Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Captain schreef:Waarom ben je überhaupt nog bij hem?Klinkt als een respectloze kerel. Ik denk dat je veel beter verdient. En je hebt het er niet in laten sluipen, dat is NIET jouw schuld. Iemand die van jou houdt mag je geen dingen gaan onthouden waar jij van geniet. NOOIT. Voel je daar alsjeblieft niet schuldig over. De enige die fout zit is hij!
Ik begrijp dat het voor mij makkelijk zeggen is, als ik je niet ken en van achter een schermpje. Maar ik vraag me altijd af waarom vrouwen zichzelf zo te kort doen.. Klinkt alsof je met een kinderachtig mannetje opgescheept zit met de instelling: 'Als ik niet krijg wat ik wil krijg jij het ook niet.' Zo werkt dat toch niet?
Vanaf een jaar of 2: geweldig... Maar de eerste jaren
want no way dat ik ooit ga bevallen... Dat idee staat me zo tegen (mijn trauma... mams vond vroeger die bevallingsprogramma's zo geweldig
dus ik roep al vanaf dat ik klein ben dat ik geen kinderen wil
) dat dat het alleen al zou tegenhouden :p
(altijd al geweest of partner met een kind ofzo... prima...) Maar liever geen baby dan :p Alja schreef:forumster wij kennen elkaar ook, vooral omdat het bij mij net andersom is.
mijn relatie is naar jaren verbroken omdat ik graag kinderen wil en mijn ex niet maar wist niet dat je weer bij hem bent...
mijn ex en ik proberen het soms ook weer maar het blijft gewoon tussen ons in staan, het is nu wel leuk maar ben vooral wel verder aan het rond kijken....
F_Orumster schreef:Captain schreef:Waarom ben je überhaupt nog bij hem?Klinkt als een respectloze kerel. Ik denk dat je veel beter verdient. En je hebt het er niet in laten sluipen, dat is NIET jouw schuld. Iemand die van jou houdt mag je geen dingen gaan onthouden waar jij van geniet. NOOIT. Voel je daar alsjeblieft niet schuldig over. De enige die fout zit is hij!
Ik begrijp dat het voor mij makkelijk zeggen is, als ik je niet ken en van achter een schermpje. Maar ik vraag me altijd af waarom vrouwen zichzelf zo te kort doen.. Klinkt alsof je met een kinderachtig mannetje opgescheept zit met de instelling: 'Als ik niet krijg wat ik wil krijg jij het ook niet.' Zo werkt dat toch niet?
Ik belicht hier natuurlijk ook het negatieve. En ik vind het moeilijk om te doorzien of het uit zijn onmacht/pijn komt, want laten we niet vergeten dat het voor hem ook tragisch zal zijn dat de vrouw waar hij gek op is, geen kinderwens heeft terwijl hij lijdzaam toekijkt hoe bijna iedereen om hem heen daar wel voor gaat.
Er zijn ook aspecten aan hem die de moeite waard zijn: dijk van een humor (destijds echt voor zijn lach gevallen), 'gangmaker op het feest' (zolang het niet over gevoelens gaat kan ie prima kletsen), knap, trouw.
Inderdaad, niet op ons eigen feestje, thuis gaat de sobere muts weer op. En ik denk dat ik teveel vasthoud aan onze eerste 2 jaren, die echt wel bijna magisch waren... Daarna zijn denk ik zn zaadleiders gaan rammelen en dat kwam pas nóg 2 jaar later uit de mouw. Ik denk dat ik dat weer zoek, of wil zien... Rocamor schreef:Ik heb een paard en als ik die zet ben, skup ik hem op de wei met een baal hooi en een bak brok. Poort dicht en zoek het uit. TJUUUS. Schijn je met een kind niet te kunnen (Mogen) doen. Dus nee, ik houd het op mijn (overigens hartstikke lieve) bonuskinderen. Dat is echt genoeg voor mij.
Adopteren is ook verre van de makkelijkste weg. Sammie schreef:Dat manipuleren kan ook puur uit frustratie zijn over het niet hebben/ krijgen van kinderen en als ze eer eenmaal zijn dat het over is. Heb je al eens tegen m gezegd dat hij met dit soort chantagegedrag zichzelf eerder in de voet schiet dan dat jij opeens roept: 'oh nee, maar nu neem ik ze wel hoor!!'?
Alja schreef:ik wordt zo verdrietig van al die verhalen dat mannen overstag gaan ( ik gun het alle aanstaande moeders van harte) en dan zo n goede vader zijn..
waarom kan mijn ex dan niet zo zijn?
is het dan toch geen echte liefde of vind hij zichzelf gewoon het allerbelangrijkste wat er is....
horsies5 schreef:Ik lees hier over vervelende opmerkingen over kriebels die nog wel zullen komen.. irritant is dat.. ik heb t tegenovergestelde.. bij iedere zwangerschap in mn omgeving krijg ik te horen, nu jij nog.. enz
horsies5 schreef:Ik lees hier over vervelende opmerkingen over kriebels die nog wel zullen komen.. irritant is dat.. ik heb t tegenovergestelde.. bij iedere zwangerschap in mn omgeving krijg ik te horen, nu jij nog.. enz
).
En ik wil niet per se trouwen en/of kinderen. 
(ik ben de oudste)