Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kwita schreef:maar als je samen een kind hebt is het geen vrijblijvende tienerverkering meer zonder je te hoeven binden
kwita schreef:Ik zou alleen zijn achternaam geven als hij het kind ook wettelijk erkent, gebeurt dat niet verliest hij alle rechten!

onpaard schreef:Wat ik me toen nooit bedacht heb is dat het bij veel mensen vragen oproept. Mensen vinden het raar, want het is anders. Aan de ene kant vind ik dat niet erg aan de andere kant word ik er wel eens moe van.
verootjoo schreef:Mazida schreef:Probleem is dus dat mijn vriend niet wil dat een baby mijn achternaam krijgt. In onze vrienden, familie- en kenniskring krijgen kinderen de naam van de man. Hij staat er op dat een baby zijn achternaam krijgt, omdat 'het zo hoort'. Ik vind dus van niet. Ik heb ook voorgesteld als hij geen bruiloft wil dan bijvoorbeeld op een maandag of dinsdag gratis te trouwen, maar dat ziet hij ook niet zitten. Ik vind dat ik nog behoorlijk meegaand ben geweest, maar dat een eventuele kleine dan gewoon mijn achternaam meekrijgt
Als je niet getrouwd bent 'hoort' het toch juist zo dat het kind de naam van de moeder krijgt

Fenrir schreef:Misschien moet je naar Spanje of Portugal gaan, daar krijgen de kinderen zowel de naam van de moeder als de vader

Fenrir schreef:Dan zie ik dat in mijn omgeving gewoon niet terug, veel erkende kindjes klaarblijkelijkAlhoewel het gros van de mensen ook gewoon getrouwd zal zijn.
Huertecilla schreef:kwita schreef:maar als je samen een kind hebt is het geen vrijblijvende tienerverkering meer zonder je te hoeven binden
Je haalt twee zaken door elkaar.
De gezamelijke verantwoordelijkhied voor het opvoeden van een kind en het wettelijk huwelijk zijn twee verschillende zaken. Zie het in meerderheid scheiden van partners.
Het wettelijk huwelijk is exact dat; het bij wet zakelijk regelen van een samenleving van twee personen. Dat is geen enkele garantie voor de menselijke aspecten; noch voor liefde noch voor de betrokkenheid bij de opvoeding.
Fenrir schreef:Maar je kan toch het kind wettelijk erkennen zonder te trouwen? Huwelijk staat niet gelijk aan binding.
Mijn ouders zijn ongehuwd en dat gaat prima... zelfs nog samen na al die jaren, dat kun je van veel getrouwde mensen niet zeggen
Ik zou zelf ook niet willen trouwen.
kwita schreef:ik verwar de dingen niet, maar het is toch vreemd je te willen binden en ook een kind te willen,wel jou stempel of naam er op maar er geen verantwoording /zorg er voor te hoeven dragen als het je niet bevalt......
\kwita schreef:het gaat om je kind en je vrouw!!!
Esplendido schreef:Wil hij wel erkennen, gezamenlijk gezag, een testament, een samenlevingscontract en dergelijke? Als je niet getrouwd bent maar wel kinderen hebt, zijn deze dingen nodig om alles goed te regelen voor de kinderen en voor elkaar. .
) maar, vooral belangrijk is dat dingen goed geregeld zijn voor kinderen.Huertecilla schreef:Ik ben ook niet gehuwd met de moeder van mijn zoon en heb een absoluut commitment naar hem.
Ik leef met mijn partner samen omdat wij dat willen en niet omdat dit wettelijk ompaald is.kwita schreef:het gaat om je kind en je vrouw!!!
Is die vrouw niet van haar eigen zelf?
Sizzle schreef:Beetje willekeurige reactie vind je niet?
Citaat:Of zijn jouw partner en jouw zoon niet van hun eigen zelf?
Fenrir schreef:Maar je kan toch het kind wettelijk erkennen zonder te trouwen? Huwelijk staat niet gelijk aan binding.
Mijn ouders zijn ongehuwd en dat gaat prima... zelfs nog samen na al die jaren, dat kun je van veel getrouwde mensen niet zeggen
Sizzle schreef:Bezittelijk voornaamwoorden maken dingen gewoon duidelijker dan vage omschrijvingen als: de persoon waarmee ik in hetzelfde huis woon. Of de mens waarmee ik regelmatig de eettafel deel.