"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:53

Het ligt er aan... Ze hebben nu bij de plus Angry Birds...
En bij deze plus blijven ze netjes achter hun dranghekje, en vragen ze niet, maar wachten ze gewoon tot iemand wat wilt geven. Voor de rest zijn ze dan zoet aan het spelen met elkaar.
Dan vraag ik bij de kassa om Angry Birds, en kom ik het brengen bij ze.

Maar laatst inderdaad bij de Appie, niet eens naar binnen kunnen zoveel kinderen stonden er, en een potje brutaal :o wat daar uit kwam, heb zelfs ik nog nooit gezegd in mijn leven!
Dan ga ik dus echt geen plaatjes voor ze meenemen, en beuk ik ze nog liever om ver (zijn vaak van de 12 jarige jochies, die enorm cool zijn) dan dat ik ze nog maar 1 blik gun!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:58

Angry Birds actie is volgende week voorbij zag ik op de site van Plus. :))
Ik bestel altijd en dan vink ik die acties meestal aan en nu stond hij er niet meer bij voor volgende week. ;)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:00

Ik heb laatst voor het eerst mijn dinoplaatjes (of wat voor plaatjes dan ook) aan die kids gegeven en er werd geen dankjewel of wat dan ook gezegd. Daarbij delen ze ook niet onderling zag ik. Degene die ze krijgt douwt ze in z'n zak en de rest kijkt maar beteuterd.
Was dus ook gelijk de laatste keer! Of ik laat ze een Hunger Games doen om te kijken wie de plaatjes krijgt. ~~}>

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:06

Marley of je geeft ze een lesje opvoedkunde ~~}>

Ik ga nu speciaal Savonds naar de ah want dan staan ze er zelden.
Het is echt een groot irritatie punt bij mij :+
Zou ze uit frustratie nog eerder voor hun neus kapot scheuren _O- en zeggen: NEE

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:09

Ik ga niet voor niets overdag onder schooltijd al. :+
Alleen nog even kijken hoe ik dit doe tijdens de zomervakantie, denk dat ik dan tussen 19 en 20 ga ofzo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:10

Ik was er gisteren om kwart voor 8 en er stonden er twee. := En imo was het ook al bedtijd, maar ja vakantie :=

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:10

Verschrikkelijk... -O-
De brutaliteit, het gedrang bij de ingang en eindeloos door blijven zeuren.
Als kind mocht ik het niet, en mijn kinderen mogen dit later ook niet. Bedelen om kaartjes gaat mij echt te ver.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:11

LukieBradley schreef:
Marley of je geeft ze een lesje opvoedkunde ~~}>

Ik ga nu speciaal Savonds naar de ah want dan staan ze er zelden.
Het is echt een groot irritatie punt bij mij :+
Zou ze uit frustratie nog eerder voor hun neus kapot scheuren _O- en zeggen: NEE

Ooooh, dat zou pas een lesje opvoedkunde zijn! _O- Die neiging had ik ook altijd, en op één zwak moment weet ik ook weer waarom.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:14

Sammie schreef:
Ik was er gisteren om kwart voor 8 en er stonden er twee. := En imo was het ook al bedtijd, maar ja vakantie :=

2 is nog wel te overleven, hele kuddes is een stuk vervelender. :P

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:32

:')
Vorige week was ik er toevallig overdag op zaterdag :o
Kon wel huilen ... echt zulke dingen is de beste anticonceptie :')
Mijn vader is er zo eentje die ze in het zicht houd of legt in het voorbij gaan .... en dan ijskoud doorlopen met een strak gezicht _O-

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:35

Bij ons was het zelfs zo dat er om 21.30 werd aangebeld om te vragen of we nog Dino plaatjes in de aanbieding hebben.

ik stond hier echt van te kijken hoor. 2 kinderen van max 10 jaar oud die zo laat nog samen aan de deur staan.... :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:38

Dat opdringerige gebedel vind ik ook dermate irritant dat ik zulke winkels echt niet opzoek tenzij ik echt per-sé iets nodig heb dat ze alleen daar verkopen :=

Maargoed dat heb ik ook met de winkels waar standaard een volwasse voor staat met een Straatkrant ofzo... ik heb daar gewoon geen zin in om een soort schuldgevoel aangemeten te krijgen dat ik best een eurootje kan missen maar het niet wil geven omdat ik dat gebedel niet wil belonen..maar tegelijkertijd voelt het dan weer zo lüllig -O-

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:41

Nee, mijn kind mag niet voor de AH bedelen.
Maar ik begrijp sinds ik een dochter van ( inmiddels) 7 jaar heb, wel steeds meer van die verzamel hypes.
Dat wil niet zeggen dat ik overal in mee ga ( ik heb bijv niets met boos kijkende vogeltjes of poppetjes van de Plus).
De dierenplaatjes, boodschappen, moestuintjes zijn hier fanatiek gespaard via familie en collega's.
En om mijn dochter tegemoet te komen mag ze bij de ingang van de AH achter het hek wachten bij de andere kinderen ( in de hoop plaatjes te scoren) en dan doe ik mijn boodschappen ;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:42

LukieBradley schreef:
:')
Vorige week was ik er toevallig overdag op zaterdag :o
Kon wel huilen ... echt zulke dingen is de beste anticonceptie :')
Mijn vader is er zo eentje die ze in het zicht houd of legt in het voorbij gaan .... en dan ijskoud doorlopen met een strak gezicht _O-

We hebben het over kinderen :o

Blij dat mijn vader niet zo doet in iedergeval :o

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:45

Ik vind het wel stoer dat die kinderen het durven te vragen, ik durfte dat vroeger echt niet! En we leren kinderen wel dat wie vraagt wordt over geslagen, maar in het volwassen leven is het toch echt anders om.

Als je iets wil moet je daar vol voor gaan, zitten afwachten tot iemand je misschien wat geeft werkt niet.

Maar ik vind wel dat kinderen het op een beleefde manier kunnen vragen, en is dat het geval dan geef ik ze met alle liefde. Waarom niet?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:50

Ja precies, ik vind ook dat er niets mis is met beleefd vragen.

Als ik alleen kijk hoe de nieuwe generatie nu in het leven staat.
Mijn dochter is sociaal, maakt makkelijk contact, sportief, interesse overal in en krijgt al extra lesuren i.v.m. meer verdieping.

Toen ik zeven was hing ik ambitie loos tegen mijn moeder aan joh :o :+ :+ :+ :+ :+

( ....en was ik al blij als ik een verdwaalde flippo vond :+ :+ :+ ).

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:55

Ik snap niet zo goed waar iedereen zo'n probleem van maakt. Mijn dochter spaart de Dino plaatjes ook. Wanneer ik boodschappen doe, mag zij achter dat doek vragen om de kaartjes. Ze vraagt het vriendelijk, en zegt dank u wel als ze wat krijgt. Wanneer ze er met een groep staan, wordt het onderling verdeeld, de dubbele kaarten worden weggegeven. Ik zie hier het probleem echt niet in.
Zou het misschien per plaats verschillen? Zoals ik zeg: de kinderen zijn nooit brutaal en de klanten geven vriendelijk hun kaarten weg.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:56

JackenJill schreef:
Ik snap niet zo goed waar iedereen zo'n probleem van maakt. Mijn dochter spaart de Dino plaatjes ook. Wanneer ik boodschappen doe, mag zij achter dat doek vragen om de kaartjes. Ze vraagt het vriendelijk, en zegt dank u wel als ze wat krijgt. Wanneer ze er met een groep staan, wordt het onderling verdeeld, de dubbele kaarten worden weggegeven. Ik zie hier het probleem echt niet in.
Zou het misschien per plaats verschillen? Zoals ik zeg: de kinderen zijn nooit brutaal en de klanten geven vriendelijk hun kaarten weg.

Dit is zeker geen probleem!! :) Dan heb ik er geen problemen mee.

Maar helaas is het hier heel anders. Ik ben me mentaal aan het voorbereiden hoe ik vanuit de winkel langs die kinderen kom.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:59

Ik zou mij als ouder echt de ogen uit de kop schamen als ik mijn kind daar liet staan, ongeacht of ze het netjes vragen of niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:59

Uit de reacties is toch al te lezen dat het per plaats en zelfs per supermarkt verschilt. :D

Met die vorige aktie van de AH ook.. Vijf kinderen op een rij en achterin stond een heel lief klein meisje met een half zakje die compleet ondergesneeuwd werd door het overige schreeuwvolk dat al drie zakken vol had. Je kon er niet eens bij komen, want de rest stond al met hun grijphandjes klaar.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:00

Ik vind het ook vreselijk. Bedelen om dino plaatjes, kom op zeg, over een maand ligt dat boek te verstoffen in de kast.

ApWi

Als ze er netjes om vragen ok, maar hier heb je echt veel aso kinderen helaas.
Paar jaar terug had je een hele hype met iets bij de AH, weet even niet meer wat, toen stonden ze gigantisch te zeiken en te gillen achter de dranghekken.

Meestal loop ik door maar soms zie ik een heel verlegen/stil kindje tussen die schreeuwerds staan die weggedrukt wordt en daardoor bijna geen kans krijgt, dat vind ik dan weer zielig :') en geef ik het alleen aan zo'n kindje, en die is vaak enorm blij want ik haal meestal voor een week boodschappen en dan krijg ik best veel van die verzamelitems in een keer.
Haha als blikken konden doden was ik echt vaak dood geweest :D

Edit: haha Sammie dat bedoel ik dus ook
Laatst bijgewerkt door ApWi op 15-06-16 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Kwanyin schreef:
Is dat eigenlijk iets typisch Nederlands? Ik zie hier vaker topics over. In Belgie zie ik ook wel eens acties maar in alle dorpen en steden waar ik kom nog nooit een kind er voor horen bedelen. Wel soms moeders die speciaal voor hun oogappel op fb rondvragen. Of heb ik echt oogkleppen op :').

Ook belg en eigenlijk zie ik het ook nergens bij de supermarkten. Delhaize heeft vaak van dat soort spaaracties en ik zie het werkelijk nooit.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:01

Nooit van mn leven dat ik dat gedurft zou hebben vroeger!
Nu bij "onze" plus staan zelfs drang hekken kwam vorige week naar buiten gelopen en wou ze aan een niet schreeuwend meisje geven de rest probeerde ze gewoon uit mijn handen te trekken! Ontzettend brutaal

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:02

Ik ga altijd in de ochtend boodschappen doen. Normaal gesproken is het dan rustig. Maar nu een paar 12 a 13 jarigen bij het hek. Blijkbaar tussenuur of zo (middelbare school is dichtbij). Ik zeg altijd eerlijk ja als ze vragen of ik plaatjes heb. Om dan vervolgens te zeggen dat ze mee naar huis gaan }> mijn dochtertje spaart ze namelijk zelf :j . Ze mocht van mij wel netjes aan opa/oma/tante etc vragen of ze voor haar willen sparen. Maar achter zo'n hek staan roepen vind ik echt niet netjes. Snap niet dat ouders het goed vinden als hun kind(eren) dat doen.