Een relatie met je ware liefde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:28

Heb nu 6 jaar een relatie met mijn vriend, ik was 15 en hij 17. Voor mij is hij absoluut de ware, al horen struggles er ook bij.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:38

Mijn man is mijn ware liefde, ik had alleen 2 weken langer als hem nodig om daar achter te komen :+
Ik was 15 en mijn man 19 (nu 29 en 33), inmiddels 14 jaar samen, waarvan 6 jaar getrouwd en hebben we 4 kinderen.

We hebben ups en downs meegemaakt,maar dat heeft ons samen alleen maar sterker gemaakt.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:04

Ik ben inmiddels alweer 26 jaar samen met mijn zielemaatje, mijn beste vriend, de vader van mijn kinderen en de enige kerel waar ik mijn leven mee wil delen en mijn boek van herinneringen mee wil opbouwen.

Ik weet dat ik voor 1000% op hem kan rekenen, we hebben het nodige meegemaakt en daardoor zijn we alleen maar dichter bij elkaar gekomen. Hij maakt mij een beter mens, laat me eerlijk naar mezelf kijken en reflecteren (ook al ben ik daar in de eerste instantie niet altijd blij mee :o ), en omgekeerd geldt hetzelfde. We stimuleren elkaar ook om onze dromen na te jagen, dat vind ik heel belangrijk.

Ik heb hem altijd al aantrekkelijk gevonden, voel regelmatig nog zo'n vlindertje de kop op steken :o Maar ook als hij oud en kaal is zal hij voor mij de aantrekkelijkste zijn, het is zijn ziel waar ik van hou.

Toch moet je wel blijven werken aan je relatie en vooral blijven communiceren. Nou de meiden groter zijn gaan we er weer regelmatig samen tussen uit en dan genieten en eindeloos kletsen over alles wat ons bezig houdt, diepzinnig of oppervlakkig :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:40

Mijn samen zijn noem ik wel eens een romantisch sprookje.
Ik van het platteland en hij een cityboy. Ik niets gewend en hij verkeerde vrienden en drugs. Ik een paardenmeisje en hij liefhebber van alles wat maar snel gaat.
We leerden elkaar kennen en er was meteen een klik, na een jaar durfde ik pas uit te spreken hoe hevig verliefd ik wel niet was en hij bleek toch al die tijd ook veel voor mij te voelen.
We hadden een jaar een intense relatie waarin we veel deelden maar door zijn drugs verslaving en mijn onervarenheid daarmee om te gaan ging het toen uit.Hij was mijn eerste vriend en ik deelde het bed met hem de eerste keer en ik was zijn eerste keer <3
We kwamen elkaar na 3 jaar weer tegen en toen bleek hij afgekickt.
Hij had in die drie jaar niemand gevonden met wie hij dezelfde klik ervoer als met mij en ook ik kon mij daarbij aansluiten.
De vonken vlogen er vanaf en sindsdien nog steeds bij elkaar. Inmiddels al weer 10 jaar getrouwd en 15 jaar samen.

En wat Remy heel mooi schrijft "het zijn ziel waar ik van hou" dat geldt voor mij ook.
Ook wij hebben het niet gemakkelijk gehad daar ik genoeg rugzak mee bracht en hij ook maar we zijn sterker dan ooit en verliefder dan voorheen.
Zijn trouw toen ik alles behalve leuk was voor hem, zijn zorgzaamheid toen ik het in alles liet afweten door mijn psychische onstabiliteit.
Zijn nuchtere kijk zet mij elke keer weer met beide benen op de grond. Zijn bereidbaarheid om mij te willen helpen door mij te geven wat ik nodig heb maar wat voor hem geen vanzelfsprekendheid is.
Hij is genoeg voor mij en ik ben gelukkig ook genoeg voor hem <3

Sunrise_

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:43

Ik als single stip dit topic....het geeft hoop voor een fijne toekomst hopelijk met partner!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:39

Hier nu bijna 5 jaar samen waarvan al ruim 2 jaar getrouwd met de man waarmee ik oud hoop te worden. We zijn van ver gekomen en het is niet altijd makkelijk maar we staan er nog en voelen ons samen sterker dan ooit. Nu zijn we sinds 5 maanden de trotse ouders van een prachtige dochter en zijn we nog veel dichterbij elkaar gekomen :+:

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:24

Wat leuk,al die gelukkige mensen. Daar wordt je toch blij van? <3

Na mijn scheiding had ik nooit gedacht nog echt gelukkig te worden met iemand. Maar dat is toch gebeurd.
We zijn echt twee handen op 1 buik, lachen samen, steunen elkaar, doen alles samen. We wonen inmiddels bijna 2 jaar samen.
In onze vriendengroepen worden wij ook vaak als referentiekader aangewezen: 'ik hoop dat ik ook ooit zo'n relatie krijg als jullie' of 'jullie zijn echt zo'n stel dat hand in hand sterft over 60 jaar'.
En zo voel ik het ook. Hij is niet mijn eerste liefde,maar wel mijn laatste <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:43

Mijn man was 25 jaar gescheiden en ik 12 jaar toen we letterlijk tegen elkaar aan botsten. Dat is alweer dik 10,5 jaar geleden en we zijn heel hecht en gelukkig met elkaar en zelfs weer getrouwd, terwijl we alle twee dachten dat we dat nooit meer zouden doen. Voor beiden voelt dit zo totaal anders dan de eerste keer.
De kinderen uit beider huwelijk kunnen het goed met de partner van hun ouder vinden en voor de klein kinderen van mijn man ben ik oma <3 . Weliswaar een beetje jong om al oma te zijn van 7 klein kinderen, maar ze zijn me zo dierbaar en ik voor hun.
Dus op alle fronten klopt het plaatje gewoon. Ik kan me niet voorstellen dat mijn man en ik nog uit elkaar zouden gaan. Daarvoor is het te leuk en gezellig en kunnen we helemaal ons zelf zijn. En ja ook op oudere leeftijd is de lichamelijke liefde leuk en belangrijk, iets dat jongeren vaak jakkie vinden }> en iedereen moet vooral dit invullen naar eigen behoefte als het gaat om het hoe en met wie. Wij doen het graag met elkaar.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:45

Inmiddels 4,5 jaar samen met mijn vriend waarvan ik al 3 jaar bij hem woon.

Behoorlijke diepte punten gehad samen dat het ook echt op het randje was. Maar ik ben gek op hem en hij op mij en vreemdgaan is bij ons echt een no go.
De verliefdheid is geworden houden van en dat is nog iets veel mooiers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:13

bigone schreef:
Maar met geven en nemen kom je een heel eind en dat laatste stukkie, dat is liefde.

Heel mooi omschreven!!

Wij zijn nu 8jr samen en kindje van 2.5 en ja echt gek op elkaar. Hoef geen ander en mis t vrijgezelle leven ook absoluut niet.
Hou wel van af en toe een nachtje de kroeg in maar ben altijd blij als k weer thuis kom bij mn eigen vent!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:35

Hier anderhalf jaar ongeveer samen met de liefde van mijn leven. Sinds juni wonen we samen in ons eigen koophuis. Maar eigenlijk ben ik in zijn vorige appartement na de tweede date al niet meer weg gegaan.

Vorige maand in een diep dal gezeten door dat hij wat opbiechte en dat heeft mij heel veel verdriet gedaan. Maar inmiddels is het weer zoals het was.
Hiervoor en hierna ook nog nooit ruzie of grote meningsverschillen of iets gehad.

Met hem wil ik trouwen, dolgraag kinderen krijgen en heel oud worden. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 23:34

Hier pas een maandje een relatie. Maar bij deze man voel ik mij echt super goed. Nog nooit iemand ontmoet die zo lief en zorgzaam kan zijn.

Ik vond hem eerst maar niets omdat hij vrachtwagenchauffeur is. Aangezien ik dat zelf ook ben genoeg verhalen gehoord en ik durfde het eerlijk gezegd niet aan om weer bedrogen te worden. Maar ik kan met gerust hart zeggen dat mijn vriend niet vreemd zal gaan.

Hij is echt mijn soulmate en durft mij eerst eens naar mezelf te laten kijken. Ik hoop echt met hem oud te worden en ik zie hem als de vader van mijn kinderen :+: <3

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:13

Lay_D schreef:
Mijn man is mijn ware liefde, ik had alleen 2 weken langer als hem nodig om daar achter te komen :+
Ik was 15 en mijn man 19 (nu 29 en 33), inmiddels 14 jaar samen, waarvan 6 jaar getrouwd en hebben we 4 kinderen.

We hebben ups en downs meegemaakt,maar dat heeft ons samen alleen maar sterker gemaakt.

Bijna hetzelfde :D

Leren kennen op mijn 12e, verkering op 14e, samenwonen op 18e, getrouwd op mijn 20e en nu ben ik net 26 jaar en zijn we dus al twaalf jaar samen waarvan 5 getrouwd :j. We hebben een driejarige dochter, een kat, een paard en zijn zes maanden geleden geemigreerd.

We hebben na haar geboorte tot vlak voor de emigratie een hele zware periode van 3 jaar gehad met alles door elkaar: werk(loos), financien, eerste kind stress, mijn angststoornis, paard overleden, bedrijf opgezet, ziekte K en scheiding in naaste familie en ga maar door... Maar we leven nog en sterker dan ooit. We zijn elkaars tegenpolen, en kan me geen leven zonder hem voorstellen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:33

Ik ben heel blij voor de gelukkige mensen hier doch ook heel geschokt over het schijnbaar absolute gebrek aan perspectief.

'De ware' klinkt als EEN. Doe dat jezelf niet aan :)*
Het leven is zelforganiseren op de rand van chaos.

Bijna allemaal (piep)jongen mensen hier met dus met een berg aan verandering in hun toekomst en metop die roze wolk zittend ontgoocheling om de hoek.
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid:
Leef je droom :j
geniet van de kwali-tijd _/-\o_
... voor zolang als dat duurt en laat je toekomstige geluk niet ten ondergaan aan het verlies van je huidige.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 01:15

Huertecilla schreef:
Ik ben heel blij voor de gelukkige mensen hier doch ook heel geschokt over het schijnbaar absolute gebrek aan perspectief.

'De ware' klinkt als EEN. Doe dat jezelf niet aan :)*
Het leven is zelforganiseren op de rand van chaos.

Bijna allemaal (piep)jongen mensen hier met dus met een berg aan verandering in hun toekomst en metop die roze wolk zittend ontgoocheling om de hoek.
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid:
Leef je droom :j
geniet van de kwali-tijd _/-\o_
... voor zolang als dat duurt en laat je toekomstige geluk niet ten ondergaan aan het verlies van je huidige.

Ik doet het mijzelf maar al te graag "aan" om met 1 man samen te zijn. Hij maakt mij gelukkig en voeldoet aan al mijn behoeften. Ik mis niks, misschien ook omdat ik niet weet wat ik mis, dat zou kunnen. Maar op dit moment ben ik gelukkiger dan ik ooit geweest ben. En ja, dat geluk doe ik mijzelf graag aan.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 06:50

Ik maak me ook graag gelukkig met die ene persoon.

Ik heb een hoop gedate, maar zo fijn als het bij m'n huidige vriend is ga ik het nooit meer vinden. Delen mijn hobby (paarden) en is ook gaan rijden.

Ik zou niet eens tijd hebben voor een niet-monogame relatie. Zou het ook niet willen. Ik geef mijn lichaam en ziel aan 1 persoon en dat is mijn vriend.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 06:56

Ach dat riepen sommige mensen 10 jaar geleden ook. Pas op meid over een aantal jaar zit je alleen op de bank en dan besef je dat je de mooiste jaren van je leven hebt weggegooid.
Nee hoor :) die mooiste jaren beleef ik met de persoon waar ik graag bij wil zijn. Geen kinderen of trouwring in het spel. Iedere dag is weer een onbevangen keuze om te blijven.

Daarnaast zijn wij vrij om te doen en te laten wat we willen behalve vreemdgaan. Waarom zou ik dan mijn droom niet kunnen leven? Als hij morgen voor een half jaar naar Verweggistan gaat is hij vrij om te gaan en datzelfde geldt voor mij. Niemand wordt hier om 5 uur aan tafel verwacht en vanaf half 6 op de bank voor de tv.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 06:59

Moet jij nu ècht in elk relatietopic je mening spuien? So what als mensen op een roze wolk zitten, als zij gelukkig zijn is het prima toch? Niet iedereen heeft behoefte aan een niet-sexclusieve polyridder op het witte paard die hun wilt verlichten naar het zoveel mooiere en altruïstischere pad in hun sprookje.

Soms is genoeg genoeg.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:27

Selka schreef:
Ach dat riepen sommige mensen 10 jaar geleden ook. Pas op meid over een aantal jaar zit je alleen op de bank en dan besef je dat je de mooiste jaren van je leven hebt weggegooid.
Nee hoor :) die mooiste jaren beleef ik met de persoon waar ik graag bij wil zijn. Geen kinderen of trouwring in het spel. Iedere dag is weer een onbevangen keuze om te blijven.

Daarnaast zijn wij vrij om te doen en te laten wat we willen behalve vreemdgaan. Waarom zou ik dan mijn droom niet kunnen leven? Als hij morgen voor een half jaar naar Verweggistan gaat is hij vrij om te gaan en datzelfde geldt voor mij. Niemand wordt hier om 5 uur aan tafel verwacht en vanaf half 6 op de bank voor de tv.

Zo, jij hebt echt een verbogen beeld van de werkelijkheid zeg :')

Verder sluit ik mij aan bij Tineke.
En hoop ik dat je ooit nog het geluk mag ervaren iemand te ontmoeten waarvan het je wel kan schelen of hij naar Verweggistan gaat of niet. En niet dat je hem dan niet laat gaan, maar dat je als hij dat wil met hem mee gaat uit liefde :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:46

__Sannne schreef:
Ik doet het mijzelf maar al te graag "aan" om met 1 man samen te zijn.

Ja, het is Bokt; alles wat verkeerd begrepen KAN worden, ZAL verkeerd begrepen worden.

Wat ik bedoel is dat 'de ware' uitdrukt dat het voor jouw leven slachts EEN persoon kan zijn.
Wie DAT nog verkeerd begrijpt; tant pis wanneer je door die roze wolk heenzakt,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:18

Voor mij is het idd de ware. En misschien klinkt dat als of ik mezelf te kort doe met die uitspraak maar dat boeit mij echt niets.
Ik ken mezelf goed genoeg om te beseffen dat ik het proces van iemand heel dichtbij laten komen niet nog een keer door wil gaan.
Zowel emotioneel als op seksualiteit gebied.

Dus ja mijn man is de enige ware. Ik moet er niet aan denken mijzelf helemaal opnieuw bloot te geven. De paniek breekt mij nu al uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:32

HC, als beide partners er voor kiezen om gelukkig te zijn met elkaar, daar beide achterstaan, wat is daar mis mee? Waarom moet je constant op 'alert' staan om te zien of er iets anders leuks voorbij komt? Mijn man en ik zijn nu bijna 22 jaar samen... Heb niet zo de behoefte om het nog buiten de deur te zoeken en hij ook niet. En ja, we praten daar zeker over. Alsof je alleen maar gelukkig kan zijn als je altijd je voelsprieten uit hebt staan wat betreft mogelijkheden elders. Ik heb daar geen zin in, en hij ook niet... En mocht dat wel zo zijn: komt tijd, komt raad.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 09:14

Huertecilla schreef:
__Sannne schreef:
Ik doet het mijzelf maar al te graag "aan" om met 1 man samen te zijn.

Ja, het is Bokt; alles wat verkeerd begrepen KAN worden, ZAL verkeerd begrepen worden.

Wat ik bedoel is dat 'de ware' uitdrukt dat het voor jouw leven slachts EEN persoon kan zijn.
Wie DAT nog verkeerd begrijpt; tant pis wanneer je door die roze wolk heenzakt,

Ik denk niet dat de ware 1 persoon hoeft te zijn. Maar als jij in relatie zit met iemand waarvan jij denkt dat het de ware is, dan is het goed toch? :) Als je daarin beide gelukkig bent natuurlijk. En zo te lezen zijn de mensen die hier reageren dat en daar word ik heel erg blij van. :D

Ik geloof er ook wel in dat als het nu over gaat, je weer een keer tegen een persoon aan kan lopen en dat je dan weer het geluk kan vinden waarvan je dacht dat het nooit meer zo zou kunnen worden als in je vorige relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:31

Ik ben blij met een opa en oma die mij hebben laten zien dat het wel kan. 60 jaar getrouwd. De oorlog mee gemaakt en twee kinderen verloren.
Lief en leed gedeeld en steeds opnieuw voor elkaar gekozen 60 jaar lang.
Ze leven inmiddels niet meer maar wat heb ik daar naar op gekeken. Zij ging eerst dood en hij miste haar zo erg dat hij haar volgde na een half jaar.

Voor sommige mensen is een leven lang samen zijn als in voor elkaar de ware zijn gewoon genoeg.
Een keuze waarin sommige misschien vinden dat ze zich zelf te kort doen maar waarvan zij vinden dat het genoeg is.
Natuurlijk kun je verliefd raken op een ander, maar dan is er nog altijd de keuze om daar niets mee te doen. Als je het goed hebt waarom dan meer willen? Ook als iemand dood gaat binnen een relatie is er de keuze om je te willen openstellen voor een andere partner of niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:31

Huertecilla schreef:

Misschien moet je dan leren leesbaar Nederlands te schrijven, dan zouden mensen misschien wel begrijpen wat je zegt te bedoelen...