Junia schreef:Mijn mijn man en ik hebben ook stellen apart uitgenodigd. Onze ceremonie was heel besloten, daar waren alleen de mensen bij met wie we echt close waren. Het was een heel klein groepje, niet eens de hele familie mocht komen. Wel een paar hele goede vriendinnen van me, maar niet hun aanhang.
Nee, dat was niet bedoeld als statement. Dat was omdat we gewoon erg selectief waren en lekker aan onszelf hebben gedacht en hebben gedaan wat voor ons goed voelde. Op het feest was wel iedereen hartstikke welkom. We hebben dit wel van tevoren uitgelegd aan de vriendinnen die aanhang hadden, misschien dat dat scheelde, want er zijn geen scheve gezichten geweest.
Mijn advies is dus om het niet als een statement op te vatten. Als het je echt heel erg dwarszit kun je er best met ze over in gesprek gaan, maar als ze druk bezig zijn met het plannen van hun bruiloft krijg je daar misschien niet de gewenste reactie op.
Zelf zou ik het loslaten. Als je zin hebt kun je naar het feest gaan. Zo niet, dan ga je niet.
Je vriend zou ik wel gewoon erheen laten gaan als hij dat graag wil. Zoals eerder genoemd, als het zijn beste maat is moet je daar niet tussen komen.
Maar zoals ts aangeeft, worden andere stellen wel gewoon samen uitgenodigd. Hun zijn de enige. Ik had het beter begrepen als er meerdere stellen apart waren uitgenodigd.