Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
janderegelaa schreef:Ik zou het lekker bij de feestjes houden. Jammer dat je het je dochter verteld hebt. Een kinderpsycholoog heeft niet altijd gelijk. Denk dat je er heel goed rekening mee moet houden dat ze echt geen fijn leven krijgt als hij in het openbaar als vrouw gaat. Of zelfs maar alleen in huis. Haar held loopt wel ineens in vrouwenkleren.
Citaat:Ik ben niet tegen homo's - maar moeten ze nou per se een gay pride / openlijk hand in hand lopen / iets anders?
Citaat:Ik ben niet tegen mensen die buiten de normale kaders zijn - maar kunnen ze dat niet gewoon lekker doen zonder erover te praten?
_TS schreef:De mensen die het nu weten rond ons heen weten ook niet dat dit ook in de slaapkamer speelt. Ze weten dat mijn man een optreden doet als vrouw en wat dat optreden (wat dus niet direct iets met seks te maken heeft) inhoudt. Dat is ook wat onze dochter weet. Op dit moment hangt het dus aan het optreden vast, en de kans is groot dat dat zo gaat blijven. Dat maakt ook dat onze dochter het altijd kan uitleggen als bij een ander beroep: een chirurg loopt thuis ook niet de hele dag in operatiepak, een clown is alleen clown op het werk. Dat er bij ons wel meer achter zit is iets wat we nu verder (nog) niet delen. Of dat in de toekomst gaat gebeuren? Geen idee. Ik zie hier goede argumenten om dat niet te doen, en zie gevoelsmatig nu ook geen redenen om dat wel te doen (aantal goede vrienden weten dat wel, maar dat zijn ook echt de hele goede vrienden).
goldenarrow schreef:Maar Shadow, dat iets geaccepteerd is betekent toch niet dat je het overal maar te pas en te onpas moet gaan vertellen? Als het verder niet relevant is, dan heeft toch niemand daar wat mee te maken? Als je het wil vertellen is het een ander verhaal, maar als je het gevoel hebt dat je het moet vertellen, want anders zouden anderen gekwetst kunnen zijn? Dat lijkt me de verkeerde gang van zaken.
269_life schreef:janderegelaa schreef:Ik zou het lekker bij de feestjes houden. Jammer dat je het je dochter verteld hebt. Een kinderpsycholoog heeft niet altijd gelijk. Denk dat je er heel goed rekening mee moet houden dat ze echt geen fijn leven krijgt als hij in het openbaar als vrouw gaat. Of zelfs maar alleen in huis. Haar held loopt wel ineens in vrouwenkleren.
Als mijn vader graag in vrouwenkleren zou willen lopen en hij dat durft te uiten, dan is hij juist mijn held!
Apple schreef:Deze voorbeelden zou je bijvoorbeeld ook nog kunnen toepassen op mensen die heel streng gelovig zijn. 'maakt mij niet uit dat ze streng gelovig zijn, zolang ze mij maar niet gaan bekeren'
Noem maar op.
Eight schreef:269_life schreef:
Als mijn vader graag in vrouwenkleren zou willen lopen en hij dat durft te uiten, dan is hij juist mijn held!
Ik ben het eens met janderegelaa, vind het zielig voor jullie dochter.. Ik weet vrijwel zeker dat als dit naar buiten komt zij er de dupe van gaat zijn. Hoe graag sommigen ook een wereld willen waarin alles normaal is en kan, zo werkt het nou eenmaal niet.
269_life schreef:Nogmaals, met die instelling breng je de acceptatie geen stap dichterbij. Ik vind het heel kwetsend (en het gaat niet eens om mij) dat je het egoistisch noemt van de man van TS dat hij zijn gevoel volgt.
srsW schreef:269_life schreef:Nogmaals, met die instelling breng je de acceptatie geen stap dichterbij. Ik vind het heel kwetsend (en het gaat niet eens om mij) dat je het egoistisch noemt van de man van TS dat hij zijn gevoel volgt.
\
Dit vind ik dus ook.
Als ik zelf kinderen zou hebben zouden ze gewoon bij jou thuis komen spelen.
En als "pappa" dan in "mamma" kleding loopt zou mij dat helemaal niks uit maken. Zouden mijn kinderen er dan vragen of opmerkingen over hebben dan kan het gewoon besproken en uitgelegd worden.
Ook valt mij op dat een aantal mensen hier het hebben over sexy kleding, het rond lopen in strings en seksuele uitingen waar kinderen bij zijn.
Dit zou ik van geen een ouder accepteren ongeacht hun seksuele voorkeuren
Intolerantie van kinderen begint in mijn ogen bij de ouders.
Eight schreef:Dat bedoel ik niet kwetsend, maar als eye-opener. Je kan niet alles doen waar je zin in hebt zonder over de consequenties na te denken, dochter in dit geval.
Eight schreef:Dat bedoel ik niet kwetsend, maar als eye-opener. Je kan niet alles doen waar je zin in hebt zonder over de consequenties na te denken, dochter in dit geval. Je kan niet altijd je gevoel volgen, als het ten koste gaat van dierbaren, verstand moet ook nog aanwezig zijn. En ik denk dat dat in TS geval wel goed zit, maar als TS denkt dat dit kan zonder dochter te schaden, denk ik persoonlijk (en uit ervaring) dat ze het mis heeft. Ik vraag me ook af of jij persoonijk kinderen hebt, en zou jij een keuze maken waarvan je weet dat je dochter er de dupe van wordt/kan worden? Ik niet