Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
oomens schreef:palousa_boy schreef:[ [url=m/7ym0uA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo ziet een bijen nest er dan uitbeetje vage foto maar werd net gestoken.
Het soort nest is heel anders omdat deze open is en van wespen is het nest echt dicht.
Die raten die je nog een beetje kunt zien daar zat de helft van vol met honing, de rest was broedkamer.
Ben je die tegengekomen bij het uitgraven van de vloer? Nooit geweten dat honingbijen ook ondergronds nestelden.
pillow schreef:Het zijn gewone wespen. Er liggen steeds weer dode onder dus ze ruimen wel op. Op internet staat ook dat ze rond de jaarwisseling allemaal dood zijn en dan alleen de koningin overblijft. Ze schijnen het oude nest niet weer te betrekken, dus ik wacht het wel even af. Om het weg te halen moet ik het plafond uitbreken. We hebben er dit jaar ook totaal geen last van gehad, dus ik zie wel. Overigens doet de gemeente hier niks aan ongedierte bestrijding.
franka75 schreef:pillow schreef:Het zijn gewone wespen. Er liggen steeds weer dode onder dus ze ruimen wel op. Op internet staat ook dat ze rond de jaarwisseling allemaal dood zijn en dan alleen de koningin overblijft. Ze schijnen het oude nest niet weer te betrekken, dus ik wacht het wel even af. Om het weg te halen moet ik het plafond uitbreken. We hebben er dit jaar ook totaal geen last van gehad, dus ik zie wel. Overigens doet de gemeente hier niks aan ongedierte bestrijding.
Wauw wat een enorm ding en wat mooi gemaakt ook he dat patroon erin. echt heel mooi. Er zijn ook andere bedrijven voor hoor.
oomens schreef:No_No schreef:wespen eten muggen
Ja, en? Maakt ze dat nuttig? Daar zullen de muggen ongetwijfeld heel anders tegenover staan.
Cayenne schreef:Ik ben ook nog steeds op zoek naar het nut van wespen, muggen en teken.
Babeth schreef:Ik heb volgens mij een muggennest ergens. In 2 dagen tijd al 12 muggen kapot geslagen 's nachts en ik hoor ze nog steeds. Tot nu toe maar 2x gebeten, dus het zijn of allemaal mannetjes, of ze hebben geen eitjes meer. Maar irritant is het wel!
Christiene schreef:http://nos.nl/artikel/2141448-wespennes ... eraar.html
hier was zelfs een artikel dat ze de winter kunnen overleven als et zo warm blijft
Nuray schreef:Ik bedoelde ook meer wat is het nut voor ons dat er wespen bestaan? We kunnen dus prima zonder die vreselijke steekbeesten.
Bijen en hommels heb ik ook geen problemen mee, die zijn niet zo agressief.
sureido schreef:Schopje met dit verhaal:
Ik lag net rustig op de bank, hoorde ik een raar gezoem. Mijn laptop had het begeven dus dacht dat het die was, ik die laptop bij mijn oor houden was het dat niet, keek ik op de bank lag er een wesp naast me (5cm!!1!1!1!) te zoemen. Nou paniek!! Meteen aan dit topic gedacht.
Ik lag net rustig op de bank, hoorde ik een raar gezoem. Mijn laptop had het begeven dus dacht dat het die was, ik die laptop bij mijn oor houden was het dat niet, keek ik op de bank lag er een wesp naast me (5cm!!1!1!1!) te zoemen. Nou paniek!! Meteen aan dit topic gedacht.
En ook nog s'avonds met dit weer. Dat vind ik best bijzonder. Die heeft dus al de hele dag in huis gezeten?

Cayenne schreef:sureido schreef:Schopje met dit verhaal:
Zomaar?En ook nog s'avonds met dit weer. Dat vind ik best bijzonder. Die heeft dus al de hele dag in huis gezeten?