Is dit normaal of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:59

Als mijn ouders gaan vragen om mijn loonstrookje of saldo van bankrekening wil ik best antwoord geven maar als ze ongevraagd gaan neuzen ben ik er heel snel klaar mee. Er zijn grenzen.

Als ik vertel hoeveel ik heb verdiend of wat mijn banksaldo is moeten ze het maar geloven en anders hebben ze pech. Ik ga toch ook niet neuzen naar het banksaldo of de loonstrookjes van mijn ouders??
Als ik iets wil weten vraag ik het gewoon. Dan krijg ik antwoord, of niet :Y)

Toen ik nog thuis woonde stond mijn deur altijd open, niets te verbergen. Gezellig hoor kom maar binnen :D maar specifiek gaan neuzen in mijn bureaulades?

Alles komt en staat met een beetje respect en privacy.
Dat je nog bij ouders onder het dak woont hoeft nog niet te betekenen dat je over álles verantwoording af moet leggen en je geen recht hebt op privacy.

Ik ben je kind, niet je mindere :n
Je kunt ook vragen stellen ipv neuzen.

Sneaky ouders maken liegende kinderen. Als je als ouder communiceert en zelf ook open bent is de kans op een rondsluipende puber vele malen kleiner.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:23

Niet alle kinderen geven eerlijk antwoord ;). Stel, je kind gebruikt drugs. Ik denk, als je als ouder ernaar vraagt, je grote kans hebt dat je geen eerlijk antwoord krijgt. Dan moet je dus verder kijken als ouder zijnde.

Het moge duidelijk zijn dat ik niet naar het banksaldo van mijn volwassen kinderen vraag. Of ze moeten er een potje van maken en mijn hulp nodig hebben. Dan wil ik wel openheid van zaken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:55

Daarom vele malen kleiner, niet afwezig :)

Als er een groot vermoeden van drugs gebruik is kan ik mij voorstellen dat je eens in de kamer neust. Maar dan nog vind ik dat je als ouder eerst moet proberen het gesprek aan te gaan (en dan niet stellig en afkeurend maar open minded).

Overigens, toen ik nog thuis woonde en <18 keken mijn ouders ook nooit naar loonstrookjes of banksaldo. Debetstand was niet mogelijk op mijn rekening dus saldo 0,00 was geld op en jammer dan :P