Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:33

Ik vind dat er een verschil is tussen "drugs"die van natuurlijke plantaardige afkomst zijn,zoals alcohol en ook hashish,die al eeuwen lang door mensen gebruikt worden en waar de effecten voorspelbaar zijn,en allerlei vieze chemische troep,of die nou illegaal geproduceerd wordt of door artsen en apotheken geleverd,maar dat blijft dan chemie en onnatuurlijk,ook al kan het in sommige gevallen waarin de natuur het niet meer aankan,wel een positief effect hebben.Maar dat is dan niet duurzaam.Van chemische drugs kun je ook in 1keer zomaar dood zijn,wat na een of meer glazen alcohol van goede kwaliteit niet zal gebeuren.Maar ja,het blijft verleidelijk om de realiteit te ontvluchten.Maar niet ten koste van je gezondheid of zelfs je leven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:44

IngridM schreef:
Maar heel suffe vraag misschien maar waarom nemen jullie een pilletje, een snuif, een weet ik veel wat ?

Kijk een wijntje of een biertje kun je nog zeggen dat je het lekker vindt (ik vind een wit zoet wijntje op zijn tijd ook lekker of een limoncello oid) maar daar is de smaak lekker van (vind ik).
Dat kun je over drugs niet zeggen want dat neem je niet voor de smaak.

Waarom dan toch iets nemen ? Geen verwijten hoor, echt puur nieuwsgierigheid!

Het is eigenlijk net als naar het pretpark gaan voor mij. Ik doe niet aan pilletjes (dat vind ik gewoon echt chemische troep), wel blow ik een paar keer per jaar. Dat vind ik leuk om te doen, en het effect is fijn. Daarbij is wiet als je dat maar heel soms doet ook niet echt schadelijk. Een paar keer per maand veel drinken is dan schadelijker.

Ik ga een keer per jaar naar de efteling omdat ik dat leuk vind, zo doe ik ook soms een jointje omdat ik dat leuk vind.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:45

Excuus als ik het bij het verkeerde eind heb.
Maar jouw post komt op mij heel neerbuigend over anjali. Vooral de laatste zin.

Alsof iedereen die recreatief drugs gebruikt per se de realiteit wil 'ontvluchten' en moedwillig een levensgevaarlijk risico neemt.

Ja, er zijn mensen die drugs als uitvlucht gebruiken. Dat zijn vaak ook de mensen die uiteindelijk niet meer zonder kunnen.
En guess what.. dat gebeurt met alcohol ook.

Zoals jij in je post beschrijft zou jij dus ook geen problemen hebben met paddo's.
Ook die kunnen zorgen voor sterke hallucinaties en dergelijke werkingen maar zijn geheel natuurlijk.

Dat je de gevolgen van alcohol en hasj kan sturen is in mijn ogen onzin.
Iedereen reageert daar anders op, en dat is niet anders dan met andere middelen.
Waar de 1 heel gezellig en los wordt van alcohol, wordt de ander vreselijk agressief.

Ja, de meeste drugs hebben een heftigere en andere werking dan alcohol.
Maar bijv. MDMA blijft MDMA, het werkt op de heropname van serotonine en zo werkt dat bij iedereen.
Het verschilt echter per persoon en setting hoe dat binnen komt en hoe daar mee omgegaan wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:03

Daarbij is het THC gehalte in wiet allang niet meer wat het in de jaren 70 was en kun je aan wiet net zo lelijk verslaafd raken maar, het is wederom meer maatschappelijk geaccepteerd, dus het valt minder op. En toch vind ik blowen doodeng, het triggert psychoses, er hangen rare mensen rond coffeeshops en mensen zien minder het gevaar want 'het is maar een blowtje'.

Ik woon naast een coffeeshop die om 9 uur opengaat. Om half 8!!!! staan er al zombies buiten, even hun blowtje halen.

En ook van dat ene blowtje kun je ineens heel raar worden. Kent iemand Daan Brühl nog?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:24

Persoonlijk kan ik zelf echt niet tegen hash/wiet.
Waar andere mensen er stoned en chill van worden word ik heel onrustig en zenuwachtig.
Dus dat het effect van 'natuurlijke' drugs wel te voorspellen zijn in tegenstelling tot synthetische klopt ook niet helemaal.
Voor mij is het effect van mdma namelijk ook prima te voorspellen zolang ik weet wat en hoeveel ik gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:41

Carr_friesje schreef:
Excuus als ik het bij het verkeerde eind heb.
Maar jouw post komt op mij heel neerbuigend over anjali. Vooral de laatste zin.

Alsof iedereen die recreatief drugs gebruikt per se de realiteit wil 'ontvluchten' en moedwillig een levensgevaarlijk risico neemt.

Ja, er zijn mensen die drugs als uitvlucht gebruiken. Dat zijn vaak ook de mensen die uiteindelijk niet meer zonder kunnen.
En guess what.. dat gebeurt met alcohol ook.

Zoals jij in je post beschrijft zou jij dus ook geen problemen hebben met paddo's.
Ook die kunnen zorgen voor sterke hallucinaties en dergelijke werkingen maar zijn geheel natuurlijk.

Dat je de gevolgen van alcohol en hasj kan sturen is in mijn ogen onzin.
Iedereen reageert daar anders op, en dat is niet anders dan met andere middelen.
Waar de 1 heel gezellig en los wordt van alcohol, wordt de ander vreselijk agressief.

Ja, de meeste drugs hebben een heftigere en andere werking dan alcohol.
Maar bijv. MDMA blijft MDMA, het werkt op de heropname van serotonine en zo werkt dat bij iedereen.
Het verschilt echter per persoon en setting hoe dat binnen komt en hoe daar mee omgegaan wordt.

Had je het tegen mij (er stond geen quote)? Want die post heb ik geeneens gelezen, ik reageerde op een eerder post. :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:44

Nope, de post boven jou. :D (zie 2e regel.)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:07

@carrfriesje: ik had absoluut niet de bedoeling neerbuigend te doen hoor. Ik wou alleen mij persoonlijke filosofie over natuurlijke versus chemisch geproduceerde drugs even uiten.Paddo's? Nou,ook in de natuur bestaan er zeer giftige stoffen,zeker in paddenstoelen,die ook dodelijk kunnen zijn.Mensen en dieren die in harmonie met de natuur leven zouden deze herkennen en vermijden.Of zeer gericht medicinaal gebruiken.Volgens mij zijn paddo's lange tijd ook niet verboden geweest,maar toen begonnener wel dodelijke ongelukken mee te gebeuren,vooral onder buitenlandse drugstoeristen in amsterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:10

anjali schreef:
@carrfriesje: ik had absoluut niet de bedoeling neerbuigend te doen hoor. Ik wou alleen mij persoonlijke filosofie over natuurlijke versus chemisch geproduceerde drugs even uiten.Paddo's? Nou,ook in de natuur bestaan er zeer giftige stoffen,zeker in paddenstoelen,die ook dodelijk kunnen zijn.Mensen en dieren die in harmonie met de natuur leven zouden deze herkennen en vermijden.Of zeer gericht medicinaal gebruiken.Volgens mij zijn paddo's lange tijd ook niet verboden geweest,maar toen begonnener wel dodelijke ongelukken mee te gebeuren,vooral onder buitenlandse drugstoeristen in amsterdam.

Paddo's zijn verboden maar zogenaamde magic truffels niet. Dat daar ongelukken mee gebeuren komt gewoon door onverstandig gebruik.... :n Psychedelische middelen zijn geen middelen die je "even" onbezonnen gebruikt. Het feit dat je ze hebt gebruikt en vervolgens naar buiten gaat in een vreemde stad zegt al ongeveer in hoeverre je je hebt voorbereid en hoeveel kennis je hebt van wat je nou aan het doen bent. Dat is ongeveer hetzelfde als met 10 glazen alcohol achter je kiezen in de auto stappen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:02

Requiem for a dream is een goede film ja. Wel vre-se-lijk heftig...

Ik heb erg leuke drugservaringen gehad. Het gaat dan om xtc, en hash. Beide doe nog wel eens heel af en toe, kan het daar prima bij laten. De rest trekt me totaal niet, zeker paddo's niet.
Heb met xtc echt geweldige feestjes beleefd, had ik niet willen missen. :)
Overigens heb ik daarna altijd een megadip, en daar ben ik wel blij mee. Weerhoudt je ervan het vaak te doen. Tegenwoordig moet ik ook echt een week bijkomen, die sporadische keer dat ik het doe. :D En daar heb ik vaak toch geen tijd voor haha.

Ik vind alcohol echt vele, vele malen gevaarlijker. Voor de maatschappij, maar merk het ook aan mezelf. Veel makkelijker en meer geaccepteerd, maar wat een ellende kan alcohol veroorzaken!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:21

Resistance schreef:
jasz schreef:
Ik ken eigenlijk echt zat mensen die af en toe is drugs gebruiken, waaronder ik zelf ook. De laatste keer een pilletje was al bijna 2 jaar geleden, nu blow ik af en toe. Nooit veel. Ik heb een aantal soorten geprobeerd, ik zal er waarschijnlijk nog wel een aantal proberen. Ik heb totaal geen drang of verlangen of wat dan ook, meet de interesse om te weten waar je het over hebt. En ik heb mensen weleens in een breakdown gezien, maar dat heb ik nog veel vaker gezien door alcohol.

Ik weet dat drugs eng en gevaarlijk kan zijn, maar ik vind de toon hoe mensen erover praten soms wat jammer. Alsof je wel bijna achterlijk moet zijn om het te proberen.

Het is gewoon heel erg belangrijk dat je jezelf kent en vooral ook dat je oke bent met jezelf. Als in, je moet er wel een hoop zelfvertrouwen voor hebben, aangezien de kans dan heel klein is dat het mis gaat en je verslaafd raakt. En inderdaad, als je van jezelf al weet dat je verslavings gevoelig bent, moet je er nooit aan beginnen. Maar dat geldt ook voor alcohol, roken en zelfs voor suiker.

Ik bedoel hier trouwens absoluut niet mee dat iedereen het zou moeten proberen, meer dat er wel op een wat mildere manier gepraat kan worden.

En mijn reden om het te proberen? Puur omdat ik er nieuwschierig naar was en ik voor veel dingen open sta en je jezelf ook weer op een hele nieuwe manier leert kennen en dat kan best verhelderend zijn. En dan staat dat nog los van het feit dat het gewoon een hele intense en leuke manier is van je avond/dag doorbrengen.

Hoe weet je eigenlijk dat je verslavingsgevoelig bent of niet? Ik vind het bijvoorbeeld wel eens leuk om uit mijn dak te gaan op een feestje, maar heb dan niet de drang om elke avond zoveel te zuipen. En hoe fijn mijn laatste keer blowen ook was, ik hoef dan niet persé nog een keer. Ben ik dan niet verslavingsgevoelig, of is het bij iets anders weer anders? Of heb ik het niet vaak genoeg gedaan om dat te weten?

Ik weet het van mezelf omdat ik kan drinken zonder dat ik ooit de behoefte heb om dat ook te doen als ik alleen ben en ik ook heel makkelijk fris kan nemen als anderen drank kiezen. Ik kan al jaren alleen roken als ik op vakantie ben of als ik uit ben, ik heb 4 soorten drugs gebruikt, 2 daarvan heb ik maar 1 keer gedaan, 1 daarvan 3 keer en dat is al 1.5 jaar geleden en wiet doe ik dan nog af en toe, maar ik heb nooit een behoefte daaraan en kan het ook makkelijk afslaan. Dus vandaar dat ik dat heel zeker weet.

Zoals jij het omschrijft klink je niet alsof je makkelijk verslaafd raakt, maar dat kan ik natuurlijk moeilijker beoordelen dan jij.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 00:37

IngridM schreef:
Maar heel suffe vraag misschien maar waarom nemen jullie een pilletje, een snuif, een weet ik veel wat ?

Kijk een wijntje of een biertje kun je nog zeggen dat je het lekker vindt (ik vind een wit zoet wijntje op zijn tijd ook lekker of een limoncello oid) maar daar is de smaak lekker van (vind ik).
Dat kun je over drugs niet zeggen want dat neem je niet voor de smaak.

Waarom dan toch iets nemen ? Geen verwijten hoor, echt puur nieuwsgierigheid!

Het ruikt zo lekker.

Haha sorry, kon het grapje niet laten. Idd voor de beleving.

Overigens ga ik mee met Tivoli dat mdma (kristallen/poeder) me soms onrustig kan maken.
Krijg er vaak een zenuwachtig gevoel van in mn buik dat me misselijk maakt.
Verwerkt in pillen (xtc) heb ik dat veel minder.. al zorgt het er soms voor dat ik uren niet kan plassen :') dus dan voel je het wel maar kun je het niet.
Vrienden waren verbaasd dat vrouweb dat ook hebben ze dachten dat dit alleen bij mannen gebeurde.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 00:56

anjali schreef:
Ik vind dat er een verschil is tussen "drugs"die van natuurlijke plantaardige afkomst zijn,zoals alcohol en ook hashish,die al eeuwen lang door mensen gebruikt worden en waar de effecten voorspelbaar zijn,en allerlei vieze chemische troep,of die nou illegaal geproduceerd wordt of door artsen en apotheken geleverd,maar dat blijft dan chemie en onnatuurlijk,ook al kan het in sommige gevallen waarin de natuur het niet meer aankan,wel een positief effect hebben.Maar dat is dan niet duurzaam. Van chemische drugs kun je ook in 1keer zomaar dood zijn,wat na een of meer glazen alcohol van goede kwaliteit niet zal gebeuren. Maar ja,het blijft verleidelijk om de realiteit te ontvluchten.Maar niet ten koste van je gezondheid of zelfs je leven!

Sorry maar waar komt dit vandaan? Dit is echt pure onzin.
Ten eerste, een chemische productie is in principe gewoon hetzelfde molecuul, het zegt alleen iets over de manier waarop het gemaakt is. E-nummers zijn een voorbeeld, je krijgt dus gewoon exact dezelfde smaakstof als uit een citroen schil, alleen dan ben je niet afhankelijk als bedrijf van wisselende citroen prijzen. Dat dit extra schadelijk is, is pure onzin. Drugs is een gemaakt molecuul door de mens ja, maar dat zijn medicijnen net zo hard. Slik je die ook niet meer? Her en der een pilletje onder goede omstandigheden is niet meer schadelijk dan alcohol consumptie onder goede omstandigheden. Ja van een paar glazen alcohol zul je niet dood gaan, maar van een kwartje xtc zul je ook niet het hoekje omgaan. Tenzij je een randdebiel bent die er 2 liter wodka achteraan giet, stopt met eten en drinken etc. Maar dan ben je gewoon stom, je moet het over het algemeen ook niet te veel combineren, liever niet zelfs.

Overigens, alcohol kan ook op chemische wijze en biochemische wijze worden gemaakt. Wat dus steeds vaker gebeurd :D
Laatst bijgewerkt door Raineri op 27-08-16 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:09

Danique_G schreef:
Drugs is een gemaakt molecuul door de mens ja, maar dat zijn medicijnen net zo hard. Slik je die ook niet meer?

Medicijnen worden gemaakt onder gecontroleerde omstandigheden en dat kun je van drugs niet echt zeggen.
Kerosine, gootsteenontstopper, zoutzuur, velgenreiniger en dat soort middelen die gewoon in een schuurtje verwerkt zijn wil je toch helemaal niet gebruiken???
Om nog maar te zwijgen over wat het dumpen van het afval van deze tak van "industrie" aanricht in de natuur.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:11

Ik vind Krokodil zó interessant :))
Maar het zelf maken/uit proberen moet ik absoluut niet, maar het is gewoon zo 'grappig' dat zo'n huis tuin keuken mengseltje heel je huid kan laten verrotten ...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:13

Dat kan kokend water ook....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:15

Albert schreef:
Danique_G schreef:
Drugs is een gemaakt molecuul door de mens ja, maar dat zijn medicijnen net zo hard. Slik je die ook niet meer?

Medicijnen worden gemaakt onder gecontroleerde omstandigheden en dat kun je van drugs niet echt zeggen.
Kerosine, gootsteenontstopper, zoutzuur, velgenreiniger en dat soort middelen die gewoon in een schuurtje verwerkt zijn wil je toch helemaal niet gebruiken???
Om nog maar te zwijgen over wat het dumpen van het afval van deze tak van "industrie" aanricht in de natuur.

Dan heb je het over GHB en cocaine. Maar ketamine is gewoon hetzelfde spul waarmee je kat onder narcose wordt gebracht en veel designerdrugs is ook gewoon van hetzelfde kaliber.

Overigens is het milieu nog wel het laatste waar ik aan denk. Ik denk dat alle auto's en vleeseters veel schadelijker zijn.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:18

Albert schreef:

Van kokend water wordt je vlees niet groen en rot het vlees niet weg letterlijk tot het bot.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:24

420BlazeIt schreef:
Albert schreef:

Van kokend water wordt je vlees niet groen en rot het vlees niet weg letterlijk tot het bot.

Ik denk dat wanneer je zoiets als dat Krokodilspul gaat doen je al zover afgegleden bent dat het je geen fiets meer kan schelen. Een hele tijd geleden was er een reportage over heroïnejunks die het niet meer konden betalen/konden regelen. Die spoten werkelijk alles in hun aderen om maar iets van een rush te voelen.

Van een zijkant is het altijd makkelijk oordelen maar in de documentaire Heroin Cape Cod zie je hoe snel een verslaving kan gaan. Mind you, dat is Amerika en het aantal heroïnegebruikers daalt hier gelukkig. GHB is echter in populariteit aan het toenemen in Nederland en net zo verslavend.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:30

420BlazeIt schreef:
Albert schreef:

Rustig een paar dagen wachten, dan gebeurt dat vanzelf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:40

Albert, hoe semi-grappig je berichten ook zijn, dat is natuurlijk niet waar het om gaat en het haalt de serieuze toon van de discussie ook een beetje onderuit.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:41

420BlazeIt schreef:
Maar het zelf maken/uit proberen moet ik absoluut niet, maar het is gewoon zo 'grappig' dat zo'n huis tuin keuken mengseltje heel je huid kan laten verrotten ...

Macaber gevoel voor humor heb je... %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 02:04

Het is gewoon af en toe echt leuk om helemaal pilo te gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 02:12

Kuggur schreef:
420BlazeIt schreef:

Macaber gevoel voor humor heb je... %)

Ah het stond tussen aanhalingstekens!

Resistance schreef:
Het is gewoon af en toe echt leuk om helemaal pilo te gaan.

Praat me bij. Wat is pilo?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 02:13

Volgens mij ben je officieel te oud voor drugs als je de straattaal niet meer kent

Brb crying in bed.