Hoeveel dagen zelfde kleding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:26

Persevero schreef:
Volgens mij hebben ze dat eens onderzocht. Bleek dat van een gebruikt washandje, spons, handboek, en mat, de handdoek het smerigste was.

Even gecheckt:
Citaat:
Handdoek moet kurkdroog zijn

Als je je handdoek na elk gebruik helemaal droog laat worden, hoef je hem volgens Philip Tierno slechts na drie keer afdrogen te wassen.

Hang je de natte handdoek echter aan een haakje in een slecht geventileerde badkamer, waar hij in de loop van een dag slechts langzaam droog wordt, dan moet je hem nog vaker wassen: al na één of twee keer. uit: http://wibnet.nl/mens/gezondheid/je-han ... -bacterien

Palmera

Re: Hoeveel dagen zelfde kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:38

Ik wissel mijn kleren meerdere keren per dag. :)
Ik verlaat 's ochtends het huis in mijn sportkleding. Bij thuiskomst gaat dit uit en trek ik wat comfortabels aan. De sportbroek gaat 3 dagen mee, shirt dagelijks schoon. De comfortkleding is geheel afhankelijk van wat ik gedaan heb. Op de bank hangen is tenslotte iets anders dan in de tuin werken. Maar gaat max 3 dagen mee.

Dan, eind van de middag gaat de werkkleding aan. Die gaat ook max 3 dagen mee en schort iedere dag schoon.

Ik douche/spoel me af meerdere keren per dag tussen de bedrijven door. Ik draai 2 kleding wassen per week en beddegoed 1x per twee weken, vroeger was dat 1x per week. Nu slaap ik paar dagen per week elders, dus kan dat wat minder. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:49

Elke dag: Onderbroek, sokken.
Om de dag : BH, shirt,

Broek/trui; soms elke dag soms max 3 dagen.

Handdoek elke dag een nieuwe.
Theedoek/vaatdoek ook elke dag.

Beddengoed: 1x per week elke; 2 weken de molton.
Paardenkleding/sportkleding elke x na gebruik.
En dat allemaal x5 (zijn met 5 mensen in huis).

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:55

Ondergoed, sokken etc. Elke dag nieuw
Spijkerbroeken kunnen 3 dagen, maar wissel ik meestal na 2 dagen.
Bovenkleding elke 2 dagen nieuw.
Jassen gaan elke 2 maanden gebruik in de was
Schoenen gaan soms ook in de was als ze er vies uitzien.
Sportkleding na 1x gebruik

Handdoeken gebruik ik ook maar 1 keer: dat vind ik echt vies.
Mijn bed wordt na 1 week verschoont, maar elke dag wordt dekbed opengeslagen en wordt alles gelucht. Ik vind het heel vies om dat niet te doen, maar ik heb gemerkt dat ik toch een van de weinige ben die dat doen helaas...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:59

Elke dag pak ik schoon ondergoed, sokken en shirt en als ik een thermomaillot aan wil dan draag ik die ook maar 1x. Broeken en bh's verwissel ik ongeveer om de drie dagen.
Sportkleding draag ik ook maar 1x.

Beddengoed 1x per twee weken ongeveer. Handdoeken was ik na drie keer gebruiken.

Ik heb een lichtelijk trauma opgelopen in mijn jeugd, ik mocht maar 1x per drie dagen douchen en ook kleding (behalve ondergoed) moest drie dagen mee. Nou, nooit meer he, weleens een truitje drie dagen gedragen terwijl je ook niet mag douchen? :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:00

Winged schreef:
Jelleee schreef:
Handdoeken hergebruiken vind ik zo vies, dat doen wij echt nooit hier.

Kom jij vies onder de douche vandaan dan? :+

Er staat dat IK het vies vind. Of het onderzocht is en daadwerkelijk zo is, geen idee :+ Ik vind het gewoon geen prettig idee dat je het ding de ene dag door je bilnaad jast en de dag er na je haren er mee afdroogd, of je gezicht ofzo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:02

Jelleee schreef:
Er staat dat IK het vies vind. Of het onderzocht is en daadwerkelijk zo is, geen idee :+ Ik vind het gewoon geen prettig idee dat je het ding de ene dag door je bilnaad jast en de dag er na je haren er mee afdroogd, of je gezicht ofzo.

Ik heb daar aparte handdoeken voor en ik denk dat mensen die meerdere keren hun handdoeken gebruiken dat ook doen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:03

Dat zou kunnen natuurlijk. Ieder zn ding hoor :+

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:04

phormicola schreef:
Jelleee schreef:

Ik heb daar aparte handdoeken voor en ik denk dat mensen die meerdere keren hun handdoeken gebruiken dat ook doen.

Jij hebt een aparte handdoek voor billen en alles daar? En een aparte voor de rest? Haha die vind ik wel leuk bedacht dan!

Maar nog vind ik het niet top fris, alle dode huidcellen zitten daar nog op etc en die veeg je weer lekker over je lichaam. Ik hou het bij de frisse nieuwe handdoek uit de wasmachine :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:06

Marjoow schreef:
Goof schreef:

Nou inderdaad. Ik snap het niet zo goed waarom mensen roepen dat dat vies is geloof ik.
Volgens mij is de bedoeling dat je schoon onder de douche vandaan komt. Even afdrogen en je handdoek uithangen. Weinig vies aan. Ik gebruik ze 2 a 3 keer, daarna gaan ze of de was in of hij ligt nog even op de vloer als uitloop.

Behalve als je ongesteld bent hoop ik :x
Dat vind ik het vieze van een handdoek, als je down under hebt afgedroogd :')

Ik hoop dat je down under net zo schoon uit de douche komt als op de rest van je lichaam, ik wel iig. >;)
En ok, ongesteld kan ik begrijpen, maar dat ben je maar enkele dagen in de maand.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:07

Ik heb niet eens zoveel handdoeken :=

Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe vaak ik kleding wissel... Ja onderbroeken elke dag (soms 2x als ik heb gesport) en sokken ook wel, de rest gewoon als het niet meer fris voelt :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:10

Dat je het niet fris vind om na je ongesteldheid dezelfde handdoek te gebruiken kan ik makkelijk begrijpen. Maar griebelen van je eigen huidcellen vind ik wel ver gaan. Maak je ook je huis obsessief 2x per dag stofvrij? Dat zijn immers ook huidcellen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:11

phormicola schreef:
Dat je het niet fris vind om na je ongesteldheid dezelfde handdoek te gebruiken kan ik makkelijk begrijpen. Maar griebelen van je eigen huidcellen vind ik wel ver gaan. Maak je ook je huis obsessief 2x per dag stofvrij? Dat zijn immers ook huidcellen.

En dan moet je ook dagelijks je beddengoed vervangen. Ook huidschilfers.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:13

phormicola schreef:

Ik vind het ook vies, omdat ik dan die natte, gebruikte handdoek in mijn kamer waar ik ook slaap moet laten drogen. Waar ik geen plek voor heb. En in de badkamer douchen ook mijn huisgenoten dus dat is niet fijn.

Vorig jaar deed ik 3 dagen met een handdoek omdat ik geen wasmachine had daar. Vond dat niet fijn en fris ruiken. Ook al hing ik ze daar uit over een verwarming.

Laat mensen gewoon zoveel handdoeken gebruiken als ze willen.:+

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:13

Ondergoed en sokken dagelijks.
BH's 3-4 dagen, maar nooit meerdere dagen na elkaar, laat ze na 1x dragen ook steeds 1 dag luchten.
Idem voor jeans, gemakkelijk 4 dagen, maar ook nooit 4 opeenvolgende dagen...
Beddengoed 8 à 10 dagen, badhanddoeken na 2-3x gebruiken, handdoek voor mn haar gebruik ik een keer of 4.

Bovenkleding 1 à 2 dagen, afhankelijk van het seizoen, de stof, waar ik geweest ben, etc etc...

Redelijk standaard dus.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:16

Ik kan er één ding over zeggen: ik had niet verwacht dat mensen er in zo'n alledaags iets als kleren verschonen zulke verschillende gewoonten op nahouden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:19

musiqolog schreef:
Ik kan er één ding over zeggen: ik had niet verwacht dat mensen er in zo'n alledaags iets als kleren verschonen zulke verschillende gewoonten op nahouden...

Fascinerend he? Je zou er op kunnen promoveren.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:22

:)* Wat een geniaal idee!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:26

safina schreef:
musiqolog schreef:

Fascinerend he? Je zou er op kunnen promoveren.

Is dat een stille wenk dat ik minder moet bokken en meer tijd aan mijn dissertatie moet besteden? ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:40

Sure_lee schreef:
Ik trek alleen iedere dag schoon ondergoed aan ex bh. De rest gaat in de wasmachine als het niet meer fris ruikt of vies is. Dus soms na 1 x dragen of misschien wel 10 x.

Idem :j
Ik denk dat het ook van persoon tot persoon afhangt. Ik ben nu eenmaal iemand die niet zweet en zeer weinig lijfgeur heeft. Ik kan gerust een bloesje drie dagen aandoen. Je mag er aan ruiken, zelfs onder mijn oksels, ga je niets vies aan vinden.
Mijn vriend daarentegen is wel een zweter en als die 2 dagen en tshirt aandoet moet dat in de was gesmeten worden want hij heeft echt een zweetgeur. Broeken draag ik gerust nog langer. Alleen ondergoed en sokken wissel ik elke dag. BH weet ik zelfs niet, niet echt een vaste routine, het ligt ergens rond een week. Handdoeken onder de douche gebruik ik 2 keer, vaatdoek ook meerdere dagen (goed uitspoelen iederen keer, anders gaat het wel direct stinken door zeepresten).
Ik vind het gewoon zonde om de was zo veel te laten draaien terwijl ik dat niet nodig heb. Ik vind dat ik mijn machine nu al veel opheb, moet niet denken aan elke dag van kledij te moeten wisselen. zoveel kleren heb ik niet eens, dan moet ik zowat elke week hetzelfde dragen :') .

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:53

Goof schreef:
Marjoow schreef:

Behalve als je ongesteld bent hoop ik :x
Dat vind ik het vieze van een handdoek, als je down under hebt afgedroogd :')

Ik hoop dat je down under net zo schoon uit de douche komt als op de rest van je lichaam, ik wel iig. >;)
En ok, ongesteld kan ik begrijpen, maar dat ben je maar enkele dagen in de maand.

Ik was het down under altijd erg goed, maar een beetje afscheiding vind ik altijd terug in mijn handdoek :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:02

Joolien schreef:
Sure_lee schreef:
Ik trek alleen iedere dag schoon ondergoed aan ex bh. De rest gaat in de wasmachine als het niet meer fris ruikt of vies is. Dus soms na 1 x dragen of misschien wel 10 x.

Oh gelukkig, ik dacht dat ik de enige was. Sokken en ondergoed idd wel elke dag, maar verder kijk ik of het schoon is en fris ruikt. Spijkerbroek was ik alleen als ie zichtbaar vies is of stinkt

Hier ook alleen sokken en ondergoed dagelijks. De rest gaat wat langer mee, afhankelijk van hoe vuil het is. Ik heb wel aparte werkkledij.

Handdoek pak ik per keer ook een nieuwe, maar dat is meer omdat er katten op slapen :') (ik hang 'm over een stoel). Vroeger hing ik ze uit op een rekje en deed ik 3 douchebeurten met 1 handdoek.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:21

Hier ook alleen ondergoed en sokken dagelijks schoon aan. Op dagen dat ik het huis niet uit hoef loop ik in werkkleren rond. Daarmee verzorg ik de paarden ook, en ik zit er ook niet zo mee als daar een vlekje op komt. Die gaan pas de was in als ze ruiken. Dat kan na een dag zijn, als ik eens heb gereden bv, of na 10 dagen.. Als ik wel het huis uit ga dan doe ik me iets netters aan, en zo lang dat schoon uitziet en fris ruikt hang ik het weg om even te luchten en gaat het terug de kast in. Gelukkig zweet ik nauwelijks, en als ik al zweet dan ruikt het bijna niet behalve stress zweet voor sollicitatiegesprekken bv, dan kan het gegarandeerd meteen de was in :+

Handdoeken daar doe ik met gemak 3/4 dagen mee. Na het afdrogen terug op de verwarming, en down under gewoon met wc papier drogen :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:42

Ondergoed, sokken en t-shirt elke dag schoon.
Beha, broek, vesten 2x per week.

Handdoeken vroeger ook 2x per week maar tegenwoordig dagelijks omdat ze niet altijd droog zijn de volgende avond en dan hebben alle bacterieën zich flink kunnen vermenigvuldigen, ook is een net niet droge handdoek echt niet fijn om je mee af te drogen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:47

luuntje schreef:
Onderbroek, bh, sokken en shirt gaan elke dag schoon aan.
Spijkerbroek niet, die laat ik lichten en trek ik nog een keer aan.

In de zomer wil ik weleens 2 shirts of hemdjes op 1 dag aantrekken en in de was gooien.

Ik het zelfde als dit. Spijkerbroeken (voor naar de paarden) draag ik een halve week, buiten de paarden om doe ik 2 dagen met een "nette" broek. Vaak heb ik een schone spijkerbroek 1 dag gewoon aan en daarna nog een paar voerbeurten naar de wei.

Truien/vesten draag ik wel meerdere keren, tot ze niet meer fris aanvoelen, ik er op knoei of totdat ze ruiken.

En de shirts waar ik in slaap draag ik 2 nachten. En handdoeken pak ik elke keer een schone, anders voel ik me niet schoon meer wanneer ik me heb afgedroogd. Mijn haar gaat wel soms in een handdoek die ik al eens gebruikt heb.