Mannen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:34

@Rebecca, ik dacht dat ik erg was maar jij wint. _/-\o_ :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:42

xyzutu2 schreef:
In mijn ervaring is het altijd de kunst om een probleem ook bij mannen invoelbaar als probleem te maken. Maar als je de juiste manier vindt om van jouw probleem hun probleem te maken, dan helpt dat vaak wel.
Wat hier goed hielp: wc bril die altijd omhoog bleef staan, ook 's nachts (heeeeeel vervelend :x ): als je zelf naar de wc bent geweest het deksel steeds omlaag doen, ook 's nachts. Dat was een heeeel steile leercurve. :D

Whahahaha jij held :') en wat een lol zul je erom gehad hebben! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:43

xyzutu2 schreef:
MamaMiesje schreef:
Nou weet ik niet hoe oud jullie vrienden/mannen zijn, maar het gros wat ik hier tegenkom is hetzelfde als het gedrag van mijn 10 jarige zoon :oo Je hebt toch geen relatie met iemand die je nog moet opvoeden? ~~}>
Dusss: ík doe mijn best om dat luie ding van een zoon van mij fatsoenlijk op te voeden voor z'n toekomstige vriendin (zijn papa - die in huis écht veel doet, werkt mij wat tegen daarin :') ) en geen jullie dan even je man/vriend een schop onder zn reet? ~~}>
_O-

In mijn ervaring is het altijd de kunst om een probleem ook bij mannen invoelbaar als probleem te maken. Maar als je de juiste manier vindt om van jouw probleem hun probleem te maken, dan helpt dat vaak wel.
Wat hier goed hielp: wc bril die altijd omhoog bleef staan, ook 's nachts (heeeeeel vervelend :x ): als je zelf naar de wc bent geweest het deksel steeds omlaag doen, ook 's nachts. Dat was een heeeel steile leercurve. :D

Dus de deksel dicht bedoel je? Helpt dat? :+ ze doen m tocj sowieso omhoog dus gaat die deksel toch ineens mee dan?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:44

Nou die van mij valt dan nog mee met wat ik hier lees.

Hij heeft wel de neiging dat als ie een fles frisdrank uit de koelkast haalt gewoon zo uit de fles te drinken ipv een glas te pakken. Vind dat alleen niet erg als er nog een restje cola ofzo in zit maar niet bij een nieuwe fles.

En hij laat altijd Vanalles in zijn broekzakken zitten behalve telefoon en portemonnee voordat ie zijn kleding in de was gooit. Ik ga ze niet leegmaken want een telefoon kan die er wel uithalen. Gevolg: vind heel vaak geld, schroeven, gereedschap, sleutels van tractors, tork papier in de wasmachine/droger. Geld hou ik mooi zelf haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:58

Ayasha schreef:
xyzutu2 schreef:

Dus de deksel dicht bedoel je? Helpt dat? :+ ze doen m tocj sowieso omhoog dus gaat die deksel toch ineens mee dan?

Ze doen de bril inderdaad omhoog voor nummer 1, maar voor nummer 2 gaan ze ook gewoon zitten. Tja, als het dan donker is... :D
Hij kwam helemaal ontdaan de slaapkamer weer in; 'De deksel zat erop! Hoe kan dat?'
Ja, raad eens... 8-)
Toen snapte hij ineens precies hoe het voelde als je als vrouw gaat zitten en de bril blijkt omhoog. Sindsdien ligt de bril keurig omlaag. :D

san4nie

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:09

Zo herkenbaar!
Jezelf een echte klusser vinden, maar al een half jaar wachten om de lade van de kledingkast te lijmen.. :j

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:18

Doe. Die. Wc. Bril. Nou. Een. Keer. Omlaag. :')

Ik heb al regelmatig bijna met mn kont in het wc water gelegen, godsamme :')

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:23

Mijn vriend komt binnen, smijt zijn jas op de grond, vervolgens schuift hij alle folders van de bank, trekt zijn schoenen uit en gaat op de bank liggen. Vervolgens komt zijn moeder eraan en pakt zijn jas op en hangt deze op de kapstok, pakt alle folders van de vloer en legt ze weer netjes op een stapeltje en de schoenen worden ook nog opgeruimd.

Nou, als we samen wonen dan smijt ik die jas en de folders naar zijn bakkes toe. :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:24

Met de wc bril hebben wij echt nooit problemen, mijn vriend gaat altijd zitten, omdat ie weet dat hij de spetters zelf op mag ruimen :=

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:24

PrizTwir schreef:
Mijn vriend komt binnen, smijt zijn jas op de grond, vervolgens schuift hij alle folders van de bank, trekt zijn schoenen uit en gaat op de bank liggen. Vervolgens komt zijn moeder eraan en pakt zijn jas op en hangt deze op de kapstok, pakt alle folders van de vloer en legt ze weer netjes op een stapeltje en de schoenen worden ook nog opgeruimd.

Nou, als we samen wonen dan smijt ik die jas en de folders naar zijn bakkes toe. :')

Je had die folders allang opgeruimd moeten hebben.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:27

Mijn vriendin kan hier zo heerlijk meelezen. ik ben als ik zo lees ook echt een vent. Het is zelfs zo erg dat mijn vriendin vort mijn was opruimt in mijn appartement (we wonen nog niet samen) of andere pullen die ik laat rond slingeren. Vooral het gauw weg moffelen en in de kast proppen heeft ze een hekel aan.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:31

Haha geniaal topic, ook heel herkenbaar. Nu ben ik gelukkig ook sloddervos nummer 1, maar helaas ook de sjaak met opruimen.
Maar wat hier dan nog weleens een staartje heeft is dat manlief meld dat er bijv al 2 weken een kindersok onder de kast ligt. Waarop ik dan aanneem dat hij die netjes in de wasmand gedaan heeft..
Maar nee natuurlijk niet. Het melden is toch voldoende |o

En dat met zoveel zaken.

Zo deed hij standaard als hij uit zijn werk kwam chloor in de wc, even doorspoelen en klaar :? Dat ik dan sochtends de wc geschrobt had deed er niet toe, want een wc hoort naar chloor te ruiken.. uhm ja >;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:45

xyzutu2 schreef:
Ze doen de bril inderdaad omhoog voor nummer 1, maar voor nummer 2 gaan ze ook gewoon zitten. Tja, als het dan donker is... :D
Hij kwam helemaal ontdaan de slaapkamer weer in; 'De deksel zat erop! Hoe kan dat?'
Ja, raad eens... 8-)
Toen snapte hij ineens precies hoe het voelde als je als vrouw gaat zitten en de bril blijkt omhoog. Sindsdien ligt de bril keurig omlaag. :D

Die ga ik testen! :oo hier dus ook al een paar keer bijna in de wc gelegen. Niet zelden forceer ik de boel dan ook nog waardoor ik met pijn weer in bed kruip! Om gek van te worden! :D

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:50

Imre schreef:
Oooh echt, mannen...

De mijne doet ook van die dingen die ik gewoon Echt Niet Begrijp. :n Staat ie in de keuken, pakt een schaar uit de la, laat de la open, knipt open wat ie moet openknippen, legt de schaar op het aanrecht, doet de la dicht. Hebben jullie beeld? Ja? :roll:

Opruimen is niet zijn specialteit, zeg maar. :+

Oeps dan heb ik medelijden met mijn vriend...

Bij ons is het omgedraaid.. Mijn vriend is heel netjes en ik zelf maak er weer een puinhoop van XD

Met bovenstaande reactie herken ik mijzelf XD

Rebecca schreef:
Rebecca schreef:
Ik dweil nooit := , afwas loopt hier vaak nog net niet weg . Ieder zijn ding

:oo

Ik vond mezelf al laks met wekelijks afstoffen, dweilen en badkamer om de week soppen :Y) de rest doe ik vaker

:') afstoffen wat een idee :oo

Laatst voor het eerst in een jaar gedweild door mam , water was pikzwart[/quote]

Gadsie ik ben al erg met dat ik maar 1 keer indrie maanden dweil, maar bij jou wil ik niet in jou huis zijn als het water pikzwart was.. Brr.. Ik kan 1 keer in het jaar dweilen maar mijn water is nog vast zo schoon zoals het uit de kraan komt.
Ok, wij dragen echt nooit schoenen in huis die wij buiten de deur dragen.

Verder heb ik met mijn vriend erg veel geluk, ik hoef niet iedere keer met mijn kont in het toiletwater te zitten XD hij zit zelf heel netjes XD
Hij kookt, doet mee in huishalt:D ik heb geluk, nadeel... Hij zeurt regelmatig omdat ikalles rond laat slingeren..
Maar in huisis het wel heel schoon :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:30

Mijn moeder maakte al geen onderscheid tussen jongens en meisjes, dus iedereen hielp gewoon mee.

Bij mijn man waren er alleen maar jongens dus mijn man was ook gewend mee te helpen met afwassen en opruimen.

Mijn kinderen leerden al jong om hun eigen kamer op te ruimen.
Mee te helpen met huishouden enz.
Dus mijn oudste zoon kan gewoon een was draaien, afwasmachine bedienen , stofzuigen enz.
Hij woont al 2 jaar op kamers en geen klachten.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 02:15

Hier een stukje mannen logica van mijn vader, heb me scheel gelachen :D.

Mijn hond deed een voerpuzzel. Het idee van die puzzel is: je hebt 8 bekertjes met mini gaatjes in de bovenkant voor de geur. In een aantal bekertjes stop je wat lekkers waar ze naar op zoek gaat.

Dus ik, met een rustig wachtende maar aandachtig kijkende hond, stop wat lekkers onder een aantal bekertjes en mix ze tussen de lege bekertjes. Hoor ik heel serieus vanaf de bank "nu ziet ze toch waar je de snoepjes hebt verstopt" _O-.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 06:44

Heerlijk om te lezen, alleen ik ben de man in onze relatie :o
Mijn vriend loopt nog net niet achter me aan met een vuilniszak. En ik ben altijd alles kwijt. En ook ik klaag altijd dat ik geen sokken meer heb, koop ik nieuwe, blijk ik 65 paar te hebben na een keer opruimen. Oepsie :+
We hebben wel het huishouden goed verdeeld, ik maak rotzooi en hij ruimt het op :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:01

Gianti schreef:
Maaaaarrrrr hij kan echt nooit wat vinden.. "schat waar ligt de nagelknipper" "in laatje waar hij altijd ligt"... meneer zoeken zoeken zoeken.. En ik pluk het binnen 2 tellen eruit..

Dat is evolutionair bepaald ;) Vroeger toen we nog jagers-voedselverzamelaars waren gingen de mannen jagen, en daarvoor moesten ze ver kunnen kijken om te zoeken naar een mogelijke prooi. Vrouwen daarentegen gingen besjes en kleine vruchten zoeken aan planten, waardoor ze goed ontwikkeld zijn voor het vinden van dingen op korte afstand.

Onze arme mannen kunnen er dus niks aan doen :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:11

Eline91 schreef:
Gianti schreef:
Maaaaarrrrr hij kan echt nooit wat vinden.. "schat waar ligt de nagelknipper" "in laatje waar hij altijd ligt"... meneer zoeken zoeken zoeken.. En ik pluk het binnen 2 tellen eruit..

Dat is evolutionair bepaald ;) Vroeger toen we nog jagers-voedselverzamelaars waren gingen de mannen jagen, en daarvoor moesten ze ver kunnen kijken om te zoeken naar een mogelijke prooi. Vrouwen daarentegen gingen besjes en kleine vruchten zoeken aan planten, waardoor ze goed ontwikkeld zijn voor het vinden van dingen op korte afstand.

Onze arme mannen kunnen er dus niks aan doen :=

Dan ben ik evolutionair mislukt :( Ik kan 60x hetzelfde laatje doorzoeken en niks vinden en m'n pa vindt het dan in 1x :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:29

xyzutu2 schreef:
Wat ik me ook altijd afvraag: hoe doen ze dat dan op hun werk? Gaat het daar dan hetzelfde of gaat daar echt de knop om en zijn ze 8 uur per dag compleet iemand anders?

Ik heb geen kerel achter de voordeur, maar kan wel deze vraag beantwoorden. Nee, wees gerust, op hun werk zijn ze net zo. Lege koffiebekers die gewoon in de vergaderruimtes op tafel blijven staan. En de prullenbak staat naast de deuropening. Daar loop je langs als je er weer uigaat!
Wel een nieuwe rol bekers pakken maar die niet in de houder doen. In de pantry laatjes van de suiker en melk die open blijven staan. En mijn persoonlijke 'favoriet': lege zakjes suiker en melkpoeder gewoon weer in de la doen terwijl de prullenbak eronder staat :roll: .
Jullie begrijpen dus wel dat ik per-ti-nent geweigerd heb om beheerder te worden van de pantry en vergaderruimte op onze gang.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:59

Na 16 jaar nog niet weten waar alles staat als hij de vaatwasser een keer uitruimt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:59

Roodvos schreef:
xyzutu2 schreef:
Wat ik me ook altijd afvraag: hoe doen ze dat dan op hun werk? Gaat het daar dan hetzelfde of gaat daar echt de knop om en zijn ze 8 uur per dag compleet iemand anders?

Ik heb geen kerel achter de voordeur, maar kan wel deze vraag beantwoorden. Nee, wees gerust, op hun werk zijn ze net zo. Lege koffiebekers die gewoon in de vergaderruimtes op tafel blijven staan. En de prullenbak staat naast de deuropening. Daar loop je langs als je er weer uigaat!
Wel een nieuwe rol bekers pakken maar die niet in de houder doen. In de pantry laatjes van de suiker en melk die open blijven staan. En mijn persoonlijke 'favoriet': lege zakjes suiker en melkpoeder gewoon weer in de la doen terwijl de prullenbak eronder staat :roll: .
Jullie begrijpen dus wel dat ik per-ti-nent geweigerd heb om beheerder te worden van de pantry en vergaderruimte op onze gang.

Waarschijnlijk maak je die mannen ook gewoon blijer met een kan koffie/koffieautomaat, een stapel bekertjes en een grote bak met suiker/melk(/lege zakjes)* dan met een heel automaatmeubel met overal vakjes en laatjes en houders voor, die dan ook nog eens allemaal dicht moeten na gebruik.

*Uiteraard moet er wel even iemand na werktijd de lege suikerzakjes opruimen want het is vervelend als je te vaak mispakt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:17

Nagelsknippen in de badkamer en dan de nagels laten liggen! Zo heerlijk om in je blote voet zo'n hard en scherp stuk nagel te krijgen van een ander :+

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:19

Lege verpakkingen terugzetten... Denk je lekker een eitje te gaan bakken, staat er een lege doos in de koelkast! Whyyyyyy? En ook niet aangeven dat iets op is. Dan denk je onderweg naar huis (na drie uur in de regen te hebben geploeterd met je paard) "oh lekker, ik heb nog ...... daar ga ik zo lekker van genieten". Heeft vriendje het opgemaakt, maar ook niet gezegd dat t op is. Teleurstelling alom.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:37

Wat een heerlijk topic, moet om sommige zaken zo lachen.

Mijn lief is wat dat betreft is een topper. Heeft jaren op zichzelf gewoond en is gewend aan opruimen, poetsen enz. Doet dit dus ook gewoon en ik ook, hebben dus niets te klagen.

Maar ik belde afgelopen woensdag naar huis om te vragen hoeveel rijst er nog was. Had nasi in de planning maar vergeten in de ochtend de voorraad te checken. Na wat gerommel was het antwoord:
380 gram inclusief opbergpot :+

Heb dus maar even een zakje meegenomen, prima antwoord maar niet werkbaar.