Haar doneren, wel of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:28

Marrjjollein schreef:
Ik ga morgen om 11 uur mijn haar doneren :D Zal morgen een voor en na foto plaatsen, ben benieuwd!

Super!!! Ik ben benieuwd!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:01

Marrjjollein schreef:
Ik ga morgen om 11 uur mijn haar doneren :D Zal morgen een voor en na foto plaatsen, ben benieuwd!

Ik vind het nog steeds knap dat je durft, jammer dat ik niet mee kan :D

Ik wil ook al heel lang doneren, maar ik ben gewoon bang dat ik spijt krijg, dat kort me niet staat, etc. Ooit zal ik het durven hoor :')

Qua lengte kan het makkelijk, dit heb ik nu:

(13 juli)

Afbeelding

(Vandaag)

Afbeelding

Afbeelding

Bootsiebob

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:23

Wow Klis, jij hebt prachtig haar!!
En nog steeds prachtig als er een stuk vanaf gaat, misschien nog wel mooier. Maar ik begrijp je heel goed. Het duurt lang voordat het er weer aan gegroeid is.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:23

Ik heb vorig jaar februari ook mijn haar gedoneert aan stichting haarwensen. Mijn haar was toen bijna tot me kont en toen het eraf was, was het een lange bob zegmaar. Moest er wel heel erg aan wennen toen en maar iedereen vond dat het me goed stond. Ben daarna niet meer naar de kapper geweest dus kan het nu bijna weer doneren.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:17

Bootsiebob schreef:
Wow Klis, jij hebt prachtig haar!!
En nog steeds prachtig als er een stuk vanaf gaat, misschien nog wel mooier. Maar ik begrijp je heel goed. Het duurt lang voordat het er weer aan gegroeid is.

Thanks :o Ja, veel mensen zeggen 'het groeit wel weer aan', maar dat duurt toch behoorlijk lang :') Maar hé, doneren staat sowieso op mijn lijstje!

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:00

Voor
Afbeelding

En na. Ik moet er wel even aan wennen, maar vind het wel leuk staan gelukkig.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:03

Gaaf !! Staat je goed hoor

Klis wat een bos :oo

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:16

Top TS en de anderen die hier ook al gedoneerd hebben.

ikzelf ben ook weer aan het sparen om voor de 4de keer te doneren. Heb van mezelf licht krullend haar, maar door het gewicht van de lengte was het een coupe ontploft of dan maar in een knot. Dus ik heb maar permante krullen laten zetten en nog even doorsparen (twijfel of ik terug een vlecht van 45cm wil afstaan of toch maar tevreden zijn met eentje van 30)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:44

Ontzettend leuk Marrjjollein!!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 21:46

amado7 schreef:
Heb je nog een duidelijke foto ts? :D super stoer zeg! Voor zover ik het kan zien staat het je erg goed!

Ik zie nu dat mijn foto het niet meer doet, hier heb ik een foto van het moment bij de kapper voor het knippen en een foto van een paar dagen geleden :D

Afbeelding

Ik vind het echt super leuk trouwens om al jullie foto's te zien!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:08

Bij jou is er volgens mij wel meer dan 30 cm vanaf?
Ik vind het korte superleuk. Ben zelf nog niet geweest en heb momenteel de griep, dus het moet nog even wachten.
Maar door de foto's die ik hier zie, krijg ik vertrouwen dat het er wel leuk uit gaat zien met korter haar

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:10

@Marrjjollein: hoeveel is er nu af gegaan dan? op de eerste foto lijk je ongeveer haar tot aan je bh bandje te hebben? Is er echt 30 cm af?

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:30

Ik woon op dit moment in Spanje en hier is het minimum slechts 20 centimeter. Er is dus ongeveer 20 cm afgegaan, geen 30 inderdaad. De stichting hier is verder gelijk aan de stichtingen in Nederland :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:34

Ah vandaar :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:37

TS ik vind je het kortere kapsel echt veel beter staan. Veel jonger en pittiger en minder 'kerkelijk'.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 01:51

Bootsiebob schreef:
Bij jou is er volgens mij wel meer dan 30 cm vanaf?
Ik vind het korte superleuk. Ben zelf nog niet geweest en heb momenteel de griep, dus het moet nog even wachten.
Maar door de foto's die ik hier zie, krijg ik vertrouwen dat het er wel leuk uit gaat zien met korter haar

Klopt, er is zelfs bijna 40 cm afgegaan (wel inclusief dode punten). Het was toen naar mijn mening nog 'lang' zat dus ik dacht ook waarom dan niet 40 cm :)

@lizy29, dankjewel! Dat is leuk om te horen!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:02

Ik heb recent 32 cm gedoneerd, ook krullen... het is iets meer onderhoud en het zit het mooist als t stijler is gefohnd, maar met krul ziet het er niet gek uit oid.

Het is zo gepiept, met een ronde borstel en fohn ben ik zo klaar en zit het 2 dagen goed :D

Afbeelding

Afbeelding
Zoals het normaal zit als ik er niets aan doe..(inmiddels ook asblond geverfd) Mijn krul is er dus iets uit, t is nu meer slag.

Ik ben er nog steeds onwijs blij mee, was er ook best bang voor hoe t zou zijn kort vanwege mn krul maar mijn haar vind het helemaal prima :D die vindt zijn manier wel om er wat van te maken :')

T groeit bij mij als kool trouwens dus als t weer lang is doe ik het weer :D

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:50

Mooi _Friemel!!!
Wat een mooi volume heb jij in je haar! Het mijne is zo fijn en steil als het maar kan en ik hoop als het korter is, dat ik ook weer wat meer volume erin krijg. Maar fijn en steil zal het altijd blijven...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:25

iedereen word er een stuk knapper op, en opener in zijn blik, en nog durf ik niet hahaha erg. zal proberen eens een foto te maken

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:59

Beetje scheve foto's maak nooit selfies van de achterkant haha
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:18

Wow wat een lengtes heeft iedereen hier! :oo
Ik zou willen dat ik kon doneren, maar mijn haar komt niet onder mn bh-bandje op mn rug uit. Nooit niet :+
Toch ga ik wel regelmatig van ''lang'' naar kort, en nooit spijt van gehad.

Ik vind kort er wel altijd spontaner, jeugdiger, zelfverzekerder uit zien. Ook bij mezelf :+
En kort kan je ook goed opsteken met bobby-pins. Maar kort kan je niet een zij-vlecht in maken, daarom vind ik lang soms ook met periodes wel weer leuk.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:41

StalNollie schreef:
Beetje scheve foto's maak nooit selfies van de achterkant haha
[ [url=m/lADpQl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zeg doen!
Waarschijnlijk krijg je een leuk vlot kort kapsel!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:02

Ik heb ook al 2 keer gedoneerd, maar dan hier http://www.haardonor.nl/ Deze zit bij ons in Eindhoven, dus wel zo makkelijk, maar ik vind het ook prettig dat zij niet alleen voor kinderen pruiken maken. Want ik denk dat bijvoorbeeld een 20 jarige student zich misschien nog wel veel onzekerder kan voelen over haarloos door het leven gaan.
Ik ben nu ook weer aan het sparen, maar voor mij nu wel de laatste keer, hierna ga ik het toch wat kort houden, vind dat uiteindelijk leuker staan dan lang :)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:05

Ik ben ook een persoon die in dubio zit.. Ik gun het andere zo erg om van (mijn) haar iets te laten maken wat bij hun past. Maar er wordt hier van alle kanten geroepen dat ik het absoluut niet moet doen omdat ze het zo zonde vinden en zij denken dat het niet mooi is. Misschien als ik dit topic even bijhoud dat het de doorslag zal geven om het toch te doen. :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:14

Vrouwen zijn vaak bang dat korter haar niet mooi is, maar zoals je ook in dit topic ziet is korter haar vaak zelfs mooier! Daarnaast is het best verfrissend en leuk om eens een ander kapsel te hebben en mocht je het echt niets vinden, het groeit vanzelf weer aan. Het hoeft ook echt niet tot boven je oren kort he, afhankelijk van hoe lang het nu is hou je vaak echt nog wel een behoorlijke lengte over :)