Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:32

leuke updates!

Beterschap..

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:08

Wauw Wortel! Wat gaaf.. Ik ga ook je topic toevoegen aan mijn favorieten :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 10:12

Gelukkig al weer wat opgeknapt en weer aan het werk, dank jullie voor de berichtjes.
Spinner de vos ruin gaat maandag naar huis. Dan is hij hier 4 weken geweest, was geen gemakkelijk project en hij is er nog niet maar hij gaat eindelijk de goede kant op. Hij bokt niet meer, slaat niet meer naar mijn been en loopt nu fijn met de oortjes naar voor ontspannen rond. Dressuurmatig is er zeker nog wel verbetering te behalen, maar hij loopt en is braaf.

Als Spinner naar huis is komt de grote volbloed terug. Hij is niet klaar voor verkoop en in overleg met eigenaar komt hij nog een paar maanden terug. Hij is braaf maar niet geschikt om maar een keer per week op rond te hobbelen. Paard moet gewoon 5 keer per week lopen om zijn energie kwijt te kunnen.

Paarden lopen nu bij elkaar in de paddock, waar nu bijna geen eten meer staat. Komende week gaan de twee grote naar een nieuwe paddock van ong 6 ha. Hier is afgelopen werk de vedge geoogst en geperst, maar er staat/ligt nog voldoende voor een paar weken eten. Vedge is een gras soort en heeft best wel wat voedingswaarde vandaar dat shet en qaurter er niet op gaan maar gewoon 'hooi' gevoerd krijgen. Ik zet dat tussen haakjes want het is geen gras hooi zoals we dat in nederland kennen. De enige plek waar je hier mooi groen gras ziet is op het gazon. Paarden eten hier sommige soorten gras zoals vedge maar ook kruiden en weed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:26

jeetje je zal al dat land moeten omheinen, dat is een bak geld :=

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 10:40

Mer het is gelukkig omheind er moet alleen draad rond die pakken hooi komen zodat ze dat niet op eten. Andere jaren liepen er in de zomer schapen dus alle paddocks zijn omheind. Ik ga wel alles controleren er gaan regelmatig bomen dood die er soms op vallen of kangaroos die er in landen. Verder is het alleen de twee openingen dicht maken maar dat draad en gaas is er al wel. Enige nadeel is dat ik nu die paddock gebruik bij buiten ritten of voor training. Maar goed het oogsten is begonnen dus straks wel weer andere om in te rijden voor nu maar een stuk over de weg rijden.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:59

Wauw die foto's...

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 12:09

Gefeliciteerd Hatsjoe!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:11

Wat gaaf om te zien dat jullie je dromen najagen Wortel! Hoe staat het nu met die baan als verzorgende?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 12:20

Dank je Suusje! Omdat ik een tijdelijk visum heb kan ik geen persoonlijk verzorger worden (personal carer) omdat dit een door de overheid betaalde baan is. Wel kan ik zodra mijn laatste diploma vertaald is solliciteren in een ziekenhuis of verpleeghuis. Nu heb ik de laatste jaren in de thuiszorg gewerkt en voor mij is dit echt het werk wat ik het liefste doe. Mensen in hun eigen omgeving verzorgen, inventief zijn met de (hulp)middelen die er zijn en net dat beetje meer aandacht geven aan de zorgvrager. Voorlopig ben ik nu dus 'carer' voor iemand maar op papier werk ik bij hun transport bedrijf. Waar ik dan ook het kantoor wekelijks schoonmaak. Voor nu dus prima ik heb alle vrijheid om de paarden te doen hier naast en ik heb salaris. Hoe dit in de toekomst gaat lopen weet ik niet, maar ergens solliciteren kan altijd nog.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:56

Dank je wel :-) voel me echt jarig door alle felicitaties hier en op Facebook, superleuk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:23

Oh dat heb je handig opgelost met de zorg functie, goed te combineren dus.

Fijn dat alles al omheind is := leek mij een aardige klus anders.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 11:48

Afbeelding

Afgelopen week als verrassing voor mijn verjaardag naar de kapper. Weer eens wat anders als krullen.
Ook konden we de bank en tafel de we besteld hadden ophalen.

Afbeelding

Afbeelding
Bank heeft inmiddels ook nieuwe mooie kussens :) Gelijk ook maar een koelkast, klok en magnetron gehaald. Nu weer even sparen.

Ik heb een stock zadel te leen om te proberen, had nog nooit zo een zadel van dichtbij gezien laat staan opgereden. Na een keer rijden wel besloten dat het geen zadel voor mij is. Waarschijnlijk is dat ook omdat ik het verkeerd gebruik. Voor dressuur rijden hebben ze andere zadels ontwikkeld. :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:56

Nou dat is nog eens een mooie tafel ;) en stijl haar staat je prima ;) Bank ziet er comfortabel uit!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:33

Ziet er allemaal goed en comfy uit, leuk haar ook. Nog een keer gefeliciteerd :-).

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 09:42

Dank jullie Mer en Hatsjoe!

Deze week is het warm geweest lekker boven de 30 graden, voordeel is dat nu alles opdroogt er langzaam aan ook steeds wat minder muggen zijn. De vliegen blijven echter heel de zomer, die bijten niet dus zijn alleen lastig als ze steeds in je ogen zitten.
Stockhorse zou maandag naar huis gaan maar is uiteindelijk vrijdag pas opgehaald. Vandaag heb ik voldbloed opgehaald die eerder al een paar weken is geweest. Hij voelde zich gelijk weer thuis in de paddock. Verder is het nu vroeg opstaan en 2 paarden rijden voor kleine wakker is, werkt best goed.

Lotje is nu ingeschreven voor preschool, het nieuwe school start hier in feb na de zomervakantie. Voor 3-jarigen is het maar een ochtend in de week, kan ze in ieder geval even lekker spelen met andere kinderen. Preschool heeft ook een uniform maar hoeft niet verplicht gedragen te worden.
Ik heb mezelf ingeschreven voor de rijvereniging en gelijk voor de eerstvolgende dressuurles in december.
Komende donderdag gaan we een dagje naar Melbourne! Nja dagje het is 4,5 uur rijden dus is voornamelijk een dagje auto.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:07

Nou het klinkt alsof je het druk hebt :D wel benieuwd weer naar leuke foto's en filmpjes van je kudde en natuurlijk het rijden zelf ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:18

Klinkt goed hoor, ff dagje Melbourne :-) veel plezier.

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:36

Veel plezier!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 11:41

Fotos van de kudde gaat zeker lukken, wordt morgen want het is al donker. Voor rijfotos moet ik iemand vragen, ml is namelijk druk aan het oogsten en vaak pas midden in de nacht thuis. Hoop wel morgen eindelijk een draad te zetten om de pakken hooi dan kunnen beide voldbloeden in de nieuwe wei.

Dank jullie heb echt zin om naar Melbourne te gaan!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 07:43

Zoals beloofd nog wat fotos. Eerst maar even een kleine impressie van het weer.
Afbeelding
Gelukkig wel een paar minuten regen gehad net.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bert de nieuwe voldbloed is wel wat gewicht verloren sinds hij weg was. Komt vast goed met onbeperkt hooi en wat brokken. Morgen ochtend ga ik hem eens rijden.

Afbeelding
Afbeelding

Nikki de palomino gaat geinsemineerd worden. Het is lente dus kan nog prima. Nu dus op zoek naar een quarter hengst. Witte Zuess is van zelfde eigenaar. Eigenaar heeft copd dus kan niet altijd rijden het gaat nu gelukkig goed want ik ben gewoon te groot voor een pony. Het is een brave pony dus deed hem maar 2x per 20 min.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:06

Nou dat is nog eens een leuke foto update. de volbloed is inderdaad wat schraal. maar dat komt wel goed. de palo is wel een knappert hoor <3 Beetje zuur :D en pffffff wat is het warm bij jullie ;)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 12:53

Palonimo is idd knap. Is heel lief maar is zuur met dekens, eten en zadel.

Eeg warm en hoewel ik het goed kan hebben is het toch wennen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:00

Jeetje wat is warm bij jou, ik zou echt oververhit raken. En dat te bedenken dat het vorige week nog -15 was bij mij.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:47

Heerlijk weertje, ik il daar wel heen hoor :-)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 06:46

-15 ik kan me niet eens voorstellen hoe koud dat is!

Vandaag Bert voor het eerst na 4 weken weer gereden. Gewoon zadel erop en naar buiten. Hij was zo blij met de aandacht! Paarden lagen ook lekker te slapen in de wei.
Afbeelding
Afbeelding