Vader alcoholist, moeder pakt spullen en ik ben alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:33

Ikmoetweg schreef:
Ze heeft me serieus van de week de vraag gesteld hoe gek ik op ze ben. Nou als ze een beetjr logisch nadenkt snapt ze best dat als ik er niet veel om had gegeven, dat ik ze wel bij mijn vader had laten staan.

Zo dan, dit is gewoon chantage! Wegwezen meis. Lekker gaan concentreren op je eigen huisje en op je nieuwe leven.

Zapje

Re: Vader alcoholist, moeder pakt spullen en ik ben alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:40

huurhuis accepteren lijkt me het beste, tenzij er zicht is op een huurhuis dichterbij. Sterkte ts. Misschien dat wat afstand juist wel goed is. Snap dat het erg lastig is icm de paarden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:47

Ik zou gaan kiezen voor jouw eigen gezondheid en leven!!!!

Het is jouw moeders verantwoordelijkheid en mag jou er helemaal niet mee op gaan zadelen en jouw leven/ toekomst kapotmaken! Ongelooflijk dit...........

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:00

Als je straks je eigen leven op orde hebt, kun je de mogelijkheid onderzoeken of je een eigen paard kunt onderhouden.
Laat je niet door je ouders meezuigen in hun probleem. Ze zullen het niet kwaad bedoelen, maar jij bent niet verantwoordelijk voor hen.
Sterkte.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:17

Erg gemeen van je moeder.
Ze weet heel goed hoeveel jij om je paarden geeft.
Juist daarom zou ze alles op alles moeten zetten om ze voor jou te houden terwijl jij je huis huurt met je vriend.
Potverdorie ze verrekt zelf toch ook bij je vader maar jou chanteert ze om er te blijven. Dat ze dat dan zelf doet!

Eerst je zelf op 1 zetten.
Wie weet komt dan alsnog de oplossing wel voor je paarden die je nu nog niet kan zien door de stress situatie.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:18

TS neem een andere rol aan. Je laat je in een afhankelijke, kwetsbare rol drukken door je moeder, en eerder ook je vader. Sta op, zet je ingezette lijn door en wees die krachtige volwassene die haar eigen keuzes maakt. Ga voor je eigen leven, dus het huis met je vriend, en bekijk daarna maar hoe het verder opgelost moet worden met de paarden. Eerder heb je het ook naar je hand kunnen zetten, dat kan vast later ook wel. Niet meegaan in het patroon dat je ouders in stand proberen te houden. Succes!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:05

Dat huis moet je zeker doen. Hoe je het dan oplost met de paarden moet je dan maar weer bekijken. In het ergste geval moeten ze verkocht worden als je ouders er geen zorg voor willen dragen en jij ziet geen mogelijkheid. Dan heeft het niets met liefde te maken, want uit liefde gun je ze dan juist een huis met de aandacht die ze verdienen. Zoals je moeder nu reageert is emotionele chantage. Daar moet je je zeker niet door laten leiden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:46

De vraag werpt zich op waarom jouw moeder jouw telkens in een rol duwt waarin je voor anderen moet zorgen en dan niet je eigen keuzes kan/mag maken.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:50

Hoe is het nu ts? Heb je het huis genomen?

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 00:37

Ook ik ben ontzettend benieuwd naar hoe het nu gaat.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:34

Ik ook...

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:57

Hier nog iemand die benieuwd is naar hoe het nu met je is ts

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:01

Sjeetje ts, wat een verhaal draag jij mee!
Fijn om te lezen dat de paarden voor nood ergens anders mochten staan.
Hoe gaat het nu met jou?

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:32

volgens mij reageert ze niet meer

Ikmoetweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 00:51

Lieve allemaal, sorry dat ik zo lang niets heb laten horen! Ben ontzettend druk geweest poosje geen internet/WiFi gehad..

Vanaf morgen wonen mijn vriend en ik lekker samen in het huisje, flink gepoetst geschilderd enzovoort...

De plek waar de paarden nu staan mogen ze blijven tegen een kleine maandelijkse betaling en dat ik ze hier en daar wat help waar ik kan.

Het gaat dus goed, mijn moeder vind ons huisje ook leuk gelukkig en helpt en denkt overal goed bij mee, superlief!

Mijn vader is lichtelijk aan het ontsporen... Constant ons zoeken/achterna rijden, in de gaten houden en liegen over werkelijk álles... Ben vandaag voor het eerst weer daar thuis geweest wat spulletjes weer opgehaald en constant ging hij in zijn slachtoffer rol hoe moeilijk hij het wel niet had... Dan denk ik van hallo je bent niet de enige bij wie dit gebeurd is... Het is niet leuk om op zo'n manier het huis uit te gaan..

Nogmaals sorry dat ik zo lang niets heb laten horen!!! |o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 01:29

Lieve TS, je hoeft je niet te verontschuldigen, hoor!
Wat fijn dat je samen met je vriend gaat wonen. Ik hoop dat jullie de rust vinden!
Wat betreft je vader: ik zou er sowieso niet in je uppie heen gaan. Met z'n tweeën sta je al wat sterker in je schoenen. Ik kan me voorstellen dat het rot is om op deze manier het huis uit te gaan!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:19

Misschien heel verkeerd om te zeggen maar als ik dit alles lees voel ik ook een soort medelijden met je vader, die man heeft gewoon echt hulp nodig want een verslaving zie je zelf ook niet. De man werd ziek, hield daar klachten aan over waardoor hij zijn baan verloor en voor het leven wat zou mankeren. Zoekt zijn toevlucht in alcohol en raakt daardoor zijn vrouw en kind kwijt. Ik praat absoluut niet goed wat hij doet, maar ik kan me voorstellen dat hij het ook allemaal niet meer weet en wanhopig is. Ik hoop niet dat ik half bokt nu over me heen krijgt, dit is slechts een gevoel wat ik erbij krijgt een als hij hulp niet accepteert word het wel heel lastig om hem daar uit te krijgen. Of speelde dit ook al voor hij ziek werd?

Ts ik ben wel heel blij dat je straks het huisje met je vriend hebt een wat rust krijgt. Hoe beide ouders nu net de situatie omgaan is niet eerlijk tegenover jou. Heel knap dat je actie onderneemt. Net zoals je ouders het jou niet al te best bij hebben gestaan heb jij ook geen verplichting om zomaar voor alles van hun te zorgen en regelen. En gelukkig mijn je het doormaken met je vriend want samen sta je vaak sterker dan alleen. Hou je ons nog een beetje op de hoogte?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:27

Fijn ts dat je je eigen plekje hebt. En je moet maar zo denken. Het is niet je vader die zo doet, maar de verslaafde fie zijn lichaam heeft over genomen

@moonsparkle absoluut is die vader zielig en heeft hulp nodig. Jet is hem waarschijnlijk teveel geworden dat hij aan de drank is gegaan. Ik mag hopen dat ze geprobeerd hebben hem aan het verstand te krijgen om te stoppen.

Maar dit is heel lastig weet ik uit ervaring. Ze ontkennen alles, verdraaien alles. Ze doen dingenndie nooit had verwacht. Moet je dan er zelf onderdoor gaan? Net zo lang hulp bieden tot je niet meer kan?. Dan zal zo iemand het besef nooit krijgen. Alcoholisme is een raar iets.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:14

TS: ik ben heel blij om te lezen dat je nu je eigen plekje hebt met je vriend, ik denk ook dat dat de enige manier is om verder te kunnen.

Je vader heeft hulp nodig, maar zoals je al in het hele topic aan hebt gegeven: hij wil geen hulp en trekt het hele gezin mee. Jij bent geen hulpverlener, je bent dochter en als hij geen vader kan zijn moet je inderdaad soms beslissingen nemen die jou beschermen. Ik hoop dat je moeder ook beseft dat dit de enige goede keuze was en je niet meer voor zulke moeilijke keuzes zet. Wel fijn om te lezen dat ze jullie huisje leuk vindt.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:28

TS heel fijn dat je nu je eigen plekje hebt en dat je deze keuze hebt gemaakt. Samen met je vriend sta je sterk en kan je bouwen aan je toekomst. Het is makkeljk om te zeggen maar zo moeilijk om ook echt je spullen te pakken en voor jezelf te kiezen. Je vader heeft hulp nodig maar jij bent niet de juiste persoon hiervoor. Heel veel succes met het bouwen van je eigen toekomst.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:13

TS wat heerlijk dat je de boel nu op de rails hebt +:)+
Nu lekker genieten met je vriend en van je paarden :j

Bedenkt dat je moeder het zelfs niet meer vol hield, jij als dochter bent niet de persoon om dit met je vader op te lossen .
En soms moeten mensen eerst heel hard in een diep gat vallen voordat ze hulp accepteren.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:18

Je kunt sowieso vaak beter iemand helpen als je zelf een leven daarbuiten hebt en geen deel uitmaakt van de situatie.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:22

Fijn bericht TS! Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:50

Hallo, SUPER dat je weg bent gegaan!!!! diepe buiging!
Ik weet helaas waar ik over praat zelf heb ik ook het zeven jaar volgehouden met een alcoholist.
Helaas kan je vader jou niet begrijpen en ik denk dat hij nu niet weet wat hij jou aan doet. Het enige wat jij hierin kunt betekenen is DUIDELIJK zijn in wat je wel kunt doen en wat niet. Staat je het niet aan, ga je weg ONMIDDELIJK. Op een gegeven moment valt het kwartje en houd het op. Of niet en dan kun je niets anders doen dan herhalen waarom je weggaat.

Sorry maar je kunt het spel -wat tot nu toe altijd heeft gewerkt- niet meer meespelen. Pressie mag niet meer werken, anders maakt hij je 'nieuwe' leven ook nog kapot. En helaas is het vertrek niet leuk geweest, maar ik denk dat het VET DAPPER van je is geweest en bovendien erg zinvol. JIJ hebt nu de touwtjes in handen.

nogmaals- ik weet waar ik het over heb..

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:16

Ik heb even een stuk meegelezen, respect dat je het huis hebt aangenomen en ook hebt doorgezet. je hebt voor jezelf gekozen en dat is absoluut de eerste stap. Ook fijn dat de paarden in ieder geval voorlopig onder de pannen zijn. Ik hoop dat het voor de lange termijn ook geregeld is/kan worden.

Vind echt dat je ouders jou misbruiken in hun sores. Dat je moeder het niet meer aankan en weggaat is uiteraard haar goed recht, maar ze kan niet zomaar van haar kind verwachten dat deze het maar oplost en uitzingt allemaal. Maar goed, voor nu heb je daar niets meer aan. Ik kan me namelijk ook de andere kant wel indenken, dat ze zo wanhopig was dat óók zij absoluut voor zichzelf moest kiezen.

Nu zou het nog fijn zijn als je vader weer een beetje op de rit komt en in ieder geval jullie de kans geeft om een leven voor jezelf te beginnen.
Ik snap niet zo goed wat hij hiermee wil bereiken, soort van controle?! Hij maakt zoveel kapot hiermee zonde.

Vooral veel sterkte maar ook geluk gewenst :-)