Youknowme schreef:Ik heb 2 kinderen en het enige wat ik "merk" in de portomonee zijn de luiers. Zn 25 euro per maand.
Maar dat is het juist, GWL, meeeten met de pot e.d. merk je niet direct in de portemonnee maar je maakt er weldegelijk kosten voor
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gypsy schreef:Toen onze dochter eindelijk bij ons kwam wonen kregen we nog een extra verrassing. We waren hierdoor fiscaal partner geworden en mochten even meer dan een half jaar zorgtoeslag terug betalen.
Picasso schreef:Wacht maar tot ze gaan studeren... (en paardrijden)....
Liselot schreef:Youknowme schreef:Ik heb 2 kinderen en het enige wat ik "merk" in de portomonee zijn de luiers. Zn 25 euro per maand.
Maar dat is het juist, GWL, meeeten met de pot e.d. merk je niet direct in de portemonnee maar je maakt er weldegelijk kosten voor
Brainless schreef:@GabberGill
Ik heb 3 pubers; en als je ziet wat die wegwerken per dag....
Mijn zoon (17) eet meer dan mijn man en ik samen.
Er gaat 750 gr-1 kilo aardappelen, 5 stuks vlees, ruim 1 kilo groenten per x door.
Macaroni/pasta 600-700 gram
Fruit: 3 zakken mandarijnen, 3 kilo bananen, 3a4 kilo appels, 4 kilo sinaasappels door per week.
brood: 10 broden per week (+ beleg), 1 1/2 kilo kaas, veel ham/kipfilet, 1 pot pasta, 1 pot jam.
En dan nog alle tussendoortjes... en nee mijn kinderen zijn absoluut niet te dik.
2 zitten zelfs aan de onderkant met hun gewicht.
Oh ja, dan nog maanverband (voor mijn 2 meiden) en alle shampoo, deo, haarproducten enz.
Bij elkaar toch elke maand een grote extra uitgave.
Geeft niets; wij hebben het geld ervoor, maar alleen al van de gewone uitgave voor eten/drinken per maand zouden mijn man en ik toch elk jaar een leuke vakantie van kunnen houden
Liselot schreef:Youknowme schreef:Ik heb 2 kinderen en het enige wat ik "merk" in de portomonee zijn de luiers. Zn 25 euro per maand.
Picasso schreef:Brainless schreef:@GabberGill
Ik heb 3 pubers; en als je ziet wat die wegwerken per dag....
Mijn zoon (17) eet meer dan mijn man en ik samen.
Er gaat 750 gr-1 kilo aardappelen, 5 stuks vlees, ruim 1 kilo groenten per x door.
Macaroni/pasta 600-700 gram
Fruit: 3 zakken mandarijnen, 3 kilo bananen, 3a4 kilo appels, 4 kilo sinaasappels door per week.
brood: 10 broden per week (+ beleg), 1 1/2 kilo kaas, veel ham/kipfilet, 1 pot pasta, 1 pot jam.
En dan nog alle tussendoortjes... en nee mijn kinderen zijn absoluut niet te dik.
2 zitten zelfs aan de onderkant met hun gewicht.
Oh ja, dan nog maanverband (voor mijn 2 meiden) en alle shampoo, deo, haarproducten enz.
Bij elkaar toch elke maand een grote extra uitgave.
Geeft niets; wij hebben het geld ervoor, maar alleen al van de gewone uitgave voor eten/drinken per maand zouden mijn man en ik toch elk jaar een leuke vakantie van kunnen houden
Precies! Het is een illusie om te denken dat kinderen weinig kosten... zelfs als je creatief bent met goedkope oplossingen. Studeren kost nou eenmaal een lieve duit en sporten ook.
spatter schreef:Ach, ze worden allemaal groot.
Ik heb het idee dat kinderen tegenwoordig enorm in de watten gelegd worden, zoals die kapper iedere 6 weken.
Als het kort moet kun je dat zelf ook wel en anders een thuiskapper laten komen die het hele gezin doet, ben je ook veel minder kwijt.
Merkkleding is ook zoiets en waarom de jeugd tegenwoordig allemaal een eigen pc nodig hebben is me ook een raadsel.
Hier was er 1 pc in de woonkamer en pas toen ze naar 3 middelbaar gingen kregen ze een laptop omdat er wel heel veel via de computer geregeld en gemaakt moest worden.
Citaat:En mijn moeder gaf me gewoon kleedgeld, waar deo, haarproducten, dure shampoo en andere onzin ook van betaald werd. Maandverband betaalde ze wel, maar de rest: echt niet! En terecht ook.
Brainless schreef:Citaat:En mijn moeder gaf me gewoon kleedgeld, waar deo, haarproducten, dure shampoo en andere onzin ook van betaald werd. Maandverband betaalde ze wel, maar de rest: echt niet! En terecht ook.
Ehhh dan betaalde je moeder dat toch ook indirect?
Zij betaalde jouw kleedgeld; dus jij betaalde die spullen niet zelf.
kwita schreef:Brainless schreef:Ehhh dan betaalde je moeder dat toch ook indirect?
Zij betaalde jouw kleedgeld; dus jij betaalde die spullen niet zelf.
jij bent best nog bij de tijd brainless!
tja dan hebben ze het gevoel het zelf te doen, echter komt geld nooit zomaar naar je toe...maar dat leren ze ook vast wel!
GabberGill schreef:Die ene boterham en dat extra stukje fruit sorry maar daar kan ik het niet voor laten. Ook die 30 hapjes van het avondeten kan ik me niet druk om maken. En nee ik ben niet rijk en heb ook rotmaanden ertussen, maar wat mijn kleine meid me terug geeft is mooier dan wat dan ook.