vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:28

Ik zou het niet laten escaleren want door een ruzie kan er een onnodig einde aan je relatie komen.Ga gewoon wat afleiding zoeken en negeer zijn ongewenste gedrag.Ongewenst gedrag negeren en gewenst gedrag belonen werkt vaak het beste,bij het africhten van dieren en misschien ook wel van mensen!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:30

s dat zo is dan zit het sowieso niet diep.
Als hij van haar houd wil hij haar net zo goed niet kwijt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:10

Ik ben niet onzeker (man is al 27 jaar bij mij), maar als hij de hele avond gezellig met een ander zou doen, mij daarbij vakkundig negeren en dan ook nog telefoonnummers uitwisselen, zou ik not amused zijn.
Zo ga je niet met je partner om.

Tieneke

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:30

De vraag is natuurlijk hoe/wat je zelf gedaan en gezegd hebben. En wij vrouwen hebben het soms moeilijk, eerlijk is eerlijk, om onze eigen fouten te zien en toe te geven.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:36

heb het hele topic doorgelezen :') en wat een verschillende meningen!
Ik denk dat je echt je eigen gevoel moet volgen!
Zoals ik eerder al aan gaf lijkt dit heel veel op mijn relatie, ik kreeg heel erg het zelfde gevoel als wat jij nu omschrijft (mijn vriend deed precies het zelfde ook)
Helaas heeft iedereen nou eenmal andere normen en waarden van wat kan binnen de relatie, misschien doet hij niks met dat meisje, misschien ook wel, maar het belangrijks is dat hij er eerlijk over is en jij uiteraard ook.

Mij is het uiteindelijk gelukt om dat wantrouwende gevoel los te laten en volledig te gaan voor de relatie, helaas vond mijn vriend wel andere manieren om met dat meisje te praten waardoor ik er niet meer achter kon komen..
Dat onderbuik gevoel wat er altijd al zat had ik dus ook wel degelijk gelijk mee, onze relatie is dan nu helaas dus ook voorbij.
Wil zeker niet zeggen dat dit bij jullie ook gebeurd! Maar echt waar, ga op je eigen gevoel af, val hem er niet vaak mee lastig, maar ga gewoon een keer echt een goed gesprek aan, hoe vervelend dat misschien ook voor hem is, als hij van je houd en jij dat nodig hebt dan zal hij dat voor je doen. Je wil immers dat de persoon waar je mee samen bent gelukkig is toch? :j
Uit dit gesprek kan jij waarschijnlijk ook heel goed opmaken of hij dan wel eerlijk is of niet.
Vrouwen blijven vrouwen, daar hebben we gevoel voor :Y)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:11

Veel verschillende meningen inderdaad...

Ik heb ook zoiets meegemaakt, tot 2 keer toe met verschillende mannen. In beide gevallen was mijn toenmalige vriend ook aan het appen met een meisje, waarbij ik er geen goed gevoel bij had. Maar nee, ik moest me geen zorgen maken, het was niks, ze waren gewoon vrienden etc... Op een gegeven moment geloofde ik echt dat ik degene was die onterecht jaloers was en raar deed.

Uiteindelijk had ik in beide gevallen gelijk; mijn ene ex werd verliefd op dat meisje en had 3 dagen na het verbreken van onze relatie iets met haar. De andere ex heeft later toegegeven dat het inderdaad te ver ging, en dat meisje heeft hem ook nog geprobeerd te zoenen en haar bed in te lokken.

Over het algemeen denk ik dat vrouwen best een goede intuïtie hebben :D

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:20

Je vriend geeft duidelijk aan dat hij jouw gezeur niet leuk vind. Hou daar dan ook mee op. Zul je zien dat jullie het veel gezelliger hebben en hij je ook geen chagrijn meer noemt.[/quote]
Het idee dat ik het er nog 1 keer goed over wilt hebben vind hij al rampzalig. Ik wil echt niet op hem zeuren en vaak probeer ik dat dan ook niet te doen maar dit kan ik niet van me af zetten dus dan blijf ik er over doorgaan. Als we het nu eens goed uitpraten dan zal ik hier ook zeker niet meer om zeuren. Maar dan moet het dus wel uitgepraat zijn...[/quote]

Lieve TS, ik vind helemaal niet dat je zeurt als je hierover wilt praten met je vriend. Dat hij je mee vraagt om naar een feest te gaan en vervolgens helemaal negeert is echt niet normaal. In een goede relatie hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn maar praten moet echt kunnen :j

Ik ben benieuwd hoe je vriend zou reageren als jij je telefoonnummer aan een andere jongen geeft en afspreekt zonder het te vertellen. Wedden dat hij wilt weten waarom ;)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:33

Lieve Ts, ik vind ook absoluut niet dat je zeurt of je aanstelt.

Het is logisch dat je verwacht dat je partner eerlijk tegen je is. En als jij ergens mee zit, is het minste wat hij kan doen daarover praten.

Misschien is het inderdaad wel niks. Daar kan ik niet over oordelen.

Als hij de waarheid spreekt dan is het vooral belangrijk dat jullie hierover praten. Jij wordt onzeker door zijn gedrag en hij irriteert zich daardoor aan jou. Dit eindigt uiteindelijk steeds in onuitgesproken discussies waardoor je steeds weer bij dezelfde discussie zult uitkomen.

Als er inderdaad meer achter zit, dan was voor mij de keuze makkelijk gemaakt. Hoe dan ook, zonder praten ga je hier niet achterkomen.

Daarbij denk ik: als het uiteindelijk niet werkt om te communiceren over deze zaken, bedenk dan ook bij jezelf of deze relatie nog gaat werken of niet.

Succes, ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:08

Oh ik herken dat zo erg.. Je wilt niet zeuren maar tegelijkertijd zit je er ook heel erg mee en wat moet je dan?
Mijn vriend zag bij z'n werk een meid die hij net had ontmoet bijna dagelijks, en dus meer dan dat hij mij zag. En nog erger was dat hij na zijn werk gewoon elke dag met haar appte. Gek genoeg kwam ik hier pas na een paar maanden achter EN moest ik hier verdorie zelf achter komen. Hij mag vrienden zijn met wie hij wilt maar niet in het geheim, want dan weet je dat het gewoon fout zit. Mijn vertrouwen heeft iig een behoorlijke deuk opgelopen

Ik zou gewoon niet steeds er over beginnen, want dan snap ik ergens wel dat hij geirriteerd is. Je wilt niet steeds de jaloerse vriendin zijn. Een goed gesprek beginnen en echt goed duidelijk maken hoe jij je er bij voelt, en niet op een zeurderige manier. (En als hij dan vindt dat je nogsteeds zeurt is hij zelf irritant) Schets de situatie hoe het andersom zou zijn.. Sowieso zou hij het ook niet zo chill vinden (wie wel). Succes iig TS, altijd vervelend dit soort dingen.. Helemaal omdat je nooit weet of je wantrouwens nou terecht zijn of niet.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:14

Ik vind het bijzonder dat sommige vinden dat TS haar gevoelens aan de kant moet schuiven en gewoon door moet gaan met haar leven. Gevoelens moet je niet negeren, dan wordt het uiteindelijk alleen maar erger.
Ik zou gewoon nog 1 keer een goed gesprek aangaan en uitleggen wat je voelt en waarom je je zo voelt en hoe het gevoel minder zou worden. Laat ook hem zijn zegje doen want ook hem zit iets dwars. Probeer het met zo min mogelijk frustratie en alles te doen ook al is dat lastig!
Hopelijk komen jullie dan samen eruit. En zo niet: dan ligt het aan jou of jij hier mee kan leven of niet...
Maar laten we er van uitgaan dat alles gewoon goed komt :)

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 22:22

Nou ik heb hem vanavond kunnen zien en we hebben het er eens goed over gehad. Ik was dan nog wel mijn pony aan het afzadelen waardoor het voor hem op het begin overkwam alsof ik het er niet over wou hebben maar dat wou ik juist wel. En ik gaf ook aan dat ik dat moeilijk vind. Hij heeft nog enkele keren gezegd dat het echt niks is tussen hun. Echt niet. Dat hij haar ook echt niet leuk vind en al zou hij dat wel vinden ze ook nog te jong zou zijn. De gesprekken die ze hadden begonnen altijd bij haar uit en dat was meer een "hoi" "hoi" "hoe gaat het?" "Ja goed" gesprek dat was het. Toen heb ik hem uitgelegd dat ik dat nog nieteens zo erg vind maar dat hij het verwijderd en erover loog dat wel. Hij heeft dat puur gedaan omdat hij wist dat ik het niet leuk zou vinden dat zei hem appte en dat hij dus ruzie wou voorkomen. Ik ben zo rustig mogelijk gebleven en hij ook. Zag wel dat hij het vervelend vond het er nog een keer over te hebben. Ik heb uitgelegd dat ik doordat hij erover loog het niet snapte en er een vervelend gevoel aan overhield. Hij heeft me beloofd altijd eerlijk tegen me te zijn en niks meer te verwijderen. Al heeft ze de laatste paar dagen ook niks meer gezegd. We hebben het niet 100% uitgesproken maar het voelt al stukken beter zo. Ik hoop echt dat hij zich aan zijn beloftes houdt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:26

Mannen vinden het vaker irritant en onzin om dingen meerdere keren te bespreken, is mijn ervaring. 1X is meer dan genoeg. Maar zijn gedrag die avond en het liegen erover zijn natuurlijk onacceptabel.

Mijn man raakt altijd makkelijk aan de praat met vreemden, zowel mannen als vrouwen. Hij zou ook zomaar telefoonnummers uitwisselen en daar ziet hij geen probleem in. In het begin van onze relatie was ik erg onzeker en ik zocht er van alles achter. Ik heb half hysterisch gereageerd omdat hij 's avonds een bakkie ging doen bij een buurvrouw. Toen reageerde mijn man ook boos, maar dat kwam door mijn reactie en niet omdat hij iets te verbergen had.
Ik was toen wel zwanger van onze oudste, dus ik had wel last van hormonen.

Inmiddels zijn we jaren verder en hij is nog steeds zo open en vrij. Ik ben er nu wel aan gewend en ik vertrouw hem daar ook in. Maar hij doet ook niet geheimzinnig en hij vergeet ook gerust zijn telefoon mee naar zijn werk te nemen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:35

Fijn dat het gesprek redelijk goed is gegaan! Ik zou er voorlopig ook niet meer over beginnen :)
Is het nare gevoel nu weg?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:51

Sorry TS, ik ken jullie situatie natuurlijk niet, maar het klinkt een beetje alsof hij jou aan het lijntje houdt tot hij iets beters heeft gevonden. Ik vind het niet normaal als mijn vriend overal met meiden aanpapt en nummers uitwisselt, vervolgens ook nog geheimzinnig gaat doen.
Maar fijn dat het gesprek zo goed is gegaan :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:00

Het feit dat hij zo vijandig reageert op je vraag wat hij met die meid aan het uitspoken was, is al niet goed.
Ik vind dat hij het niet kan maken om zijn vriendin links te laten liggen en het dan obviously fun te hebben met een meid die jij niet kent. Je bent nog lief gebleven voor hem die avond volgens mij. Dan had ie aan mij een slechtere gehad.

Ik denk dat het je wel wat doet dat hij contact heeft met haar en haar spreekt en nu opeens veel daar thuis komt, het maakt je waarschijnlijk onzeker en dat is echt niet raar. Denk dat veel mensen dat zouden hebben. Je hebt in mijn ogen ook alle recht om dit soort dingen met hem te bespreken. Stel jezelf kwetsbaar op, vertel wat zijn gedrag met je doet en wat je van hem nodig hebt om weer met een fijn gevoel in je relatie te staan.

Ik zou die meid niet echt vertrouwen.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 23:08

RoyceMack schreef:
Het feit dat hij zo vijandig reageert op je vraag wat hij met die meid aan het uitspoken was, is al niet goed.
Ik vind dat hij het niet kan maken om zijn vriendin links te laten liggen en het dan obviously fun te hebben met een meid die jij niet kent. Je bent nog lief gebleven voor hem die avond volgens mij. Dan had ie aan mij een slechtere gehad.

Ik denk dat het je wel wat doet dat hij contact heeft met haar en haar spreekt en nu opeens veel daar thuis komt, het maakt je waarschijnlijk onzeker en dat is echt niet raar. Denk dat veel mensen dat zouden hebben. Je hebt in mijn ogen ook alle recht om dit soort dingen met hem te bespreken. Stel jezelf kwetsbaar op, vertel wat zijn gedrag met je doet en wat je van hem nodig hebt om weer met een fijn gevoel in je relatie te staan.

Ik zou die meid niet echt vertrouwen.

Nou echt aardig ben ik die avond ook niet voor hem geweest. Hij ging eerder naar huis dan ik maar hij kreeg geen kusje van me die kon hij op zijn buik schrijven. Ik was zo pissed dat ik zelfs zei dat hij dat kusje maar bij haar moest halen. Hij heeft haar toen zei half aan hem hing op het eind wel genegeerd en mij nog een kus op me voorhoofd gegeven terwijl ik daar zwaar chaga stond te zijn. Als blikken konden doden dan was ik er nu ook nietmeer geweest want hoe zei naar mij kijkt is ook niet te zuinig.
Ik vind het dan van haar kant ook zeker niet kunnen. Ik bedoel wij vrouwen onder elkaar weten toch wat je bij elkaar kan flikken en wat niet. Dan ga je toch niet uitgebreid contact zoeken met andermans vriend. Mijn vriend heeft die avond zelfs nog gezegd dat hij al een vriendin heeft dus dan moet het toch duidelijk zijn denk ik? Maar ik vind het sowieso een slet kwa gedrag dus ik mocht haar vanaf het begin al niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:34

lelberse schreef:
Maar ik vind het sowieso een slet kwa gedrag dus ik mocht haar vanaf het begin al niet.

Aha. Toem kwam de aap uit de mouw. Jouw stukje van "wij vrouwen onder elkaar" kunnen we dus ook niet serieus nemen. ;)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:42

lelberse schreef:
Nou ik heb hem vanavond kunnen zien en we hebben het er eens goed over gehad. Ik was dan nog wel mijn pony aan het afzadelen waardoor het voor hem op het begin overkwam alsof ik het er niet over wou hebben maar dat wou ik juist wel. En ik gaf ook aan dat ik dat moeilijk vind. Hij heeft nog enkele keren gezegd dat het echt niks is tussen hun. Echt niet. Dat hij haar ook echt niet leuk vind en al zou hij dat wel vinden ze ook nog te jong zou zijn. De gesprekken die ze hadden begonnen altijd bij haar uit en dat was meer een "hoi" "hoi" "hoe gaat het?" "Ja goed" gesprek dat was het. Toen heb ik hem uitgelegd dat ik dat nog nieteens zo erg vind maar dat hij het verwijderd en erover loog dat wel. Hij heeft dat puur gedaan omdat hij wist dat ik het niet leuk zou vinden dat zei hem appte en dat hij dus ruzie wou voorkomen. Ik ben zo rustig mogelijk gebleven en hij ook. Zag wel dat hij het vervelend vond het er nog een keer over te hebben. Ik heb uitgelegd dat ik doordat hij erover loog het niet snapte en er een vervelend gevoel aan overhield. Hij heeft me beloofd altijd eerlijk tegen me te zijn en niks meer te verwijderen. Al heeft ze de laatste paar dagen ook niks meer gezegd. We hebben het niet 100% uitgesproken maar het voelt al stukken beter zo. Ik hoop echt dat hij zich aan zijn beloftes houdt.

Ik hoop dat jij hem gaat vertrouwen want anders heeft deze jongen niet eens een kans.
Hij luistert naar je, begrijpt je, legt uit, belooft dat hij eerlijk zal zijn en nóg zeg je: ik hoop dat hij zijn belofte houd.
Hopelijk kijk je ook in de spiegel want als jij zo jaloers blijft dan zal hij in jou ogen nooit te vertrouwen zijn en zo te lezen verdiend hij dat niet

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 00:25

Gillbo vertrouwen kun je niet terugwinnen met woorden, het zijn zijn daden die dat weer moeten geven. Ik vind het niet gek dat zij dus meer tijd nodig heeft dat te geven. De eerste stappen zijn gezet in ieder geval

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 02:13

antje_vip schreef:
Sorry TS, ik ken jullie situatie natuurlijk niet, maar het klinkt een beetje alsof hij jou aan het lijntje houdt tot hij iets beters heeft gevonden. Ik vind het niet normaal als mijn vriend overal met meiden aanpapt en nummers uitwisselt, vervolgens ook nog geheimzinnig gaat doen.
Maar fijn dat het gesprek zo goed is gegaan :)

Hij heeft keer gezellig en wisselt zijn nummer uit... Dat is ook echt overal :')

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 02:18

Palmera schreef:
lelberse schreef:
Maar ik vind het sowieso een slet kwa gedrag dus ik mocht haar vanaf het begin al niet.

Aha. Toem kwam de aap uit de mouw. Jouw stukje van "wij vrouwen onder elkaar" kunnen we dus ook niet serieus nemen. ;)

Palmera
Ik vind jou reacties hier in dit topic echt briljant! :j en _/-\o_

@ topicstarter nu komt de aap inderdaad wel een beetje uit de mouw.

Je was gewoon ordinair jaloers, niks mis mee natuurlijk.
Maar ga dan niet het slachtoffer uithangen, en de schuld bij een ander wegleggen.
Of nog erger, een vermoeden van ontrouw "kweken"

Als iemand zo tegen mij zou doen, zoals jij omschrijft, dan had ik ook lekker gezellig met een ander staan klessebessen/ouwehoeren .....

Of het dan een oude dame van 80 is, of een knappe blonde van 27 maakt dan niet uit.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 02:38

Nou als iemand zo aan mijn vriend hangt terwijl ik weet dat hij niks doet, word ik toch ook pietsies jaloers maar dat uit zich wel naar de gene die er aanhangt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 03:06

Ik vind sommigen wel heel makkelijk reageren.

Als mijn vriend de hele avond met een andere meid lol had en mij zou negeren en dan nummers ging uitwisselen en geheimzinnig erover doen bleef ik ook echt geen koele kikker.
Als dan ook nog blijkt dat die meid in m'n gezicht probeert te hangen aan m'n vriend.. letterlijk aan hem hangt. Dan krijgt ze toch wel wat gezegd hoor.

Als ik me bedenk hoe het andersom zou gaan.. als ik de hele avond m'n vriend zou negeren en dan een andere kerel z'n nummer zo vragen zou mijn vriend eerst die andere kerel op z'n gezicht tikken en dan mij de deur uitzetten.

Nu is hij sowieso al een heethoofd.. maar dan nog.. lijkt me toch vrij normaal dat zulk gedrag iedereen wel zeer doet en/of onzeker maakt.

In z'n algemeenheid ben ik niet (snel) jaloers, maar iedereen heeft grenzen.
Ben verbaasd dat sommige die blijkbaar niet schijnen te hebben en klaarblijkelijk nooit jaloezie voelen. Moet handig zijn. (Of juist niet; want dan kun je ook denken geef ik wel genoeg om m'n vriend/vriendin?)

Anyway; TS ik denk dat het een goed gesprek is geweest en je het daar nu bij moet laten. Hoeplijk wordt hij wat opener nu op dit gebied.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 03:09

franka75 schreef:
Nou als iemand zo aan mijn vriend hangt terwijl ik weet dat hij niks doet, word ik toch ook pietsies jaloers maar dat uit zich wel naar de gene die er aanhangt.

Daar heb je wel een punt, maar ik vermoed dat er nog wel dingen aan vooraf zijn voorgevallen.

Maar vraag jezelf dit af, als je elkaar vertrouwt dan is er toch geen reden om jaloers te zijn?
Komt de jaloezie dan voort uit onzekerheid, of doordat je iemand toch niet helemaal vertrouwt ....

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 05:20

Sonador schreef:
franka75 schreef:

Daar heb je wel een punt, maar ik vermoed dat er nog wel dingen aan vooraf zijn voorgevallen.

Maar vraag jezelf dit af, als je elkaar vertrouwt dan is er toch geen reden om jaloers te zijn?
Komt de jaloezie dan voort uit onzekerheid, of doordat je iemand toch niet helemaal vertrouwt ....

Ik denk dat het meer een soort jaloezie is van; "Ga lekker aan iemand anders hangen, deze is van mij." Hoeft denk ik niet gelijk te maken te hebben met eigen onzekerheid of het niet vertrouwen van je vriend.

Begrijp me niet verkeerd, als vriendinnen van mij vriend om hem heen gaan hangen vind ik echt geen enkel probleem. Maar als onbekende (of minder bekende) meisjes zijn aandacht gaan vragen of om hem heen gaan hangen of iets dergelijke heb ik wel zoiets van; ga lekker wieberen. Niet gelijk te zeggen dat ik daar op zou reageren, want mijn vriend kan prima voor zichzelf zorgen, maar die gedachte zou wel door mijn hoofd gaan. Heeft verder niks met mijn zelfvertrouwen te maken, noch met het vertrouwen in mijn vriend. :)