Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xyzutu2 schreef:In mijn ervaring is het altijd de kunst om een probleem ook bij mannen invoelbaar als probleem te maken. Maar als je de juiste manier vindt om van jouw probleem hun probleem te maken, dan helpt dat vaak wel.
Wat hier goed hielp: wc bril die altijd omhoog bleef staan, ook 's nachts (heeeeeel vervelend): als je zelf naar de wc bent geweest het deksel steeds omlaag doen, ook 's nachts. Dat was een heeeel steile leercurve.
en wat een lol zul je erom gehad hebben!
xyzutu2 schreef:MamaMiesje schreef:Nou weet ik niet hoe oud jullie vrienden/mannen zijn, maar het gros wat ik hier tegenkom is hetzelfde als het gedrag van mijn 10 jarige zoonJe hebt toch geen relatie met iemand die je nog moet opvoeden?
![]()
Dusss: ík doe mijn best om dat luie ding van een zoon van mij fatsoenlijk op te voeden voor z'n toekomstige vriendin (zijn papa - die in huis écht veel doet, werkt mij wat tegen daarin) en geen jullie dan even je man/vriend een schop onder zn reet?
![]()
In mijn ervaring is het altijd de kunst om een probleem ook bij mannen invoelbaar als probleem te maken. Maar als je de juiste manier vindt om van jouw probleem hun probleem te maken, dan helpt dat vaak wel.
Wat hier goed hielp: wc bril die altijd omhoog bleef staan, ook 's nachts (heeeeeel vervelend): als je zelf naar de wc bent geweest het deksel steeds omlaag doen, ook 's nachts. Dat was een heeeel steile leercurve.
ze doen m tocj sowieso omhoog dus gaat die deksel toch ineens mee dan? Ayasha schreef:xyzutu2 schreef:In mijn ervaring is het altijd de kunst om een probleem ook bij mannen invoelbaar als probleem te maken. Maar als je de juiste manier vindt om van jouw probleem hun probleem te maken, dan helpt dat vaak wel.
Dus de deksel dicht bedoel je? Helpt dat?ze doen m tocj sowieso omhoog dus gaat die deksel toch ineens mee dan?

PrizTwir schreef:Mijn vriend komt binnen, smijt zijn jas op de grond, vervolgens schuift hij alle folders van de bank, trekt zijn schoenen uit en gaat op de bank liggen. Vervolgens komt zijn moeder eraan en pakt zijn jas op en hangt deze op de kapstok, pakt alle folders van de vloer en legt ze weer netjes op een stapeltje en de schoenen worden ook nog opgeruimd.
Nou, als we samen wonen dan smijt ik die jas en de folders naar zijn bakkes toe.
Dat ik dan sochtends de wc geschrobt had deed er niet toe, want een wc hoort naar chloor te ruiken.. uhm ja
xyzutu2 schreef:Ze doen de bril inderdaad omhoog voor nummer 1, maar voor nummer 2 gaan ze ook gewoon zitten. Tja, als het dan donker is...![]()
Hij kwam helemaal ontdaan de slaapkamer weer in; 'De deksel zat erop! Hoe kan dat?'
Ja, raad eens...![]()
Toen snapte hij ineens precies hoe het voelde als je als vrouw gaat zitten en de bril blijkt omhoog. Sindsdien ligt de bril keurig omlaag.
hier dus ook al een paar keer bijna in de wc gelegen. Niet zelden forceer ik de boel dan ook nog waardoor ik met pijn weer in bed kruip! Om gek van te worden!
Imre schreef:Oooh echt, mannen...
De mijne doet ook van die dingen die ik gewoon Echt Niet Begrijp.Staat ie in de keuken, pakt een schaar uit de la, laat de la open, knipt open wat ie moet openknippen, legt de schaar op het aanrecht, doet de la dicht. Hebben jullie beeld? Ja?
Opruimen is niet zijn specialteit, zeg maar.
Rebecca schreef:Rebecca schreef:Ik dweil nooit, afwas loopt hier vaak nog net niet weg . Ieder zijn ding
![]()
Ik vond mezelf al laks met wekelijks afstoffen, dweilen en badkamer om de week soppende rest doe ik vaker
afstoffen wat een idee
.
. 
Gianti schreef:Maaaaarrrrr hij kan echt nooit wat vinden.. "schat waar ligt de nagelknipper" "in laatje waar hij altijd ligt"... meneer zoeken zoeken zoeken.. En ik pluk het binnen 2 tellen eruit..
Vroeger toen we nog jagers-voedselverzamelaars waren gingen de mannen jagen, en daarvoor moesten ze ver kunnen kijken om te zoeken naar een mogelijke prooi. Vrouwen daarentegen gingen besjes en kleine vruchten zoeken aan planten, waardoor ze goed ontwikkeld zijn voor het vinden van dingen op korte afstand.
Eline91 schreef:Gianti schreef:Maaaaarrrrr hij kan echt nooit wat vinden.. "schat waar ligt de nagelknipper" "in laatje waar hij altijd ligt"... meneer zoeken zoeken zoeken.. En ik pluk het binnen 2 tellen eruit..
Dat is evolutionair bepaaldVroeger toen we nog jagers-voedselverzamelaars waren gingen de mannen jagen, en daarvoor moesten ze ver kunnen kijken om te zoeken naar een mogelijke prooi. Vrouwen daarentegen gingen besjes en kleine vruchten zoeken aan planten, waardoor ze goed ontwikkeld zijn voor het vinden van dingen op korte afstand.
Onze arme mannen kunnen er dus niks aan doen
Ik kan 60x hetzelfde laatje doorzoeken en niks vinden en m'n pa vindt het dan in 1x

xyzutu2 schreef:Wat ik me ook altijd afvraag: hoe doen ze dat dan op hun werk? Gaat het daar dan hetzelfde of gaat daar echt de knop om en zijn ze 8 uur per dag compleet iemand anders?
.Roodvos schreef:xyzutu2 schreef:Wat ik me ook altijd afvraag: hoe doen ze dat dan op hun werk? Gaat het daar dan hetzelfde of gaat daar echt de knop om en zijn ze 8 uur per dag compleet iemand anders?
Ik heb geen kerel achter de voordeur, maar kan wel deze vraag beantwoorden. Nee, wees gerust, op hun werk zijn ze net zo. Lege koffiebekers die gewoon in de vergaderruimtes op tafel blijven staan. En de prullenbak staat naast de deuropening. Daar loop je langs als je er weer uigaat!
Wel een nieuwe rol bekers pakken maar die niet in de houder doen. In de pantry laatjes van de suiker en melk die open blijven staan. En mijn persoonlijke 'favoriet': lege zakjes suiker en melkpoeder gewoon weer in de la doen terwijl de prullenbak eronder staat.
Jullie begrijpen dus wel dat ik per-ti-nent geweigerd heb om beheerder te worden van de pantry en vergaderruimte op onze gang.