ik wil de kachel aan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:42

Ladybird schreef:
Ik lees echt mensen die dus hun kachel bij 16 graden of lager zelfs pas de kachel aan doen

Ik vraag me echt af. hoe dan. HOE

Ik vind onder de 20 sws dat de kachel aan mag :')

Hoe simpel het niet koud hebben boven die temperatuur. Je kunt jezelf wennen aan lagere temperaturen, ellende is dat je het snel dan op andere plekken warm vind, vandaag met trainen was het voor mij domweg te warm in de zaal. Kon mijn warmte totaal niet kwijt, was wat fout gegaan met de afzuiging waardoor het 20 graden of zo was.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:49

Hier stoken we de kachel al een week! Heerlijk! Verwarming staat ook op 22. Lekker warm :) het is opeens echt koud!

NathalietjeB

Re: ik wil de kachel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:53

hier ook al de kachel aan gehad ik haat het om het koud te hebben

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:56

Vorig jaar constant de kachel aangehad op 22 graden. Was even schrikken hoeveel we moesten bijbetalen. (Vrijstaand huurhuis, en ons eerste huis dus alles nog beetje uitvogelen :D )

Dit jaar is de kachel twee keer voor 10 minuten aangeweest om even de ergste kou er uit te halen. Maar we hebben nu de 'regel' maar als het onder de 19 wordt hem dan aanzetten, en even voor 15 minuten.
En voor de rest gewoon heel veel kaarsen aan! Gezellig en het helpt ook nog echt voor de warmte.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:04

Ja ik ben een koukleum. En tuurlijk voel je verschil de afgelopen 2 dagen. Maar de kachel mag echt nog niet aan hoor :'). Ben een gier... lol. Maar smiddags schijnt de zo'n hard naar binnen. Dus het is hier nog 21 graden. Kachel is ook niet nodig dus. Wel lekker met 'n dekentje op de bank :)

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:17

Wij hebben de houtkachel al aan! :D De hond heeft d'r nieuwe plekje ook gevonden, die vindt het altijd reuze fijn als dat ding weer aan gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:32

16 graden, moet er echt niet aan denken :brr: .
Hier nieuwbouwhuis met een Ventilatiewarmtepomp. Het is hier nog 21 graden is in huis zonder dat de kachel aan hoeft. Dus voorlopig hoeft die nog niet aan :D

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:37

Hier staat de kachel sinds een paar dagen ook weer aan, niet omdat het van mij alweer moest. Maar mijn man is een kouwkleum op dat gebied en heb 2 kleine kids, dus wel zo fijn voor hun :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:43

Nachocheese schreef:
Vorig jaar constant de kachel aangehad op 22 graden. Was even schrikken hoeveel we moesten bijbetalen. (Vrijstaand huurhuis, en ons eerste huis dus alles nog beetje uitvogelen :D )

Dit jaar is de kachel twee keer voor 10 minuten aangeweest om even de ergste kou er uit te halen. Maar we hebben nu de 'regel' maar als het onder de 19 wordt hem dan aanzetten, en even voor 15 minuten.
En voor de rest gewoon heel veel kaarsen aan! Gezellig en het helpt ook nog echt voor de warmte.

Je weet dat steeds weer laten op warmen meer verbruikt dan een gelijkmatige kamertemperatuur he?
18 graden is een prima temperatuur Om
In te leven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:49

Nachocheese schreef:

Heb je het over de CV? Dan kost dit meer energie dan hem altijd op een vaste temperatuur hebben :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:53

Dit is een heel hardnekkig fabel. Mits je hem niet permanent versteld maar alleen zo af en toe aan hebt (dus 's nachts en tijdens het werken lager) is het wel degelijk zuiniger.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:03

We hebben hem dan echt maar 15 minuten aan, 1 keer per dag. Kan me bijna niet voorstellen dat dat meer kost dan 24/7 op 22 graden.

Snap inderdaad wel dat als je dat om de paar uur doet je dan meer verstookt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:12

Hier gaat hij aan als ik thuis ben , dan uit als ik weg ga of slapen . Ik vertrouw mijn CV niet :+ , en huis houd geen warmte vast dus als ik thuis ben weer aan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:16

Ayasha schreef:
Nachocheese schreef:

Je weet dat steeds weer laten op warmen meer verbruikt dan een gelijkmatige kamertemperatuur he?
18 graden is een prima temperatuur Om
In te leven.

Misschien prima als je bezig bent met poetsen ed, maar als ik de hele avond stil op de bank zit bij 18 graden dan krijg ik het toch echt koud.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:27

Schijnt zelfs gezonder te zijn om het een beetje koud te hebben. Je moet er even aan wennen, maar uiteindelijk gaat je eigen kacheltje dan harder werken, en doordat je extra calorieën verbruikt val je ook nog wat af als je te zwaar bent :D
Ik heb eens een winter de verwarming op 16 graden gehad.. Prima te doen als je er eenmaal aan gewend bent!

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:31

Hier staat de verwarming ook op 20 graden ook s nachts, wij hebben nogal wat dieren zitten en eigenlijk staat de verwarming meer voor hen aan dan voor ons :+

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:05

De cv staat uit om het moment dat ik niet thuis ben, of als ik veel weg ben die dag. Op het moment dat ik thuis ben gaat hij weer, mits ik niet gelijk mijn nest in duik.

CV staat standaard ingedeeld op 18 graden. Zoals vandaag gaat de cv helemaal niet aan. Het is nog 20,5 van gisteren de open haard aan te hebben. Ik moet om 12 uur de deur uit en ik kom pas om 23.00 weer thuis. Zonde dus om de cv aan te zetten. Bij thuis komst even onder de warm water kraan en dan hup mijn bed in.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:37

8nnemiek schreef:
Schijnt zelfs gezonder te zijn om het een beetje koud te hebben. Je moet er even aan wennen, maar uiteindelijk gaat je eigen kacheltje dan harder werken, en doordat je extra calorieën verbruikt val je ook nog wat af als je te zwaar bent :D
Ik heb eens een winter de verwarming op 16 graden gehad.. Prima te doen als je er eenmaal aan gewend bent!

Mwaaa dat kan wel zijn, maar die paar uur 's avonds dat ik thuis ben wil ik het gewoon lekker behaaglijk hebben. Dus hop, ik pleur dat ding gewoon naar 20,5 graad hoor.

Dat afvallen regel ik wel met anders eten :Y)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:47

8nnemiek schreef:

Ja kan zijn, maar ik heb al ondergewicht en een hele lading kleine kinderen in huis dus hier gaat de kachel lekker aan als een van ons het koud heeft.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:58

En het bezoek zal het ook leuker vinden als het lekker warm is.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:59

Geryon schreef:
Huh, waarom zou je hem niet aan zetten? Hij staat hier gewoon aan, ik ga toch geen kou lijden in m'n eigen huis? :P

Precies dit. Lekker dat ding aan, dekentje erbij en als ik het echt koud heb de kruik erbij hoor. Schaam me nergens voor :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:10

xMaxxiee schreef:
Geryon schreef:
Huh, waarom zou je hem niet aan zetten? Hij staat hier gewoon aan, ik ga toch geen kou lijden in m'n eigen huis? :P

Precies dit. Lekker dat ding aan, dekentje erbij en als ik het echt koud heb de kruik erbij hoor. Schaam me nergens voor :')

Jij leeft wel on the edge hoor, dekentje, verwarming EN kruik! :')

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:17

Koud is koud :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:25

En wat te denken van een electrisch dekentje zodat je in een verwarmd bed stapt als het buiten vriest. <3

looovvee mijn electrische dekentje!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:33

Haha ik ben 1 van die eigenwijze die weigerd de verwarming aan te zetten. Het is hier nu 17,5 graden.