Huilen tijdens een conflict

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 01:54

VisibreTeam schreef:
Ik huilde omdat er verkeerde saus op mijn Subway broodje zat. Als goedmakertje kreeg ik twee chocolate chip cookies. 1 voor mn vriend en 1 voor mij. Op die van mn vriend bergen chocola... op die van mij... 1 klein flubje. Gingen we weer :')

Ik heb een emmertje dat kan overlopen op de gekste momenten en om de gekste dingen. Een zonnige winterdag met stille polders en een mooi nummer op de radio... Daar ga ik...

Een complimentje... Daar ga ik
Frustratie en onmacht... Daar ga ik.

Ik ben echt een vrolijk persoon hoor! En zie echt wel altijd alles aardig positief in, maar ben gewoon over emotioneel en dat uit zich vaak gewoon raar :')

TS, heel veel succes morgen. .. :(:)

Och heerlijk, je verhaal over de subway! De desbetreffende medewerker zal zich waarschijnlijk echt geen raad geweten hebben bij je tweede tranen waterval. Kan me het gezicht van de medewerker ik kwestie al inbeelden _O-

Misschien hebben wij, uit dit topic, gewoon 'aangepaste emmertjes'.
Waar in een normale emmer 1,5 liter past, past in die van ons 0,2 liter.

balance
Moderator Over Paarden

Re: Huilen tijdens een conflict

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 03:36

Heerlijk, dit topic :+ Heb nog een tip: als je tranen een slordig zooitje maken van eyeliner/mascara: huil omhoog!
Ogen naar boven draaien en je mond een klein beetje open houden laat de tranen in je mond komen ipv over te stromen. Meestal.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 06:54

Ik heb het ook wel een keer (bijna) gehad, tijdens een evaluatie. Er lag toen enorm veel op mijn lever. Bij mij werd er net wel heel fijn op gereageerd ("ik merk dat dit jou zwaar valt").

Ik ben zelf ook leidinggevende van redelijk wat mensen. Ook vanuit die hoek ken ik dit (collega's die in een gesprek beginnen wenen). Ik heb daar geen problemen mee. Wij hebben ook een doos zakdoekjes op ons bureau staan, net voor dergelijke situaties.
Het belangrijkste wat ik jou als leidinggevende kan meegeven is: toets je bevinding af bij je werkleider. Iets zoals "ik hoorde je zeggen / ik zag dat .... daardoor voelde ik .... Klopt het dat...?" Het kan goed zijn dat jouw interpretatie (dat je werkleider geïrriteerd raakte doordat jij begon te huilen) juist is, maar voor hetzelfde geld was dat ook helemaal niet het geval. Benoem eveneens de stress die je ervaart en waar jij behoefte aan hebt.
Wanneer je dit niet uitspreekt, blijft het wel spelen en heeft het invloed op hoe je dergelijke gesprekken ingaat. Daar kan je leidinggevende weer verkeerde conclusies uit trekken.
Ik heb een collega die nooit zulke dingen heeft aangegeven en volledig blokkeerde tijdens gesprekken. Wij probeerden haar wel te helpen hierbij, maar maakten het eigenlijk erger door ook niet te weten wat er precies aan de hand was. Heel moeilijk voor beide partijen... Pas na een hele tijd en bepaalde gebeurtenissen heeft ze op tafel gegooid wat haar dwarszat (en begon daarbij ook te huilen). Ik en mijn collega die ook haar leidinggevende is, hadden toen echt zoiets van "oef, dit wilden we eigenlijk". Toen zijn we echt tot een goed gesprek gekomen.
Ik wil maar zeggen: dat je je emoties laat zien, moet echt niet erg zijn. En het is heel moeilijk om "in de plaats van" je werkleider te gaan denken. Nogmaals: het kan zijn dat hij zich er inderdaad aan stoorde, maar dat hoeft echt niet zo te zijn.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 07:19

Niet echt een conflict (al huil ik wel vaak bij conflicten), maar ik moest gisteren spontaan huilen bij de Ronald McDonald Kinderfonds reclame.. :')

Vriendlief vond het helemaal schattig, haha.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:38

Succes straks TS! :*

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:45

Ik ben niet snel emotioneel, maar op het werk kan ik het niet goed inhouden. Heb een hele lastige periode gehad 2 jaar geleden (in privé) waardoor ik een burn-out heb gehad. Ik merk dat die burn-out me nog steeds beperkt op het werk en dat ik daardoor geen kansen krijg die andere collega's wel krijgen. Ook zijn er collega's die het me kwalijk nemen dat ik in die periode nee heb gezegd tegen dingen.

Hierdoor heb ik nog wel eens te maken met vervelende dingen op het werk en kan ik het huilen niet tegenhouden, laatst gewoon nog achter mijn pc.

Helaas kan ik nu nog niet weg bij mijn werkgever (ivm huis kopen) maar zodra dat kan ga ik solliciteren :D op naar een nieuwe start!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 00:49

Vandaag het gevreesde gesprek gehad!
Was er ontzettend zenuwachtig voor, niet gezond.

Uiteindelijk was het een deel fijn gesprek, ik heb mijzelf goed kunnen verantwoorden.
Ook hebben we goed gepraat over mijn emoties die naar boven kwamen in de vorige gesprekken. Dat was uiteraard een aanleiding om weer te gaan zitten janken :=

Heb nu als leerdoel mee gekregen om mijn emoties onder controle te leren houden bij feedback dat mij persoonlijk raakt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:09

Wat fijn dat het toch goed is gegaan! Wel vind ik het vrij heftig dat ze jou zo een leerdoel mee geven, want ze geven daarmee het signaal dat je emoties iets verkeerd zijn. Persoonlijk zou ik het veel zinvoller vinden om jou als leerdoel te laten onderzoeken waarom die emoties er zijn. Waar komen ze vandaan, op welk moment zijn ze er, en hoe zou je gesprekspartner er het beste op kunnen reageren?
Dan krijg je wat inzicht in de achtergronden, kun je patronen gaan herkennen etc. Want met het leerdoel van nu krijg je de indruk dat je niet emotioneel 'mag' worden en daarmee wordt de druk juist groter. Hoop dat je hier iets mee kan, misschien goed om over na te denken :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:35

Eigenlijk is het sowieso raar dat we emoties zo'n taboe vinden. Wat maakt het uit of iemand huilt tijdens een gesprek? Waarom is dat raar of wordt dat meteen zo bestempelt? Sommige mensen uiten zich nu eenmaal zo. Je hebt ook mensen die in de verdediging schieten, of die passief zitten te kijken, waarom mag dat wel en huilen niet? Ik snap dat niet zo goed.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:41

Mars schreef:
Wat fijn dat het toch goed is gegaan! Wel vind ik het vrij heftig dat ze jou zo een leerdoel mee geven, want ze geven daarmee het signaal dat je emoties iets verkeerd zijn. Persoonlijk zou ik het veel zinvoller vinden om jou als leerdoel te laten onderzoeken waarom die emoties er zijn. Waar komen ze vandaan, op welk moment zijn ze er, en hoe zou je gesprekspartner er het beste op kunnen reageren?
Dan krijg je wat inzicht in de achtergronden, kun je patronen gaan herkennen etc. Want met het leerdoel van nu krijg je de indruk dat je niet emotioneel 'mag' worden en daarmee wordt de druk juist groter. Hoop dat je hier iets mee kan, misschien goed om over na te denken :)

Dit dus.. In plaats van dat zo'n man zegt van weet je waarom en kunnen we kijken hoe je beter op je gemak kan zijn en hoe je het in de toekomst eerder kan aangeven waardoor er minder spanning ontstaat. Ts is daar immers om te leren..

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:47

TS fijn dat het gesprek goed ging!

Hier ook een huilert :') , regelmatig op/rondom paard, dan ook vooral uit onmacht en enorme irritatie aan mezelf. Ook met tentamen periodes als dan de paniek/stress inslaat. En owja eigenlijk standaard als ik voor een groep met een paard moet werken op emotioneel level, zoals met een ponykamp grondwerk dingetje, en mensen dan een complimentje geven...ja hoor gaan we weer...
of als iemand anders huilt, kan er bijv heel slecht tegen als vriendin _Denise huilt :') Doet ze eigenlijk nooit in bijzijn van anderen, maar als ze t dan doet kan je mij ook opvegen :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:57

MarjanB schreef:
Mars schreef:

Dit dus.. In plaats van dat zo'n man zegt van weet je waarom en kunnen we kijken hoe je beter op je gemak kan zijn en hoe je het in de toekomst eerder kan aangeven waardoor er minder spanning ontstaat. Ts is daar immers om te leren..

Dat is eigenlijk echt wel zo. Ik merk bij mezelf een freeze reactie door de stress. En dan zit je er wel, en bij mensen die ik vertrouw ga ik huilen (juist omdat je zo vaak negatieve reactie krijgt) maar op zo'n moment leer je dus niets. Je 'leer'brein staat dus uit. En mensen worden dan vaak bozer. Maar dan is het gewoon: system shutdown. :+ helpt echt voor geen meter.

Emoties zouden idd niets mogen zijn waar je je voor moet schamen.