Naam kapsalon kort en krachtig gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:17

Jolien87 schreef:
zwanepol schreef:
Angels & Cowboys :D

Het is geen stripclub. :')

Die ligt hier in het zuiden ook echt. :=

Joltsje

Re: Naam kapsalon kort en krachtig gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:32

Scheer & schaar is leuk.

Shave & sissors

Knip & klaar

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:35

Ondernemer in de beauty branche meld zich...

Zoals eerder aangegeven: je naam is echt heel erg belangrijk :j
Toen ik begon vond ik "Nailed" wel leuk (ben nagelstyliste), tot een vriendin me erop wees dat dat is ons zeer gelovige dorp -misschien niet zo heel erg handig was-....
Ik had er zelf geen seconde bij stil gestaan :n

Op mijn visite kaartjes staat: uw handen, mijn zorg.
Of ik dat laat staan als ik nieuwe kaartjes maak ben ik nog niet over uit.

Ik doe eigenlijk alles via Facebook, maar ondanks dat vind ik dat je als bedrijf gewoon een goede website nodig hebt.
Hierop kunnen mensen makkelijk je contact gegevens, tarieven, en overige informatie vinden.
In de beauty branche is érg veel concurrentie, dus moet je zorgen dat je eruit springt.

Succes!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:58

Kopzorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:08

tones schreef:
Kopzorg.

Als je er maar niet met kopzorgen vandaan komt dan....

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:33

kiddokids schreef:
fohadie schreef:
Heb je al gekeken welke namen er al bestaan in Lisse? Want iets moet Looks bestaat nl al. Straks verwarren mensen jou met de andere..

En heb je ook de papieren om te knippen? of mag iedereen zich kapster noemen? Want als ik je berichten zo lees is het meer een hobby ipv professioneel of lees ik dat verkeerd?

Ikzelf ben allergisch voor alles wat Engels is. We leven in Nederland, dus waarom een buitenlandse naam?

En ik lees dat je voornamelijk mannen wilt doen, eventueel lang haar bij vrouwen. Maar wat als er iemand met kort haar een coupe wilt? of iemand wilt laagjes oid? Kan dat ook of is dat te moeilijk?

Ik zie heel weinig barbieren in Lisse wel veel kapsalons dus misschien is het handig om ' barbier" in de naam te hebben ipv kapsalon?

Wat denk je nu zelf
Vind beetje rare vraag
Ik heb zelfs een ondernemers diploma en een allround kappersdiploma heb al 20 jaar ervaring
En werk al 15 jaar in een barbierszaak

Wat denk jijzelf?? Als ik het wist, vroeg ik het niet he? Maar succes verder, hoop dat je tegen je klanten vriendelijker bent, of knip je een stuk oor af als ze je tips geven? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:54

Ik kwam deze toevallig net tegen! :D
Afbeelding

Maar even zonder gekheid: ik zou het inderdaad ook gewoon heel simpel bij je eigen naam houden. Een originele naam is leuk, maar het gebruik maken van je eigen naam doet opzich niets af aan professionaliteit :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:16

Moderatoropmerking:
Bij deze een vriendelijk verzoek om het ontopic te houden, over spelling of 'boktgedrag' hoeft niet gesproken te worden. TS vraagt om ideeën, gelieve het daar dan ook bij te laten. Adviezen geven mag altijd, maar let erop dat dit netjes en op de bal blijft.

Uiteraard geldt deze opmerking voor iedereen die in dit topic reageert inclusief TS.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:08

Ik vind scheer & schaar echt heel erg leuk! Een slogan vind ik ook echt dramatisch en voegt naar mijn idee weinig toe.

'Hair' is overigens een kappersketen hier in de buurt, dus die naam zal niet zomaar gebruikt kunnen worden.

Jammer dat TS zo snel boos is, er worden echt goede tips gegeven!

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:10

Mariska's Knipschuur/Knipschuur Mariska?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:19

Ik zou het lekker eenvoudig houden en zeker geen slogan. Je bent geen 16 meer maar wilt toch juist serieus over komen?

Ik zou het gewoon op Kapsalon en barbershop Mariska houden.

Scheer en schaar is taalkundig niks :o

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:47

Scheer en schaar is fantastisch! Is origineel en dekt de lading. Zou mij aansporen om een flyer niet direct weg te gooien maar te denken: he, dat kan nog eens handig zijn. Meeste drukwerk gaat hier direct in de prullenbak overigens. En dat zal niet alleen hier zo zijn. Als je het doet moet je het dus echt goed doen.

Wij hebben hier in de wijk heel veel kleine ondernemers. Helaas daarbij ook veel matig/slecht drukwerk. Allemaal rare plaatjes er op, slecht kloppende teksten, zag er prutserig uit en dan haak ik toch af.
Het is hier al eerder genoemd maar zorg voor een duidelijke flyer. Liever strak en simpel (zeker als je mannen aan wilt trekken) dan heel versierd en rare lettertypes enzo.
Laat je drukwerk taalkundig nakijken, dat komt professioneler over.

Zorg dat snel duidelijk is wat je voor werk doet (dames/heren, wassen/knippen/verven, scheren dus en bijvoorbeeld coupe soleil, al dan niet ook opsteken/bruidskapsels) én wat het kost (kleine prijslijst op je flyer/website/facebook zetten). Ik knap af als ik dat niet kan vinden, wil toch vooraf weten hoe of wat en daar niet voor hoeven bellen.

Als je een website neemt, houd hem up to date, niets staat knulliger dan een verouderde site. Daarom is een Facebook account ideaal. Daar kan je gemakkelijk bestanden uploaden en ook recensies krijgen van je klanten. Let daar ook wel op taalgebruik!

Houd het simpel, duidelijk en overzichtelijk. Oh, wat ik veel zag bij thuiskappers/aan huis kappers is op de website/facebook slechte foto's (met een mobiel gemaakt), vaak niet goed belicht: niet doen! Daar maak je geen reclame mee. Daarnaast is het eigenlijk alleen echt nuttig bij bruidskapsels: daar moet je kunnen laten zien wat je kan. Verder mag je bij een kapper verwachten dat je de meeste kapsels wel kunt knippen. Dan heb je meer aan een boek in de salon waar ze plaatjes kunnen aanwijzen van hoe het moet worden.

Succes!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:59

Ik heb het topic niet gelezen maar "de knip engel" schoot me direct binnen :D

Ik vind rijmende slogans wel een heel hoog tweedehands autoverkoper gehalte hebben of een keukenverkoper. Zou ik niet doen tenzij het echt een hele sterke is.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:37

MaMe's hairstyling iets qua naam?

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:25

Zoals een paar reacties boven mij is vermeld: plaats aub geen stomme/drukke plaatjes op je fleyers. Of van die onleesbare krullerige letters. Ook zal ik knalroze of andere knal kleur papier achterwege laten.
Oh, ik ben trouwens ook voor Scheer&Schaar.

Succes verder!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:20

Nou Maris, reacties te over. Heb je al een keuze kunnen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:22

Geeeeeeen slogans: zo goedkoop! Ik ga ook voor Scheer&Schaar! Perfect!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:23

Uw hoofd mijn zorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:47

Ik heb gedroomd dat er een brief op tafel lag met een folder waar gewoon op stond: 'mariska mens'. :p

Nu ben ik dus wel heel benieuwd of je al vorderingen hebt mariska!