Kranten, folders en kerstfooi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:39

@Eenhoorn, dat verandert de zaak.
Als je er geen abo op hebt zou ik ook geen geld geven.

In een restaurant geef ik ook fooi.

Je hebt stickers die je op je deur(post) kan plakken.
Ideaal ik heb er 2. Een ja voor lokale sufferdjes en nee voor folders.
Andere sticker is ja voor collecte en nee tegen verkopers en geloofovertuigers.
Laatst bijgewerkt door luuntje op 20-12-16 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:39

Sclimpre schreef:
M_D_H schreef:
Zwarte, ik ben het met je eens dat de hongerlonen de oorzaak zijn van het lopen met de kaartjes, anderzijds... als ik jou een folder geef waarin grote kortingen staan en jij bespaart daardoor 20 euro op je boodschappen... wat is dan de moeite om mij 50 cent te geven voor het feit dat ik het hele jaar door in weer en wind jou je aanbiedingsfolders bezorg?

De bedoeling van reclamefolders is niet om mensen toe te laten te besparen, maar net om te zorgen dat ze meer kopen, dus dat argument klopt niet echt.

Ja dat is de bedoeling ja...
maar de meeste mensen gaan toch echt voor de besparing... waardoor mijn argument als nog klopt :)*

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:41

Bezoek enzo mag aanbellen, die komen niet ongewenst langs en die komen ook al niet bedelen ;)
En ik ben je al helemaal niet tot last als jij mij gewoon met rust laat, de omgekeerde wereld dus, want "jij" staat ongevraagd bij mij aan de deur te bedelen _/-\o_

En jij krijgt gewoon betaald hoor om die folder met kortingen erin bij mensen in de brievenbus te gooien :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:44

Babsiej schreef:
Bezoek enzo mag aanbellen, die komen niet ongewenst langs en die komen ook al niet bedelen ;)
En ik ben je al helemaal niet tot last als jij mij gewoon met rust laat, de omgekeerde wereld dus, want "jij" staat ongevraagd bij mij aan de deur te bedelen _/-\o_

En jij krijgt gewoon betaald hoor om die folder met kortingen erin bij mensen in de brievenbus te gooien :D

Oh wat zou het geweldig zijn om bij jou belletje te lellen :D :)) :').

Je krijgt nauwelijks betaald, maar het was het enige werk wat je kon krijgen als je jong was bij ons in de buurt. Ben trouwens blij dat ik niet van die enorm zure mensen zoals jij tegen kwam.
Overigens is het niet bij wet verboden om aan te bellen en dring ik mij niet op. Ik kom je een vrolijke kerstboodschap brengen en hoop daar iets kleins voor terug te krijgen. Niet te veel moeite lijkt mij...
Vraag mij af of je het nog steeds opdringen zou vinden als ik een kerstpakket voor jou mee zou nemen... zou je dan nog steeds zo zuur reageren en zou ik nog steeds niet mogen aanbellen?

M_D_H

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:45

Overigens vind ik dat de meeste wel een misplaatst idee van bedelen hebben.
Maar dat terzijde.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:46

Waarom noem je het überhaupt bedelen :), je noemt het namelijk ook zo als collectanten bij je aan de deur staan Babsiej.

Nu ben ik toevallig een collectant, en ik haal maar wat graag geld op om mensen beter te krijgen :)

In een restaurant geef ik ook altijd fooi :)

Heb wat over voor je medemens :) Wie goed doet ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:51

Belletje lellen hebben kinderen 1x gedaan, laten we het erop houden dat t daarbij bleef :+
Buiten dat, als ik het zat wordt dan gaat inderdaad de bel eruit.

Als ik collectes, krantenbezorgers, buurtverenigingen etc wil doneren dan doe ik dat wel, daarom noem ik het gebedel, ongevraagd bij mij aan de deur om geld komen vragen.

Aan het feit dat ik niet van gebedel aan mijn deur hou maak jij op dat ik niets over heb voor mijn medemens? Dat is een foute aanname.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:51

Ik zou mijn kinderen nooit folders laten lopen. Ik zou dan een dealtje maken met de kinderboerderij dat mijn kind vrijwillig elke ochtend vroeg komt helpen en dat ze dan 15 euro per week geven (wat ik dan aan de kinderboerij geef) zodat kind het idee heeft te werken voor zijn geld en verantwoordelijker word. Maar 13 euro per maand... nee :') dat zal ik mijn kind nooit aandoen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:56

Babsiej schreef:
Belletje lellen hebben kinderen 1x gedaan, laten we het erop houden dat t daarbij bleef :+
Buiten dat, als ik het zat wordt dan gaat inderdaad de bel eruit.

Als ik collectes, krantenbezorgers, buurtverenigingen etc wil doneren dan doe ik dat wel, daarom noem ik het gebedel, ongevraagd bij mij aan de deur om geld komen vragen.

Aan het feit dat ik niet van gebedel aan mijn deur hou maak jij op dat ik niets over heb voor mijn medemens? Dat is een foute aanname.

Daar zal ik dan mijn excuses voor aanbieden, bij deze.
Het is helaas wel zo, dat je door je posts op mij niet bepaald overkomt als warm mens :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:00

En toch val ik best mee, alleen niet voor mensen die geld komen halen aan de deur ;)

Leger des Heils in het centrum krijgt altijd 5 euro voor de feestdagen, omdat ze daar gewoon zitten en niet langs de deur komen. De meneer van de officiele daklozenkrant krijgt ook een paar keer per jaar wat euro's.

Vorige week nog oliebollen gebakken en in de halve straat uitgedeeld :D
Kerstpakketje voor mijn moeder omdat ze mijn honden regelmatig uitlaat als ik te werk ben.

Voor de buurtvereniging een speculaaspop gekocht, omdat ze geld inzamelen voor een nieuwe speeltuin, toen ik frietjes ging halen en de flyer daar gewoon hing.

T valt heus wel mee, alleen niets aan de deur. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:00

lifaya schreef:
Ik zou mijn kinderen nooit folders laten lopen. Ik zou dan een dealtje maken met de kinderboerderij dat mijn kind vrijwillig elke ochtend vroeg komt helpen en dat ze dan 15 euro per week geven (wat ik dan aan de kinderboerij geef) zodat kind het idee heeft te werken voor zijn geld en verantwoordelijker word. Maar 13 euro per maand... nee :') dat zal ik mijn kind nooit aandoen.

Goeie!

https://www.neesticker.com/product/25-e ... k-sticker/
Ik wil deze bij de deurbel :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:01

In de horeca geef ik ook geen fooi, ik betaal genoeg voor het eten, moet zo'n restauranteigenaar maar genoegen nemen met minder marge en zijn personeel wat beter betalen. Bovendien werken in de horeca volwassen mensen die zelf hebben gekozen voor een baan in de horeca.

Voor veel van die krantenpubers is dit baantje de enige optie, en ik vind het heel wat dat ze het doen, want het is echt geen pretje en ook zeker geen vetpot. Als iedereen wat geeft, al is het maar 50 cent, heb je op een wijk van 400 adressen toch een leuke bonus :)

Collectanten en colporteurs vind ik trouwens wel razend irritant. Ik kies mijn goede doelen en mijn energieleverancier graag zelf, dankjewel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:01

Ik hou ook niet van gebedel aan de deur hoor, niet van kinderen, niet van foldermensen en niet van collectanten. Als ik wat kwijt wil aan een goed doel weet ik ze wel te vinden, echt.
De enige mensen waar ik een uitzondering voor maak zijn mensen van de koksschool hier uit de buurt. Die verkopen zelfgebakken wafeltjes en van de opbrengst kopen ze nieuwe lesmaterialen en dergelijke. Koop altijd wel iets van ze :9

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:02

Wij hebben een sticker op de deur dat we niet aan verkoop/geloofsovertuiging enz doen
en ook als ze aan de deur komen van de folders / kranten, we wensen ze 'fijne feestdagen' maar geef ze er verder niks voor.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:02

Selka schreef:
Meestal zijn wij niet thuis maar gister stond ik toevallig mijn boodschappen uit te laden en trof ik het meisje van de reclamefolders. Hartstikke lief meisje en ik heb haar € 1,50 gegeven. Leek mij prima voor een gratis folder bezorger.

Missie in de week tussen kerst en oud: sticker NEE/NEE halen! ;)

Kun je gratis bij de bibliotheek ophalen, althans, bij ons wel. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:03

Die is wel erg leuk :)).
Ik ben nu dus B.v. naar kantoor gevlucht om te werken terwijl ik normaal in de woonkamer zit.
Dit omdat ik 1 keer 2 personen aan de deur had die een website hebben gemaakt met antwoord op de levensvragen en toen ik daarna naar buiten keek zag ik in eens allemaal jehovagetuigen rondzwermen in de buurt.
Daar heb ik dus weer niks mee, dus zit ik nu op kantoor te werken en ga ik wel weer naar beneden als ze weg zijn :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:03

M_D_H schreef:
LoveUggs schreef:
Dit is voor mij het eerste jaar op mezelf samen met mijn vriend dus ik heb geen idee of er iemand gaat langskomen.

Ik weet wel dat mijn ouders altijd een euro ofzo gaven. Daar kwam ik achter toen er dus iemand aanbelde en ik open deed. Ik het kaartje aanpakte de deur dicht deed en weer naar binnen ging. Mijn ouders vroegen wat het was, dus liet het kaartje zien. Stond mn vader op om geld te pakken aangezien de bezorger inmiddels naar de buren was doorgelopen. := wist ik veel, hij heeft uiteindelijk wel zn fooitje gehad, maar alle kaartjes werden wel netjes bewaard aangezien ze nog wel eens 2x langs wilden komen.

Dat is ook niet helemaal waar trouwens.
Er zijn dus folderinstanties die folders, dagbladen en kranten verspreiden... En iedere bezorger krijgt dus hetzelfde kaartje :wow:
Waardoor mensen vaak denken dat je al geweest bent, maar dan ben je daar zelf dus nog helemaal niet geweest, maar je collega van de dagbladbezorging wel :+.

Zwarte, ik ben het met je eens dat de hongerlonen de oorzaak zijn van het lopen met de kaartjes, anderzijds... als ik jou een folder geef waarin grote kortingen staan en jij bespaart daardoor 20 euro op je boodschappen... wat is dan de moeite om mij 50 cent te geven voor het feit dat ik het hele jaar door in weer en wind jou je aanbiedingsfolders bezorg?

En net wat iemand hier al aan droeg, het is voor jongeren een enorme zet in de rug om bij mensen aan te bellen. De meeste vinden dat eng, maar door deen beloning zijn jongeren extra geneigd om toch even aan te bellen. Waar is dat goed voor? Nou, je leert dus op een sociale manier communiceren met vreemde wat je op latere leeftijd goed van pas kan komen.
Niks mis mee volgens mij :)

Ahh zo! Maarja, wat moet je met 3 kaartjes van hetzelfde bedrijf :=
Ik snap je wel hoor, maar mijn ouders natuurlijk ook.
Het is niet de goedkoopste periode van het jaar, dus iedere euro is mooi mee genomen.
+ Ik ben jarig in december dus dat waren ook altijd weer een hoop extra kosten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:07

Haha, ik snap ze heel goed hoor.
Vind het ook vreemd dat ze niet gewoon andere kaartjes geven voor die andere onderdelen van het bedrijf :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:08

Zo zeg... Dus mensen die niks geven zijn zure pruimen? Terwijl de bezorgers gewoon betaald krijgen voor hun werk...

En hongerloontje? Klopt. Maar dat klopt voor elke tiener. Er is gewoon minimum loon. Ik heb ook gewerkt voor 1 of 2 euro in het uur. Weet het niet eens meer. Weinig iig.
Zit je een hele dag keihard te werken voor 8 euries. Joepie. Kun je weer 3 drankjes van halen.

Zo is het nou eenmaal. Snel ouder worden

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:10

Wij plakken de gekregen kaartjes op bij de deur. En kijken dus of er al iemand van is geweest.
Mochten er 3 bezorgen in de wijk voor hetzelfde bedrijf, dan moet dat bedrijf maar onderscheid maken in de kaartjes voor de verschillende afdelingen. Als er 1 is geweest, zouden de 2 anderen dus niets krijgen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:12

Nessa schreef:
Zo zeg... Dus mensen die niks geven zijn zure pruimen? Terwijl de bezorgers gewoon betaald krijgen voor hun werk...

En hongerloontje? Klopt. Maar dat klopt voor elke tiener. Er is gewoon minimum loon. Ik heb ook gewerkt voor 1 of 2 euro in het uur. Weet het niet eens meer. Weinig iig.
Zit je een hele dag keihard te werken voor 8 euries. Joepie. Kun je weer 3 drankjes van halen.

Zo is het nou eenmaal. Snel ouder worden

Ik zeg nergens dat mensen die niks geven zure pruimen zijn. Ik zeg dat er hier heel zuur gereageerd wordt.

Er is geen minimumloon voor kinderen onder de 15 jaar. Dus er wordt ook geen minimumloon gegeven.
Het loon mag wat mij betreft flink omhoog als je zit wat die kinderen er voor moeten doen. Die zijn niet een middagje bezig met folders bezorgen hoor, zeker niet als ze zelf moeten vouwen.
En een hele dag werken voor 8 euro is nog altijd meer als wat de meeste folderbezorgers betaald krijgen ;).

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:13

M_D_H schreef:

De bedoeling van reclamefolders is niet om mensen toe te laten te besparen, maar net om te zorgen dat ze meer kopen, dus dat argument klopt niet echt.[/quote]
Citaat:
Ja dat is de bedoeling ja...
maar de meeste mensen gaan toch echt voor de besparing... waardoor mijn argument als nog klopt :)*
[/quote]

Ai, arme domme supermarkt- en winkelketens, die hebben het dan helemaal fout begrepen. Eerst spenderen ze een boel geld aan reclame, en aan het eind van de dag zit er dan nog eens minder in de kassa. Raar dat ze dat zelf niet snappen. :(:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:17

Leuk die sarcasme...
Maar feit blijft dat mensen besparen.
Daar kan JIJ sarcastisch over doen... maar het feit blijft dat mensen besparen op aan aankopen. Wellicht zullen ze eens een verpakking meer aanschaffen, maar alleen omdat ze dan nog steeds besparen.

Jammer trouwens dat sarcasme, totaal onnodig en misplaatst... Dat siert je niet.

Even kort uitgelegd: de supermarkt hanteert een marche van laten we zeggen 3.25 dit wil zeggen dat zij de inkoopwaarde x de marche doen.
Wanneer er kortingen zijn verlagen zij de marche... Maar maken nog steeds winst op hun aankopen.
Als zij deen korting in een folder zetten zullen meer mensen naar de supermarkt gaan om dat product te halen. Waarschijnlijk ook mensen die nooit bij die supermarkt kopen.
Dan houd de supermarkt nog steeds winst op het product alleen is de winst iets lager als wanneer zij gewoon hun marche hadden behouden zoals ze dat normaal hanteren.

Dus jou sarcastische opmerking is niet alleen misplaatst maar slaat ook nog eens kant nog wal.
Jammer joh ;)
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 20-12-16 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:19

AmberG schreef:
De meiden die bij ons de folders lopen hebben het zo geregeld dat vaderlief het hele jaar lang hun werk doet, en zij met kerst langs de deuren gaan voor geld. Sinds mijn ouders dat door hebben, geven ze hen niets meer.

Oh zo was me broertje ook. Tot grote ergernis van mij dat mn moeder zo gek was om het te doen en dat hij het geld ving.. bah..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:23

Ik kan het alleen maar met je eens zijn M_D_H.

Ongevraagd aan je deur staan vind je al vervelend? Mens ga op een hutje op de hei wonen :')

Bedelen is in mijn optiek iets compleet anders, immers ben ik nog geen enkele bezorger tegengekomen die letterlijk om geld vraagt. Ze komen enkel aan de deur om je prettige feestdagen te wensen. Nou als je daarvoor al niet eens mag aanbellen? Ja dan ben je in mijn ogen absoluut een zuurpruim ;)