Overpriced producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 06:55

LadyMadonna schreef:
Fruit koop ik hier bij de plaatselijke teler, "de fruitschuur". Van de week had ik 3 kg aardappels (frieslanders), 8 elshard appels, en 6 bananen voor 5 euro...

Inderdaad, fruit en groente hoeft helemaal niet duur te zijn. Ik koop het ook hier bij de teler: veel betere kwaliteit en de opbrengst gaat tenminste direct naar diegene die het moet hebben ipv naar zo'n megarijke inkooporganisatie.

wilma84

Re: Overpriced producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:04

Ik denk toch niet dat de plaatselijke teler bananen kweekt hoor....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:13

Ik vind de dekjes echt belachelijk duur worden. Vroeger waren de duurdere dekjes 40/50 euro nu rustig het dubbele. De kwaliteit vind ik ook niet altijd beter geworden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:29

Tampons van OB zijn duur...maar ik koop ze van Kotex, 3 doosjes voor 2.50. Bij de OP=OP in Barneveld. :D

Je kan alles zo duur maken als je wil...beddegoed is bij de IKEA echt wel betaalbaar. Natuurlijk zijn er daar ook duurdere varianten maar een basic dekbed heb je al voor €25. Voldoet prima voor mij. Overtrekken heb je ook vanaf €20 en doen het ook prima.

WC rollen/keukenrol haal ik bij de Action, kost bijna niets. Keukenrollen, 4 voor €1. :+

Vind vis en bepaalde vleessoorten wel duur. Kleine biefstuk kost dan tussen de €3 en €5 en ook een stukje zalm zie ik liggen voor minimaal €4.

Wasmiddel van A merken zijn ook erg duur...koop meestal de goedkoopste van de A merken. Scheelt dat ik maar 1 a 2 wasjes per week heb dus dan doe ik er wel langer mee...

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:46

purny schreef:
@Mavelle: toen de pleuro werd ingevoerd hebben ze voor alles het teken ingewisseld van de F naar de E. Behalve je salaris. Alles is dus gewoon naar mijn idee 2 keer zo duur geworden. Dus ik reken af en toe gewoon nog steeds om. Ik denk dat je dat altijd wel blijft houden

Euro invoering is alweer 14,5 jaar geleden.

Ik snap het omrekenen ergens nog wel maar toch is dat gewoon een volledig scheve berekening die niks zegt over de prijs van producten nu. Je gebruikt namelijk de wisselkoers van de gulden van tig jaar geleden en de prijs van producten van nu, zo werkt het alleen niet met geld :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:09

Mijn ervaring is dat boeren die direct van het land verkopen nog steeds belachelijk veel vragen. Bij bioboeren zelfs de ervaring dat ze meer vragen dan een ah bijvoorbeeld.

Maar goed, ik vind bijna alles te duur :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:44

8nnemiek schreef:
Wat ik wel belachelijk duur vind zijn vleesvervangers, en plantaardige melk enzo.. Sojamelk is niets meer dan een handje soja en een liter water. En dat is dan minstens 2x zo duur als koeienmelk, terwijl die koeien voor diezelfde liter melk wel veel meer soja en water krijgen 8)7
Zelfde geldt voor vlees en vleesvervangers, vlees zou nooit goedkoper kunnen zijn dan de vervangers, en toch is dat wel zo. Een sojaworstje kost misschien 10 cent om te produceren, waarom liggen ze dan voor het tien/twintig dubbele in de winkel?

Ik denk eerder dat het andersom is... melk en vlees worden gewoon té goedkoop aangeboden. Dat kán helemaal niet geproduceerd worden voor die prijzen :n Zeker niet als je nagaat dat er ook allemaal tussenhandel tussen zit die er ook een graantje van meepikken.

Belachelijk duur: een bril met sterke glazen. Eigenlijk moet ik wel een nieuwe hebben, maar om 700 euro (oid) neer te leggen voor iets wat ik nauwelijks draag (lenzen zijn veel prettiger) vind ik eigenlijk veel te veel. En de verzekering vergoedt nauwelijks iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:45

Hooikoortspillen. :+

Morning after pil schijnt ook echt belachelijk duur te zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:47

_Dominique schreef:
Hooikoortspillen. :+

Morning after pil schijnt ook echt belachelijk duur te zijn.

Klopt, een buurvrouw van me kwam een keertje tien euro lenen voor die pil :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:48

Bizar.. Net als zwangerschapstesten van Clearblue. €25 ofzo toen ik langs dat schap liep? :oo

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:52

Ik ben echt de ultieme gier, zoek altijd naar de beste deals en vind dus veel duur haha. Vrienden vragen me inmiddels zelfs vaak of ik voor hen op zoek wil gaan naar goede deals als ze iets nodig hebben :)) ik kan iedereen ook aanraden om de Scoupy app te gebruiken (gratis boodschappen, heb al meer dan 50 euro teruggekregen!) en Pepper in de gaten te houden voor goede aanbiedingen.

Fruit en groente is zoveel goedkoper van de markt/groenteboer dan in de Appie of Jumbo. En lekkerder :j

Ik verbaasde me ook over de prijzen voor 30/40l prullenbakken, heb er eentje in de aanbieding bij de Kwantum gehaald voor 20 euro die ook nog eens leuk eruit zag.

En zoals eerder genoemd vind ik idd tampons, wc papier, wasmiddel, condooms, zorgverzekeraar, luiers (heb ze niet nodig, verbaas me er wel over) enzovoort allemaal erg overpriced haha. Ook als ik boodschappen doe verkijk ik me toch nogal eens op wat ik allemaal wel niet in m'n mandje heb geflikkerd.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:58

Paardenkleding...
Het begint een beetje bij 50 euro voor een shirtje of 75 euro voor een vest :wow:

En het gevaar omdat je daar zo snel aan gewend raakt:

als ik nu gewone kleren ga shoppen denk ik al heel snel
O dat shirtje is MAAR 30 euro. Koopje

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:09

IsabelHx schreef:
Paardenkleding...
Het begint een beetje bij 50 euro voor een shirtje of 75 euro voor een vest :wow:

30 euro.. Ik heb daar wel meer dan 1 shirt voor.. En niet eens zulke slechte kwaliteit ook. :+

Heb ooit een legging voor 50 cent gekocht. Geen idee wat voor kwaliteit.. Maar is toch voor 1 en heel misschien 2 keer. :')
En ergste was, toen was er gewoon echt geen witte te vinden.. Dus en goedkoop en goede kleur. :+

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:13

Drunksheep schreef:
Ik ben echt de ultieme gier, zoek altijd naar de beste deals en vind dus veel duur haha. Vrienden vragen me inmiddels zelfs vaak of ik voor hen op zoek wil gaan naar goede deals als ze iets nodig hebben :)) ik kan iedereen ook aanraden om de Scoupy app te gebruiken (gratis boodschappen, heb al meer dan 50 euro teruggekregen!) en Pepper in de gaten te houden voor goede aanbiedingen.

Fruit en groente is zoveel goedkoper van de markt/groenteboer dan in de Appie of Jumbo. En lekkerder :j

Ik verbaasde me ook over de prijzen voor 30/40l prullenbakken, heb er eentje in de aanbieding bij de Kwantum gehaald voor 20 euro die ook nog eens leuk eruit zag.

En zoals eerder genoemd vind ik idd tampons, wc papier, wasmiddel, condooms, zorgverzekeraar, luiers (heb ze niet nodig, verbaas me er wel over) enzovoort allemaal erg overpriced haha. Ook als ik boodschappen doe verkijk ik me toch nogal eens op wat ik allemaal wel niet in m'n mandje heb geflikkerd.

Die app ken ik niet maar eens ff naar kijken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:13

Shirtjes in ruitersportzaken idd, zodra er een paardenmerkje op staat is het ineens €50 Nee dank u ik rijd wel in een normaal shirt/longsleeve.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:15

Ik vind kinderschoenen duur. Gauw 80 euro. En na 3 maanden zijn ze te klein...
(Ja, dat kan goedkoper. Maar ik wil graag dat ze goede schoenen voor hun voetjes dragen)

Ik ben me nu ook aan het oriënteren op het kopen van een paard. Daar vind ik het ook snel duur. Zal vast een goede afstamming hebben. Maar als het beestje nog niet eens onder het zadel is, is het toch afwachten hoe hij het gaat doen.
En sportpaarden van 25.000 euro of meer. Ik dacht dat alleen rijke sjeiks zoiets kochten. Maar het is toch een hele grote markt. Schijnbaar zijn er veel mensen die dit over hebben. Zullen wel super rijk zijn.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:16

IsabelHx schreef:
Paardenkleding...

Inderdaad. Enkel shirtjes en vesten zijn hier oude die vies mogen worden of ik koop gewoon iets bij de normale winkel. Scheelt ook wat.

Ik vind telefoons behoorlijk duur (vooral de nieuwste), of goeie laptops...
Zag een laptop (mijne is zelf inelkaar gezet door mijn vader) met bijna alles hetzelfde, 3x de prijs wat mijne qua losse onderdelen heeft gekost :+

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:23

Met paarden verkoop wordt ik juist moe van al die dubbeltje op eerste rang mensen. Ik kan van mezelf zeggen dat ik eerlijk ben, ook over eventuele gebreken of nadelen van een pony. Maar zodra ik daar eerlijk over ben wordt die meteen rijk voor de slacht verklaard en mag die niets meer kosten, maakt niet uit wat het is, ook als het verder niets afdoet aan de kwaliteit (littekentje op hoofd van tig jaar geleden ofzo). Ik hoop dan altijd maar dat die zeikers bij een handelaar een voor hun idee goede deal sluiten maar ze daarna gelijk de dierenarts kunnen bellen en een dier vol ellende hebben gekocht. Dan heeft hoop ik dat dier ook weer een beter leven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:24

phormicola schreef:
Mijn ervaring is dat boeren die direct van het land verkopen nog steeds belachelijk veel vragen. Bij bioboeren zelfs de ervaring dat ze meer vragen dan een ah bijvoorbeeld.

Maar goed, ik vind bijna alles te duur :+

Bij boeren zelf is het soms duurder omdat de supermarkten boeren momenteel dwingen hun eieren en melk onder productieprijs te verkopen :x

Vlees, melk en eieren uit de supermarkt kunnen simpelweg niet zo goedkoop geproduceerd worden.
Wat mij betreft gaan die prijzen een stuk omhoog...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:29

Ik vind ook alles duur, maar ben dan ook nog steeds een niet-werkende student die een veel te duur leven leeft :Y) Dat maak ik er zelf naar, klopt, dus ik mag eigenlijk niet klagen. Maar dat doe ik wel graag.

Ik vind tampons ook duur. Sowieso zijn verzorgingsproducten (tandenstokers, duur! Scheermesjes, duur!) niet goedkoop. Verder: Benzine en wegenbelasting. Gelukkig staat de benzineprijs nu weer lager, maar een volle tank kost mij toch al gauw 90 euro. Vleesvervangers zijn ook niet goedkoop, hetzelfde geldt voor noten. En biologische producten, al haal ik graag fruit en groente van de markt of uit de diepvries. Tijdschriften ook, voor dat geld (6-10 euro per blad!) kon je vroeger een leuk boek kopen. Maar gat wat zijn tijdschriften soms fijn voor op de bank onder je dekentje.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:32

lailapri schreef:
Met paarden verkoop wordt ik juist moe van al die dubbeltje op eerste rang mensen. Ik kan van mezelf zeggen dat ik eerlijk ben, ook over eventuele gebreken of nadelen van een pony. Maar zodra ik daar eerlijk over ben wordt die meteen rijk voor de slacht verklaard en mag die niets meer kosten, maakt niet uit wat het is, ook als het verder niets afdoet aan de kwaliteit (littekentje op hoofd van tig jaar geleden ofzo). Ik hoop dan altijd maar dat die zeikers bij een handelaar een voor hun idee goede deal sluiten maar ze daarna gelijk de dierenarts kunnen bellen en een dier vol ellende hebben gekocht. Dan heeft hoop ik dat dier ook weer een beter leven.

Een litteken.. Wauw. :')

Lijkt mij dat je je paard laat keuren? Als dan daaruit blijkt dat litteken 'niks' voorstelt zou ik een leuk paard niet voor laten staan hoor. :+

Sheran

Dan heb je als niet-werkende student wel een bak van een auto :D Een volle tenk kost bij mij max. 40,- Noten zijn ook duur idd! Ik denk zelf dat sojaworstjes duurder zijn omdat ze wat exclusiever zijn en er minder vraag naar is, maar die vraag gaat er zo ook niet komen. Ik ben vega maar ik eet weinig vleesvervanger omdat het zo duur is.

8nnemiek

Benzine is inderdaad belachelijk :=
Ik tank sinds een aantal jaren alleen nog in België, wat al snel 30 cent scheelt per liter. Op mijn kleine tank van 35 liter is dat 10 euro goedkoper! Ik betaalde de laatste keer 36 euro voor een bijna volle tank :Y)
Daar rij ik graag 20 minuten voor om.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:37

Sheran schreef:
Dan heb je als niet-werkende student wel een bak van een auto :D Een volle tenk kost bij mij max. 40,- Noten zijn ook duur idd! Ik denk zelf dat sojaworstjes duurder zijn omdat ze wat exclusiever zijn en er minder vraag naar is, maar die vraag gaat er zo ook niet komen. Ik ben vega maar ik eet weinig vleesvervanger omdat het zo duur is.

Uhm. Ja klopt :') Er zit een 70L tank in. Like I said, ik mag eigenlijk niet klagen want ik maak het ook duur voor mijzelf. *D

We eten ook steeds minder vleesvervangers, proberen het meer op te vangen met noten (maar die zijn dus ook duur), peulvruchten en kaas. Maar een burgertje of worstje van de vegetarische slager zijn wel heul lekker.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:40

Cashewnoten... die zijn pas duur!! :oo