Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 19:59

Zooo, ben ik weer!

@Fenrir: mijn vriend wil ook nog kweken met alles dat hij nu heeft. Ik stuur je een pb zodra we -naar mijn mening- teveel beesten hebben :D
Ik vind je monstertje wel cute zo op de foto <3

@Flowery: beter getroffen? Zeker weten? _O- ben wel blij dat die van mij geen duiven heeft, straks hebben we hier een burenfittie met gebraden duif <<)

@ninahaakk: heeft hij ooit gedacht aan het houden van bidsprinkhanen, miljoenpoten of kevers? Hij heeft nog even bedenktijd, ze hebben naar mijn weten nog niet gehoutje-touwtje't *\%/* ehhh, ik bedoel natuurlijk -O-

@EmptyWords: limiet stellen! Nu direct al! Ik ben dat vergeten... *kijkt naar kleine én grote terra naast elkaar*. Voor je het weet loopt het letterlijk uit de hand, blijft niet gezellig stil zitten namelijk.

@Selka: ik twijfel nog wie hem schoon gaat maken. Optie 1: ik, dan weet ik hoe schoon hij wordt. Optie 2: hij, hij heeft 'm tenslotte gebruikt. *denkt verder*

@RoyceMack: je weet zeker dat het dezelfde slang is? :)* ik vind levende dieren voeren ook zielig, zeker als het muizen, konijnen en meer fluffyness wordt. Dan ben ik ineens veganistisch en tegen alles dat voedselketen heet.
Dat nut toekennen aan het ding, dat vind ik een goeie! Ga ik hier ook invoeren ~~}>

@Eline: :wow: dat je dat durft met dat vieze ding op je hand! Respect =:) enne...die tarantula's niet eng? :=
Nog een leuk weetje: ik kreeg net bijna een pissebed langs mijn hoofd :x

@Danique: ik denk het ook ja, komt me wel bekend voor. Alleen zó jammer dat J.K Rowling die niet gewoon verzonnen heeft _-:(

@StellaMay: *kippenvel* *gruwels* *durft niet meer naar de wc* *springt heen en weer vanwege hoge nood*

Nou, mijn vriend ging net voor het eten de nieuwe terra beter indelen. Hij begon zo:
*doet schuifdeurtjes eruit* "Schat, je geeft wel een gil als hij (dhr. Bidsprinkhaan) eruit gaat hè?".
Ja schat, wees gerust. Ik denk dat de mensen beneden in de winkel dan ook weten dat hij eruit is. Zeker als hij besluit op mij te springen...

Alles ging prima (hij mocht stofzuigen) en daarna moest een groot deel van de gezellige fauna worden overgezet naar de nieuwe woning...
Hij: "Hee, wat tof! Deze is al verpopt! Lief, hier zit dus een kever in!" *\%/*
Ik: " :x NU AL?!"

Ik heb foto's gemaakt, dus voor de liefhebbers (nee schat, ik weet dat je meeleest, maar het telt niet dat jij de foto's wil zien) wil ik ze wel plaatsen.

Ik was trouwens echt super heldhaftig; ik heb één van de miljoenpoten eigenhandig terug in terra gezet. Die was al onderweg terug >;)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:29

_O- _O- Geniaal geschreven, TS! En sterkte. :))

Mijn ervaring is: hoe langer je ermee geconfronteerd wordt, hoe minder angstig je/het wordt. Vroegah was ik ook echt als de dood voor spinnetjes, sprinkhanen, vliegende beestjes, vissen e.d. :+ Nu is dat gelukkig helemaal weg. Ook door de fascinatie voor deze beestjes van mijn vriend. Moet zeggen dat ik dat eigenlijk wel heel fijn vind. Wanneer ik dan alleen thuis ben en er zit ineens een dikke spin, kan ik 'm gewoon zelf weg doen zonder panisch naar de buurman te rennen. :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 20:55

Julia schreef:

Mijn ervaring is: hoe langer je ermee geconfronteerd wordt, hoe minder angstig je/het wordt. Vroegah was ik ook echt als de dood voor spinnetjes, sprinkhanen, vliegende beestjes, vissen e.d. :+ Nu is dat gelukkig helemaal weg. Ook door de fascinatie voor deze beestjes van mijn vriend. Moet zeggen dat ik dat eigenlijk wel heel fijn vind. Wanneer ik dan alleen thuis ben en er zit ineens een dikke spin, kan ik 'm gewoon zelf weg doen zonder panisch naar de buurman te rennen. :D

Een spin weghalen durf ik idd wel, andere beesten ook. Maar wel zolang ze in een beker of een kop passen :')

Maar seriously, ze houden als huisdier is voor nu wel 2.0 :=

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:59

Hahaha ja dat snap ik :') Heeft hij ook vogelspinnen of giftige insecten/dieren? Of slangen?

Wij hebben eens wandelende takken gehad. Daar was ik echt geen fan van. Op een zekere dag waren ze ineens ontsnapt. Wat een hel. :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:01

Mijn vent had in de schuur mogen slapen, samen met zijn beesten....
Foto's zijn natuurlijk altijd leuk, maar geef aub waarschuwingen vooraf
BRRR ik gil het al uit als er een onbekende kruiper/insect/kever achter iets in huis zit. En dat was onlangs nog, werk ik er 1tje naar de eeuwige velden op mijn slaapkamer (zolder!) en dan tref ik partner in crime aan de in de keuken |o

Ik ben toen even heel snel naar boven gerend om te kijken of dat beest wel echt dood was en ik niet met 1 of andere vampier kruiper/insect/kever te maken had....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:02

whahahaha hier geen man met insecten hobby, maar wel een goeie vriend die zich bezig houd met alles wat ook maar eng is en 8 poten heeft.
en heeft dus vogelspinnen in allerlei maten en kleuren en grootes, ik ga daar niet eerder naar binnen dan dat alle deurtjes een ducktapje hebben zodat die krengen echt niet hun hokken uit kunnen.

xClaudiaaL

Re: Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:56

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:13

Oh god. Mijn vriend heeft dat gelukkig niet maar heeft wel een aantal van dat soort ideeën gehad. Zo heeft er hier al een aquarium gestaan met onder andere kreeften, een mini haai en nog meer van dat soort gekke beesten erin. Toen het bleek dat het teveel schoonmaak werk Was kwam het idee hem om te bouwen tot terrarium zo doende weer heel wat centjes lichter en 3 hagedissen erin die meer onder het zand lagen dan dat je ze zag en puntje bij paaltje moest ik ze vangen want hij vond ze vies aanvoelen -.-' gelukkig is het aquarium/terrarium de deur uit en houden we het nu bij 1 hond

Mijn vriend is gelukkig ook bang voor alles wat meer dan 4 poten heeft dus hoef me geen zorgen te maken over vieze insecten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 22:37

@Julia: hij heeft, en ik citeer: "technisch gezien wel giftige insecten en spinnen gehad". De roofwantsen die hij gehad heeft "zijn niet giftig, maar spuiten wel verteringssappen in je..." :r
Ontsnapte wandelende takken: nachtmerrie :')

@chamion: ik plaats ze morgen wel. Ben intussen véél te lui om ze te uploaden, dus je kunt het topic nog wel even veilig aanklikken. Maar goed, het beeldmateriaal in dit topic ging niet verkeerd bij mij :D
En idd, áltijd checken op reïncarnatie en tot-leven-komingen :j

@NathalietjeB: hij krijgt van jou met Sinterklaas ook standaard een Makroshitload aan ducktape?
De eerste keer dat wij bij die andere mensen (die uit de OP) op visite waren moest ik mee naar de slangenkamer. Ik stond er nog niet twee minuten: "wil je een slang vasthouden? Ze zijn vet schattig!". Ik stond nog te wennen aan het feit dat ik het had aangedurfd om überhaupt die kamer in te lopen...en dan denken zij al aan VASTHOUDEN?! Dacht het niet :evaw:

@Diertjec: hij wist het idd :') waar dit topic al niet goed voor is _O-

@Keell94: dat is ook fijn, dat jij ze mocht hanteren :') ik vind de hond het beste idee uit je hele post!

We zaten net samen op de bank, hij zat even op zijn telefoon...wéér zweepspinnen te Googlen! >;)
De kleine discussie die volgde bestond uit de volgende argumenten van mijn kant:
- Plat is níét schattig!
- Kleine oogjes zijn níét per definitie schattig!
- Blauwe zweepspinnen zijn níét leuker en schattiger!
- Cavia's lijken níét op zetpillen _-:(

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 23:22

Omg dit topic! :') fantastisch!

Ik ben nu zo blij met mijn PS4-gamende vriendje! (Was ik hiervoor ook al wel). Van die Playstation hoef ik niet te vrezen dat ie een keer ontsnapt en 's nachts in mijn oor kruipt of zo. Of dat je hem tussen je cornflakes terug vindt. Te laat. -O-

Ik moest voor mijn werk eens in een woning zijn waar iemand springstaartjes kweekte. Kelder, schuurtje, eerste verdieping en zolder zaten helemaal vol met bakken met die beestjes. En de beestjes lieten zich niet beperken tot een bestaan enkel in de bakken. Ik heb nog nooit zoveel jeuk ervaren als toen. Ik dacht dat ze overal zaten :=

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 10:37

@Snadrem: springstaartjes! Ow ieuw! Ik heb nu overal jeuk :=

Bokkers, het is gebeurd...het moment dat je wist dat zou komen...de dag is aangebroken...het moment...waarop ik een paar dagen alleen ben met de beesten :x
En echt, dhr. Bidsprinkhaan heeft het op me gemunt tot zijn laatste snik (als hij niet uitkijkt). Hij wilde namelijk vanmorgen geen krekel van mijn vriend _-:( _-:( zij gaat nog wel, wilde hem niet uit pincet maar heeft hem uiteindelijk zelf gevangen *\o/* emancipatie ten top!
Maar hij...hij is de Onslow van de bak, de luie, de vieze, de...de... -:(-

Hellup Y;(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:48

Hihi, heeerlijk topic!

Wij hebben jaren gekko's gehad wat in hield dat we dus ook levende krekels hadden en die ook levend voerden.
Beetje wieberen met zo'n beestje en dan hap.
Op zich best zielig voor de krekel.

Ik vind het hele mooie dieren, vooral bij een ander :D

Vraagje, is er een diertje wat bloedluizen eet, had vanmorgen weer een hok vol en ben flink aan het bestrijden geweest maar het zou makkelijker zijn als er iets was, wat die beestjes gewoon graag at.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:49

Jup, een roofmijt geloof ik.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:52

Ja , die ken ik , dat zijn ook van die kleine friemel beestjes die je kunt uitzetten.
Ik bedoelde eigenlijk iets wat ietsje groter is, wat je er even bij kan zetten, de boel op eet met vreugde en dan weer terug gaat in zijn eigen hokje ofzo.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:31

Een vuurspuwend draakje?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 12:51

spatter schreef:
Ja , die ken ik , dat zijn ook van die kleine friemel beestjes die je kunt uitzetten.
Ik bedoelde eigenlijk iets wat ietsje groter is, wat je er even bij kan zetten, de boel op eet met vreugde en dan weer terug gaat in zijn eigen hokje ofzo.

Een miereneter, maar dan in bloedluisuitvoering?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:21

Butterfly schreef:
Julia schreef:

Een spin weghalen durf ik idd wel, andere beesten ook. Maar wel zolang ze in een beker of een kop passen :')

Maar seriously, ze houden als huisdier is voor nu wel 2.0 :=

Ik kan me toch echt niet aan de indruk onttrekken dat jij kennelijk iets moet leren. Waarom anders blijf je zo aan je kerel plakken en neem je zijn, in jouw ogen, gruwelhobby op de koop toe?

Ik vind wel dat je het hilarisch en beeldend beschrijft. Blijf dat dus vooral doen want dat is goed voor mijn humeur :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 13:30

@ikke: omdat hij mijn maatje is in alles <3 ik wist waar ik aan begon, maar in huis hebben is iets anders dan op de foto's op internet _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:35

Butterfly schreef:
@ikke: omdat hij mijn maatje is in alles <3 ik wist waar ik aan begon, maar in huis hebben is iets anders dan op de foto's op internet _O-

:D :D

Dan moet je daar blijkbaar iets van leren :j :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 13:43

ikke schreef:
Butterfly schreef:

Dan moet je daar blijkbaar iets van leren :j :j

Ik zit midden in het leerproces :') en als onderdeel daarvan ga ik zo even nieuw voer voor ze halen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:46

Zie je wel, je gaat goed!

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:15

TS, ik ben nu stiekem toch wel heel benieuwd naar die foto's :o

Enkele van de dieren die je noemt zou ik zelf ook nog wel in een terrarium willen hebben, maar die veelpoten.. Daar heb ik toch een soort angst voor :o

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 16:34

U vraagt, ik draai :D
De foto's zijn kwalitatief echt verschrikkelijk, hopelijk snel betere foto's! Maar het geeft een beeld.

Afbeelding
De heer en mevrouw Miljoenpoot

Afbeelding
Eén van de twee tropische pissebedden

Afbeelding
Pas vervelde bidninja (vrouw)

Afbeelding
Hij ontsnapt! Of zij...iig heb ik hem hoogstpersoonlijk de andere kant op gestuurd ~~}>

Afbeelding
Hele slechte ingezoomde mobielfoto, maar hij kijkt me aan! :=

Afbeelding
En tot slot twee keverlarves + een pop. Gelukkig, en daar ben ik echt oprecht meer dan verschrikkelijk blij mee, zitten die larves in de aarde verstopt _O-

Ik was dus net bij de dierenwinkel, eten halen. Ik wilde meelwormen halen, ik dacht dat ik die wel durfde te voeren. Dus, ik kom bij de afdeling aquariua/terraria en ze hadden wormen! *\o/* Maar wel in een kast en in een heeeele grote bak, dus ik moest een medewerker hebben. Maar ja, die was gevlogen na het zien van mijn persoontje bij die bakken vol wormen :r :evaw: wat ik overigens ook zou doen als ik de medewerker was.
Het enige dat wel ruim voorhanden was: bakjes met krekels in allerlei soorten (dat weet ik eigenlijk niet zeker...) en maten. Die maten weet ik wel zeker, ik heb alle stadia van de krekel voorbij zien komen in de bakjes _O- ik had ook geen zin om de hele dierenwinkel (meer etages, geen zin in trappen lopen) door te lopen op zoek naar een slachtoffer die mij een bak vol wormen wilde geven :))
Dus, ik toch maar krekels gepakt en afgerekend. Vriendje geappt dat er minstens een miljoen in het bakje zitten en dat ze buiten hysterisch werden, Lidl in geweest en alsof ze het wisten: toen ik naar de kassa liep werden ze hysterisch in mijn tas :roll:. Loop je daar dan te doen alsof je winkelmandje op wielen vréselijk piept en te hopen dat iedereen in je omgeving plotseling slechthorend is.

Maar goed, eind goed al goed: ze zitten weer gezellig in mijn huis en ik ga zo iets doen dat ik eigenlijk vreselijk eng vindt O:) en ik weet nu al zeker dat ze straks allemaal ontsnappen.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:00

Mijn God, wat kan ik lachen om dit topic. Gelukkig had mijn exvriendje 'alleen maar' baardagamen en gifkikkers. Die laatste heb ik trouwens wel opgenomen in het rijtje van 'erg leuke hobbies' en inmiddels staat er een mooi paludarium in mijn woonkamer :D Helemaal vol met illegaal geïmporteerde Maleise plantjes :x

Van spinnen moet ik ook echt niks hebben. Al heb ik op mijn middelbare school (daar hadden we twee vogelspinnen %) ) wel eens met mijn ogen dicht die spin over mijn hand laten lopen. Voelde als wattenstaafjes :P Maar ze blijven eng hahaha!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:14

Die bidsprinkhanen zijn nog wel leuk, maar de rest .... gruwel :')