Als ik echt eens zit dat de gastouder een keer niet kan, dan wil mijn moeder nog wel eens snipperen om op te passen, maar dat kan natuurlijk niet wekelijks
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Storm schreef:Vraag aan de Belgische moeders, jullie kindjes gaan met 2,5 al naar school. Hoe doen jullie dat met middagslaapjes? En luiers? En hoeveel uur zijn ze dan per week op school?

denisewinter schreef:Daf schreef:Dat lijkt mij pittig strax Denisewinter
Ja dat zal idd best pittig worden maar denk dat je er ook wel aan went. Ik zeg altijd; je raakt overal aan gewent ook aan een vent dus dit gaat ook wel goed komen

Laura82 schreef:Ook ik had die mening altijd, en nog steeds wel. Ik heb ook altijd geroepen dat ik mijn kinderen nooit bij mn ouders zou brengen, en mn moeder zei ook altijd niet op te willen passen. Ze zijn eerst op mijn neefje gaan passen, oorspronkelijk 1x in de 2 weken, maar dat werd iedere week toen de andere oma ziek werd. Toen kwamen ze erachter dat het toch wel heel erg leuk was, want ze kregen een hele speciale band met elkaar. Toen ik zwanger was van mijn dochter bekende ze toch ook wel graag op haar te willen passen, iig het eerste jaar zodat ze niet een derde dag naar het kdv hoefde. Uiteindelijk past ze nu nog steeds op (mn vader is inmiddels overleden) en zijn de kinderen daar bijna net zo thuis als bij ons. Ik ben blij dat ze zo ontzettend van elkaar genieten, het oppassen heeft haar er ook echt doorheen gesleept op sommige momenten

) en hebben hun eigen leven (dus t is elke keer weer agenda's kijken) En t is eigen, de goedbedoelde opvoedingstips krijg ik vooral na het oppassen 
ben er echt wel heel blij mee. Maar dit is wel plan b. Voor de schoonouders niet, die vinden dat kind bij familie hoort en niet bij de crèche. JoanneE schreef:Pfoeh, hoe houden jullie het vol? Het lijkt mij zon geregel...
Ik ben een half jaar na de geboorte van onze zoon gestopt met werken. Daarna vijf jaar als gastouder gewerkt, waarbij onze kinderen thuis konden blijven. Na de verhuizing vorig jaar ben ik daar ook mee gestopt. Op de een of andere manier ben ik voor mijn gevoel nooit drukker geweest. T zal wel iets met tijd indelen te maken hebben.
Waar ik nieuwgierig naar ben; werken jullie omdat jullie moeten, of omdat jullie willen?