Dode wespen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:55

Muggen zijn vis- vogel en dus ook wespenvoer, al mogen ze die beesten ook zonder steek gerij maken (ook al heb ik er dus persoonlijk geen last van alleen dat gezoem)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 15:13

Muggen zijn ook vervelend, maar liever een muggenbult dan een wespensteek.. Ik dacht dat m'n hand in de fik stond!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:18

oomens schreef:
palousa_boy schreef:
[ [url=m/7ym0uA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet een bijen nest er dan uit :) beetje vage foto maar werd net gestoken.
Het soort nest is heel anders omdat deze open is en van wespen is het nest echt dicht.

Die raten die je nog een beetje kunt zien daar zat de helft van vol met honing, de rest was broedkamer.

Ben je die tegengekomen bij het uitgraven van de vloer? Nooit geweten dat honingbijen ook ondergronds nestelden.

Haha nee deze zaten in een dak tussen de dakpannen en de isolatie.
Er zit bijna elk jaar wel weer een nest in dat dak dus nu was het idee om ze eruit te halen om te kijken of ze bij ons in de kast zouden blijven zitten, en dat doen ze gelukkig.
Komend voorjaar dus weer kijken of ze er weer zitten of dat ze er nu uit blijven.

Het had wel gekund hoor onder onze vloer. Er zit een groot luchtgat in de muur (ik kan daar zelf net doorheen) en tussen de houten vloer en de grond was genoeg ruimte geweest. Maar gelukkig zaten ze daar niet (aangezien ik de houten vloer met een kettingzaag tussen de balken uit heb gezaagd).

Het nut van bijen gaat wel iets verder dan een beetje honing. Er zijn talloze gewassen die enkel door bijen bestoven worden. Als de bij uitsterft dan betekend dat dat deze gewassen ook zullen verdwijnen (al hebben we tegenwoordig de kennis om de boel genetisch te manipuleren).

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:09

Cayenne schreef:
Horror! :oo :wow:
[ Video ]

Dan maar hopen dat je al de kieren en openingen in je kleding goed afgeplakt hebt :D

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:14

friendly schreef:
Ik dacht dat er een kussen lag.. Maar dat hele freaking ding is een nest?! Holy cow.. :wow:

Ik dus ook :j tot jouw reactie.
Goed dat ik even doorlas ik wilde dus eigenlijk zeggen:

"duizenden? Gelukkig zie ik er maar een paar of kijk ik nu niet goed |"

Ik keek dus niet goed :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 03:35

pillow schreef:
Het zijn gewone wespen. Er liggen steeds weer dode onder dus ze ruimen wel op. Op internet staat ook dat ze rond de jaarwisseling allemaal dood zijn en dan alleen de koningin overblijft. Ze schijnen het oude nest niet weer te betrekken, dus ik wacht het wel even af. Om het weg te halen moet ik het plafond uitbreken. We hebben er dit jaar ook totaal geen last van gehad, dus ik zie wel. Overigens doet de gemeente hier niks aan ongedierte bestrijding.

Wauw wat een enorm ding en wat mooi gemaakt ook he dat patroon erin. echt heel mooi. Er zijn ook andere bedrijven voor hoor.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:58

franka75 schreef:
pillow schreef:
Het zijn gewone wespen. Er liggen steeds weer dode onder dus ze ruimen wel op. Op internet staat ook dat ze rond de jaarwisseling allemaal dood zijn en dan alleen de koningin overblijft. Ze schijnen het oude nest niet weer te betrekken, dus ik wacht het wel even af. Om het weg te halen moet ik het plafond uitbreken. We hebben er dit jaar ook totaal geen last van gehad, dus ik zie wel. Overigens doet de gemeente hier niks aan ongedierte bestrijding.

Wauw wat een enorm ding en wat mooi gemaakt ook he dat patroon erin. echt heel mooi. Er zijn ook andere bedrijven voor hoor.

Dat weet ik wel, maar zoals je hebt kunnen lezen doe ik er eerst niks aan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:43

oomens schreef:
No_No schreef:
wespen eten muggen

Ja, en? Maakt ze dat nuttig? Daar zullen de muggen ongetwijfeld heel anders tegenover staan.

Ik heb liever een muggensteek dan een wespensteek, en muggen vang ik liever dan wespen :+

Cayenne schreef:
Ik ben ook nog steeds op zoek naar het nut van wespen, muggen en teken.

Niet alleen van wespen, muggen en teken...

Wat voegen vliegen eigenlijk toe aan de samenleving? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:48

Nuray schreef:
Ik bedoelde ook meer wat is het nut voor ons dat er wespen bestaan? We kunnen dus prima zonder die vreselijke steekbeesten.

Bijen en hommels heb ik ook geen problemen mee, die zijn niet zo agressief.

Bestaan alle dieren op aarde omdat ze een nut hebben voor de mens dan?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:49

Ik heb volgens mij een muggennest ergens. In 2 dagen tijd al 12 muggen kapot geslagen 's nachts en ik hoor ze nog steeds. Tot nu toe maar 2x gebeten, dus het zijn of allemaal mannetjes, of ze hebben geen eitjes meer. Maar irritant is het wel!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:50

Babeth schreef:
Ik heb volgens mij een muggennest ergens. In 2 dagen tijd al 12 muggen kapot geslagen 's nachts en ik hoor ze nog steeds. Tot nu toe maar 2x gebeten, dus het zijn of allemaal mannetjes, of ze hebben geen eitjes meer. Maar irritant is het wel!

Heb je stilstaand water in of om jouw huis? Een muggennest bestaat niet, de eitjes worden in water gelegd en daar komen de larven uit.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:27

Er is een meer een stuk verderop, maar rondom het huis is er niks. Tevens zijn er geen ramen open geweest in die kamer en de deur is dicht gebleven. Ze zaten dus al in de kamer en konden er niet uit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:34

ik ben blij dat die meerdere nesten bij mij heb laten weghalen.. als ik zie hoe groot ze kunnen worden en er bij mij al een grote nest zat die waar de wespenbestrijder twee keer voor moest komen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:00

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 03:45

Christiene schreef:
http://nos.nl/artikel/2141448-wespennes ... eraar.html

hier was zelfs een artikel dat ze de winter kunnen overleven als et zo warm blijft

Niet alleen wespen maar ook ander ongedierte als dazen en muggen. Vond er toevallig nog eentje vandaag op mijn kamer, die is zojuist begraven in de prullenbak. Anders had die me weer de hele nacht lopen vervelen ;+

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 06:07

Nuray schreef:
Ik bedoelde ook meer wat is het nut voor ons dat er wespen bestaan? We kunnen dus prima zonder die vreselijke steekbeesten.

Bijen en hommels heb ik ook geen problemen mee, die zijn niet zo agressief.

De aarde kan ook prima zonder mensen hoor. Sterker nog ik denk dat de aarde beter af zou zijn :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:52

ja ik zie ook nog steeds muggen vliegen en in huis ook nog vliegen af en toe

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:48

Schopje met dit verhaal:

Ik lag net rustig op de bank, hoorde ik een raar gezoem. Mijn laptop had het begeven dus dacht dat het die was, ik die laptop bij mijn oor houden was het dat niet, keek ik op de bank lag er een wesp naast me (5cm!!1!1!1!) te zoemen. Nou paniek!! Meteen aan dit topic gedacht.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:58

sureido schreef:
Schopje met dit verhaal:

Ik lag net rustig op de bank, hoorde ik een raar gezoem. Mijn laptop had het begeven dus dacht dat het die was, ik die laptop bij mijn oor houden was het dat niet, keek ik op de bank lag er een wesp naast me (5cm!!1!1!1!) te zoemen. Nou paniek!! Meteen aan dit topic gedacht.

Wat voor een was het?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:26

Lente schreef:
Zit maar één ding op... Huis afbranden...

Hier in de omgeving heeft iemand het gepresteerd om zijn eigen huis werkelijk in de fik te zetten toen hij een mierennest wilde verdelgen. :+ >;) Een beetje dom....
Huis is helemaal afgebrand :oo

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:27

sureido schreef:
Schopje met dit verhaal:

Zomaar? :wow: En ook nog s'avonds met dit weer. Dat vind ik best bijzonder. Die heeft dus al de hele dag in huis gezeten? :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:28

sureido schreef:
Schopje met dit verhaal:

Zeer waarschijnlijk een hoornaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:33

bedoelt ze niet op 5cm afstand? :P

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:05

Cayenne schreef:
sureido schreef:
Schopje met dit verhaal:

Zomaar? :wow: En ook nog s'avonds met dit weer. Dat vind ik best bijzonder. Die heeft dus al de hele dag in huis gezeten? :=

Die vond het ook rotweer buiten......

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:00

Cayenne schreef:
bedoelt ze niet op 5cm afstand? :P

Ja dat bedoel ik :')

Geen idee.. Moeders zei dat er laatst ook al eentje binnen zit. Denk bij het hout van de kachel een wespennest? Hij lag wel te brommen maar vloog niet.