Kinderbijslag, wat doe jij ermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:00

NatasjavE schreef:
Diablo schreef:
In Duitsland krijg je een stuk meer. Ik krijg voor drie kinderen iets van 556 euro per maand. Dit gaat op de grote hoop.

:wow:

Das veel.

Klopt. Hier wordt het gestimuleerd dat de moeder (of vader) bij de kinderen blijft.

NatasjavE

Re: Kinderbijslag, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:05

Echt??? oh dat vind ik dan weer slecht.

Dus als je gaat werken krijg je geen kinderbijslag?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:08

Nou zou het wel willen hoor paar honderd extra en aanzienlijk minder werken.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:54

Geen verkeerd idee. Er zijn hier bergen werklozen die graag willen werken en veel ouders die juist verplicht moete werken om rond te komen .
Dan zou het mooi verdeelt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:00

Diablo schreef:
In Duitsland krijg je een stuk meer. Ik krijg voor drie kinderen iets van 556 euro per maand. Dit gaat op de grote hoop.

*struikelt de grens over*
:wow:

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:01

Is in Duitsland niet ook een afname van de bevolking aan de gang? Dus dat ze groei willen stimuleren?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:32

Wij hadden dus een go. Maar omdat zij stopte op onze opvang dag hadden we een maand de tijd om wat nieuws te vinden. De go die we benaderd hebben zaten vol en dit kdv had nog plek op de maandag en zijn ook wel erg van lekker gezond eten en lekker veel buiten enzo. Toen we gingen kijken wilde onze kleine man eigenlijk niet meer mee naar huis, dus toen hiervoor gekozen. En vind het nu wel fijn dat we geen rekening hoeven te houden met de feestdagen en de vakanties van de go. Want dan moest ik altijd wel zien te schuiven met mijn werk of vragen of mijn ouders of sm kon inspringen.
Dat hoeft dus nu niet meer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:54

czarina schreef:
Geen verkeerd idee. Er zijn hier bergen werklozen die graag willen werken en veel ouders die juist verplicht moete werken om rond te komen .

Of de vaders uiteraard.

Ik zie het overigens niet als een verplichting om te werken. Ik zie het als een recht.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:58

NatasjavE schreef:
Echt??? oh dat vind ik dan weer slecht.

Dus als je gaat werken krijg je geen kinderbijslag?

Dat schreef ik nergens ;). Het is alleen makkelijker om (deels) thuis te blijven bij je kinderen als er zulke bedragen tegenover staan.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:04

NatasjavE schreef:
czarina schreef:

Of de vaders uiteraard.

Ik zie het overigens niet als een verplichting om te werken. Ik zie het als een recht.

Vandaar de ouders, want in veel gevallen missen vaders erg veel van hun kroost in het eerste jaar vanwege werk.
Als recht idd vooral na 4 jaar thuis vind ik het heerlijk om weer wat bij te klussen (buiten vrijwilligerswerk om)
Maar de luxe om eerste woordjes, hapjes, kruipen, stapjes etc pakken ze mij niet meer af. Heb ze allemaal als eerste meegemaakt en dat kan geen werk overtreffen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:32

Hier gaat de KB op de spaarrekeningen. We kopen toch wel wat de kids nodig hebben.

Lees veel verschillen over aantal kinderen op het Kdv. 16 baby's tot 18mnd. Dat is amper te doen :O
Ik werk op een Kdv, bij ons gaat het via de kindratio waar elk Kdv zich aan moet houden imo. 16 kinderen met 2 leidsters in de leeftijd van 3-4jr. 10 kinderen met 2 leidsters in de leeftijd van 0-3jr. In eerste geval dus 8 alleen en in het 2e geval 5 kinderen alleen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:23

Willl65 schreef:
Niet dat ik er niet blij mee ben hoor maar maar als je een kind niet kan onderhouden moet je ook niet aan beginnen. Maar dat is mijn mening.

Mijn kinderen mijn kosten.

En gelukkig krijg je voor je kinderwens een glazen bol zodat je exact kan zien wat je toekomst is :') o wacht leven kun je niet plannen en je kan maar zo ziek worden, waardoor je arbeidsongeschikt wordt en flink keldert in loon waardoor kinderbijslag opeens geen extraatje meer is maar noodzaak. Maar ja, om de kinderen naar een asiel te brengen omdat het onderhoud lastiger gaat is ook niet pedagogisch verantwoordt :+

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:39

Hahaha vuurneon dat laatste stukje..
Het zou overvol raken met kindjes in de asiels als iedereen die door ontslag, ziekte of andere oorzaak hun kindjes minder kunnen bieden ze niet hadden moeten nemen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:42

Maar er is ook een verschil tussen iets op orde hebben en daarna minder loon binnen krijgen of iemand die totaal niks op orde heeft en denkt laten we aan kids gaan beginnen.

En met op orde bedoel ik huisje baan stabiele relatie.
Zodat je aan de basisbehoeften van de baby kan voldoen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:18

Of alleenstaande ouder, relatie is niet noodzakelijk natuurlijk.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:22

vuurneon schreef:
Of alleenstaande ouder, relatie is niet noodzakelijk natuurlijk.

Dat is zeker waar maar dan moet de rest wel op orde zijn vind ik. En ik denk dat je dan veel hebt aan een goede achterban

Hoor nu vaak genoeg dat 1 vd 2 geen baan heeft en daardoor moeilijk rond kan komen. De relatie prut is. Dus een baby nemen om te lijmen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:29

Maar dan nog kan alles in sneltreinvaart veranderen quera, ik ben alleenstaande moeder en had alles prima voor elkaar. Tot ik met 17 weken zwanger in het ziekenhuis kwam en mijn baas me eruit gegooid had omdat ik volgens hem een te groot risico zou zijn.
Zit nu al een jaar in de ziektewet en hoop maar dat ik straks weer aan het werk kom

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:43

Ik denk dat zulke situaties ook wel op andere / betere manieren opgevangen moeten kunnen worden dan gewoon maar domweg iedereen met een kind een vrij te besteden bedrag op de rekening storten :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:46

Liselot schreef:
Maar dan nog kan alles in sneltreinvaart veranderen quera, ik ben alleenstaande moeder en had alles prima voor elkaar. Tot ik met 17 weken zwanger in het ziekenhuis kwam en mijn baas me eruit gegooid had omdat ik volgens hem een te groot risico zou zijn.
Zit nu al een jaar in de ziektewet en hoop maar dat ik straks weer aan het werk kom

Tuurlijk dat is ook zo. Maar dan had je wel alles wel voor elkaar. En begin je lukraak aan kids

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:51

pmarena schreef:
Ik denk dat zulke situaties ook wel op andere / betere manieren opgevangen moeten kunnen worden dan gewoon maar domweg iedereen met een kind een vrij te besteden bedrag op de rekening storten :)

Maar dat geldt dan toch voor alles? Bijstand mag je ook vrij besteden immers (in die zin kun je beter gratis huisvesting en gaarkeuken aanbieden), toeslagen ook.

Ik heb iig weer rompers erbij gehaald voor de steeds groter wordende kleine man van de kinderbijslag :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-07-16 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:54

Op de grote hoop. Voor dat bedrag kan je misschien schoenen en wat kleren kopen, maar die krijgen ze toch wel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:59

Een relatie ondergaat veranderingen en soms pas je niet meer bij elkaar

Is vaak de vrouw die het extra geld nodig heeft om het te kunnen redden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:02

Toen de kinderen nog in de luiers zaten kocht ik van dat geld gelijk voor (bijna) 3 maanden luiers.
Tegen die tijd (uitbetaling) waren ze nl flink in de aanbieding bij de Macro.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:09

vuurneon schreef:
Willl65 schreef:
Niet dat ik er niet blij mee ben hoor maar maar als je een kind niet kan onderhouden moet je ook niet aan beginnen. Maar dat is mijn mening.

Mijn kinderen mijn kosten.

En gelukkig krijg je voor je kinderwens een glazen bol zodat je exact kan zien wat je toekomst is :') o wacht leven kun je niet plannen en je kan maar zo ziek worden, waardoor je arbeidsongeschikt wordt en flink keldert in loon waardoor kinderbijslag opeens geen extraatje meer is maar noodzaak. Maar ja, om de kinderen naar een asiel te brengen omdat het onderhoud lastiger gaat is ook niet pedagogisch verantwoordt :+

Laat ik dat nou allemaal echt mee gemaakt hebben en weet je daar houd je rekening mee door te zorgen dat je daar een potje voor heb. Wij zijn niet rijk maar mijn kinderen kunnen studeren doordat wij geen koophuis hebben gekozen en geen jaarlijkse vakanties gehouden hebben .
kwestie van prioriteiten stellen.

Ik vind het een ander verhaal bij alleenstaande ouders.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:16

En gelukkig krijg je voor je kinderwens een glazen bol zodat je exact kan zien wat je toekomst is :') o wacht leven kun je niet plannen en je kan maar zo ziek worden, waardoor je arbeidsongeschikt wordt en flink keldert in loon waardoor kinderbijslag opeens geen extraatje meer is maar noodzaak. Maar ja, om de kinderen naar een asiel te brengen omdat het onderhoud lastiger gaat is ook niet pedagogisch verantwoordt :+[/quote]
Laat ik dat nou allemaal echt mee gemaakt hebben en weet je daar houd je rekening mee door te zorgen dat je daar een potje voor heb. Wij zijn niet rijk maar mijn kinderen kunnen studeren doordat wij geen koophuis hebben gekozen en geen jaarlijkse vakanties gehouden hebben .
kwestie van prioriteiten stellen.

Ik vind het een ander verhaal bij alleenstaande ouders.[/quote]

Een koophuis was juist een verstandigere keuze geweest, dit geld komt naar je toe en bij huren gooi je het weg... Dan kun je na een x aantal jaar je huis verkopen en heb je een heeerlijk bedrag voor je kinderen om te studeren.. Tegenwoordig is kopen ook veel goedkoper dan huren