Ghostattack schreef:Quanneh schreef:Heeft er hier toevallig iemand ervaring met twijfel verloskunde/geneeskunde? Ik wil wel graag wat medisch doen, maar ik twijfel heel erg of geneeskunde niet te zwaar is (en dat ik er dus geen plezier uiteindelijk aan beleef). Maar aan de andere kant is dat natuurlijk wel een WO opleiding en wordt je meer opgeleid tot meer kennis etc.
Ben je ook een klein beetje technisch of heb je een beetje interesse in techniek? Dan zou mijn studie misschien een optie kunnen zijn? Ik doe Medische Informatiekunde, eigenlijk Geneeskunde gecombineerd met ICT. Alleen uiteraard een stuk minder diep, je word niet opgeleid tot arts oid.
Nee techniek is niet echt mijn ding eerlijk gezegd. Ik ben echt opzoek naar een studie waarbij je wat praktisch medisch 'doet' (en er 'gelijk' resultaat van ziet zeg maar
). Niemand verder ervaringen?
. De opleiding waar ik geweest ben, sprak me oprecht wel aan en kwam heel leuk over. Het is meer dat je (natuurlijk) een toelating moet doen en ik dat echt he-le-maal niet zie zitten. 100 aanmeldingen waarvan er 16 worden aangenomen demotiveert op een ander niveau, zeg maar
. Te meer, omdat alles wat me wél interesseert grotendeels cultuur/taal/kunst is en dat vermoedelijk altijd hopeloze vakgebieden zullen blijven
.
Hoewel het meer is dat ik niet zeker weet wat voor werk ik wil gaan doen, en ik wil daar mijn master op afstemmen. Ik merkte wel, tijdens mijn stage, dat ik gillend gek werd van de hele dag binnen achter de computer zitten.
Het contact met de docenten is inderdaad goed. Ze hebben hier ook een speciale commissie voor. Zo hebben wij vorige periode 'geklaagd' over de lesroosters en ze hebben er deze periode direct rekening mee gehouden.