Het behandelen van klant en personeel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:02

Udo2001 schreef:
Ik sta ik een sportwinkel. Erger mij het meeste aan die onopgevoede brutale koters. Die nergens af kunnen blijven, en het liefst de winkel verbouwen met wat ze tegen komen!! Daarnaast het ongeduld, zoiets van: 'zie dat je het druk hebt, maar heb je even?' En dan nog die mensen die altijd maar zeuren over korting, dat leeft in ons dorp heel erg. Ik heb heel veel geduld, maar kan heel lelijk kijken als het moet hihi.. Vandaag nog een klant, die werd boos dat ik geen korting had gegeven toen zijn eerder deze week in de winkel was geweest. Mijn collega heeft heel vriendelijk tegen deze dame gezegd, dat hij niet aan haar gezicht kan zien dat zij bij een bepaalde door ons gesponsorde club zit en dus 10% krijgt. Zou wat zijn als ik alle leden zou kennen!! Ze liet haar bestelde spullen liggen. Prima. Als zij op een normale manier had gereageerd was er niets aan de hand. Maar de lompe brutale manier waarop!! Oja, en de mensen die voor ze überhaupt al hebben gekeken beginnen met vragen: 'jullie hebben zeker geen.....' Neem het maar voor lief! Het werk is leuk, en de meeste klanten ook ;)

Er kwam bij ons vroeger in de Blokker ook altijd een mevrouw met 2 onopgevoede kinderen die maar door de winkel heen renden en altijd liepen te schreeuwen. Het is dat ik ze vaak niet goed kon zien, dus ik weet niet of ze ook aan spullen hebben zitten rotzooien, maar het zou me niets verbazen.
Ik kon ook altijd heel slecht tegen mensen die nooit even fatsoenlijk gedag zeiden en gewoon maar met een vraag het gesprek begonnen, als of je er alleen bent om hen het hof te maken of zoiets.

_Yasmine_

Re: Het behandelen van klant en personeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:20

Moest na vanavond meteen even aan dit topic denken, zeker omdat het net al over kinderen ging. :j

Ik ben er even aan herinnerd hoe vervelend het is als mensen verwachten dat ik hun kind ga opvoeden. Of dat ik als personeel hun kind een standje moet geven zodat zij niet de boeman zijn. Als jouw kind niet zover is om mee uit eten te gaan, doe het dan niet, of kies een geschikt restaurant om te leren. Maar komop... zelf dan laat je ze te toch niet door de zaak heen rennen :o op de banken lopen etc?
Om vervolgens (nadat ik er iets van gezegd heb) te zeggen tegen kindje "zie je nu wel/ wordt je toch nog door iemand opgevoed/ nee van die mevrouw mag dat niet". Het is niet mijn taak hoor pappie en mammie :n

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:36

_Yasmine_ schreef:
Moest na vanavond meteen even aan dit topic denken, zeker omdat het net al over kinderen ging. :j

Ik ben er even aan herinnerd hoe vervelend het is als mensen verwachten dat ik hun kind ga opvoeden. Of dat ik als personeel hun kind een standje moet geven zodat zij niet de boeman zijn. Als jouw kind niet zover is om mee uit eten te gaan, doe het dan niet, of kies een geschikt restaurant om te leren. Maar komop... zelf dan laat je ze te toch niet door de zaak heen rennen :o op de banken lopen etc?
Om vervolgens (nadat ik er iets van gezegd heb) te zeggen tegen kindje "zie je nu wel/ wordt je toch nog door iemand opgevoed/ nee van die mevrouw mag dat niet". Het is niet mijn taak hoor pappie en mammie :n

Zo kreeg ik een keer van een bezoeker te horen toen ik haar kind aansprak:"Ja zeg er maar wat van, naar mij luisteren ze toch niet"
waar gaat het fout? Als ik nie luisterde toen ik klein was kreeg ik een trap onder mijn gat.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:43

Ik werk in een verpleeghuis en zelfs daar maak je het mee van bezoekers.
Dat ze wel de weg weten in de keuken (waar ze officieel niet eens mogen komen, staat ook aangegeven maar waar ze sch..t aan hebben)
Maar dan wel als ze weggaan hun troep gewoon laten staan, dan weten ze opeens de weg naar de keuken niet meer.

En nog maar niet te spreken over hoe je soms aangesproken wordt door bezoekers/familie.
Maar wij moeten altijd beleefd en vriendelijk blijven.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:05

Ik heb een eigen zaak en merk hoeveel moeite er soms gedaan moet worden voor een klant.
Als jij een werknemer bent heb je misschien een andere instelling, maar als je eigen baas bent merk je gewoon de gevolgen van het niet netjes of kortaf behandelen van een klant.

Klanten zijn bij ons altijd koning, ik ga voor ze door het vuur máár het moet wel redelijk blijven.
Klanten die doordrammen om iets waar ik echt niets maar dan ook echt niets aan kan doen, garantie problemen omdat product al veel ouder is en er geen garantie meer is, onredelijke eisen, probeer ik altijd zo op te lossen dat het altijd een positief einde heeft,

Daarin tegen, klanten die een telefoon gesprek voeren terwijl zij bij mij aan de kassa staan, negeer ik straal en help de volgende klant. Respect krijgen als klant is normaal, maar respect geven aan de gene die jou wil helpen is net zo vanzelf sprekend.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:38

AmyJamess schreef:
danzzz schreef:
Als het druk is heb ik alle redelijke geduld van de wereld. Maar als er 5 man bediening op 25 tafels loopt, dan moet je me niet een half uur laten wachten, dan word ik best onredelijk en breng ik mijn geld wel ergens anders heen.

Ik ben wel eens ergens weggelopen zonder af te rekenen omdat ik na drie keer vragen en dik een half uur wachten nog geen bonnetje onder ogen kreeg, was overigens op een bijna leeg terras. Personeel zat binnen aan een tafel te "vergaderen". Dan heb ik mijn best gedaan, maar als ik niet hoef af te rekenen, dan doe ik dat ook niet.

Dat zou ik dan niet kunnen, weg gaan zonder te betalen. vind ik asociaal, wat is de moeite om dan even naar de kassa te lopen?

Heb ik ook jaren geleden eens gedaan. Is zeker al ruim 20 jaar geleden.
Was met een vriendin bij een snackbar waar ze ook een terras hadden. Binnen besteld en toen wilde ik al betalen, Nee, kon straks wel.
Eten moest binnen opgehaald worden, dus toen het kwam, wilde ik betalen. Maar nee, kreeg weer; kan zo wel, het is nu druk. Waren welgeteld 3 klanten binnen waarvan 2 nog niks besteld hadden, maar goed; die gozer vond dat hij het druk had.
Toen hadden we alles op en wilden eigenlijk wel weer eens verder. Dus naar binnen gelopen om te betalen. Stonden weer een paar klanten binnen dus je raad het al; of het even kon wachten, want meneer had het druk (ja die jongen was duidelijk niet weggelegd voor de snackbar), hij kwam zo wel naar buiten met de rekening.
Ok vooruit dan maar. Na 15 min nog steeds die gozer niet gezien en wij waren het echt wel zat aan het worden daar op dat kleine terrasje. Dus ik zeg; ik probeer het nog 1 keer en kan ik weer niet betalen, dan gaan we gewoon hoor. Ben het wel zat nu.
Vriendin was het met me eens. Ik kijk naar binnen; mooi, geen klanten, dit is mijn kans. Dus ik loop naar binnen en die jongen had me zien binnen komen. En wat denk je; hij draait zich zo om en gaat via een deur naar een ruimte erachter.
Nou ik had echt zoiets van; ja daaag stik erin, moet hier zowat smeken of ik kan betalen. Ben naar buiten gestapt en heb gezegd; we gaan, hij bekijkt het maar........ging ook maar om 8 gulden ofzo..was dus ook geen monsterbedrag ofzo.

Echt bizar gewoon, mocht gewoon niet betalen blijkbaar...nou prima hoor; had genoeg pogingen gedaan

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:29

Precies, als ik niet mag betalen dan doe ik het niet. En ik doe echt wel moeite om mijn geld bij de onderneming te brengen, maar ben niet gekke henkie niet, ik ga niet smeken.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:40

Cayenne schreef:
Het staat niet in het topic, maar ik denk dat het ook belangrijk is dat het personeel onderling elkaar met respect behandeld (inclusief de baas uiteraard).
Je hoort ook weleens dat de werksfeer onderling echt verschrikkelijk is en mensen elkaar het leven zuur maken (gelukkig zelf geen ervaring mee).

Inderdaad.
Als de baas het personeel op de werkvloer tussen de klanten in een uitbrander geeft, snap ik heel goed dat personeel niet gemotiveerd is.

Ik weet wel dat "vroeger" mijn generatie al begon met het respectloos behandelen van McDonalds personeel want:"hun worden toch betaald om op te ruimen".

Zelf wens ik het personeel altijd nog een fijne werkdag toe en krijg dan altijd de meest verbaasde gezichten.