NatasjavE schreef:Diablo schreef:In Duitsland krijg je een stuk meer. Ik krijg voor drie kinderen iets van 556 euro per maand. Dit gaat op de grote hoop.
Das veel.
Klopt. Hier wordt het gestimuleerd dat de moeder (of vader) bij de kinderen blijft.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NatasjavE schreef:czarina schreef:Geen verkeerd idee. Er zijn hier bergen werklozen die graag willen werken en veel ouders die juist verplicht moete werken om rond te komen .
Dan zou het mooi verdeelt worden.
Of de vaders uiteraard.
Ik zie het overigens niet als een verplichting om te werken. Ik zie het als een recht.
Willl65 schreef:Niet dat ik er niet blij mee ben hoor maar maar als je een kind niet kan onderhouden moet je ook niet aan beginnen. Maar dat is mijn mening.
Mijn kinderen mijn kosten.
o wacht leven kun je niet plannen en je kan maar zo ziek worden, waardoor je arbeidsongeschikt wordt en flink keldert in loon waardoor kinderbijslag opeens geen extraatje meer is maar noodzaak. Maar ja, om de kinderen naar een asiel te brengen omdat het onderhoud lastiger gaat is ook niet pedagogisch verantwoordt
vuurneon schreef:Of alleenstaande ouder, relatie is niet noodzakelijk natuurlijk.
Liselot schreef:Maar dan nog kan alles in sneltreinvaart veranderen quera, ik ben alleenstaande moeder en had alles prima voor elkaar. Tot ik met 17 weken zwanger in het ziekenhuis kwam en mijn baas me eruit gegooid had omdat ik volgens hem een te groot risico zou zijn.
Zit nu al een jaar in de ziektewet en hoop maar dat ik straks weer aan het werk kom
pmarena schreef:Ik denk dat zulke situaties ook wel op andere / betere manieren opgevangen moeten kunnen worden dan gewoon maar domweg iedereen met een kind een vrij te besteden bedrag op de rekening storten
vuurneon schreef:Willl65 schreef:Niet dat ik er niet blij mee ben hoor maar maar als je een kind niet kan onderhouden moet je ook niet aan beginnen. Maar dat is mijn mening.
Mijn kinderen mijn kosten.
En gelukkig krijg je voor je kinderwens een glazen bol zodat je exact kan zien wat je toekomst iso wacht leven kun je niet plannen en je kan maar zo ziek worden, waardoor je arbeidsongeschikt wordt en flink keldert in loon waardoor kinderbijslag opeens geen extraatje meer is maar noodzaak. Maar ja, om de kinderen naar een asiel te brengen omdat het onderhoud lastiger gaat is ook niet pedagogisch verantwoordt
o wacht leven kun je niet plannen en je kan maar zo ziek worden, waardoor je arbeidsongeschikt wordt en flink keldert in loon waardoor kinderbijslag opeens geen extraatje meer is maar noodzaak. Maar ja, om de kinderen naar een asiel te brengen omdat het onderhoud lastiger gaat is ook niet pedagogisch verantwoordt
[/quote]