ben ik daar god zij dank overheen gegroeid, maar als ik nu ergens bang voor ben is het dat er een of ander demonisch wezen achter me staat als ik met mijn gezicht richting de muur lig :+ clowns doen me dan weer niks.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:54

Niet onder mijn bed, maar ik was er heilig van overtuigt dat er een tijger mijn kamer binnen zou wandelen... ben nog steeds benieuwd waar hij dan eigenlijk vandaan zou moeten komen, er kwam nooit een circus ofzo in de buurt en we woonden niet bij een dierentuin :=

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:56

De plaaggeest van Bassie en Adriaan :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:08

Mijn dochter is 3 en een tijd bang geweest voor vleermuizen en vossen. Geen idee waar ze dat vandaan had }:0 . Nu hoor ik haar er niet echt meer over.
Ze is nu vooral bang voor nieuwe situaties. Als we een drukke kamer binnenkomen voor een verjaardag ofzo. Na een tijdje, als niemand meer op haar let, is dat ineens weer helemaal weg en is ze met iedereen gezellig.
Dat laatste is Mss geen concrete angst, maar kan wel mooi in fotografie vastgelegd worden denk ik...

Ik weet nog dat mijn zusje vroeger eigenlijk nog te jong was, maar toch per se naar de film Gremlins wilde kijken. Het hele gezin heeft weken niet geslapen...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:12

Als kind zat er niet echt iets onder mijn bed. Scheelt ook dat ik een "gesloten" frame had waardoor en niks onder kon zitten *D

Wel heb ik altijd moeite gehad met mijn rug naar de deur slapen. Dit kan ik nog steeds niet goed. Ik zal dan ook zelf nooit mijn bed met de lange kant richting de deuropening zetten, maar altijd met het voeteind of kopeind. Ik kom gewoon niet in slaap als ik ook maar denk dat ik met mijn rug naar de deur moet slapen.

Alsof inbrekers/moordenaars je met rust laten als je ze meteen ziet als ze binnen komen :') *D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:16

O nog zo'n angst, vroeger wilde ik als ik ergens anders dan thuis sliep, nooit het dichtste bij de deur liggen. :') Want als er een monster komt eet ie jouw als eerste op. :+

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:17

Grappig om te zien hoe veel of misschien wel bijna alle kinderen een soort angst hebben in de slaapkamer. Ik kan me zelf niet herinneren dat ik dat had, maar ben wel benieuwd naar de psychologie erachter. Ik sliep altijd heel goed en makkelijk misschien dat dat er nog mee te maken heeft?

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:20

Ik sprong altijd in mijn bed probeerde altijd zo ver mogelijk.

Ik dacht dat dat er spoken onder me bed zaten. (deze angst had ik echt tot mijn 12e ofzo ;( )

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:27

Niks onder mijn bed :+
Maar iets met 12 uur en een spiegel.. nog steeds trouwens :=

Edit Jawel trouwens!! Altijd met een enorme sprong het bed in zodat ik zéker wist dat ik niet bij mijn voeten werd gegrepen

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:31

Deze heb je vast nog niet eerder gehoord maar bij mij was dat RUPSJE NOOITGENOEG!!
Die rups bleef maar eten en had nooit genoeg. :Y) Ik was bang dat rupsje nooitgenoeg ook kleine kinderen opsnoepte :=
Dus mijn voetjes hingen nooooit over het bed haha.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:54

_suus19_ schreef:
Dit heb ik ook. Niet alleen haaien maar alle soorten vissen. Mijn zwemdiploma halen was een ramp. Ik was altijd bang voor de zwarte strepen, dat daarboven vissen zwommen die ik niet kon zien. Dus ik zwom 10 cm van de kant af.
Ik ben gek op zwemmen, maar dan alleen in zwembaden zonder strepen en dan het liefst nog waar ik kan staan. Niet handig..
En vreselijk onverklaarbaar want ik ben verder niet bang voor vissen. Als ik er logisch over nadenk snap ik de hele angst niet, maar ik ga echt niet in een meer ofzo zwemmen.

Dit heb ik ook...
Ik heb toen ik jong was iets te snel alleen in het donker stiekem jaws gekeken..
Zwem ook echt niet in open water of meren..

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:58

.
Laatst bijgewerkt door Lipstick op 08-07-24 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:00

Jaws vindt ik dus echt niet eng :=
Heb die pas toevallig voor het eerst gezien en hij is écht zó nep :+

Ik zwem trouwens ook niet, dus dat scheelt weer

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:07

boek gelezen van "paul van loon"??? was een verhaal over een monster onder het bed die je voeten/benen opat. Geen idee hoe dat monster er uit zou zien, maar kan wel zeggen dat ik zeker tot mijn 14e af en toe van een ruime afstand in bed moest springen. Dan kwam er ineens angst boven :')

Weet en wist verder ook niet eens hoe het verhaal verder ging

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:08

Mijn zwager. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:09

Queelens schreef:
Ik was bang dat Voldemort in de kast zat die bij ons op zolder stond en dat die er dan zo heel creepy uit zou komen _O-
Had mijn vriendin me wijs gemaakt en dan zei ze altijd 'Voldemort zit op je zolderrrr'

Mijn broertje was bang voor een clown die ballonnen opblies in een intro van een Playstation 2 spelletje. Het was een 'goede' clown, maar ik had hem wijsgemaakt dat die uit het beeldscherm kwam om hem te halen :o

Ohja en ik was ontzettend bang voor mensen in een pak in een pretpark (animatie) bijvoorbeeld Pardoes van de Efteling. Mijn familie wilde heel graag met die 'kip' op de foto in MoviePark. Ik was helemaal gillend en huilend over de zeik. Heb het nogsteeds niet op die dingen.

Zoldermort :')

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:11

LindyH schreef:
mala26 schreef:
Oke ik heb echt iets heel sufs vergeleken met de andere.
Ik had een heel eng konijn onder mijn bed/in de kast.
Maar ook zo dat ik mijn kamer niet meer in durfde.
Toen is mijn moeder op een gegeven moment mijn kamer in gestormt en heeft heel hard geroepen, En nu weg wezen, ik stuur je naar tante... ga die maar lastig vallen. En ik met mijn kinderlijke onschuld geloofde dat natuurlijk. Ma was nog wel zo slim om mijn tante te bellen dat ze de konijn naar hun had gestuurd voor het geval ik er naar zou vragen... Wat ik natuurlijk deed haha

Haha, zo gek is dat niet. Mijn broertje had last van een haasje dat handen en snorren ( := ) afhakte. Kwam waarschijnlijk door een paashaas-knuffel die even naast zijn bed heeft gestaan.

Ikzelf had last van wolven. Onder mijn bed en in de wc, waar ze natuurlijk in mijn billen zouden bijten. Het was zo erg dat ik in de dierentuin niet langs de wolven wilde. In de dierentuin in Amersfoort zaten ze in de buurt van de olifanten, en omdat ik er niet langs durfde moesten we steeds rond het hele olifantenverblijf lopen. :roll:
Als ik er achteraf zo over nadenk snap ik eigenlijk wel dat ik niet langs die wolf durfde. Het was een eenzame wolf in een hok dat toen al (30 jaar geleden) zwaar verouderd was. Echt nog een donkere vierkante kooi met spijlen. Die wolf ijsbeerde daarin constant als een gek heen en weer. Ik kan me best voorstellen dat ik daar bad vibes van kreeg.

hahaha blij dat ik niet de enige was! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:12

Evil Tommie's uit Sesamstraat met grote metalen haaientanden :oo %)

Ik twijfel nog steeds aan de pedagogische verantwoordheid van Sesamstraat

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 02:04

Ik had een enschede periode, vlak na de vuurwerk ramp. Was als de doods dat er bij ons ook een vuurwerk ramp zou komen durfde ook echt nachten niet te slapen. Als ik een knal hoorde lag ik onder mn bed.
Ik had een 9/11 periode. Wij woonde vlak naast een apartementen complex en op een aanvliegroute van schiphol. Dooooodsbang dat ze de flat zouden invliegen als ik op bed lag
Ik had de blue lady periode n.a.v een spookverhaal wat ons is verteld bij een oud engels kasteel ruine, de nacht die volgde hele camping bij elkaar gegilt. De dag erna vertelde mijn broer voor de grap dat op het veldje naast ons een massagraf vol nazis lagen en met volle maan kwamen ze blonde meisjes halen. 'Raad eens wat het vannacht voor maan is <<) eindigde het verhaal. Hij kreeg er een draai om zn oren en een preek voor maar hij had mij alweer op de kast :')
En nu als er zomaar lampen beginnen te flikkeren wil ik al naar zout grijpen maar dat is te weiten aan het feit dat ik in 3 maanden tijd 11 seizoenen van supernatural heb gekeken. Alle ledenmaten liggen strikt binnen boord, deken erover niks bloot houden en ik maak altijd een leap of faith, stel dat er toch iets of iemand onder je bed ligt.
Afbeelding
Edit; meme
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Berry_Pomeroy_Castle
Edit 2: link n.a.v het blue lady spook verhaal

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:33

musiqolog schreef:
Lekker Zoolgangster, nu moet ik maar zien of ik vannacht nog mijn bed in durf...

Ik moet door dat verhaal van een vriendin die je wijsmaakt dat Voldemort op je kamer zit ineens weer aan iets anders denken. Toen ik in groep zeven of acht zat, raakte het "geesten oproepen" bij ons op school in de mode. Misschien had het te maken met Paul van Loons Griezelbus en andere enge kinderboeken die toen populair waren. Je hield je fietssleutel in de hand en stelde een vraag; wiebelde de fietssleutel naar voren en naar achteren dan was het antwoord na, bij een zijwaartse beweging was het antwoord nee. "Is hier een geest aanwezig?" "Bent u een goede of een kwade geest?" "Hebt u ooit iemand vermoord?" Je kon doorgaan tot je wist wie het was. Hitler, Elvis, je overgrootmoeder - iedereen kon op je kamer zitten. En soms voelde je wel eens op je rug tikken; dan keek je om en er stond niemand...

Allemaal onzin natuurlijk, ook de goedgelovigste types uit onze klas wisten dat mensen die fietssleutels zelf doelbewust bewogen. Maar het was tof en fascinerend om het elkaar wijs te maken. Tenminste... overdag was het leuk-eng, 's nachts was het eng-eng.

Uiteindelijk is het verboden toen de oudere kinderen het te vaak aan kleuters gingen wijsmaken. :)

:(:) Sorry!