Wat doen als je naast vollere persoon in vliegtuig zit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:13

M_D_H schreef:
Nou... deze vrouw at gewoon niet, 3 uur lang over een zakje nootjes en een blikje cola... dan ben je gewoon aan het treiteren zodat de stoel niet naar beneden kan.

En nee... het personeel heeft ook geen oplossing voor reisziekte. Daarbij, mijn stoel kan en mag naar beneden...

Maar goed, wij komen hier toch nooit uit Palmera dus ik maak er verder geen woorden meer aan vuil.

Waarom vind je dat treiteren dan? Er zijn genoeg mensen die gewoon lekker relaxt hun blikje drinken laten staan en heel af en toe een slokje nemen.
Primatour werkt bij mij als een tierelier…tip van Flip….laat dat pilletje niet op je tong liggen…nog geen seconde :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:14

M_D_H schreef:
Nou... deze vrouw at gewoon niet, 3 uur lang over een zakje nootjes en een blikje cola... dan ben je gewoon aan het treiteren zodat de stoel niet naar beneden kan.

En nee... het personeel heeft ook geen oplossing voor reisziekte. Daarbij, mijn stoel kan en mag naar beneden...

Maar goed, wij komen hier toch nooit uit Palmera dus ik maak er verder geen woorden meer aan vuil.

Niet zo negatief hè! ;) Ik ben me er volledig van bewust dat het personeel jouw reisziekte niet kan wegnemen door middel van handoplegging.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat het personeel wellicht een rustiger plek aan je kunnen geven. Prettiger voor jou en voor anderen. Maar dan moet je het wel aangeven natuurlijk. :)

En ja, je stoel mag naar beneden. Maar nee, imo, mag je niet suggereren dat iemand langzaam eet om jou te treiteren. Zoals jij wat hebt kan een ander ook wat hebben.
En juist daarom is bij het personeel aankloppen wel degelijk de beste oplossing in alle gevallen.

M_D_H

Re: Wat doen als je naast vollere persoon in vliegtuig zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:48

Nou... Als mevrouw niet van te voren een discussie was aan gegaan over mijn vraag, gewoon rustig haar drinken had opgedronken ipv niet te drinken tot het moment van vlak voor de landing (hele blikje in een keer achterover) en zodra we geland waren niet tegen mij had gezegt dat ik nou vette pech gehad heb en lekker niet mijn stoel naar beneden heb kunnen doen...
Tjah... dan had ik ook niet het idee van treiteren gekregen.

Helaas deed en zei mevrouw al deze dingen wel... dus ja, dan ben je mijn inziens aan het treiteren.

Maar goed.

Kinke, ik gebruik geen primatour, ik reageer daar heel heftig op waardoor ik 5 uur lang slaap maar ook nergens op reageer en niet wakker te krijgen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:52

M_D_H schreef:
Nou... Als mevrouw niet van te voren een discussie was aan gegaan over mijn vraag, gewoon rustig haar drinken had opgedronken ipv niet te drinken tot het moment van vlak voor de landing (hele blikje in een keer achterover) en zodra we geland waren niet tegen mij had gezegt dat ik nou vette pech gehad heb en lekker niet mijn stoel naar beneden heb kunnen doen...

Helaas deed en zei mevrouw al deze dingen wel... dus ja, dan ben je mijn inziens aan het treiteren.

Maar goed.

Kinke, ik gebruik geen primatour, ik reageer daar heel heftig op waardoor ik 5 uur lang slaap maar ook nergens op reageer en niet wakker te krijgen ben.

Ik weet niet zo goed wat Primatour is (pilletje? drankje?), maar kan je geen halve of kwart dosis nemen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:54

Das een prima vliegtuig :D (Sorry, mijn broertje zei eens geirriteerd dat hij het helemaal geen prima tour vond nadat een primatourtje niet zoveel effect had)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:01

M_D_H schreef:

Maar goed.

Ik begrijp dat reisziekte extreem vervelend is, maar ik kan me gewoon niet zo goed voorstellen dat die 5 centimeter zo'n groot verschil maakt. Daarnaast is er volgens mij nog wel meer op de farmaceutische markt dan alleen primatour. Of je past de dosering aan.. Ik zou iig echt níét happy zijn als iemand vol zijn stoel achteroverklapt. :')
Laatst bijgewerkt door Silenna op 30-08-16 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:03

Er is inderdaad wel meer op de markt dan Primatour, ook met andere werkzamen stoffen. Een halfje is inderdaad ook een goed idee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:04

Pilletje, bij mij hebben ze allemaal dat effect (kwart, half of heel) alleen is de werkduur dan iets korter...

F_Orumster schreef:
Das een prima vliegtuig :D (Sorry, mijn broertje zei eens geirriteerd dat hij het helemaal geen prima tour vond nadat een primatourtje niet zoveel effect had)

Haha :')

Mijn tante is apotheker, wij hebben vrijwel alles al geprobeerd en ja... alles helpt ook tegen de misselijkheid... Alleen heb ik ook enorm veel last van bijwerkingen waardoor ik dit eigenlijk niet neem...

Maar goed... terug naar het onderwerp.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:09

En op nuchtere maag gaan vliegen? Iets als domperidon? Lorazepam? (omdat je aan geeft al naar te worden aan de gedachte)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:18

Fish_n_Chips schreef:
En op nuchtere maag gaan vliegen? Iets als domperidon? Lorazepam? (omdat je aan geeft al naar te worden aan de gedachte)

Ik wordt niet naar van de gedachte van vliegen hoor, dat was een ander volgens mij :).
ik vind vliegen geweldig... Zolang ik maar niet misselijk wordt :+.

Met een nuchtere maag gaan vliegen heeft trouwens hetzelfde effect.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:38

Alle bovenstaande redenen zijn voor mij reden dat ik nooit maar dan ook nooit meer econemy vlieg. Ik boek altijd comfort of hoger. De allerlaatste keer econemy was vanuit LA naar Schiphol. Had bewust de nooduitgang stoelen geboekt zodat ik 2 meter beenruimte heb. Zat prima totdat meneer de basketballer naast me kwam zitten. In de grotere vliegtuigen zit de glijbaan in de deur waardoor de deur een flinke bolling naar binnen heeft. Hierdoor kon meneer de basketballer zijn benen niet kwijt. Heeft heel de reis met zijn benen gekruist over de mijne gezeten. Buiten dat waren de stoelen zo vreselijk krab dat ik met mijn maat 40 billen vast zat. Kon m'n kont niet keren, toen heb ik mijzelf plechtig belooft om nooit maar dan ook nooit meer economy te vliegen. Laatste keer naar Curaçao met Tui dreamliner de starr klasse gevlogen en hemeltje lief wat was dat fijn. Ruime stoelen beenruimte zoveel dat je geheel kon strekken en de stoel kon net net horizontaal.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:58

Ik heb ook veel gevlogen (vloog paarden) en heb dus ook al wat vliegtuigen en mensen meegemaakt.
Eenmaal cargo gevlogen ben je nog meer verpest dat wanneer je BC vliegt :P . Op de cargo ben je gewoon je eigen stewardess en kun je je tonnetje rond vreten. En de ruimte is +:)+ En met een beetje mazzel zit je op een schapenvachtje in de cockpit :P .

De dreamliner is fijn omdat je hele stoel wat onderuit schuift dus niet alleen de rugleuning.
Bij mij gaat de rugleuning ook naar achter. Ik kijk altijd wel even en doe het langzaam.
Met eten gaat hij rechtop en ik wacht met terug zetten tot het personeel is langsgeweest om de resten weer op te halen.

Het ergste vind ik nog etende chinezen naast je...van dat gesmak ga ik echt over mijn nek.
Dan gaan de oordoppen in en de koptelefoon op zijn hardst.
Ondanks dat ik veel gevlogen heb heb ik eigenlijk nooit last gehad van kinderen, obese personen (had ik mazzel denk ik) of aso's.
Wel eens eentje die de hele weg op het flight tracking schermpje heft gekeken :oo . Was een seoul-ams geloof ik.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:07

Ja dat gesmak is vreselijk. Dat vertel ik nieuwbakken aziatische collega's altijd in de 1e week :+ (maar wel aardig hoor, onder het mom van tips in Nederland)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:19

Danique schreef:
ImkeTarek schreef:
Ik vlieg volgende week van nieuw zeeland naar engeland. Als ik mijn stoel niet naar achter kan klappen krijg ik onwijs last van m'n rug op zo'n lange vlucht (en daarnaast kan ik echt niet slapen rechtop).
Op chartervluchtjes binnen Europa (ja, dat noem ik vluchtJES tegenwoordig :+ ) zal ik mn stoel rechtop laten, maar op lange vluchten zet ik m'n eigen comfort lekker asociaal voor op het comfort van de persoon die achter mij zit.. betaal hier tenslotte meer dan genoeg geld voor!

Wat betreft de ruimte met dikke mensen naast me, hier ben ik ook altijd bang voor!
Makkelijk praten, er gewoon wat van zeggen tegen de cabincrew.. Maar ik zou hier denk ik ook wel iets moeite mee hebben, al is t wel t beste dat te doen denk ik!

Maar dat die lange persoon achter jou de rest van zijn vakantie blauwe knieen heeft, en net zo veel heeft betaald maakt niet uit? Jammer.

Heb een ruim 14 uur durende vlucht gepland volgende week.. Mijn rug trekt dat lange rechtop zitten niet, daarbij vlieg ik in de nacht, dus wil ik ook graag slapen.
Ja, dan ga ik écht voor mijn eigen comfort!

Andersom.. Moet ik dan 14 uur een pijnlijke rug hebben en niet kunnen slapen, door jouw lange benen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:27

Ja, maar in dit geval is een van de twee dus sowieso oncomfortabel. Dan kan je toch ook proberen tot een compromis te komen met een reisgenoot in plaats van doorhameren op je eigen comfort? Afwisselen bijvoorbeeld, of overleggen met de stewardessen of er ergens geruild kan worden van plek.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:34

Je bent ook niet alleen op het vliegtuig, als iedereen aan de stewardess zo'n dingen gaat vragen, dan is het einde zoek.

Want als iemand mag verhuizen mag imo een ander dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:35

chanel1985 schreef:
Je bent ook niet alleen op het vliegtuig, als iedereen aan de stewardess zo'n dingen gaat vragen, dan is het einde zoek.

Ik probeer ook alleen maar mee te denken ;) Maar dat is het, je bent niet alleen op het vliegtuig. Ik verwacht niet dat ik mijn lange stelten altijd even lekker kwijt kan en ben best bereid daar een compromis op te sluiten, maar dan gaat het wel om een compromis.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:38

Cowgirl schreef:
Het ergste vind ik nog etende chinezen naast je...van dat gesmak ga ik echt over mijn nek.
Dan gaan de oordoppen in en de koptelefoon op zijn hardst.

Yup. Ik heb eens gevlogen met een Chinese maatschappij, doe het nooit meer. Wij waren ongeveer de enige westerse blanken, alles was Chinees. Het vliegtuig was vergeven van smakkende, boerende en rochelende mensen. Aan 1 stuk door. Ik werd er gewoon naar van en vooral uiterst geirriteerd. Walgelijk gewoon.
Ik heb op de airport mijn sjaaltje flink ingespoten met parfum zodat ik dat tijdens de vlucht om mijn gezicht kon houden en ik heb tijdens de hele vlucht oortjes in gehad die ik vooral tijdens het eten op zijn hardst zette.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:54

Emmaa_ schreef:
chanel1985 schreef:

Ik probeer ook alleen maar mee te denken ;) Maar dat is het, je bent niet alleen op het vliegtuig. Ik verwacht niet dat ik mijn lange stelten altijd even lekker kwijt kan en ben best bereid daar een compromis op te sluiten, maar dan gaat het wel om een compromis.

Waarom zou iemand een compromis moeten sluiten? Ik ben ook langer dan gemiddeld en zit totaal niet lekker in de budget airlines. Maar als iemand zijn stoel naar achter wilt doen is dat volledig zijn recht, uiteraard stel ik het op prijs als het eventjes aangekondigd wordt, maar een compromis met mij sluiten? Ik zou het niet eens durven verwachten van de persoon voor mij. Hij heeft betaald voor die stoel en mag hem gewoon gebruiken waar de stoel voor gebruikt kan worden. Voel ik mij zelf te erg opgesloten zet ik ook mijn stoel iets naar achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:59

Tegelijkertijd heb ik ook betaald voor mijn stoel en verwacht ik daar ook een comfortabele vlucht voor terug te krijgen. Daarom: een compromis. Ik ben 1.88 en zoals ik hier al vaker gemeld heb boek ik op langere vluchten zo veel mogelijk stoelen met extra beenruimte, zodat ik niemand lastig hoef te vallen. Maar als iemand op een vlucht van 2 uur per se plat wil liggen dan kan je wel verwachten dat ik (op een nette toon) vraag of dat misschien net iets anders kan.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:06

Emmaa_ schreef:
Tegelijkertijd heb ik ook betaald voor mijn stoel en verwacht ik daar ook een comfortabele vlucht voor terug te krijgen. Daarom: een compromis. Ik ben 1.88 en zoals ik hier al vaker gemeld heb boek ik op langere vluchten zo veel mogelijk stoelen met extra beenruimte, zodat ik niemand lastig hoef te vallen. Maar als iemand op een vlucht van 2 uur per se plat wil liggen dan kan je wel verwachten dat ik (op een nette toon) vraag of dat misschien net iets anders kan.

Op het moment dat ik voor jou in het vliegtuig zit klinkt het misschien wat bot, maar intereseerd het mij eigenlijk vrij weinig waar jij jouw benen laat. Ik heb die stoel geboekt en doe ermee wat ik er mee mag doen, wat ook voor jouw stoel het geval is. En uiteraard doe ik mijn stoel naar voren met eten etc. Maar de rest van de vlucht verwacht ik geen commentaar, heb jij er last van dan zoek JIJ zelf maar een oplossing, niet de persoon voor jou er mee lastig vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:09

Dan hoop ik oprecht dat ik nooit achter jou op een vlucht zit := Ik zou het nooit eisen maar ik vind vriendelijk vragen vrij staan en ik vind het ook best normaal om een beetje rekening te houden met je medemens. Dan doe ik dat namelijk ook.

Maar goed, we gaan het toch niet met elkaar eens worden en gelukkig heb ik nog nooit op een vlucht gezeten waar ik er niet uit kon komen met de persoon voor me.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:18

Toen wij naar New York vlogen zat op een paar rijen verderop een Amerikaanse vrouw naast een persoon met flink overgewicht en een niet zo fijne lichaamsgeur. Ze ging eerst gewoon zitten, maar liep nog voor het opstijgen naar de stewardess met "I can't do this". Het was zo geregeld, ze kreeg meteen een andere stoel :)

Gewoon voor jezelf opkomen. Natuurlijk is er niet altijd een andere plek beschikbaar, maar niet geschoten is altijd mis :j
Laatst bijgewerkt door RoWi op 30-08-16 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:22

Maar bij een stoel hoort ook beenruimte, daar betaal je ook voor. Dus het gaat twee kanten op en daarom vind ik ook dat je een compromis moet sluiten.

Het is bij mij nog nooit gebeurd dat ik hier ruzie o.i.d. over heb gekregen (gelukkig maar). Maar schrik wel van de egoïstische, voor mij asociale reacties hier voor mensen. "Mijn comfort gaat voor" :oo

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:27

Hilary schreef:
Ik heb ooit mazzel gehad op een vlucht vanuit LA: vliegtuig was bij lange na niet vol, dus iedereen mocht na het opstijgen een andere plek zoeken. Resultaat: drie stoelen voor mezelf :D

Dat heb ik ook eens gehad! Van melbourne naar Singapore. Zaten denk ik amper 50 mensen in een boeing 777 300ER. Rij voor me was leeg, achter me en het middenpad ook. Mijn rij was op mij na ook leeg. Heb er heerlijk languit gelegen 7 uur lang. Nog een sightsee rondje boven de ayersrock gevlogen :')
Vervolgens liep in singapore wel het hele vliegtuig vol. Ik was toen denk ik bijna de enige in het vliegtuig waar toevallig de stoel ernaast over was. Heerlijk. Van Dubai naar Amsterdam ook heerlijk een extra stoel gehad.

Zo zag het er uit:

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig nog nooit deze problemen gehad!