Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
A3a1 schreef:Nou punt is dat dat ook zo is, internet en informatie drang, ten kostte van "onnozele zielen".
Huertecilla schreef:Sellyxx schreef:Waarom heel je leven privé houden?
Waarom niet?
Het punt is dat het waarom geheel irrelevant is.
Je hebt de privacy van een ander te respecteren. Punt.
Deze draad illustreert hoezeer dit een omgekeerde wereld is geworden. DAT is pas echt eng
jojootje84 schreef:@ selly, maar geen Facebook nemen om niet op internet gekend te worden is dus niet genoeg als iedereen foto's of info alsnog over jou online zet met jouw naam erbij. Als je geen Facebook hebt wil dat niet zeggen dat je niet open staatvoor de buiten wereld. Maar misschien wel dat je zelf wil bepalen welke informatie je met wie deelt en wanneer. Of dat nou om een foto, een relatiestatus of wat dan ook gaat.
En het wel of niet plaatsen van info op Facebook heeft toch niks te maken met individualisering?
ik snap ook dat het vervelend kan zijn als allerlei mensen foto's van je delen. Jouw punt begrijp ik goed. En het is ook normaal dat mensen een bepaalde mate van privacy waarderen. In mijn post hierboven heb ik er ook allerlei termen bij gehaald om wat nuance aan te brengen op dat wat wij nu zien als hét moraal, reagerend op huertecilla. Huertecilla schreef:A3a1 schreef:Nou punt is dat dat ook zo is, internet en informatie drang, ten kostte van "onnozele zielen".
De onnozele zielen op de 'sociale' media bepalen defacto jouw privacy. Doordat ZIJ beslissen fotos en info over JOUW prive leven de wereld in te sturen zonder enig benul, sterker nog het maar eng vinden dat je dat niet wil.
Het sociaal van 'sociale' media tussen aanhalingstekens want digitaal is natuurlijk niet hetzelfde als sociaal. Echt sociaal is in levende lijve, persoonlijk contact. En dat dan niet publiek gemaakt zonder explicite toestemming van de betrokkenen.
Huertecilla schreef:Anoniem schreef:Pfoeh nou je kunt maar beter nooit meer naar de Efteling, Plopsaland of Euro Disney gaan want daar wordt je op één dag wel 10000x per ongeluk gefilmd/ gefotografeerd en op iedereens Facebook geknald en daarvoor hoef je niet eens een relatie met die mensen te hebben of bevriend te zijn.
Zo is de wereld nu eenmaal tegenwoordig.
No privacy.
Nogmaals de Efteling en No privacy zijn twee uitersten.
Dat is geen argument, net zo min als dat oorlog in Afghanistan erger is dus het een non-probleem is.
Je hebt RECHT op privacy. Zelfs in de Efteling al ligt dat wat flexibel doch in duidelijk private situaties zou dat DUIDELIJK moeten zijn. Helaas.
Al met al is deze draad een illustratie van wat mij schokt; er is geen algemeen besef van normaal fatsoen over het respect van privacy.
Je moet blijkbaar expliciet zeggen tegen je date dat je niet op de foto op Facebook wil, want anders mag het![]()
en als je dat zegt heb je zeker wat te verbergen![]()
De opmerking dat we geen privacy meer hebben maakt dat niet goed of normaal; dat is heel erg![]()
...en dan vervolgens mauwen over onveiligheid....
Ianrowan2009 schreef:Zodra je iets op FB plaats heeft dag niks meer met privacy of afspraken in welke relationele sferen dan ook temaken.
Je gooit je eigen "privé" leven al deels op straat door aan FB deel te nemen.
Dus om dan te gaan zitten mauwen dat de ex ( want daar gaat het in dit geval om ) misschien eens kan gaan vragen naar die status, vind ik imo een ongelooflijke groot voorbeeld van muggenziften.
Noblesse_ schreef:Ianrowan2009 schreef:Dat je je gelijk maar niet kan krijgen bij het overgrote deel van bokt in dat andere topic is 1 ding.
Maar omdat dan toch via deze weg het alsnog proberen voor elkaar te krijgen vind ik ronduit lachwekkend
Huertecilla schreef:lieveli schreef:Hc, negeer je bewust die vraag?
Je bedoelt Jannepauli?
Dan ja.
Palmera schreef:Noblesse_ schreef:
Hou nou toch eens op altijd voor anderen te denken en te spreken! Dat is bijna net zo storend als het besluit nemen dat iemand het heus niet erg vindt als je een foto van diegene op sociale media plaatst.
Ik vind dit wel degelijk een interessant topic.
Jannepauli schreef:alleen maar even aangetoond dat een privacy-foutje snel gemaakt is.
Noblesse_ schreef:Palmera schreef:
Hou nou toch eens op altijd voor anderen te denken en te spreken! Dat is bijna net zo storend als het besluit nemen dat iemand het heus niet erg vindt als je een foto van diegene op sociale media plaatst.
Ik vind dit wel degelijk een interessant topic.
Waarom quote je mijn reactie? De reactie waar jij je aan ergert komt van Ianrowan2009.
Ianrowan2009 schreef:dat de ex ( want daar gaat het in dit geval om ) misschien eens kan gaan vragen naar die status, vind ik imo een ongelooflijke groot voorbeeld van muggenziften.
Huertecilla schreef:vind jij. Maar jij bent in deze niet maatgevend, ook al heb je een eigen mening.Nee, dat doet het niet.
Citaat:Je toont wel aan dat jij ook bij gebrek aan informatie naar je eigen conclusie springt.

Picasso schreef:Maar waarom dan zelf niet consequent zijn en die trend doorvoeren in eigen leven