Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:kiki1976 schreef:TS had zelf eerder terug contact moeten opnemen met haar werkgever.
Dat de ziekmelding via de app gegaan is is misschien raar. Maar zoals ik het begrijp regelde ze het samen altijd via de app. Dus ik kan me voorstellen dat ts er verder niet bij heeft stil gestaan om te bellen. Immers regelen ze alles via de app.
Na een schop onder haar kont heeft ts uiteindelijk gebeld (op advies van hier) en kreeg voicemail, en heeft daarop een app gestuurd. Waardoor de werkgever niet op word gereageerd.
Ik vind het van beide niet super aangepakt allemaal, maar je mag verwachten van de werkgever dat die zich wat professioneler op zou stellen.
Ik lees die bewuste reactie van ts dat ze om zich ziek te melden had gebeld, voicemail kreeg en toen maar een app stuurde en daarna nog een app of ze nog mocht werken. Niet dat ze nadat ze beter was nog een keer contact had gezocht of ze nog mocht werken, aangezien ze aangaf dat ze zich teveel schaamde om nog contact op te nemen.
vuurneon schreef:Ik zou als eigenaar van een bedrijf, het ook niet in mijn hoofd halen om een 16 jarige mijn toko te laten runnen in mijn afwezigheid
Een tiener moet nog zoveel leren, die begeleidt je. Maar laat je niet opdraaien voor een volledig bedrijf alleen
(Slimmer was geweest om de ouders er idd erbij te betrekken en de ts samen met haar ouders de verantwoording gaf van het voeren etc)
Thesserd schreef:Prima als de werkgever dan 'boos' is, maar bel TS dan, geef aan dat ze even langs moet komen voor een gesprek en ontsla haar dan.
Vind dat negeren echt zooo kinderachtig. Dat een 16-jarige dat doet is tot daar aan toe, maar dat de werkgever dit zelf doet? Snap ik niet zo.
Jennyj01 schreef:TS haal een doos mercie chocolaatjes. Kaartje erbij met sorry en kunnen we het uitpraten. Je fietst er heen. Is ze er geef je het zelf. Is ze er niet laat je het voor haar achter. Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn.
Tiggs schreef:Als het alleen maar hand- en spandiensten zijn vind ik het des te dommer dat er geen back-up was...
Cowboy55 schreef:knuffeldier schreef:<SNIP>
Sterker nog, wettelijk staat er gewoon vast hoe lang je als baas er over mag doen om een werknemer te betalen. Bij een weekloon mag de betaling maximaal een maand op zich laten wachten, bij een maandloon maximaal een kwartaal. Dus ongeacht de gedragingen van de werknemer na het laatste verrichte werk
Ik gok even dat de betaling in dit 'dienstverband' niet geheel 'wit' is.....sterker nog, het zal inktzwart zijn. Dan heeft het weinig zin om de wet erbij te halen.......
Tigra_ schreef:Thesserd schreef:Prima als de werkgever dan 'boos' is, maar bel TS dan, geef aan dat ze even langs moet komen voor een gesprek en ontsla haar dan.
Vind dat negeren echt zooo kinderachtig. Dat een 16-jarige dat doet is tot daar aan toe, maar dat de werkgever dit zelf doet? Snap ik niet zo.
Wie zegt dat de werkgever nu nog negeert zover ik nu lees heeft TS nog steeds geen contact proberen te zoeken na dat ene berichtje op de dag van ziekmelding. Die persoon is vast weer bezig met de orde van de dag en die is het wellicht al weer vergeten wat er 3 of is het inmiddels 4 weken geleden heeft afgespeeld.
Tiggs schreef:Ik sluit me aan bij oa xDenies, ik vind de werkgever -uitgaande van de verhalen van TS- nou ook niet echt professioneel overkomen. Vergeet niet dat er (naast goed werknemerschap) ook zoiets is als goed werkgeverschap!
Over het afmelden per app heb ik mijn mening eerder in dit topic al gegeven en ik vind het ook jammer dat de ouders van TS haar hier niet meer in begeleiden, dit zijn toch zaken die heel belangrijk zijn in je verdere carrière!
En voor de mensen die bang zijn dat de paarden verhongeren, kijk ook naar de werkgever - paarden voeren is geen rocket science.
craiester schreef:We leven hier precies in een samenleving waar je alles moet doen voor je werkgever. Want toch genoeg volk die het baantje wel wil.
Pfff een beetje respect van beide kanten zou ook mogen. Ik ben op een baan echt Door het slijk gehaald en daar gewoon gestopt. Ik wil van mijn werkgever respect krijgen, en zeker mijn geld daar heb ik gewoon recht op.
Dat de werkgever het misschien te druk heeft om te bellen is ook onzin, als je een bedrijf hebt weet je dat er veel tijd en stress bijkomt. Dat is de werkgever zijn probleem en niet dat van de werknemers.
ts heeft niet netjes gereageerd daar is iedereen het over eens maar ts is met 16 niet volwassen, staat niet stevig in haar schoenen en ziet niet altijd de grotere gevolgen in. Dat mag toch daar is ze immers jong voor.
@xxCYNNxx: tuurlijk is de werkgever ook maar een mens, maar na 3 weken verwacht ik wel dat ze meer volwassen zou reageren, ze heeft een bedrijf en dan kan je niet na een maand nog liggen kinderachtig doen..