Een beetje ten einde raad...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Een beetje ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:10

De manier van reageren krijgt zeker geen schoonheidsprijs... Maar even een voorbeeld. Een kind heeft flinke ruzie met een ander kind, en moet daar weg... Flipt vervolgens door aanraking of vastpakken van de leerkracht. Dan kan het mis gaan. Praat het niet goed! Maar veiligheid van andere kinderen gaat op zulke momenten voor. Je hebt ook de verantwoordheid om de rest van de kinderen te beschermen tegen onveilige situaties. Ik ken het kind niet, de situatie niet, de stagiaire niet dus ik kan er verder niet zo goed over oordelen. Maar er zijn ooit wel eens gevallen waarbij het niet loopt zoals je zou willen. Gelukkig maar zelden. Maar dan hebben ze wel de plicht om jou als ouder in te lichten en het met het kind op te lossen in plaats van je mond houden en het kind in deze emotie te laten. Daar is geen enkel excuus voor te verzinnen.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 23:06

vencedor Niet aanvallend bedoeld,maar dat is toch hier niet van toepassing? Dus snap je redenering in combinatie met wat er bij mijn zoon gebeurd is niet echt... Als dat gebeurde is het nog niet acceptabel wat de stagiair gedaan heeft je kan beide kinderen van zo jong en klein ook gewoon oppakken en niet aan de arm ? Dan is veiligheid van beide veilig, en haal je ze uit de situatie maar krijgen de kinderen geen verwondingen.

Ze hadden vind ik de plicht hier sowieso om de ouder in te lichten, en daarin hebben zij ook gefaald. In dit geval met name dan zijn juf, die van het vastpakken af wist, en de begeleider in mijn zoon zijn school waar die stagiair stage bij loopt in de klas. Die neemt immers hem onder de hoede.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:29

Dit kan ook de druppel geweest zijn, het kan dat er al eerder dingen waren maar dat dit de overloop veroorzaakt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:51

Dan hadden ze dat al eerder moeten aangeven. Er is geen enkel excuus om dit zo uit de hand te laten lopen en om zo om te gaan met de ontstane situatie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:08

Er is gewoon geen excuus voor.
Staigiare en juf hadden beter moeten weten en handelen.

Hoop dat mannetje zich snel minder rot voelt.
En over een tijdje weer met plezier naar school kan gaan.

Offtopic: mijn nichtje van 8 jaar wordt door de juf onheus bejegent.
Juf ontkent in alle toonaarden. Helaas voor juf en gelukkig voor nichtje was er laatst een therapeut in de klas die verhaal nichtje bevestigde.
Mijn zusje vindt het enorm verdrietig om haar dochter zo boos te zien en zo te zien onderpresteren.
In de weekends is nichtje wel vrolijk.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 10:16

marleen_usar als dat zo was, hadden ze inderdaad dat moeten aangeven. Want voor die donderdag heeft mijn zoontje niks vertoont dat er wat speelde, ook niet in gedrag of plassen. Het was een vrolijk jongetje. Ik vind het in elk geval geen enkel excuus voor hun om wat er gebeurd is te rechtvaardigen.

Amaris en luuntje helemaal mee eens. En hopelijk voor je zusje en nichtje word dat ook opgelost, we hebben het tenslotte over kleine kinderen en die willen we met plezier en vooral veilig naar school laten gaan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:43

Vencedor, ben het niet met je eens. Als het kind flipt door aanraking van de leerkracht dan dient de leerkracht onmiddelijk los te laten en niet zijn greep te versterken. Mocht het kind dusdanig 'flippen' dan zijn er andere manieren van vastpakken waardoor het kind geen verwondingen oploopt.

En het gaat verdorie om een knulletje van 4..

Het is in de verre verste nooit acceptabel dat een kind bloeduitstortingen/blauwe plekken krijgt van een greep van een leerkracht/stagiaire. Dan is er en verkeerd vastgepakt en te hard vastgepakt.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:06

Hoe is het nu te? Nog verdere ontwikkelingen?

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 20:51

Momenteel verloopt het nog niet soepel. Meer de andere kant op. Hij is compleet teruggevallen in alles. Wilt niet meer alleen slapen, eten,drinken, plassen en als ik ook maar 1 seconde uit zicht ben dan wil hij of mee. Zoals wanneer ik ga plassen of de was pak dan wilt hij al mee.

Hij is aangemeld voor therapie nu is het wachten op hun telefoontje met een afspraak.

Het is erger geworden op het moment dat de school liet weten aan de kinderen dat ze volgend jaar een andere lerares krijgen en klas anders word ingedeeld.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:02

omg arm kind....en ouders, ik hoop dat jullie snel passende hulp krijgen.
is er een mogelijke geschikte andere school in de buurt ( dat heeft mij enorm geholpen als kind)

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 13:22

kwita schreef:
omg arm kind....en ouders, ik hoop dat jullie snel passende hulp krijgen.
is er een mogelijke geschikte andere school in de buurt ( dat heeft mij enorm geholpen als kind)

Mijn zoon heeft geen vader in beeld dus het is in dit geval 1 ouder. Andere school vind ik als laatste optie.

Mijn zoontje heeft vandaag zijn eerste therapie. We gaan speltherapie beginnen. Deze methode vind ik voor zijn leeftijd meer geschikt. Het is minder confronterend als EMDR en voor zijn " niveau" vind ik dit beter. We gaan kijken waar hij zelf last van heeft en doen het op zijn snelheid.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:26

Gelukkig als zijn het kleine stapjes er word aan gewerkt, fijn om te horen!

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 19:01

Het therapie ging heel goed voor de eerste keer. We gaan elke week om te kijken hoeveel en wat er nodig is om mijn zoon te helpen.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 13:51

Kleine update.

Nou ja klein... Ik ben erg tevreden. Mijn zoon is nu 3 keer geweest bij speltherapie en het lijkt nu al zijn vruchten af te werpen. Na nooit 1 dag droog naar inmiddels een hele week droog. Ik ben zo ontzettend blij voor hem en zo trots.

De scholen zijn ook weer begonnen. Mijn zoontje vond het eerst niet fijn om bij een nieuwe klas te komen met nieuwe kinderen en een nieuwe juf. Maar nu na week 1 gaat het super. Elke dag zin in school en komt weer met verhaaltjes thuis. Ik heb met de juf om de tafel gezeten om zijn hele verleden en vorig jaar te bespreken en dat hij met speltherapie bezig is. Ze nam het heel goed op en snapt nu ook waarom als hij een bui heeft dit is. Ze heeft enorm veel geduld en lijkt goed met mijn zoontje om te kunnen gaan. Ik heb hem in tijden niet zo vrolijk gezien.

Hij speelt ook af en toe weer alleen buiten. Soms een half uur, soms 10 minuten. Maar dit is al een hele sprong vooruit. Ik kan weer alleen naar het toilet, de was in de droger in de schuur doen en koffie pakken. Iets wat hiervoor niet kon omdat hij me geen moment uit het oog wilde verliezen.

We blijven doorgaan met speltherapie, ik wil het zeker nog een maand aankijken. Want ondanks dat dit al hele sprongen zijn is het slapen nog een probleem. Maar elk stapje is er 1, en tot nu toe heeft hij een hele grote sprong gemaakt! En omdat alles nu zo goed gaat en hij een hele week droog is gebleven, mocht hij gisteren een leuk klein iets uitzoeken bij de intertoys. Hij is helemaal trots op zichzelf, en terecht !

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:23

Wat een fijne update!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:52

+:)+ ben blij voor jullie!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:55

Mooi TS! Dat zo'n vent niet snapt dat het zo'n impact heeft op kinderen.. en dat wil dan leraar worden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:12

wat ben ik blij voor jullie!!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:00

Wat fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat. *\%/*

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:07

Fijn zeg dat alles goed gaat. Ik zou proberen om de therapie tot aan de herfstvakantie door te laten gaan. Heb je in ieder geval het eerste deel van het schooljaar, goede begeleiding. Ik zou ook een back-up voor de decembermaand houden. Dat is zo'n drukke maand met zoveel spanningen, voor je het weet heeft je zoon weer een terugval en dat zou zo jammer zijn.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 21:05

We stoppen ook zeker nog niet met therapie. Ook omdat nog niet alles opgelost is.

Het slapen en eten is nog steeds een probleem. Dus we gaan gewoon door. Maar ik ben all heel blij hem weer beetje "terug" te hebben de vrolijke kleine boef!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:51

Goed zo! Ik zou idd. lekker even een poosje volhouden zo en dan hopen dat je het nieuwe jaar helemaal goed kan beginnen :)