Sleeper schreef:Even omdat het me stoort. De meeste 55+ werken nog gewoon en hebben niet alle tijd van de wereld. Als je met 55 al oud genoemd wordt terwijl je dan nog 12 jaar moet werken klopt er iets niet. Volgens mij gaat het meer om de echte ouderen die niet meer werken.
Inderdaad... en dat zijn meestal ook de mensen die nog voldoende sociaal zijn, anders hadden ze die baan niet, en daarom dringen ze ook niet voor.
De echte ouderen die niet meer werken, tja, ik kwam ooit iemand tegen die klaagde dat de andere ouderen in het verzorgingshuis haar niet bij zich wilden hebben zitten in de eetzaal.

Die hadden alle plekjes al onderling verdeeld, en daar paste geen nieuwkomer bij.
Ik kan me voorstellen dat die dames zich misdragen als ze eens in een winkel komen, maar zelf maak ik zelden mee dat "oudjes" voordringen.
Handig om te weten: gewoon een winkel bezoeken is een crime als je met gesubsidieerd taxivervoer (vanwege handicap) gaat: de vervoerder moet van tevoren weten hoe laat je terug wil, en wee je gebeente als je dan niet klaar staat... Want als je zo'n taxi mist, is de regel vaak dat je dan pas een uur later opnieuw zo'n taxi kunt laten komen.
Dus soms hebben die mensen ècht een goede reden om haast te hebben.