Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rindin schreef:Peelie schreef:Je kan ook gewoon vragen hou dat nou zit als hij er achter komt dat een patiënt verliefd is op hem. Wat hoort hij dan te doen en of hem dat wel eens is overkomen.
Ja, dan heeft ie vast niet door over wie het dan gaat... :,)
Julia schreef:Ik heb misschien een beetje star en stellig gereageerd. Ieders ervaring is toch weer anders, merk ik. Er zijn wel bepaalde richtlijnen/regels, maar inderdaad worden deze bij de één wel gehanteerd (en gecontroleerd?) en bij de ander is dat meer een grijs gebied waar dergelijke dingen wel worden getolereerd.
Ik schreef niet vanuit mijn visie als fysiotherapeut zijnde, want dat ben ik niet. Ik werk in de psychiatrie, een heel andere tak van sport. Ik schreef meer vanuit mijn eigen ervaringen.
Petpa schreef:De regels gelden voor het beroep van fysiotherapeut en niet voor een praktijk!
blubjes schreef:Ik heb niet alle berichten gelezen, maar een fysiotherapeut mag geen relatie aangaan met zijn patiënt. dat is bij wet verboden en hij kan er voor in de gevangenis. (iemand die ik van heel dichtbij ken heeft dit meegemaakt, die heeft 1,5 jaar gezeten en hij had geen relatie maar heeft 1 keer iets met een patiënt gedaan.)
Dus je zou eerst moeten switchen van fysio en dan pas hem uit kunnen vragen...

(ezel)
Afscheid was echt pakkend voor mij (heb twee dagen mijn ogen uitgehuild
).. Daarna heeft hij af en toe nog wat foto's geliked en gereageerd op mijn statussen, dan dacht ik: Wat wil je nu??? (ook al is dit niet abnormaal dat mensen dat doen ofzo) Ik heb nu een gedacht over kinesisten dat ze allemaal flirters zijn
(ook al weet ik wel dat dat niet echt waar is
) achteraf bekeken, een luchtige roman zonder seks en happy end 
Ik ben ook blij dat ik hem erover had aangesproken, beter zeker zijn dan in twijfel blijven
Wendy schreef:Julia schreef:Ik heb misschien een beetje star en stellig gereageerd. Ieders ervaring is toch weer anders, merk ik. Er zijn wel bepaalde richtlijnen/regels, maar inderdaad worden deze bij de één wel gehanteerd (en gecontroleerd?) en bij de ander is dat meer een grijs gebied waar dergelijke dingen wel worden getolereerd.
Ik schreef niet vanuit mijn visie als fysiotherapeut zijnde, want dat ben ik niet. Ik werk in de psychiatrie, een heel andere tak van sport. Ik schreef meer vanuit mijn eigen ervaringen.
Maar ook in die andere tak van sport is het aangaan van een relatie met je client/patient not done (is volgens de inspectie seksueel misbruik en moet als zodanig gemeld worden), maar wel een groot probleem omdat het veel te vaak gebeurt.
En dat maakt dat ik de discussie heel goed begrijp. En de strikte richtlijnen eigenlijk wel terecht vind
IrisW schreef:Wauw, wat denken sommige mensen toch extreem! Een fysiotherapeut is inderdaad toch ook maar een mens, die uiteindelijk huisje, boompje, beestje wil![]()
Vriendinnen wezen mij op dit topic, omdat ze bijna dachten dat ik dit geschreven had. Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt recent, met als enige verschil dat de fysio in kwestie geen social media heeft. Ik heb niet snel een klik met mannen, maar bij hem voelde ik mij heel snel vertrouwd en durfde ik gewoon mezelf te zijn. Er was sprake van wederzijds interesse en enthousiasme, maar (wat andere mensen hier ook aankaarten): hoort dat niet gewoon bij zijn beroep? Bij de laatste behandeling gaf hij mij wel zijn persoonlijke mailadres in plaats van zijn praktijkmaildres, maar dat hoeft natuurlijk ook niet wat te betekenen.
of... waarom denk je dan dat hij je zijn privémail geeft? Dit kan echt niet hoor, iemand aansporen om contact op te nemen met haar fysio en ondertussen zelf niks doen 'want ik had niet echt de mogelijkheid om makkelijk contact op te nemen'.
).
Picasso schreef:Ik krijg het gevoel dat TS meer ziet dan er is in werkelijkheid.... Maar da's een gevoel. Hij is gewoon aardig en professioneel, niet meer dan dat.
) Hij zei dat hij er nu weinig tijd voor heeft. Maar dat hij vroeger wel veel games speelde, als student.
Ik kan het ook wel goed met hem vinden, ook omdat hij van dieren houdt en nog niet zo lang is afgestudeerd enz.
ik zal het even na de laatste behandeling afwachten. verootjoo schreef:Petpa schreef:De regels gelden voor het beroep van fysiotherapeut en niet voor een praktijk!
In die regels staat helemaal niet dat je geen relatie mag aangaan met iemand die je ooit hebt behandeld...blubjes schreef:Ik heb niet alle berichten gelezen, maar een fysiotherapeut mag geen relatie aangaan met zijn patiënt. dat is bij wet verboden en hij kan er voor in de gevangenis. (iemand die ik van heel dichtbij ken heeft dit meegemaakt, die heeft 1,5 jaar gezeten en hij had geen relatie maar heeft 1 keer iets met een patiënt gedaan.)
Dus je zou eerst moeten switchen van fysio en dan pas hem uit kunnen vragen...
Je kan echt niet in de bak belanden door een relatie aan te gaan met iemand die je patiënt geweest is.... Er is geen wetgeving in het wetboek voor die dat zo bepaalt. Hier moet dus echt meer aan de hand zijn geweest...