x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: Wat ik nou weer mee maak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:39

Dat mensen uitgemaakt worden voor leugenaar vind ik echt niet kunnen. Zou dat ook echt niet pikken. :o

Zelf ook minderjarige cassiere (ja ik tel netjes terug hoor) en ik moet zeggen dat het echt in het begin heel lastig is om in te schatten en te vragen naar een legitimatiebewijs. Je zit net achter die kassa, alles is nog eng en vaak reageren mensen echt vervelend als je hun ID vraagt.
Overigens vraag ik bij ouders met een tiener gewoon: "Is de drank voor u?"

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:44

Laatst had ik een meid die mijn ID NIET vroeg tijdens het kopen van alcohol. En ik ben slechts 19 en zie uit als een 15 jarige. Ik heb haar gevraagd "Moet je mijn ID niet controleren". Nee, ze had namelijk mijn autosleutel gezien. Dus heb ik haar verteld dat iedere puber dat kan, ik ben gelukkig wel meerderjarig maar had net zo goed een minderjarige met de autosleutel van pap kunnen zijn. Dit omdat ik haar baas ken en weet dat ie streng is.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:12

Ik werk zelf in een in een winkel waar we tabak verkopen. Het is heel erg lastig om in te schatten of iemand onder of boven de 25 is. Bij twijfel vraag ik het altijd. Laatst vroeg ik een mevrouw om haar id kaart, bleek ze 46 te zijn :7

Wij hebben zelfs een cursus moeten volgen met betrekking tot wanneer je om een legitimatie bewijs moet vragen. Als ik het vermoeden heb dat tabak voor iemand onder de 18 gehaald worden dan mag ik ook niks mee geven. Bijvoorbeeld: persoon a wil een pakje sigaretten kopen en heeft geen id bij zich. Loopt naar buiten en ik zie dat diegene aan persoon b vraagt of hij het wilt halen. Dan moet ik persoon b dus ook weigeren.

Tevens krijg je een hoge boete als je tabak verkoopt aan iemand onder de 18. En denk maar niet dat mijn werk die betaald ;)

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:11

Ben de dertig al gepasseerd, maar moet soms nog mijn ID laten zien. Zie ik als een groot complimen,t, wie wil er nu niet eeuwig jeugdig blijven *\o/* :Y)

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 02:24

Haha, gelukkig kon je erom lachen. En wat een verhalen hier verder !

Ik heb nog een leuke toevoeging; was een paar maanden geleden met een vriendin in de supermarket zij wilde alcohol halen. Er komt iemand om onze id 's te controleren maar die liep niet eens tot aan de kassa. " die hebben rimpels, geef maar mee!" We hebben er om gelachen. Een week later Wilde ik een paar flessen wijn halen maar dat weigerde ze mij te verkopen en ik had helaas geen geldig id bij. Dezelfde supermarkt en ik ben 26. Goeie verjongingskuur heb ik gehad die week, hihi!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:19

enamorada schreef:
purny schreef:
Maar Sindy en Terra kunnen jullie ook terugtellen in de hand van de klant?

Ik ben 16 en ik doe dat ook altijd gewoon hoor. Vind die opmerking 'de jeugd van tegenwoordig kan niet tellen' echt heel raar. :roll:

Nou niet alleen 16 hoor, zo tot plm 65 _O-

Het gebeurd echt zo weinig meer, meestal krijg je een kwakje geld.
Ik ga dat dan heel demonstratief tellen.

Maar er zijn idd nog erg weinig jongeren die kunnen tellen.
Niet hun schuld, op school wordt er te weinig aandacht aan besteed en de hulpmiddelen worden te vaak en te vroeg gegeven.

En als jij een 16 jarige bent die het wel kan....je bent een zeldzaamheid.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:32

Onze kassa die vertelt niet eens wat we terug moeten geven.
Dus wij moeten het echt zelf tellen.
In de hand van de klant terug tellen vind ik juist veel fijner, zo check je het 2 keer hoeveel je terug geeft.

Leeftijd inschatten vind ik zelf heel lastig :+
Laatst iemand van 32 ze id kaart gevraagd, maar hij zag er echt heel jong uit.

Vind juist dat ze het nu heel lastig hebben gemaakt dat je het tot de 25e moet vragen.
Een verschil van 18 - 30 is echt wel duidelijk.
Maar 24 en 30 word echt snel al lastiger.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:44

nou hier is echt niet moeilijk gedaan toen ik zelf 2 jilzz en een biertje kocht met kindje er bij!
en de pubers naast me werden echt heel leuk terecht gewezen. En gingen lachend de winkel uit dus het kan ook gewoon goed en klantvriendelijk! bedankt jumbo