Tips voor kraambezoek en de kraamvrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hypos

Re: Tips voor kraambezoek en de kraamvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:55

Ik zelf was blij met iedere vorm van eten, dus opdringerige schoonmoeder gevraagt om macaroni te maken, voelde ze zich nuttig en niet achter gesteld ( voelde zich alsnog ). Mijn schoonmoeder daarintegen vond dat er geen ui, paprika, bloemkool etc in mocht. Dus kregen een pan macaroni waar geen smaak aan zat.

Is een topic naar mijn hart alle kraam ellende. Met mijn slechte ervaringen, opdringerige schoonmoeder, zelfs een collega kunnen helpen. Die heeft gelukkig een mooie kraamtijd gehad.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:12

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:32

Magrathea schreef:
https://www.borstvoeding.com/aanverwant ... cohol.html

Ik had het niet helemaal juist: het kan in de melk komen, maar als jij een wijntje drinkt en 3u later een voeding geeft dan is er niks aan de hand.

Dan zeggen wij hetzelfde. Want drie uur na een glaasje wijn zit er inderdaad geen alcoholpromillage meer in je bloed.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:52

Nog een tip, krijg meerdere kinderen, op een gegeven moment heeft niemand meer interesse en staan ze ook niet meer op de stoep, heerlijk.

Nu wil ik met mijn special needs kinderen uberhaupt geen bezoek in huis op 1 of 2 mensen na die de kinderen heel goed kennen, maar wij merkten echt enorme afname aan kaartjes etc na het 2de kindje. Bij nummer 1 kregen we 40 kaarten, nummer 2 34, en dat nam steeds verder af, bij de laatste (nr 7) kregen we er nog 12.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:56

Dat heeft misschien ook wel een beetje met het digitale tijdperk te maken, tenzij je ze 20 jaar terug heb gehad :D Wij versturen al jaren geen kaarten meer, alles via de tel of via e-mail enige uitzondering is bij een bruiloft waar we niet naar toe gaan en we toch willen feliciteren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:59

Nee, ik kreeg echt bizar veel kaarten met de geboorte van onze zoon haha. Wil ze nog inplakken maar past niet dus heb ze in een schoenendoos voor hem gedaan :=

Is wel een beetje de tendens, hoe meer kinderen, des te minder mensen en aandacht. Hoor dat van heel veel :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:19

Maar zo hebben mijn ouders ook veel meer foto's en memorabliarhrueie van mijn oudste broer en een stuk minder van mijn jongste broertje. Op een gegeven moment is de lol er wel vanaf. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:19

Dat vind ik wel een beetje sneu ergens :=

Anderzijds zijn veel ouders zelf ook wel een beetje zo. Heel feestje verdeeld over twee weekenddagen, megagrote taarten en weet ik het wat bij de eerste verjaardag van de eerste en de nummer twee die krijgt al een standaard hemataart en dan op een zaterdagmiddag :))

Idem over zwangerschaps- en babyboeken :=

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:20

Ik herken dat ook. Al kregen wij bij onze derde juist weer heel veel kaarten, maar dat had met haar vroeggeboorte te maken. Bij de tweede was het al een stuk minder dan bij de eerste. Nu zwanger van de vierde en je merkt aan alles dat er veel minder belangstelling voor is dan bij eerdere zwangerschappen. Maar ach, voor ons is dit kindje net zo welkom en deze zwangerschap net zo bijzonder.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:44

Ik denk dat ik gewoon 1 foto op facebook zet, dan heeft iedereen haar gezien, en wie langs wilt komen prima, maar wel pas zodra ik me goed voel en zodra vriendlief en ik daar zin in hebben. Ouders, broers en zussen oké, maar ook alleen wanneer wij willen en niet onaangekondigd.. Klinkt misschien bitchie, maar denk dat ik op dat moment genoeg andere dingen te doen heb en geen zin om leuk te gaan doen met mensen waar ik nu ook niks van hoor waarvan ik zeker weet dat ze opeens wel langs willen/kunnen komen zodra die kleine geboren is.. (Bijvoorbeeld vriendinnen of familie)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 17:13

Nog een tip; vraag wanneer je kunt komen en stuur niet een app met; ik kom morgenochtend 10 uur, dat is wel goed toch. Ik kon dat niet zo waarderen. Net zoals dezelfde persoon gewoon later op de door mijn aangegeven dag zegt; oh en die en die komen ook mee. Uhhh misschien wil ik wel helemaal niet zoveel visite bij elkaar -:(-

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:53

Ik denk dat ik een hutje op een onbewoond eiland bouw en daar de eerste maand ga doorbrengen :+ :+ neem k alleen m'n moeder mee, die is kraamverzorgster (en m'n vriend ofcourse) :+