Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:50

Op dit punt in mijn leven geen enkele. Dat wisselt nogal eens, maar uiteindelijk denk ik dat ik niet meer dan 2 kinderen zou willen. Voor mij persoonlijk is mijn carriere belangrijker en ik zou niet zo veel kinderen willen dat het gepuzzel wordt. Prima om 2 dagen per week thuis te blijven als mijn man dat ook doet, maar met 2 blijf je in ieder geval de mogelijkheid hebben om vanuit huis te werken.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:54

Voor mij is 1 kind meer dan genoeg. Ben zelf ook enig kind en dit bevalt mij prima. Zeker als je ook kijkt dat al die kinderen gaan studeren, een scooter willen, misschien wel een pony of weet ik het, waar haal je al dat geld vandaan. Het lijkt mij vooral ook heel vervelend als je 1 kind hebt en er nog een tweede bij komt, dat bijna alle aandacht ineens daar naar toe gaat. Nee, ik wil niet dat de een zich minder voelt dan de ander.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:55

Bij ons zit er 4 en 8 jaar tussen. Hoewel mijn moeder dat niet zo bedoelde, was het eigenlijk wel relaxed. Mijn broer was 4 dat ik kwam, altijd al een zelfstandig jongetje geweest en ik was 4 dat mijn broertje kwam. Mijn eigen échte babypop, ik heb het heel bewust meegemaakt. En mijn grote broer kon later op ons passen, nam ons mee naar het zwembad waarbij we dan bij de grote groep achters mochten liggen. Wauwie :') :')

En in de pubertijd nam mijn broer mij mee toen ik voor het eerst uit ging en ik mijn kleine broertje toen hij uit ging.

EN ik had altijd heel veel vriendinnetjes die bij me wilden spelen want mijn grote broer is heel knap en zijn vrienden zijn heel knap.

Waren we 14, gingen we volledig in oorlogskleuren op de bank film kijken op zaterdagavond. Want stel je voor dat die jongens zouden komen :') :') :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:03

Ideaal? Ik zou er zo 10 willen, ik stapel ze wel ergens in huis dan :')

Maar ik hoop op tweeling, want onze grootste wens is 3 kinderen maar ik kan eigenlijk geen zwangerschap aan. Dus als ik dan nog een keer mag, dan gelijk 2. En anders blijft het bij 2 kinderen. Of 1. Wie weet zeg ik over een jaar als ik hersteld ben dat ik dit nooit meer wil

Collega vroeg vandaag al of wij al waren begonnen aan het maken van de tweede :oo

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:07

wij hebben er al 2 en nu pril zwanger van een 3de(maar al 5 miskramen gehad ook,dus 'zwanger zijn' is hier altijd onder voorbehoud dat het niet terug fout gaan.

3 willen we er allebei graag,van mij mogen het er 4 zijn,maar wil me er ook niet op fixeren,eerst maar zien of nummer 3 in orde komt en dan zien we wel weer verder.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:48

Als we hier alleen zien naar hoe moeilijk het is geweest met onze zoon, dan hadden we er nu al een 2de. Al is het niet omdat de eerst een makkelijke was, dat de 2de dat ook gaat zijn.
Die gedachte schrikt me dan weer af, omdat ik het niet "gewend" ben.

Als ons eerste moeilijker had geweest, dan had ik niet thuis kunnen blijven. Dan had ik waarschijnlijk opgenomen moeten worden, het was nu al op het randje, zowel fysiek als mentaal. Ik zat er niet door door de baby maar door zware bekkeninstabiliteit die me echt compleet immobiliseerde maar aangezien ik geen hulp heb/ had heb ik alles alleen moeten doen, of het nu ging of niet.

Mijn vriend wil zo graag een 2de, ik ook maar door die bi en geen hulp, ben ik bang dat het weer zo moeilijk gaat worden of nog moeilijker.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:49

Gewoon geen, ik kom uit ene gezin van 5. Samenstelling bij m'n vriend is ingewikkelder. Maar wij zijn duidelijk, geen kinderen

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:58

Binnen nu en 2 jaar 1 en dan (wellicht) na 6/8 jaar een tweede.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:13

2, maar als t aan m'n vriend ligt fokken we door tot we een jongetje krijgen :+ nummer 1 is nu onderweg, een meisje :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:17

1 lekker een klein gezinnetje! past ook uitstekend in alle auto's.

Daarnaast zijn de kosten voor 1 kind natuurlijk ook beter te behappen en kunnen we lekker ieder jaar met het vliegtuig weg en als ze ouder is ook naar verre landen.

Ook ivmd studeren later dat kost gewoon klauwen met geld en dat is wel iets wat ik voor onze dochter wil betalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:32

Emmaa_ schreef:
Op dit punt in mijn leven geen enkele. Dat wisselt nogal eens, maar uiteindelijk denk ik dat ik niet meer dan 2 kinderen zou willen. Voor mij persoonlijk is mijn carriere belangrijker en ik zou niet zo veel kinderen willen dat het gepuzzel wordt. Prima om 2 dagen per week thuis te blijven als mijn man dat ook doet, maar met 2 blijf je in ieder geval de mogelijkheid hebben om vanuit huis te werken.

Verkijk je daar maar niet teveel op, vanuit huis werken terwijl je ook de zorg voor je kind(eren) hebt op datzelfde moment is nog niet zo vanzelfsprekend als het lijkt...lekker werken is anders :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:37

pmarena schreef:
Emmaa_ schreef:

Verkijk je daar maar niet teveel op, vanuit huis werken terwijl je ook de zorg voor je kind(eren) hebt op datzelfde moment is nog niet zo vanzelfsprekend als het lijkt...lekker werken is anders :=

Haha dat begrijp ik hoor, vandaar dat ik in de eerste instantie ook uberhaupt niet weet of ik wel kinderen wil. Toch is het een mogelijkheid om vanaf huis te werken, vooral als kinderen wat ouder worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:38

Mogelijkheden zijn altijd fijn :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:39

Gaat nu toch ook om een ideaal? Mag best afwijken van de realiteit immers :P

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:40

1, zodat ik niet van broer of zus kan horen "ja maar zij/hij kreeg meer/ja maar jij houd gewoon meer van hem/haar" :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:44

Hahaha dat vind ik wel een goede :')

De middelste in ons gezin heeft dat nare trekje nog dat het Calimero syndroom := ook al is de middelste zelf bijna Sarah en ouder van pubers :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:19

vuurneon schreef:
Hahaha dat vind ik wel een goede :')

De middelste in ons gezin heeft dat nare trekje nog dat het Calimero syndroom := ook al is de middelste zelf bijna Sarah en ouder van pubers :')

Calimero syndroom :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:21

Ik ben juist enorm blij dat er 'maar' 3.5 jaar tussen mij en mijn zusje zit. Toen ze werd geboren was ik jong genoeg om mega blij te zijn met een klein zusje, maar oud genoeg dat ik de aandacht niet echt gemist heb. Wat ik daar wel voor terug kreeg is een vriendin waar ik jarenlang enorm leuke vakanties mee had, dingen samen mee deed en mee aan het keten was. Het is een tijdje minder geweest, maar ik ben ondertussen 20 en zij 17 en we staan echt hartstikke dicht bij elkaar.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:23

Als ik naar mijn (toekomstige) werk bekijk geen. Zit overal en nergens op de wereld, vind het alleen maar rot voor het kind als de moeder altijd aan het werk is en bijna nooit thuis is.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:33

Voor de mensen die 1 kind ideaal vinden of zelf enig kind zijn;

Wat vinden jullie ervan als beide ouders zijn overleden en er dus geen familie overblijft? Of in de volwassen periode van je leven (geen neefjes, nichtjes, of iemand om zorgen over je ouders mee te delen?)

Gewoon uit interesse :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:38

Geen haha :P op het moment moet ik echt nog niet aan kinderen denken, heb nog zoveel dingen die ik wil doen wat niet kan met kinderen dat ik het voorlopig even uitstel en misschien wel nooit (vind kinderen leuk, maar dan van een ander)

en anders 2 kinderen

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:41

Leuk topic!

Ik denk dat uiteindelijk 2 toch het meest ideale is. Ook al vind ik 3 ook erg mooi. Ik kom zelf uit een gezin van 3 en ik en mijn zusjes hebben tja hoe zou je het zeggen, een mega gezonde relatie met zeer veel gekibbel soms :'). Toch lijkt me 2 kinderen dan toch beter. Ik wil ze sowieso wel het liefst zo snel mogelijk achter elkaar.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:41

Tot op heden wil ik geen kinderen.
Maar als ik dan toch zou moeten kiezen dan kies ik er 2.
Waarom? Ik denk dat ze op latere leeftijd meer aan elkaar gaan hebben dan maar enig kind.
Mss rare redenatie maar mijn gevoel zegt dat.

Ik heb gewoon heel veel schrik voor het zwanger zijn en het bevallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:46

Reusje0504 schreef:
Voor de mensen die 1 kind ideaal vinden of zelf enig kind zijn;

Wat vinden jullie ervan als beide ouders zijn overleden en er dus geen familie overblijft? Of in de volwassen periode van je leven (geen neefjes, nichtjes, of iemand om zorgen over je ouders mee te delen?)

Gewoon uit interesse :)

Tja, m'n moeder heeft een zus waar ze al jaren geen contact meer mee heeft... Dan heb je alsnog hetzelfde probleem :+ En volgens mij is dat echt niet zo zeldzaam.

Als mijn beide ouders overlijden heb ik nog mijn tantes, ooms en nichtjes en bovendien een grote schoonfamilie.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:01

Geen. Ook geen zorgen dan :-) :oo