gekvanfleur schreef:dakpan schreef:Omdat ook ik mij stoor aan goede doelen, waar het grootste gedeelte van de donaties naar personeel en andere kosten zoals reclame gaat, doneer ik al jaren aan een stichting die volledig op vrijwilligers 'draait'.
Stichting Dier&Project heeft geen betaalde krachten en ik vind het daarom geen probleem om geld aan ze te doneren, omdat ik zeker weet dat het daadwerkelijk naar de dieren gaat.
100 jaar geleden, toen ik nog studeerde in Rotterdam, heb ik eens een gratis krant gekocht van een dakloze. Die knul had zo'n leuk verhaal dat ik snel overstag ging.
Noem eens een paar voorbeelden van stichtingen waar het grootste gedeelte van het geld opgaat aan reclame etcetera.
Ik kan van alle goede doelen die ik steun het jaarverslag inzien en bijvoorbeeld bij KWF gaat per euro 0.15 cent naar de 'directeur etcetera en het overige naar onderzoek.
Weet je, ik zou het niet weten. Misschien omdat ik eigenlijk geen mens gerelateerde doelen steun. Ik hou het liever bij dieren doelen. Neemt niet weg dat 15 cent op een euro niet zo erg veel klinkt, maar op het totaal van wat er binnen komt, hoogstwaarschijnlijk een flink bedrag is.