Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:59

In sommige geloven is alcohol verboden. Nou dan denk ik toch wel dat ze wat missen hoor. Gelukkig ben ik zelf Rooms-Katholiek,daar is wijn zelfs een onderdeel van de H.Mis. *\o/* :9

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:39

Majabeestje schreef:
Wat ik zo bijzonder vind.. Vroeger (ik ben nu in de 30..) dronk ik al niet, niemand keek daar raar van op. Heb de meest bizarre, bezopen feesten meegemaakt maar zelf nooit een druppel aangeraakt. Vond niemand gek.
Nu, zie ik op Facebook alleen maar vrouwen (en vooral moeders) voorbij komen die blijkbaar heel hard 'wijntjes' nodig hebben. Wat is dat ineens?
Foto's van een glas wijn van een vrijdagmiddag of een random avond of als de kinderen bed liggen. Of alles liken wat met wijn drinken te maken heeft. Ik mis iets geloof ik.
Nou drink ik zelf ook wel eens een glas wijn, maar die hysterie over wijn drinken snap ik niet zo goed.

Ik ben gek op wijn! Kan het echt als een beloning zien na een lange dag of week. Een goed glas wijn is voor mij ultieme ontspanning.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:48

Het leukste is wanneer je zelf nuchter bent en de rest aangeschoten. :Y) :') Echt dronken ben ik nooit geweest, maar wel goed aangeschoten.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:02

Wat is er leuk aan... Ja... alles! Als katers niet bestonden was ik 24/7 dronken :')

Ik ga er door dansen, vind iedereen opeens aardig, ben niet verlegen/terughoudend. En ik word er echt een bizar seksbeest van :))

Daarnaast denk je even niet aan problemen/zorgen, je piekert niet en je slaapt lekker makkelijk in.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:02

Wat is er leuk aan dronken zijn, tsja. Als ik dronken ben, of aangeschoten, maak ik me veel minder zorgen om dingen. Problemen thuis zijn er even niet, en het kan me niets meer schelen wat anderen van me denken. Dit geeft het resultaat dat ik veel sneller onbekenden aanspreek, veel meer uit mijn dak ga op de dansvloer en veel sneller wat durf te zeggen in het bijzijn van een grote groep bijvoorbeeld. Ik durf meer grappen te maken want het boeit me niet meer als ik de enige ben die lacht. En doordat ik zoveel zelfverzekerder ben maakt dat dat er wat meer gebeurt op een avond. Als ik niks drink zit ik meestal alleen maar aan de bar te kletsen met 1/2 personen. Daar is natuurlijk ook niks mis mee, maar soms wil ik gewoon even gek doen en dan helpt een drankje of twee daar wel bij. Maar ik zorg er altijd voor dat ik niet over mijn grens ga en dat ik iemand bij me heb die kan ingrijpen als het wel fout gaat. Gelukkig is dat nog nooit gebeurt. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:23

Lau schreef:
lieveli schreef:
Ik drink echt wel eens een glas te veel, of een fles te veel :') kotsen doe ik niet meer sinds ik begin twintig ben, ik ken mijn grenzen.

Dronken worden is nooit mijn doel, soms gebeurt het gewoon en de ene keer sneller dan de andere. Ik word er hoogstens wat melig van, maar ik raak nooit de weg kwijt en kan me de dag erna alles nog herinneren.

Dronken seks vind ik trouwens verschrikkelijk. Ik word zo gevoelloos aan de onderkant, en dan ga ik heel awkward net doen alsof ik wel iets voel terwijl het praktisch gewoon dood is. Brrr.

Ik hoef niks meer te zeggen het is gewoon precies dit.

Hier ook. Daar naast vind ik dronken adem ontzettend smerig en daarom een turn off.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:37

Ik vind het wel grappig dat een aantal hier denken dat hun gesprekken diepzinniger worden als ze gedronken hebben. Ik drink nooit (ik lust geen alcohol) en ik kan jullie melden dat die gesprekken echt niet diepzinniger worden… :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:39

Barbet schreef:
Ik zou het niet kunnen zeggen.
Mensen die echt dronken zijn, die zien er echt niet uit alsof ze het zo leuk hebben.
Zo wankel, lallend en de ogen dwars in het hoofd.

Mensen komen dan heel onwaardig over, vind ik, ze verlagen zichzelf zo.
Daarom wil ik daar ook niets mee te maken hebben, met mensen die zich zo laten gaan.

Wat mensen hierboven zeggen, dat je meer lacht en durft.
Dan ben je nog niet dronken, hoogstens wat aangeschoten en dat is iets heel anders.

Maar dat is met drugs (xtc) net zo. :+
Alleen hoe verrotter de persoon in kwestie erbij loopt, des te lekkerder 'ie zich voelt. :')
Scheelt wel dat het grootste deel op festivals er zo bij loopt dus dan wordt er niet zo op gelet/veroordeeld. :P
Tuurlijk ligt er daarvan ook wel eens iemand laveloos op de grond.
Maar op festivals let iedereen op elkaar en zorgt iedereen voor elkaar.
Als je op een festival niet helemaal lekker gaat dan tikt er binnen de minuut iemand op je schouder of het goed gaat en of je een slokje water wil. En als je op een feest met veel drank niet lekker gaat dan staan ze om je heen te lachen en te filmen.
Neh.. ik sta liever tussen 10.000 man met drugs op die elkaar allemaal lief vinden en naar elkaar omkijken dan tussen 10.000 dronken mensen die elkaar de hersenpan inslaan. :=

Word zelf trouwens ook erg opgefokt en agressief als ik aangeschoten/dronken ben dus daar hou ik absoluut niet van.
Nee, doe mij m'n snoepje dan maar op die 3/4 festivals per jaar die ik meepak. :P Stuk gezelliger haha.
Alleen lijkt het wel een doodzonde om iets te gebruiken. Ontzettend veel mensen die je gelijk zien als uitschot van de maatschappij. :') Zo jammer weer haha.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:43

Kinke schreef:
Ik vind het wel grappig dat een aantal hier denken dat hun gesprekken diepzinniger worden als ze gedronken hebben. Ik drink nooit (ik lust geen alcohol) en ik kan jullie melden dat die gesprekken echt niet diepzinniger worden… :D

Want jij bent aanwezig bij elk dronken gesprek?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:43

Kinke schreef:

Soms wel :) ik vind erg knap dat je daar voor andere over kan oordelen. Met slokje op durf ik soms opener te zijn over dingen die mij dwars zitten bijvoorbeeld..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:45

Ik denk dat je eerst zou moeten vaststellen wat diepzinnig precies is voor de ander. Zijn dat gesprekken over kwantum mechanica of over de diepste zielenroerselen van iemand.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:52

Ik ben 46….jarenlange ervaring als Bob. Maar prima, jullie zijn de uitzonderingen die zeer diepgaande gesprekken hebben als ze drank op hebben :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:53

:')

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:53

Echt dronken ben ik nooit geweest, wel flink aangeschoten.
Heb ook maar 1x echt gehad dat mijn geheugen een stuk van de avond niet meer wist, maar verder weet ik meestal alles nog wel de dag nadat ik gedronken heb. Als ik echt flink heb lopen drinken ben ik de volgende dag alleen maar misselijk (dat is mijn kater :') ) dus dan moet ik wel een dagje bijkomen :+

Ik word er zelf losser van, maak makkelijker een praatje met iemand, kan ineens dansen en trek me minder aan wat anderen van me vinden dus ik vind drinken eens in de zoveel tijd wel leuk, maar ken je grens :D

En inderdaad praten over dingen waar je normaal gesproken mee zit gaat ook een stuk makkelijker met drank op. Dus niet iedereen gaat lallen van drank en met drank kunnen er ook echt wel goede gesprekken uit komen, maar goed.. Blijkbaar is iedereen die dat niet vind er altijd bij :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:06

lieveli schreef:
Majabeestje schreef:
Wat ik zo bijzonder vind.. Vroeger (ik ben nu in de 30..) dronk ik al niet, niemand keek daar raar van op. Heb de meest bizarre, bezopen feesten meegemaakt maar zelf nooit een druppel aangeraakt. Vond niemand gek.
Nu, zie ik op Facebook alleen maar vrouwen (en vooral moeders) voorbij komen die blijkbaar heel hard 'wijntjes' nodig hebben. Wat is dat ineens?
Foto's van een glas wijn van een vrijdagmiddag of een random avond of als de kinderen bed liggen. Of alles liken wat met wijn drinken te maken heeft. Ik mis iets geloof ik.
Nou drink ik zelf ook wel eens een glas wijn, maar die hysterie over wijn drinken snap ik niet zo goed.

Ik ben gek op wijn! Kan het echt als een beloning zien na een lange dag of week. Een goed glas wijn is voor mij ultieme ontspanning.

Absoluut!
Na een lange werkdag, op een heerlijke zomeravond of gewoon op de bank 's winters on een kleedje. Heerlijk om een glaasje wijn erbij te pakken als ultieme ontspanning.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:08

Ik denk dat dat komt omdat je je als moeder toch op z'n minst een beetje weg moet cijferen. Kleine dingen voor jezelf kunnen dan erg groot worden. Bijvoorbeeld een wijntje (ontspanning) aan het eind van de dag.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:11

Kinke schreef:
Ik ben 46….jarenlange ervaring als Bob. Maar prima, jullie zijn de uitzonderingen die zeer diepgaande gesprekken hebben als ze drank op hebben :)

Of je hebt gewoon de uitzonderingen die die gesprekken niet voeren in je auto. :+

Ik kan echt genieten van die nietszeggende, maar ook diepgaande gesprekken met wildvreemde mensen en in gesprekken met vrienden heb je het inderdaad gewoon wat makkelijker over dingen waar je mee zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:21

Ik heb een keer in mijn leven echt, echt, echt teveel gedronken. Dat ik me nu nog verbaas dat ik heelhuids op de fiets thuis ben gekomen.
En nee, dat was niet leuk. Ik raakte er zelfs lichtelijk van in paniek. Dat was dan ook de eerste en laatste keer dat ik die grens over ging. Ik kon nauwelijks lopen, denken of praten. Het was een inschattingsfout en ook zeker mijn eigen schuld. Maar goed, tegenwoordig is het al heel wat als ik twee wijntjes drink :))

Edit: En ik weet niet hoe, maar de ochtend erna werd ik zonder kater wakker :')

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:34

@kinke

Omdat je dus bob bent geweest voor jou dronken kennissen/vriendenkring/familie ben je op de hoogte van iedereen zijn gesprek?sorry maar dit slaat werkelijk nergens op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:47

phormicola schreef:
Ik denk dat dat komt omdat je je als moeder toch op z'n minst een beetje weg moet cijferen. Kleine dingen voor jezelf kunnen dan erg groot worden. Bijvoorbeeld een wijntje (ontspanning) aan het eind van de dag.

Dat wijntje is inderdaad begonnen toen ik au pair was :') Ik hoop binnenkort zwanger te raken en zal hem dan zeker missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:55

Echt dronken ben ik nooit geweest, wel aangeschoten en ik dronk met de mannen mee.. Kan veel hebben, maar daarom drink ik nu haast nooit. Voor ik er iets van merk is de avond voorbij en ben dan wel afhankelijk van anderen ivm vervoer. Ik rijd eigenlijk altijd zelf, veel fijner en de volgende dag ook een stuk fitter ;)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:03

Ik ben 1 keer echt dronken geweest, maar ik ben toen zelf weggegaan dus ik heb niemand lastig gevallen verder haha. wat ik nog wel weet is dat ik boos werd omdat ik 3 keer van dezelfde brug afgevallen ben omdat het gevroren had :') maar verder drink ik wel maar echt tot een bepaald punt, op het moment dat ik zoiets heb van ja nu ben ik echt los dan drink ik niet meer verder.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:27

Ik snap niet zo goed wat je precies verwacht van dit topic, TS? Jij vindt het duidelijk niks, anderen wel, dat is prima. Ik krijg niet het idee dat je overtuigd wil worden :+

Ik woon in Engeland dus hier wordt over het algemeen een stuk meer gedronken dan in Nederland. Ik drink tegenwoordig niet zo heel veel meer, ik ga misschien eens per maand of eens per 2 maanden stappen, dan ben ik meestal behoorlijk aangeschoten en vind ik het juist gezellig. Echt dronken word ik niet echt meer, het heeft een paar jaar geduurd maar ik ken inmiddels m'n grenzen... min of meer :+ Verder drink ik alleen wijn eigenlijk, daar kan ik idd echt van genieten tegenwoordig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 01:19

Ik drink niet vaak (hoogstens 1x per maand) en heb één keer echt teveel gedronken wat in kotsen eindigde. Mijn moeder heeft me toen heel hard uitgelachen, en ik voelde me zo belazerd dat ik dat gewoon nooit meer doe.

Ik raak wel aangeschoten/dronken, maar ik wil niet meer tot kotsends toe; dan maak je zelf ook niets meer mee en dat is helemaal niet leuk.

Wanneer ik aangeschoten/dronken ben is het gewoon weleens fijn dat er wat meer kan en dat je even letterlijk los kunt gaan. Het maakt je allemaal veel minder uit wat men van je vindt, etc, en als onzeker persoon is dat gewoon weleens fijn.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 01:50

(Ik drink alleen op feestjes, wat niet vaak voorkomt :') )

Aangeschoten/dronken zijn zorgt er gewoon voor dat je losser en blijer bent. Alles en iedereen is gezellig en aardig en je hebt de grootste lol.

De enige keer dat ik te ver ben gegaan was omdat ik zo trots was hoe niet-verlegen ik was dat ik dacht dat meer drank me nog leuker zou maken bij andere mensen. Dat was dus net wat teveel en dan hang je over de wc :')
Achteraf hoorde ik gelukkig dat ik geen dronken waanbeelden had maar dat het echt gezellig was haha.