dees_daan schreef:Het is maar goed dat we de buren geen dingen kunnen verbieden die wettelijk toegestaan zijn want anders
:
"kunnen de BBQ's en vuurkorf de kliko in"
Dat mag toch al niet als je op een flat woont.. maakt niet uit hoe groot het balkon is.. ik vind t niet eerlijk dat het in een tuin wel mag
"moeten we op gezette tijden stofzuigen" en "mag de hond niet in de tuin als deze kan blaffen"
Valt dat niet onder dezelfde tijden als die voor geluidsoverlast?
Overigens, een hond die de hele dag de boel bij elkaar blaft, of lekker waaks is bij geluid van de straat midden in de nacht, lijkt mij zeker geen pretje 
"mogen de kinderen niet spelen"
Ligt eraan wat ze doen, maar bij sommigen zou het idd verboden moeten worden
"kunnen de auto's die wat meer herrie maken terug naar de dealer"
en de motoren ook graag!
"moeten de mensen met een luide stem verplicht fluisteren"
Ik doe dat wel na 2200 savonds in mijn flatje.. is dat gek? Ik vraag mijn vriend dan ook om een klein beetje op zn volume te letten, omdat er mensen slapen die vroeg op moeten de volgende dag. Vind ik vrij normaal
Citaat:
mogen we overdag geen geluid meer maken ivm nachtdienst van de buurman en zo kan je nog wel even doorgaan.. als je in een woonwijk woont kan je nou eenmaal last van dingen hebben, dat is niet te vermijden.
Maar een beetje rekening houden met elkaar mag wel hoor... Dingen gewoon doen omdat het mag en kan, is ook niet altijd helemaal fair...
maar dit is offtopic...