Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:18

Neverland schreef:
Selka schreef:
Flowery, serieus? Jeetje die jongen maakt een domme fout en wordt gestraft. Om dan de relatie te verbreken? Iedereen maakt fouten. Het is hoe je ze oplost wat belangrijk is. Wanneer meneer zijn rijgedrag niet aanpast is er pas een probleem.

En om nu al te "zeuren" over toekomstige kinderen zal de meeste mannen alleen maar harder weg doen scheuren :7 :7

Ja, iedereen maakt fouten. Maar na 11 keer is het geen fout meer maar een beslissing.

Inderdaad, dit dus. 150 km/u+ te hard is geen domme fout, dat is gewoon dom.
En ik ben 24 jaar en ik heb 4 jaar een relatie, dan komen er kinderen ter spraken hoor maar dat is geheel offtopic :')

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:19

Zeker weten dat zoiets gevaarlijk kan zijn! Ik reed laatst ook op de snelweg en was aan het versnellen omdat ik net was ingevoegd (is dat een normaal woord? :+), maar er ging net voor mij een auto inhalen die ongeveer 80 reed. Op zoiets ben je niet voorbereid, bij vrachtwagens etc. verwacht je dat wel maar bij een normale personenauto niet. Ik moest dus, ondanks dat ik nog geen eens 120 reed, behoorlijk afremmen, er zal maar net iemand aan komen rijden die wel 130 rijdt...

Kentaro

Jeetje, sommigen kunnen ook wel overdrijven hoor.
In Duitsland is die snelheid op verschillende wegen gewoon toegestaan, en als je daar de staat van sommige snelwegen ziet denk je ook hoe kan dat?!
Het is nogal een verschil of iemand 's morgens vroeg, wanneer er bijna niemand op de weg is, het gas harder in trapt, of vol in de spits overal tussendoor scheurt.
Denk dat TS er al weer spijt van heeft dat ze dit topic geopend heeft -O-

Urbanus

Je bent als je zo hard rijdt niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook voor anderen. Ik vind 700 euro nog een lichte straf. Als mijn vriend zich zo zou gedragen in het verkeer zou hij een hele hoop nachtjes op de bank mogen slapen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:20

Nicole21 schreef:
Zeker weten dat zoiets gevaarlijk kan zijn! Ik reed laatst ook op de snelweg en was aan het versnellen omdat ik net was ingevoegd (is dat een normaal woord? :+), maar er ging net voor mij een auto inhalen die ongeveer 80 reed. Op zoiets ben je niet voorbereid, bij vrachtwagens etc. verwacht je dat wel maar bij een normale personenauto niet. Ik moest dus, ondanks dat ik nog geen eens 120 reed, behoorlijk afremmen, er zal maar net iemand aan komen rijden die wel 130 rijdt...

Jij begrijpt mijn punt :j Overigens verwacht ik dat iemand die 150 rijdt ook beseft dat hij/zij wel de poot vlakbij de rem moet hebben :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:22

Neverland je hebt gelijk. Totaal niet gelezen.
Mijn vriend redt dat aantal ook wel hoor. Maar die zit dan net +2 of 3 km omdat ie niet op zit te letten bij trajectcontrole... Ei! Ik weet natuurlijk niet wat voor boetes dat zijn geweest van TS haar vriend. Allemaal 30+ dan gaat er iets mis ja..

Flowery en ik mag dat toch gek vinden. Ik ga toch ook niet roepen. Owee als je met mijn toekomstige hond, die ik wellicht over 10 jaar pas heb, over een X periode een keer te hard rijdt! Ik maak mij druk over zaken die nu spelen en niet misschien in de toekomst.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:23

Brainless schreef:
Maureen95 schreef:
En qua te hard rijden. hij reed 151 met correctie erbij. Dus eigenlijk nog een paar km harder.

Dat is dus werkelijk 156 (gaat nl 5 correctie vanaf) dus op de teller 165!

Echt exact dit! :r Sorry TS, maar voor dit soort types heb ik absoluut geen medelijden. Dit gaat niet per ongeluk, hij brengt bewust mensen in gevaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:24

Maus misschien moet je vriend een keer een soort cursus doen. Daarin kunnen ze hem laten zien hoeveel impact snelheid heeft.

Nadat ik zo'n (slip)cursus gedaan heb is het voor mij pas duidelijk wat snelheid met je remweg doet.

En ja 's avonds om 11uur op een rustige A28 trap ik een sportieve auto(maat) ook zo naar de 140 als ik niet oplet. Maar midden in Utrecht waar het altijd druk is? :n

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:24

Met 80 inhalen op de snelweg bij een normale verkeerssituatie is waanzinnig irritant voor de overigecweggebruikers (ik heb zelf een enorme hekel aan slakken op de weg) maar nogmaals niet verboden en als het bij andere ongeduldige weggebruikers gevaarlijk rijgedrag uitlokt (bumperkleven, rechts inhalen) zijn zij zelf in overtreding, niet de 80 km rijder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:25

Kentaro schreef:
Jeetje, sommigen kunnen ook wel overdrijven hoor.
In Duitsland is die snelheid op verschillende wegen gewoon toegestaan, en als je daar de staat van sommige snelwegen ziet denk je ook hoe kan dat?!
Het is nogal een verschil of iemand 's morgens vroeg, wanneer er bijna niemand op de weg is, het gas harder in trapt, of vol in de spits overal tussendoor scheurt.
Denk dat TS er al weer spijt van heeft dat ze dit topic geopend heeft -O-

Maar hij reed toch niet in Duitsland? Hij reed in Nederland, waar we een wettelijke snelheidslimiet hebben die er niet voor niets is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:25

Pfff, schrik ervan hoe hard bokt weer oordeelt zeg. Alsof niemand hier ooit een fout maakt, bewust of onbewust.
Wellicht was het vanochtend heel vroeg en was de weg nog vrij leeg. Ik kan me dan voorstellen dat het uitnodigd om harder te rijden. Moet eerlijk zeggen dat ik sommige dingen nog veel gevaarlijker vind, bijvoorbeeld bumperkleven, roekeloos rijden in woonwijken oid, onnodig links of in het midden met een veel lagere snelheid dan geadviseerd wordt of met drank op achter het stuur.

Ik praat het niet goed, maar vind dat er, naast de consequenties die er voor hem aan vast zitten, wel heel hard geoordeeld wordt. Laat dat maar over aan OvJ en TS.

MarlindeRooz

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:26

Super grappig om het altijd intens drukke en volle Utrecht te vergelijken met Duitsland. Waar de snelwegen vaak erg rustig en laaaang zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:27

Askja schreef:
Met 80 inhalen op de snelweg bij een normale verkeerssituatie is waanzinnig irritant voor de overigecweggebruikers (ik heb zelf een enorme hekel aan slakken op de weg) maar nogmaals niet verboden en als het bij andere ongeduldige weggebruikers gevaarlijk rijgedrag uitlokt (bumperkleven, rechts inhalen) zijn zij zelf in overtreding, niet de 80 km rijder.

Klopt hoor, maar die 80km per uur rijder moet zichzelf wel beseffen dat hij bij invoegen op de linkerbaan GEEN voorrang heeft. :+

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:29

Nou ja, mocht er naast een boete een cursus opgelegd worden heb je het zo over 1500-2000 euro wat je kwijt bent (cursus plus dikke boete). Aangezien ze beide begin 20 zijn komt dat wel hard aan en heeft dat dus ook gevolgen voor Maureen. Dat is en blijft zonde geld, en die gevolgen merk je dan beide toch wel

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:31

Dat het fout is, weet iedereen denk ik wel. Maar dit maakt de vriend van TS niet direct een crimineel. Zo kun je alles en iedereen die ooit een keer een boete op de mat heeft gehad wel als crimineel bestempelen. Hoe je het went of keert, het blijft fout en daar krijgt hij straf voor. Al mogen de boetes ook een stuk zwaarder worden en veel minder speling.
Bv 1x kwijt bij 2e x voorgoed inleveren..

Nu heb ik iemand in de familie. Doet werkelijk geen vlieg kwaad. Had voor hij in de familie kwam een beetje een aparte jeugd. Dit zou niks uit moeten maken maar toch. Hij werd wel vaker aangehouden maar een avond maakte hij en zijn vriendjes het wel heel bond. Hij werd namelijk 3x aangehouden op 1 avond en heeft daarna het busje van de politie verbouwd. Hij reed niet alleen te hard, hij reed ook nog eens onder invloed drank en drugs ( blowen)

Dit gebeurde voor hij in de familie kwam, maar kreeg zijn straf pas veel later. Hij heeft wel open kaart gespeeld met mijn familie.
Maar hij heeft zeker te weten op de wel bekende blaren gezeten. Hij had taakstraf, want geld had hij niet. hier kon hij op de fiets heen. Niets of niemand heeft hem ook maar 1 moment gebracht, dit kon ook niet al hadden ze wel gewild. Door weer en wind ging hij op de fiets naar zijn werk. Dit was wel ruim driekwartier enkele reis, klagen deed hij nooit. Zelfs niet toen het -10 was. Dit heeft hij een hele poos gedaan, precies weet ik niet meer.

Uiteindelijk had hij zijn rijbewijs terug maar doordat er drank en drugs in het spel waren moest hij eerst om de zoveel maanden op controle om te kijken of hij nuchter was. dit werd later uitgebreid naar om het jaar en dan zoveel jaar later. Bij een van de controles was hij zoals hij altijd was goedlachs en vrolijk en maakt een dom grapje. Nou dat grapje kwam hem duur te staan want hij kreeg een test die tot zoveel terug ging. Toen heeft hij indd wat gedronken, maar hij had toen geen rijbewijs en reed toen ook niet. maar hij kreeg er extra straf voor.

Nu zullen jullie hem allemaal wel af willen schieten wss of verlaten hebben of iets., maar dit hele verhaal ( langer dan gepland) maakt hem nog geen crimineel. Wel heel dom en onverantwoordelijk en was op dat moment een gevaar voor iedereen.
Nu heeft hij zijn lesje wel geleerd. Drink geen druppel meer en raakt geen blow meer aan.
Rijd zijn schoonmoeder en vrouw en alles en iedereen die geen rijbewijs in de familie heeft overal naar toe. Niet dat dat iets uitmaakt, maar mensen kunnen wel degelijk veranderen, ze moeten het wel willen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:33

In Duitsland mag je in stedelijk gebied ook niet harder dan 120. En inderdaad: bij de A12 is er een stuk dat je van 130 ineens nog maar 100 mag - maar dat is al een tijdje. De openbare weg is niet gemaakt om harder te rijden dan de maximumsnelheid, zelfs als je auto het wel zou kunnen.

Als de partner van TS ongeveer even oud is als zijzelf dan valt hij in een hoge risicogroep: jong, testosteron, weet nog niet dat hij ook dood kan en al helemaal niet dat hij op deze manier andere mensen ook dood kan maken. Dat het niet alleen zonde van zijn geld is, maar misschien ook wel zonde van zijn nieuwe baan... meestal wil dat op die leeftijd nog niet zo heel erg hard doordringen. TS: sterkte. Ik hoop dat je het aan zijn verstand gepeuterd krijgt dat als hij racen zo leuk vindt, hij daar een plek voor moet vinden buiten de openbare weg.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:36

Askja schreef:

Dat t niet verboden is betekend niet dat het niet gevaarlijk is. Is wel degelijk gevaarlijk omdat de andere weggebruikers die wel max snelheid aanhouden opeens op de rem moeten en de bestuurders er achter ook.

TS sterkte er mee. Hopelijk ziet hij t gevaar nu in wat 50 km is natuurlijk veel en veel te veel. Ik vond de suggestie van de kartbaan wel wat hebben haha kan hij daar scheuren en op de snelweg normaal rijden. Hij zal zich hopelijk ook wel schamen nu hij Iedereens hulp heeft moeten inschakelen

BoRo

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:40

pffff ik vind iedereen wel heel "streng"reageren. 150 km p/u kan ik me op bepaalde stukken op bepaalde tijden heeel goed voorstellen!!!!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:41

Gypsy schreef:
mirriezz schreef:

Als ik dit soort verhalen hoor dan twijfel ik gewoon of ik niet beter mijn auto weg kan doen en sparen tot ik een enorme en benzinesluipende Hummer ofzo kan kopen.
Maar om nou vanwege zulke idioten die zich niet kunnen gedragen afhankelijk te zijn van het ov... Daar pas ik dan toch ook weer voor.

Is dat zo aso dan? :o Ik rijd een mercedes vito, zo duur zijn die nou ook weer niet. Een iets grotere auto was min of meer verplicht door mijn vriend die idd niet wil dat ik in zo'n mega schattig maar dodelijk klein koekblik het loodje leg. Die dingen moesten verboden worden vind hij. :=

Ik rijd overigens een mercedes vito, geen hummer of zo hoor. Maar kan wel lekker overal overheen kijken en toen laatst bij de afslag zuidplein iedereen opeens persé stil moest gaan staan was ik daar erg blij mee! :o

Laat ik beginnen met 2 dingen: 1. Ik heb geen problemen met jouw auto, ik heb problemen met bepaald (onwettig) rijgedrag. Dat jij een bepaalde auto hebt, zegt natuurlijk niets over jouw rijgedrag, al kom ik eigenlijk nooit een coureur tegen in een Fiat Panda. Vandaar mijn generalisatie in bmw en Audi.
2. Ik zou wensen dat ik een mooie Mercedes kon betalen, maar helaas heb ik dat geld niet. Aanschaf gaat het niet zo zeer om, onderhoud van zon ding is voor mij niet te betalen.

Dat gezegd. Mijn autotje gaat braaf elk jaar door de apk heen, voldoet aan dezelfde veiligheidseisen als die van jou (ook ik heb airbags ja) etc. Alleen aangezien mijn koekblikje wss 50cm smaller en op zijn minst 1 meter korter is dan jouw heerlijke Mercedes, heb ik iets minder kreukelzone. Bij iemand die netjes 120 rijd en afstand houd, ben ik waarschijnlijk de klos, maar grote kans zelf nog wel heel of alleen gebutst. Je remweg loopt logaritmisch of exponentieel op bij een hogere snelheid, en als iemand dus met 150 in mijn auto knalt, ben ik mijn leven een stuk minder zeker. Jij in jouw vitara trouwens ook, al zal bij jou 1 been geplet zijn en ik er mogelijk niet meer levend uit komen.
Maar ja, moet ik dan een ralleywagen aanschaffen omdat iemand anders graag wil rijden zoals op een circuit mag? We hebben als land gezegd dat we dat niet willen/handig vinden en daarom hebben we bepaalde regels. Het zou handig zijn als mensen zich daaraan kunnen houden zonder eerst iemand dood te moeten rijden.

Edit: ik zie net dat ik een opel-auto en een Mercedes door elkaar haal. :p Punt blijft natuurlijk hetzelfde
Laatst bijgewerkt door mirriezz op 20-12-16 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:43

BoRo schreef:
pffff ik vind iedereen wel heel "streng"reageren. 150 km p/u kan ik me op bepaalde stukken op bepaalde tijden heeel goed voorstellen!!!!

Uhm, ik niet. Je bent dan bewust een overtreding aan het begaan.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:47

BoRo schreef:

Tja, het spijt me, maar dan ben jij onderdeel van het probleem. Het grootste probleem is niet dat mensen "verslaafd aan het gaspedaal" zijn, maar dat burgers hun eigen normen stellen. Rookverbod? Nergens voor nodig, ik rook hier gewoon. Hondenpoep op de stoep? Pfft, organisch afval, moeten mensen maar uit hun ogen kijken. Snelheidslimiet? Als het veilig is, rij ik gewoon door. Wetten en regels zijn in overleg afgesproken, op basis van ervaringen en de mening van deskundigen. Daar heb je je aan te houden. Veel te hard rijden is gevaarlijk en slecht voor het milieu, en daarom terecht verboden. Jezelf er willens en wetens niet aan houden is asociaal. Dus nee: ik kan het me niet voorstellen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:48

Als je 150+ rijd dan ben je je daar echt wel bewust van, die kilometer teller zit niet voor niks in een auto. Mijn vriend die rijd altijd erg netjes, soms heeft 'ie wel eens een traject controle met een boete van 95 euro over een een klein stuk met een paar kilometer te hard. Mocht hij een keer met 150+ (en dan heb ik het over 1x) ergens rijden en z'n rijbewijs wordt dan afgepakt, reken maar dat ik dan echt not amused ben. Ongeacht over 'hoe gevaarlijk het is voor jezelf', wat denk je wat er gebeurt als hij op een auto met 3 kids knalt? Je bent op 150+ nooit in staat om op tijd te remmen, dat draag je voor de rest van je leven mee. Ik zou echt niet kunnen samen zijn die zo ontzettend ongeïnteresseerd is in alleen zijn eigen veiligheid, maar ook met de pet gooit naar de overige weggebruikers. 1 keer vind ik al absurt, maar 11 keer? Typisch gevalletje 'Een ezel stoot zich over het algemeen .........'

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:49

150 op lege snelweg. tja.. zodra er andere weggebruikers zijn die niet hetzelfde doen is het gewoon dom -O-

Plus je wint er gewoon weinig mee.. Mijn oude ritjes naar school werd ik vaak genoeg ingehaald aan begin van de route, stond de inhalende auto later 2 auto's voor me voor het stoplicht. Nou wat een winst dan. Dat was tripje van 45 minuten

Ik rijd tegenwoordig naar Almere vaak genoeg 110-120 op de snelweg of zelfs gewoon met vrachtwagens mee.. dat kleine stukje spaart mij genoeg brandstof en die 2-3 minuten die het me scheelt over de hele trip spaar ik liever de brandstof.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:55

Tja niet zo slim van je vriend. Maar hij komt er nog best goed vanaf met twee weken rijbewijs kwijt.

Mijn vriend heeft ook eens 1 keer 60 km te hard gereden. Kwam er ook erg goed vanaf, weet niet hoe die dat precies voor elkaar heeft gekregen. Was zn rijbewijs niet kwijt maar had een taakstraf gekregen. Als hij binnen twee jaar een boete zou krijgen rijbewijs kwijt. Was gelukkig voor ik er Was anders weet ik niet wat ik gedaan had.. vindt het belachelijk dat je zulke risico's neemt op de weg.

Oh en als hij zo vaak te hard rijdt denken ik niet dat hij er van leert nu. Hij leert alleen beter op te Letten waar het kan en waar niet.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 18:03

Grappig dat sommige mensen gelijk een conclusie trekken zonder mijn vriend te trekken. Ik ben al vaak genoeg in herhaling gevallen dat het geen crimineel is en dat het een schat van een jongen is. Hij is 21 net zoals mij en houdt er inderdaad van om eens het gaspendaal in te trappen als ik er niet bij ben. Ik heb daar al vaker opmerkingen over gemaakt dat hij dat niet moet doen. Maarja. 21 En eigenwijs :) Je weet wel hoe dat gaat.

Mijn vriend heeft al een slipcursus gehad en weet precies hoe veel remweg en ruimte hij heeft. Ik denk dat dat alleen maar in zijn nadeel is gaan werken omdat hij nu weet hoe hij moet handelen in zulke situaties en daarom rijdt hij zich sneller naar dat soort situaties toe, omdat hij wel denkt dat hij weet hoe hij moet handelen.

Ik vind het een belachelijke opmerking dat ik het uit moet maken met mijn vriend om zoiets. We houden van elkaar en ik zou het wel heel zwak vinden als ik het daarom uit zou maken. Het zou natuurlijk een ander verhaal zijn als hij over een paar maanden weer een boete heeft. Dan heeft meneer een heel groot probleem.
Mijn vriend is in zijn gedrag nog echt een jonge hond dus ik probeer hem daar als vriendin zijnde nog zoveel mogelijk in bij te sturen als ik kan, maar ik ben niet zijn moeder. Heel hard gezegd dit, maar als ik nu een ongeluk zou krijgen en hij zou zwaar gewond zijn is dit lekker zijn eigen fout. Had hij maar voorzichtiger aan moeten rijden.
Hij slaapt vanavond bij mijn schoonouders dus dat vind ik zelf wel even fijn.

Ik vind het heel lief dat jullie allemaal reageren en mij tips geven en proberen te helpen. Maar ik heb dit topic geopend om even mijn hart te luchten, en niet 100x hetzelfde commentaar over mij heen te krijgen dat het onverantwoordelijk is en dat hij ontiegelijk hard reed. Natuurlijk weet ik dat hij dat deed maar dit telkens herhalen heeft ook geen zin. Ik voel mij al rot genoeg ;)

@finnens we weten nog niet zeker of hij 2 weken zijn rijbewijs kwijt is. Dat bepaald de officier van justitie. Voor hetzelfde geld is hij hem langer of helemaal kwijt omdat hij al vaker boetes heeft gehad.