Mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:28

TS je maakt zelf een topic hierover aan, om aan andere mensen advies te vragen. Lees het dan ook zorgvuldig door en doe er wat mee. Er staan hier zeker hele goede tips en adviezen in van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en je hier heel goed een advies bij kunnen geven. Als je uiteindelijk er niets mee doet, waarom heb je dit topic dan aangemaakt?

Ik had al lang en breed "je vriend" op straat gezet, mishandeling moet en mag niet kunnen en jij hebt recht op iemand die jou oprecht gelukkig maakt en dat zie ik niet met deze man/jongen gebeuren. Het wordt tijd dat je voor jezelf gaat kiezen. ;)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:31

Ik denk eerlijk gezegd dat je zelf niet klaar bent om hem te verlaten. Je bent aan hem gekentend omdat je dieren van hem afhankelijk zijn. Ik weet eigenlijk niet of hier een oplossing voor bestaat tenzij je een deel van je dieren herplaatst of verkoopt. Een huurhuis vinden met 3 honden lijkt me al een hele opgave, pension betalen voor 6 paarden in je eentje vrijwel onmogelijk tenzij je minister bent. Je zult knopen moeten doorhakken indien je uit deze situatie wilt geraken, maar dan moet je wel beslissingen kunnen nemen en naar wat ik lees, ben je bereid om zijn geweldadige karakter te ondergaan als je maar je dieren kunt houden. Aan je situatie valt vrees ik weinig te doen als je zelf geen knopen kunt doorhakken.

Hopelijk blijft het bij die ene keer. Krijg de rillingen als ik jouw post lees. Jouw gezicht breken en jij die argumenteerd dat het in de toekomst met therapie wel goed kan komen |(

edit: ik lees net dat het over de woning gaat van jouw familie. Dan denk ik dat je je vriend met hulp beter uit huis plaatst om tot rust te komen. Het is dus eigenlijk jouw woning ?
Laatst bijgewerkt door betadine op 05-07-16 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:33

Nou ga je de rest van je leven op je woorden letten! Dat je hem niet triggert om uit elkaar te klappen van woede. Elke avond als hij thuis komt op je tenen lopen, om hem niet boos te maken. Dat is toch geen leven!

Yaralisa

Re: Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:35

Er zijn al heel veel nuttige en goede tips gegeven.
Probeer alles op een rustig moment nog eens na te lezen en laat het goed tot je doordringen.
Kies voor jezelf TS, jij hoeft geen ander mens te worden! En dat ga je wel worden als je op je tenen blijft lopen om hem niet 'uit te lokken'.

Veel wijsheid en sterkte!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:49

Een man die mij zo slaat...... Wordt de volgende dag wakker met een slangetje in z'n neus en machine gepiep naast m......

Maak dat je weg komt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:53

Je biezen pakken en weg wezen. Ik heb dit ook mee gemaakt (toevallig ook een chauffeur maar dat het er weinig mee te maken denk ik, mijn ex man na die relatie was ook chauffeur en die heeft nooit zoiets gedaan) Dit is al een serieuze mishandeling en uit mijn ervaring gaat het alleen maar erger worden. En hij had een Black out....dat betekend dus dat hij jou iets aandoet zonder na te denken. Wat als hij in een Black out een mes bij de hand heeft? Echt hoor. Zulke mannen verbeteren niet ondanks hun praatjes over wat ze zelf mee hebben gemaakt, hun zielige verhalen Hoe het komt dat ze zo zijn en het huilen en spijt betuigen achteraf. Blijf daar geen minuut langer. Het is niet jouw schuld dus schaamte of schuldig voelen is niet nodig. Je bent meer waard als dit en je leven zal er stukken beter van worden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:02

Kwanyin schreef:
Het blijft iedere keer griezelig hoe zulke verhalen altijd zo hard op elkaar lijken en hoe simultaan het altijd loopt...

TS echt, je bent niet de eerste in deze situatie en je zult helaas niet de laatste zijn. Maar neem het van ervaringsdeskundigen aan, liefde maakt je verrot blind en als het je ooit lukt om uit deze situatie te kruipen sla je jezelf voor je kop dat je ooit zo naïf was.

Je hebt heel veel goede dingen gezien in hem en ergens hoop je alleen nog maar die goede dingen gaat zien. Je denkt dat je het wel aankan. Dat jullie wel verder kunnen, als hij maar echt wil kunnen jullie sàmen het wel aan en dit "doettie nooooit meer hoor".

Dacht ik ook. Mensen riepen ook dat ik wegmoest, maar ik was zeker dat hij zich zou herpakken. Hoe harder ze riepen ren weg, des te vastberadener was ik om te tonen dat hij echt wel de goede kant opging. Des te meer dat ik excuses voor zijn gedrag ging zoeken. Het lag aan mij, dat voorbeeld dat iemand zei van iets maken wat hij niet lust herken ik zo. Ik had maar moeten koken wat hij graag wou en niet wat ik graag had. Hij kon zo goed manipuleren dat het op het einde altijd door mij kwam, en ik geloofde zijn woorden altijd.

Beste wat ik ooit gedaan heb, is de dag dat ik moedig genoeg was om weg te stappen. En ik spreek van een vriend die mij nooit blauwe plekken heeft bezorgd, die mij net hard genoeg wist aan te pakken dat er geen bewijzen waren achteraf. Jij zit al met iemand die je voor een stomme banale ruzie je hoofd inslaat. Blackout of niet, dat hoort niet en dat kan niet.

En helaas moet ik de eerste nog tegenkomen die kan vertellen dat ze nog lang en gelukkig heeft geleefd met de man die haar ooit compleet in elkaar heeft geslagen. Nee, ik ken alleen hetzelfde patroon. Hij wordt buitengewoon agressief om iets banaals. Jij wordt boos. Hij begint op je een te praten en zegt dat hij zoveel spijt heeft. Dat jij zijn leven bent en hij je niet kwijt wil, dat hij zielsveel van je houdt, en misschien zelfs dat hij stomme dingen gaat doen als je hem in de steek laat. Jij begint te twijfelen. Jij begint te denken aan hoe jij hem kan helpen en wat jij kan doen zodat het niet meer gebeurd. Jij begint te geloven dat er nog een weg is samen. Want hij kan toch ook zo geweldig leuk en lief zijn en jullie hebben zoveel leuke tijden samen gehad, wat een zonde om alles weg te geven voor iets wat met geduld en liefde opgelost kan worden. En je verliest alle grenzen, dingen die niet normaal zijn worden plots normaal. Want je gelooft in liefde en je weet dat "jouw situatie anders is dan die anderen", je herkent je niet in de verhalen want jouw vriend is echt oprecht, dat voel je in je hart.

En dan is de volgende uitbarsting en begint de riedel opnieuw. Totdat je sterk genoeg bent om je ogen eindelijk open te doen. Ik hoop dat je sneller dan ik en sneller dan vele anderen je ogen open krijgt TS....

Wat ik mij trouwens afvraag, weet niet of ik er over heen heb gelezen, maar je moeder is dus met hem gaan praten nadat hij jouw oogkas heeft verbrijzeld? Hoe doet een moeder dat met een man die net haar bloedeigen dochter in elkaar getimmerd heeft zonder hem zelf van het zesde verdiep naar beneden te smijten?... Dat patroon van degene die klappen incasseert die alles in een positief daglicht begint te stellen ken ik, maar het verhaal van de moeder die even een praatje gaat maken met degene die net zoiets met haar dochter heeft gedaan, daar sta ik nog het meeste van te kijken in dit verhaal...

Alsof ik hier mijn eigen ervaring lees. Dit is het precies. Je neemt hem in bescherming tegen de buitenwereld.

Ik zie dat je in een huis van jouw familie woont. Dus niet je biezen pakken maar hem de deur uit. Huisdieren zijn in dit geval geen issue. Hoe banketstaaf ook maar je moet voor je zelf kiezen. Ik heb ook honden achter moeten laten bij iemand die zelf nooit thuis was. Heel banketstaaf voor die dieren maar hoe kan ik voor iets zorgen als ik niet eens voor me zelf kan zorgen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:09

Ik heb niet alle 6 de pagina's gelezen maar pff TS wat zal je geschrokken zijn ! Zie het als een les... Dit is vaak herhaaldelijk iets. Het blijft vaak niet bij 1 keer. Nu kom je er nog "redelijk" goed vanaf, maar wie zegt dat je volgende keer er nog zo af komt? Je ziet vaak van "maar hij zegt sorry, dit is éénmalig, hij heeft het zwaar, zo is hij normaal nooit, hij komt met leuke dingen thuis of om leuke dingen te gaan doen". Nee... trap er niet in. Als hij echt om je geeft, gaat hij weg en zoekt hij hulp, voor hij uberhaupt terug komt. Als hij terugkomt.. Want als dit zo ver gaat dat hij het niet meer "weet" dan zouden alle alarm bellen al moeten gaan rinkelen. TS stuur hem de deur uit, voor je eigen veiligheid. Laat hem hulp zoeken en voor die tijd niet terug keren.

Waar ik me ook beetje zorgen over maak is je moeder. Misschien komt t bot over, maar als mijn vriend dit zou doen zou hij voortaan eten door een rietje.... mijn familie zou dit alles behalve goedkeuren laat staan een gesprek starten en weer weggaan. Nee ze zouden hem de deur uit mieteren, goed of kwaadschiks.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:09

@ ts. Uit welk stukje in deze relatie wordt jij gelukkig? Wat is er zo fijn aan jouw vriend dat je dit vergeeft? Wat haal jij eruit uit deze situatie dat je het door wilt laten gaan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:15

Beroep staat los van zijn gedrag, of zijn beroep moet zijn 'prof.dr. In het vrouwenmeppen en excuustruus zijn'

Waarom heeft je moeder niet gelijk de politie gebeld? Of valt de appel niet ver van de boom en heeft ze hier ook ervaring mee? Het is geen normale reactie op een dergelijke situatie namelijk.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:26

Ik ben echt verbaasd. Je blijft bij deze gruwelijke man? En je bent zeker van je leven?
Herhaaldelijk blijven meppen, je gaat out, alles onder het bloed, van alles gebroken en zelfs een operatie.

Deze man heeft nu niet het leven uit je geslagen. Maar het is wachten tot het wel gebeurd.

Het is dus aan jezelf of je dit wil. Neem aan dat je wel wil blijven leven? Kies er dan voor om die honden weg te doen. Als snap ik niet goed waardoor hij moet blijven, want je hebt grote honden?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:29

Nog een klassieke vraag trouwens:

Wat had jij gedacht als het je beste vriendin was geweest die jou dit verhaal had verteld?
Die tegen jou bekende dat haar vriend reeds een verleden heeft. Dat hij haar letterlijk bewusteloos en gebroken heeft geslagen voor iets banaals. Die haar achteraf aan de buitenwereld liet zeggen dat er niets aan de hand was.
Maar ze vertelt je ook dat hij zo aangedaan was. Dat ze zoveel jaren goed hebben geleefd. Dat ze ervan overtuigd is dat therapie gaat helpen en dat ze het nog een kans wil geven, al is het maar zodat haar paard niet verkocht moet worden.

Zeg jij dan "ja, hij was bijna je dood maar als ik je zo hoor moet je niet opgeven en zeker bij degene blijven die je oogkas verbrijzelde, want liefde overwint alles?"

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:36

Ik ben helemaal niet verbaasd, want ook ik herken veel in de ervaringen die mensen hier beschrijven. En was het maar zo makkelijk als het van buitenaf lijkt.
Weg gaan of hem de deur uit zetten is niet makkelijk, want je zit al in een patroon met elkaar, en hij is er een meester in om je te manipuleren. Hij weet feilloos je zwakke plekken te vinden.
Roep dus hulp in van je omgeving. Mensen die durven doorpakken als jij twijfelt.
Maar het is jouw eigen proces. Ik weet dat je dit pas kan als je er zelf aan toe bent. Ook ik heb voor mijn vriend gelogen, alles goed gepraat enz. Ook toen ik al lang beter wist. Maar het duurde lang voordat ik de stap durfde zetten. Ik denk dat je zelf ook hulp nodig hebt want het gaat hier toch vaak om een te lage eigen waarde.
Voor nu kan ik je alleen maar heel veel sterkte wensen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:41

Wegwezen met gierende banden zou ik zeggen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:03

Ik heb even wat quotes op een rijtje gezet.

Schaduw_roos schreef:
Zodra ik maar iets vraag of zeg schiet hij volledig uit zijn slof. Zo ook die vrijdag avond.

Op dat moment knapte hij volledig en viel mij aan de eerste klap op mijn hoofd is in mijn oog en ik heb het toen uitgegild. En hij bleef maar door gaan met slaan op mijn hoofd. Ik ben toen even buiten bewust zijn geweest toen ik weer wakker werd bleef hij door gaan.

Hij schreeuwde me hele nare dingen toe dat er niks aan de hand was met mijn gezicht terwijl alles onder het bloed zat.

Hij wist niet meer wat hij gedaan heeft en hij was zo vreselijk overstuur. Daarna ben ik weer naar hem toe gegaan. Hij huilde wat hij anders nooit doet op de vraag van weet je wel wat je gedaan hebt. Was zijn antwoord dat hij een black out had en zich er niks meer van kon heugen.

Maar snachts kon ik niet slapen en had toen om 7 uur sochtends gebelt en ik kon om 8 uur terecht mijn vriend is toen ook mee geweest en we hebben gezegt dat ik gestruikeld was en vol met hoofd tegen een paal aangeknalt ben. Ik ben daar gelijk door gestuurd naar een ct scan en het was foute boel. Ik had me oogkas op meerdere plekken gebroken en werd gelijk opgenomen en ben toen smiddags nog geopereerd. Mijn vriend was toen de hele tijd bij mij en heel lief en zorgzaam.

Tot het moment dat ik vroeg of hij misschien even een rust moment kon nemen van zijn werk. Wat volgens hem absoluut niet mogelijk was en hij werd vervolgens heel kwaad.

Mijn vriend moest bij het gesprek aanwezig zijn maar hij mocht geen vrij van de baas.

Zijn vader heeft geregeld met zijn baas dat vriend wel bij gesprek kon wezen. Ook denkt zijn vader dat hij overspannen is. Achteraf denk ik dat zijn vader wel gelijk heeft maar daar reageerd vriend heel nonchalant op.

Er was, zoals jij schrijft, al een patroon van boze of geïrriteerde reacties op jou. Zijn lontje was al kort. Het was dus niet totaal onverwacht of uit het niets, er was al een situatie aan het ontstaan waarin je vriend zichzelf toestond om telkens boos op jou te reageren.

Dan gaat het mis. Hij heeft je geslagen, gestompt, en weer, en weer, en weer, en weer. Hij heeft geslagen terwijl jij gillend op de grond lag, bewusteloos, en weer wakker. Hij had je dood kunnen slaan. Besef je dat? Je had nu ook onder de grond kunnen liggen.

Dan komt het moment dat je vriend weer 'bij zijn positieven' komt. Hij is overstuur, hij had een black-out, hij vindt het zo verschrikkelijk. Ja. Zó verschrikkelijk dat hij erover liegt. Zó verschrikkelijk dat hij kwaad wordt als jij voorzichtig vraagt of hij vrij kan nemen. Zó verschrikkelijk dat hij geen vrij regelt voor een gesprek, terwijl zijn vader dat wel voor elkaar kan krijgen. Zó verschrikkelijk dat hij nonchalant doet over de suggestie dat hij wellicht een probleem heeft.

Weet je hoe ik zou reageren als ik werkelijk in een black-out mijn vriend kapot zou rammen? Ik zou mezelf direct laten opnemen. Want blijkbaar ben ik niet te vertrouwen, heb ik geen controle over mezelf en doe ik vreselijke dingen. Ik heb mijn geliefde, mijn partner en minnaar iets afschuwelijks aangedaan. Ik zou doodsbang van mezelf zijn en direct vragen om medicatie en hulp. In godsnaam, bind me vast aan het bed als dat moet. Alles liever dan 'wakker worden' nadat je je liefje een verbrijzelde oogkas hebt geslagen.

En jouw vriend doet kwaad, afwijzend, en gaat gewoon weer aan het werk.

Natuurlijk is weggaan niet simpel. Want hij is ook lief en aardig en grappig en hij houdt van je. En jij van hem. Je wil waarschijnlijk ook graag het succesverhaal zijn. Niet het mishandelde 'zielige' meisje, maar de sterke vrouw die haar relatie wist te redden omdat ze écht voor haar partner koos en ze er samen uit kwamen. En dat zal ook vast wel eens zo werken. Veel vaker werkt het niet zo. Soms is opgeven en weglopen het sterkste wat je kunt doen.

Welke keuze je ook maakt: stel voor jezelf héél duidelijke grenzen. Laat je er niet toe verleiden om geleidelijk meer te accepteren. Het is niet normaal als je partner steeds boos op simpele vragen reageert. Het is niet normaal als jij elke dag nerveus bent over hoe hij thuiskomt. Het is niet normaal als jij allerlei aanpassingen doet in je gedrag om maar te voorkomen dat je hem boos maakt. Laat dat niet gebeuren. Of je die grens legt bij een klap, of een scheldpartij, of een kwade reactie op iets onschuldigs, of te weinig moeite doen voor de therapie - dat is aan jou. Maar bedenk wat je van je vriend verwacht, communiceer dat ook en hou je eraan.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:10

Afgezien van het feit dat ik met de anderen meega wat hem verlaten betreft heb ik toch nog een paar vragen/opmerkingen TS:
1) kan het niet zo zijn dat jou vriend zijn harddrugsprobleem ingeruild heeft voor alcohol ?
Daar lijkt het sterk op namelijk.

2) je schrijft hij is chauffeur, en ik ga ervan uit dat je vrachtwagen hiermee bedoeld( sorry if I am wrong):
hoe in hemelsnaam kan die OP HET WERK meer als 10 bier drinken en dan nog naar huis rijden ????
Hij had op de terugweg ook iemand dood kunnen rijden.....
Was dan het excuus ook "ik had een black-out "?

Welk bedrijf laat toe dat medewerkers zich daar bezatten ???
Dat gaat bij mij echt niet in , dat kan ik gewoon niet geloven.

OK, een weekend-pilsje met collega's... - maar 10 of meer? Daar zou ik bij de baas toch ook maar even vriendelijk navragen want die heeft ook een verantwoording.
- of jou vriend heeft hierin gelogen en heeft die ergens anders zitten zuipen?

Zo of zo , dat hij met deze hoeveelheid alcohol überhaupt gaat rijden, laat zien dat er veel meer speelt bij jou vriend . Die heeft een serieus probleem en ik denk niet dat JIJ hem hierbij kan helpen.
Helemaal niet omdat het nu zo al zo uit de hand gelopen is.

Over jou moeder / zijn zus / zijn vader verbaas ik mij zoals al alle anderen hier

Als iemands oogkas verbrijzeld werd... dan is het toch echt geen basis om met de dader gewoon " te praten" , dan ga je aangifte doen en jou kind direct naar de spoedeisende hulp brengen.

Dus aub kies voor je zelf en wacht niet totdat je echt een van de krantenkoppen wordt.
Zoek hulp die jou kan helpen om van hem weg te komen ( emotioneel en feitelijk ) want als je al zover bent om zijn gedrag te verdoezelen en in het ziekenhuis te vertellen dat je gestruikeld bent .... kun je het echt niet alleen
Sterkte !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:15

Er is veel gezegd. Veel harde, maar ware woorden.
Natuurlijk moet je weg bij die gek. Alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik ook uit ervaring.
Ik kon pas na 3 jaar. Toen meneer in het buitenland zat.

Ik hoop dat je steun in je omgeving kan vinden. Heb je vrienden, die je kan vertrouwen en die jou kunnen steunen, helpen? Waar je terecht kan?
Je ouders? Hoe oud ben je? (of heb ik daar overheen gelezen..?)

Dit komt niet goed, er zit echt een goede steek los bij hem..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:16

Ik ben het heel erg eens met Dani, ook veel anderen zeggen zinnige dingen maar Dani ventileert in haar eerste vier alinea's precies de dingen waar het om gaat, volgens mij. Lees die post eens heel goed door en laat de inhoud ook echt tot je doordringen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:38

TS hoe moeilijk het ook is, je zal bang van hem blijven en jezelf achterstellen om maar te zorgen dat er niet weer wat gebeurt. Dat hij opnieuw kwaad wordt terwijl jij in het ziekenhuis ligt zegt mij al genoeg. Hij heeft in elk geval weinig spijt en inlevingsvermogen zo te lezen.

Je had, als ik het zo lees dood kunnen zijn, iets waarvan je in de krant leest, poging tot doodslag. Nu ben je weggekomen maar wat als je dat niet was gelukt? Was hij dan doorgegaan, had hij je voor dood laten liggen of had ie toch maar een ambulance gebeld? Snap ook niet dat jij niet direct met je moeder naar het ziekenhuis bent gegaan.

Ik zou zelf aangifte doen, laat hem maar op de blaren zitten en eens nadenken wat hij fout gedaan heeft. Heb zelf in een dergelijke situatie gezeten al werd ik niet geslagen maar werd het huis verbouwd door mn ex.. ben nog maanden bang geweest dat ie aan de deur zou staan. Ben nu zo blij dat ik voor mezelf gekozen heb en niet heb uitgeprobeerd hoe ver het zou kunnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:31

Och meis! Wat heftig!

Mag ik 1 vraag stellen? Je hoeft hem niet hier op bokt te beantwoorden. Maar beantwoord hem sowieso voor jezelf.

Kun je hem aankijken en eerlijk tegen jezelf zeggen: 'ik vertrouw hem voor de volle 200%.'?

Als je de stap wilt zetten om hem uit huis te zetten.
- doe aangifte bij de politie.
Je kunt daarbij ook met je wijkagent in gesprek gaan.
- berg al je waardevolle spullen op, en geef die aan je moeder/vriendin.
- probeer de paarden ergens anders neer te zetten. Misschien bij bokkers in de buurt? Dat je twee paarden bij bokker A kwijt kan, een paard bij bokker B..
Zo heeft hij niks waarmee hij je kan manipuleren.
- Wees niet alleen als je hem de deur wijst, en zorg ervoor dat hij een verbod heeft om de woning/straat te betreden. (Via de politie regelen. Daar heb je de aangiftes voor nodig.)

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:54

Joaltijd schreef:
Och meis! Wat heftig!

Mag ik 1 vraag stellen? Je hoeft hem niet hier op bokt te beantwoorden. Maar beantwoord hem sowieso voor jezelf.

Kun je hem aankijken en eerlijk tegen jezelf zeggen: 'ik vertrouw hem voor de volle 200%.'?

Als je de stap wilt zetten om hem uit huis te zetten.
- doe aangifte bij de politie.
Je kunt daarbij ook met je wijkagent in gesprek gaan.
- berg al je waardevolle spullen op, en geef die aan je moeder/vriendin.
- probeer de paarden ergens anders neer te zetten. Misschien bij bokkers in de buurt? Dat je twee paarden bij bokker A kwijt kan, een paard bij bokker B..
Zo heeft hij niks waarmee hij je kan manipuleren.
- Wees niet alleen als je hem de deur wijst, en zorg ervoor dat hij een verbod heeft om de woning/straat te betreden. (Via de politie regelen. Daar heb je de aangiftes voor nodig.)

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe :(:)

Toevoeging: zo snel mogelijk andere sloten op de deuren anders doe je s nachts geen oog dicht..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:56

Zolang er geen contactverbod is EN "vriend" staat ingeschreven op dat adres, heeft dat geen zin en mag "vriend" gewoon de deur intrappen

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:11

Ts denk eens goed na! Hoeveel bokkers hebben in dit topic gereageerd die ook in zo'n soort situatie hebben gezeten en wat is bij iedereen stuk voor stuk de conclusie? Was ik maar eerder opgestapt - wat een bevrijding toen ik van hem af was - hij valt niet te veranderen. Dit zijn soortgelijke uitspraken die aan de lopende band gepost worden.
Hoeveel reactie's heb je gelezen van bokkers die het gelukt is hun partner positief te veranderen en nu nog steeds (gelukkig) samen verder door het leven gaan?

Meid ga actie ondernemen! Al weet ik dat het vanaf de zijlijn voor ons allemaal heel makkelijk is om hier even neer te zetten dat je moet breken met hem, en jij degene bent die het moet doen maar JIJ moet het wel doen!
Ga alsjeblieft geen excusses zoeken waarom je hem nog een kans wil geven want die verdient hij echt niet!
Dat stadium ben je al lang en breed voorbij. Wat hij gedaan heeft is NOT DONE!!!
Een relatie hoort gelijkwaardig en altijd leuk te zijn! Af en toe een meningsverschil hoort daar natuurlijk ook bij maar dan wel op GELIJKWAARDIG niveau. Ga jezelf niet verheerlijken met de leuke momenten die jullie hebben gehad want dan ben je verkeerd bezig! Ik begreep dat dit dus al langer aan de gang is omdat je ergens in je verhaal aangeeft "dit kan zo niet LANGER", ik hoop dat je dit zelf ook beseft...

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar het eerste wat je aanhaalde is dat hij aan de harddrugs zat met een vriend. Ik verbaas me dat hij dat "zomaar" opgegeven heeft omdat hij jou belangrijker vond. Is dit daadwerkelijk zo ts? Alle verhalen die ik over HD gebruikers lees zijn toch minder rooskleurig dan dat wat jij hier zegt. Liegen, bedriegen, manipuleren, geweld etc.
En kijk eens goed in je eigen hart, wil je bij hem blijven omdat je nog zo van hem houd, of omdat je bang bent voor de gevolgen als je een streep onder de relatie zet?

Op dit moment is jou leven en welzijn belangrijker dan al het andere.
Ga een plan van aanpak opstellen, zorg dat je hem zsm uit je huis krijgt.
Ga praten met zijn ouders en vragen of hij daar bv naar toe kan. Vraag of zijn vader aanwezig wil zijn op het moment dat jij hem verteld dat jij door de recente gebeurtenissen tijd voor jezelf nodig hebt om alles te kunnen verwerken en dat je "even een time out " nodig hebt en dat zijn vader je dan bijstaat en aanbied dat hij dat een goed idee vind en dat hij voorlopig naar zijn ouderlijk huis kan komen.
Laat je niet verleiden door krokodillen tranen en beloftes!
zodra hij weg is NOOIT meer terug laten komen!

Ga daarna desnoods zwelgen in liefdesverdriet, is helemaal niet erg. Die pijn is waarschijnlijk lang niet zo heftig als je gebroken oogkas, daar kom je echt wel weer overheen. Ga proberen je leven zonder hem op de rit te krijgen en hopelijk kom je er snel achter met wat voor een gestoord persoon jij van plan was je toekomst te delen. Die echte prins op het witte paard komt vast nog wel eens voorbij, ook voor jou bestaat die!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:16

TS Hoe gaat het nu met jou?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:23

Het slaan valt nooit goed te praten, maar het andere probleem ligt denk ik bij jouw visie daarop TS en jouw gevoel voor eigenwaarde (en angst om alleen te zijn misschien..?). Zolang jij erin gelooft dat er redenen zijn die goed genoeg zijn om iemand te mishandelen, of dat er redenen zijn die het goedpraten (stress/werk/etc.) zul je altijd vooral een gevaar voor jezelf blijven. Ik vind dat er geen enkele reden bestaat die het rechtvaardigt om iemand te mishandelen, als dat een keer gebeurt ben ik pleite. Maar dat is dus iets waar je, nadat je jezelf en dieren in veiligheid hebt gebracht, zelf mee aan de slag moet.