Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sclimpre schreef:M_D_H schreef:Zwarte, ik ben het met je eens dat de hongerlonen de oorzaak zijn van het lopen met de kaartjes, anderzijds... als ik jou een folder geef waarin grote kortingen staan en jij bespaart daardoor 20 euro op je boodschappen... wat is dan de moeite om mij 50 cent te geven voor het feit dat ik het hele jaar door in weer en wind jou je aanbiedingsfolders bezorg?
De bedoeling van reclamefolders is niet om mensen toe te laten te besparen, maar net om te zorgen dat ze meer kopen, dus dat argument klopt niet echt.
Babsiej schreef:Bezoek enzo mag aanbellen, die komen niet ongewenst langs en die komen ook al niet bedelen![]()
En ik ben je al helemaal niet tot last als jij mij gewoon met rust laat, de omgekeerde wereld dus, want "jij" staat ongevraagd bij mij aan de deur te bedelen![]()
En jij krijgt gewoon betaald hoor om die folder met kortingen erin bij mensen in de brievenbus te gooien
.
, je noemt het namelijk ook zo als collectanten bij je aan de deur staan Babsiej.
Wie goed doet
dat zal ik mijn kind nooit aandoen. Babsiej schreef:Belletje lellen hebben kinderen 1x gedaan, laten we het erop houden dat t daarbij bleef![]()
Buiten dat, als ik het zat wordt dan gaat inderdaad de bel eruit.
Als ik collectes, krantenbezorgers, buurtverenigingen etc wil doneren dan doe ik dat wel, daarom noem ik het gebedel, ongevraagd bij mij aan de deur om geld komen vragen.
Aan het feit dat ik niet van gebedel aan mijn deur hou maak jij op dat ik niets over heb voor mijn medemens? Dat is een foute aanname.
lifaya schreef:Ik zou mijn kinderen nooit folders laten lopen. Ik zou dan een dealtje maken met de kinderboerderij dat mijn kind vrijwillig elke ochtend vroeg komt helpen en dat ze dan 15 euro per week geven (wat ik dan aan de kinderboerij geef) zodat kind het idee heeft te werken voor zijn geld en verantwoordelijker word. Maar 13 euro per maand... needat zal ik mijn kind nooit aandoen.

Selka schreef:Meestal zijn wij niet thuis maar gister stond ik toevallig mijn boodschappen uit te laden en trof ik het meisje van de reclamefolders. Hartstikke lief meisje en ik heb haar € 1,50 gegeven. Leek mij prima voor een gratis folder bezorger.
Missie in de week tussen kerst en oud: sticker NEE/NEE halen!
.
M_D_H schreef:LoveUggs schreef:Dit is voor mij het eerste jaar op mezelf samen met mijn vriend dus ik heb geen idee of er iemand gaat langskomen.
Ik weet wel dat mijn ouders altijd een euro ofzo gaven. Daar kwam ik achter toen er dus iemand aanbelde en ik open deed. Ik het kaartje aanpakte de deur dicht deed en weer naar binnen ging. Mijn ouders vroegen wat het was, dus liet het kaartje zien. Stond mn vader op om geld te pakken aangezien de bezorger inmiddels naar de buren was doorgelopen.wist ik veel, hij heeft uiteindelijk wel zn fooitje gehad, maar alle kaartjes werden wel netjes bewaard aangezien ze nog wel eens 2x langs wilden komen.
Dat is ook niet helemaal waar trouwens.
Er zijn dus folderinstanties die folders, dagbladen en kranten verspreiden... En iedere bezorger krijgt dus hetzelfde kaartje
Waardoor mensen vaak denken dat je al geweest bent, maar dan ben je daar zelf dus nog helemaal niet geweest, maar je collega van de dagbladbezorging wel.
Zwarte, ik ben het met je eens dat de hongerlonen de oorzaak zijn van het lopen met de kaartjes, anderzijds... als ik jou een folder geef waarin grote kortingen staan en jij bespaart daardoor 20 euro op je boodschappen... wat is dan de moeite om mij 50 cent te geven voor het feit dat ik het hele jaar door in weer en wind jou je aanbiedingsfolders bezorg?
En net wat iemand hier al aan droeg, het is voor jongeren een enorme zet in de rug om bij mensen aan te bellen. De meeste vinden dat eng, maar door deen beloning zijn jongeren extra geneigd om toch even aan te bellen. Waar is dat goed voor? Nou, je leert dus op een sociale manier communiceren met vreemde wat je op latere leeftijd goed van pas kan komen.
Niks mis mee volgens mij

Nessa schreef:Zo zeg... Dus mensen die niks geven zijn zure pruimen? Terwijl de bezorgers gewoon betaald krijgen voor hun werk...
En hongerloontje? Klopt. Maar dat klopt voor elke tiener. Er is gewoon minimum loon. Ik heb ook gewerkt voor 1 of 2 euro in het uur. Weet het niet eens meer. Weinig iig.
Zit je een hele dag keihard te werken voor 8 euries. Joepie. Kun je weer 3 drankjes van halen.
Zo is het nou eenmaal. Snel ouder worden
. M_D_H schreef:Zwarte, ik ben het met je eens dat de hongerlonen de oorzaak zijn van het lopen met de kaartjes, anderzijds... als ik jou een folder geef waarin grote kortingen staan en jij bespaart daardoor 20 euro op je boodschappen... wat is dan de moeite om mij 50 cent te geven voor het feit dat ik het hele jaar door in weer en wind jou je aanbiedingsfolders bezorg?
[/quote]Citaat:Ja dat is de bedoeling ja...
maar de meeste mensen gaan toch echt voor de besparing... waardoor mijn argument als nog klopt
AmberG schreef:De meiden die bij ons de folders lopen hebben het zo geregeld dat vaderlief het hele jaar lang hun werk doet, en zij met kerst langs de deuren gaan voor geld. Sinds mijn ouders dat door hebben, geven ze hen niets meer.