Nachtmerries, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura12

Re: Nachtmerries, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:51

Paar dagen geleden de leukste droom ooit gehad :p
En gisteren droomde ik dat ik ontvoerd werd door een xxl aap in de dierentuin... ehhmm juist...

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:16

Laura12 schreef:
En gisteren droomde ik dat ik ontvoerd werd door een xxl aap in de dierentuin... ehhmm juist...

Klinkt geweldig :Y)

Ik droomde van de week dat mijn moeder euthanasie wilde en dat opeens werd gedaan door mensen die er heel apart uitzagen en dat dit via vergassen ging.

Ook zo'n droom dat je denkt uhh.. nou snap ik wel waar het vandaan komt, ik had die dag veel aan mn vader gedacht en die heeft gekozen voor euthanasie en daar heb ik tijdens de prik naast gezeten.

Maar goed afgelopen nacht weer heerlijk geslapen :D

TS hoe gaat het met je nachtrust? *\o/*

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:15

Hier de afgelopen nacht 'bezoek' gehad van een negroide man
Heel vervelend dat hij niet weg wilde gaan
Ondanks dat ik hem heb verzocht te gaan

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 22:44

xxwienekexx schreef:
Laura12 schreef:

Klinkt geweldig :Y)

Ik droomde van de week dat mijn moeder euthanasie wilde en dat opeens werd gedaan door mensen die er heel apart uitzagen en dat dit via vergassen ging.

Ook zo'n droom dat je denkt uhh.. nou snap ik wel waar het vandaan komt, ik had die dag veel aan mn vader gedacht en die heeft gekozen voor euthanasie en daar heb ik tijdens de prik naast gezeten.

Maar goed afgelopen nacht weer heerlijk geslapen :D

TS hoe gaat het met je nachtrust? *\o/*

Heftig lijkt me! Maar gelukkig de nacht erna weer goed geslapen!:)

Mijn nachtrust stelt nog steeds niet veel voor := de rare dromen en nachtmerries bleven komen. Van de week weinig geslapen maar wel leuk gedroomd want mijn vriendin was weer eventjes bereikbaar (stage in het regenwoud) dus dat was ontzettend fijn. Dus ben benieuwd of de nachtmerries nu weer terugkomen want de komende 6 weken kan ik er niet meer bereiken :=

Maar ik hoop wel dat ik even wat rustiger kan gaan slapen, want ik slaap inmiddels al een aantal weken slecht of onrustig.

Droom ook heel levendig, ik voer half wakker nog dingen uit waar ik in mijn droom mee bezig was, om vervolgens te beseffen dat ik dat deed... Het is moeilijk uit te leggen maar wel superaar. Het gebeurt soms ook als ik in slaap dreig te vallen.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 05:11

Is helaas weer begonnen :( het houd nu al veel meer en langer aan dan normaal...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:24

Helaas had ik er vannacht weer een, wil het best in PB sturen, was nogal hormonaal en voor mij zielig. :(
Het is volgens jullie misschien geen nachtmerrie, maar zeker geen gewenste droom... :x

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:42

Hier ook nog steeds veel nachtmerries, soms wel 3 per nacht.
Hebben jullie weleens medicatie gehad tegen nachtmerries?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:43

Nee, hoef ik ook niet, ik ben niet buitengewoon moe en overleef de nachtmerries!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:46

Ik heb rustgevers gekregen voor de heftigste periodes om de cirkel te doorbreken. Weet precies wanneer ik 'm in zet en wijk daar ook niet vanaf. Nu pas 2 x nodig geweest.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:47

Ik heb 3 jaar geleden quetiapine gehad, hielp wel maar ik was zo duf dat ik na een paar maanden ben gestopt.
Sindsdien geen slaapmedicatie oid meer gehad buiten ad om.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:50

Hebben jullie ook dromenvangers hangen? Vroeger had ik er ook wel last van. Een dromenvanger heeft mij wel echt geholpen. Sinds een paar maanden slaap ik zonder.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:54

MusicIsLife schreef:
Is helaas weer begonnen :( het houd nu al veel meer en langer aan dan normaal...

Ah da's echt vervelend, ik heb er de afgelopen dagen ook last van gehad, vraag me af of het misschien door een wat warmere temperatuur buiten komt. :Y)

AlwaysH schreef:
Helaas had ik er vannacht weer een, wil het best in PB sturen, was nogal hormonaal en voor mij zielig. :(
Het is volgens jullie misschien geen nachtmerrie, maar zeker geen gewenste droom... :x

Wat vervelend voor je, in mijn ogen is alles wat niet prettig/vreselijk door de persoon ervaren wordt een nachtmerrie :)

KittyDylan schreef:
Hebben jullie ook dromenvangers hangen? Vroeger had ik er ook wel last van. Een dromenvanger heeft mij wel echt geholpen. Sinds een paar maanden slaap ik zonder.

Al mn hele leven, vind het wel leuk staan maar hecht er verder ook geen waarde aan :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:02

xxwienekexx schreef:
KittyDylan schreef:

Al mn hele leven, vind het wel leuk staan maar hecht er verder ook geen waarde aan :D

Hier ook al ik weet niet hoe lang een dromenvanger hangen
Maar helaas vangt hij niet de juiste dromen

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 20:28

Ik heb er de laatste weken zoveel, dat ik er niet eens meer bang van lijk... Vannacht schrik ik wel even wakker. Maar niet eens zwetend oid. sliep ook zo weer verder en daarna weer opnieuw. Werd gewoon wakker. Waren echt gruwel nachtmerries, maar lijkt alsof ik eraan begin te wennen en wrten dat het nep is ofzo? :?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:12

Och nachtmerries... soms zo erg dat ik niet meer durf te slapen.

Vaak zie ik in een nachtmerrie mijn vader staan, die heel hard lacht en zegt dat hij er nog gewoon is, dat we niet zo raar moeten doen. Ook zie ik vaak dat hij voor mijn ogen in elkaar zakt, dat ik hem probeer te helpen, maar niet kan bewegen of praten.. echt verschrikkelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:38

Ik heb helaas al sinds dat ik een peuter ben last van nachtmerries, soms 7 dagen per week en soms 1. Ik zou zeggen dat ik er toch gemiddeld 3 tot 4 nachten per week last van heb. Ik word meestal achtervolgt en vermoord door mensen waarvan ik dacht dat ze aan mijn kant stonden. Maar blijkbaar toch niet. Komt wel overeen met bepaalde dingen die gebeurd zijn.

Ik kom er niet meer vanaf denk ik, zelfs de psycholoog zei destijds dat het gewoon bij mij hoort omdat ik het al heb sinds ik 2 ben.

Ik heb ook last van slaappaniekaanvallen, dat is pas echt feest. :+ Vroeger had ik het vaker maar nu zo'n 2 tot 3 keer per jaar. Dan ga ik als een debiel in paniek rond rennen en kan ik maar niet wakker worden. Ik ben dan helemaal overstuur en mijn ademhaling gaat alle kanten op. Kan dan letterlijk niet goed wakker worden.

Dit is eigenlijk iets voor kinderen, maar soms blijft het bij volwassenen. (ben 21)

https://mijnkinderarts.nl/thuis-en-scho ... nocturnus/

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:11

Ik heb gelukkig niet elke dag last van nachtmerries, als ik er wel 1 heb gaat het meestal over dat ik opgesloten zit en er niet uit kan. Ik ben dan lichamelijk ook met die droom bezig. := meestal zorg ik er wel voor dat mijn kamer niet helemaal donker is zodat ik niet helemaal 'opgesloten' zit voor m'n gevoel.
Ik ben wel heel levendig altijd in mijn slaap, waardoor ik de volgende dag gewoon nog moe ben. :=

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:55

Maar kunnen jullie niet relativeren dat het "gewoon" nachtmerries zijn?
Dat doe ik zegmaar ook altijd bij enge films ofzo. Ik vind het pas eng als het echt is.

Ik heb trouwens niet het idee dat die slaap app echt goed werkt. Volgens de app slaap ik het meeste van de tijd heel diep terwijl ik soms zelf (vaak eigenlijk) ook gewoon wakker ben smachten. Dat registeerd hij helemaal niet. Jammer want het leek me wel heel interessant.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:14

snuffie123 schreef:
Maar kunnen jullie niet relativeren dat het "gewoon" nachtmerries zijn?
Dat doe ik zegmaar ook altijd bij enge films ofzo. Ik vind het pas eng als het echt is.

Ik heb trouwens niet het idee dat die slaap app echt goed werkt. Volgens de app slaap ik het meeste van de tijd heel diep terwijl ik soms zelf (vaak eigenlijk) ook gewoon wakker ben smachten. Dat registeerd hij helemaal niet. Jammer want het leek me wel heel interessant.

Echt niet, helaas... Kon ik dat maar. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:39

Heb niet alles gelezen, maar ik heb ook een periode last gehad van nachtmerries. Totdat ik een docking station wekker kocht voor m'n iPod. Ik zet altijd muziek aan voordat ik ga slapen, 90 minuten, meestal ben ik binnen een kwartier weg hoor. Maar sindsdien ga ik minder gespannen slapen en heb ik bijna geen nachtmerries meer.

Waarom geen gewone wekkerradio? Reclames werkten best wel afleidend.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:57

Oke dit was een rare droom gisteren...
Ik ging met mijn opa naar de burger king en op zo een reclame bord zag ik mijn oom dansen(?!) en ik bestelde een cheese burger en een MC FLURRY :,)
Juist laura... en om het nog gekker te maken in dashboard leefde een konijntje en die mocht er af en toe uit om in de auto te lopen.
En opeens zaten er ook puppy''s in de dashboard.
Opzicht best een leuke droom tot ik mijn hamburger wilde eten en ik wakker werd omdat mijn nichtje mij belde omdat ik moest opstaan van haar :(

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 00:23

Ik heb een heel lange tijd heel realistische dromen gehad. Denken dat er iemand is overleden, heel verdrietig naar beneden gaan s ochtends en huilen als je je moeder ziet.. ik bleef er ontzettend in hangen en zag het verschil tussen de realiteit en mijn dromen niet meer. Altijd droomde ik dat er iemand overleed.. mens en dier en iemand die dicht bij me stond.

Uiteindelijk ben ik naar iemand gegaan die je "terug" bracht naar de aarde. Ik moest met mijn ogen dicht staan en mezelf "vastzetten" aan de grond. Ik werd hier heel zwaar en warm van (geloof niet in zulke dingen verder.. maar het gebeurde toch echt). Dit is nu zo'n ander half jaar geleden en ben va 2 a 3 nachtmerries per nacht naar zo'n 3 per jaar gegaan!! Ik weet niet precies hoe de sessie heet van wat ik gedaan heb. Maar misschien werkt het bij jullie ook wel! Als ik nu een nare droom heb en blijf er in hangen doe ik hetzelfde: ik ga plat met beide voeten op de grond staan, sluit mijn ogen en adem langzaam en diep in en uit, totdat ik mezelf zwaar voel worden.

Ik voel me weer uitgerust en durf weer te slapen (dit durfde ik echt niet meer..)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 00:42

Herkenbaar helaas! Ik word bijna standaard achtervolgd in mijn dromen en dit is echt al zolang ik me kan herinneren. Vaak zitten er dan ook tussenpozen in waarin ik heel eventjes wakker word, maar niet genoeg en dus zo weer verder droom, of door iets anders achtervolgd word. Als kind kon ik mezelf dan wakker maken door in mijn ogen te wrijven, maar nu lukt me dat niet meer. Echt bang word ik er als ik wakker ben niet meer van gelukkig.
Door wat ik achtervolgd word verschilt heel erg. Een clown toen die killerclowns in het nieuws waren, zombies als ik teveel the Walking Dead kijk, een seriemoordenaar als ik naar Criminal Minds kijk etc. :+
En heel af en toe gaan er dierbaren dood in mijn dromen. Moet zeggen dat het wel lekker wakker worden is als je je realiseert dat het maar gewoon een droom was!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 01:01

Mijn vraag aan jullie allen: wat doen jullie 2 uur voor het slapen gaan?
Hoe was jullie dag?

Ik slaap erg slecht als ik 2 uur voor slapen gaan tv kijk, iets grappig of romantis is goed maar horror enz. Niet.
Wanneer ik zoveel spanning heb dan heb ik ook nachtmerries.

Lezen, muziek, klein wandelingetje helpen mij goed te kunnen slapen. In ieder geval een paar uur zonder slecht dromen.

Ik slaap normaal erg veel, maar vele nachten slaap ik vast niet.. Ik ben blij met iedere minuut slaap.

Voor het slapen gaan zeg ik mij dit gebedje (en dit zeg ik al sinds ik klein was);

Weltrusten iedereen en alles, ik ga zo lekker slapen. Ik val lekker snel in slaap. Ik slaap heel goed, als ik morgen wakker wordt dan ben ik fit.

Ook maak ik in gedachten een witte gesloten cirkel om het bed heen.

Misschien beetje stom hoor, maar dit helpt mij goed. Gebedje zeg ik een paar keer achter elkaar, ik controleer ook mijn ademen, rustig en controleerd.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:14

Meestal kijk ik gewoon tv naar wat ik leuk vind. Enge tv probeer ik wel te vermijden, maar als ik het toch kijk, dan kijk ik daarna altijd nog iets grappigs zodat ik het een beetje vergeet. Vroeger las ik dan altijd nog een Donald duckje.

De laatste paar weken luister ik soms nog Asmr, daar wordt ik zo lekker rustig van. Echt een aanrader.