Situatie met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:10

Ik wacht nog steeds op de dag dat HC zich lekker op iets als het Vivaforum gaat nestelen en daar alle vrouwen gaat helpen met hun relatiestruggles; daar vragen ze tenminste om dergelijke adviezen.

TS; probeer inderdaad er een niet te big deal over te maken tegenover je ex. Als hij merkt dat je het hem gunt en open staat voor zijn nieuwe relatie, dan moet het vast goedkomen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:10

future_vet schreef:
Ik denk dat het voor je ex ook gewoon obstakel is om dat te vertellen, gun hem wat tijd. Hij gaat vast niet morgen al trouwen en samenwonen.

Nou roep dat niet te hard. Mijn zwager is bij ons komen wonen vanwege een (v)echtscheiding, deze is er nog lang niet door en binnen 1½ maand had hij al een nieuwe vriendin en was ze zwanger en niet lang daarna zijn ze gaan samen wonen. De scheiding gaat er dit jaar niet van komen omdat ze het elkaar onnodig moeilijk maken.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:12

Wat ik me nou afvraag, hoe had de ex dit volgens TS op een juiste manier kunnen doen? Persoonlijk met nieuwe vriendin langskomen en zeggen: kijk, dit is mijn nieuwe vriendin?

Dan hadden we nu misschien een topic gelezen waarin jij je erover beklaagt dat hij er keihard inwrijft dat hij wel een relatie heeft en jij niet.

Of had hij moeten bellen? Dan kan het nog steeds overkomen als: "lekker puh, ik heb een relatie." Het is ook niet iets waar je zomaar van nature over begint.

ik denk dat de melding op facebook nog een hele goede manier is. Hij wrijft het er niet in (omdat hij je geen pijn wil doen) maar houdt het ook niet verborgen.

Zoiets doet gewoon pijn, ook als je blij bent dat je van een ex af bent kan het pijn doen als die aan een nieuwe relatie begint. We geven alleen niet graag toe dat dit ons kan raken en dus gaan we zoeken naar een excuus: het is niet dat hij een nieuwe relatie heeft, neeeeee tuurlijjk niet, het is de manier waarop ik het te weten kwam!

Het is niet aan hem om een gesprek hierover te beginnen. Hij heeft de eerste opzet gegeven en als je er meer over wilt weten kun je altijd zeggen: goh ik zag dat je een vriendin hebt!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:12

TS ik kan snappen dat het voor jou vreemd is om te lezen, snap ook dat je het liever persoonlijk van hem had gehoord dan via FB. Je kunt goed met je ex zeg je dus waarom maak je het niet bespreekbaar?
Als jullie elkaar goed kennen en nog goed kunnen praten samen dan weet je ex vast dat jij het hem gunt en dat je blij bent voor hem.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:14

arno8 schreef:
Wat ik me nou afvraag, hoe had de ex dit volgens TS op een juiste manier kunnen doen? Persoonlijk met nieuwe vriendin langskomen en zeggen: kijk, dit is mijn nieuwe vriendin?

Dan hadden we nu misschien een topic gelezen waarin jij je erover beklaagt dat hij er keihard inwrijft dat hij wel een relatie heeft en jij niet.

Of had hij moeten bellen? Dan kan het nog steeds overkomen als: "lekker puh, ik heb een relatie." Het is ook niet iets waar je zomaar van nature over begint.

ik denk dat de melding op facebook nog een hele goede manier is. Hij wrijft het er niet in (omdat hij je geen pijn wil doen) maar houdt het ook niet verborgen.

Zoiets doet gewoon pijn, ook als je blij bent dat je van een ex af bent kan het pijn doen als die aan een nieuwe relatie begint. We geven alleen niet graag toe dat dit ons kan raken en dus gaan we zoeken naar een excuus: het is niet dat hij een nieuwe relatie heeft, neeeeee tuurlijjk niet, het is de manier waarop ik het te weten kwam!

Het is niet aan hem om een gesprek hierover te beginnen. Hij heeft de eerste opzet gegeven en als je er meer over wilt weten kun je altijd zeggen: goh ik zag dat je een vriendin hebt!

Dat denk ik ook.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:16

Anoniem schreef:
Tuurlijk! Maar in dit geval heeft de vader een nieuwe vriendin.
Stel moeder komt thuis met HC, dan kan ik me voorstellen dat vader wil weten hoe ver zijn hippiedehippie vrijheid blijheid reikt en of het misschien negatief op zijn kind kan inwerken :):)

Nou, en dan? Dan weet je dat, wat ga je dan met die wetenschap doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:22

GDG schreef:
Anoniem schreef:
Tuurlijk! Maar in dit geval heeft de vader een nieuwe vriendin.
Stel moeder komt thuis met HC, dan kan ik me voorstellen dat vader wil weten hoe ver zijn hippiedehippie vrijheid blijheid reikt en of het misschien negatief op zijn kind kan inwerken :):)

Nou, en dan? Dan weet je dat, wat ga je dan met die wetenschap doen?

Beetje bijsturen als het misloopt :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:22

Ik heb niet alle paginas gelezen want zag dat TS 3 posts heeft gemaakt rest door andere.

Die heb ik uiteraard wel even gelezen. Ik snap je heel goed TS. Zelf ook moeder van een zoontje van 4, en voed ik inmiddels 3,5 jaar alleen op. Toen de tijd tussen mijn ex en mij wel goed ging in afspraken hebben we ook bespreekbaar gemaakt dat mocht 1 van ons een relatie krijgen dat we dit melden. Puur voor informatie, niet ter controle. Tenslotte gaat het wel om een kind en stabiliteit/veiligheid is erg belangrijk.

Het is heel niet gek dat je wilt weten met wie je kind te maken heeft, puur ter introductie en informatie dat je weet om wie het gaat en met wie je dochter om gaat. Met spelen bij een vriendje of vriendinnetje wil je tenslotte ook weten waar je je kind achterlaat, en wil je kennismaken met de ouders. Dat zegt niet dat je de ouders wil controleren en natrekken etc, maar je wilt wel weten waar je kind verblijft. Dat is helemaal niet gek hoor !

Ik zou gewoon eens bespreken van goh zag dat je een nieuwe relatie had, hartstikke leuk ! Hoe gaat onze dochter met haar om en vind ze onze dochter ook leuk ? Dat is meer informeren van hoe gaat de situatie. En misschien ook handig als jullie toch goed met elkaar om gaan om te informeren over de opvoeding van jullie dochter. Ga jij er mee akkoord bijvoorbeeld als zij haar zou straffen? Is dit te bespreken tussen jouw en je ex ? Zulke dingen is beter om van te voren te bespreken als narigheid achteraf te krijgen zodat je vanaf het begin samen op 1 lijn zit.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:23

Het lijkt me overigens ook niet een van de eerste dingen die je doet als je een relatie hebt: "Nou schat, fijn dat je een relatie met me wil! Zullen we morgen dan maar bij m'n ex op de koffie gaan?"

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:24

arno8 schreef:

Inderdaad Arno.
Het is niet snel goed.
Als je elke date aan je ex voorstelt krijg je weer een klacht over vermeend promiscueus gedrag. Etc.

Citaat:

Hmmm. Ben ik het niet helemaal mee eens.
Als je van iemand houdt wil je dat die gelukkig is.
Als je niet meer van iemand houdt, wat doet er dan 'pijn'??

Citaat:

En als hij zegt; 'Ja, dat klopt.' is dat een prima antwoord.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:26

Dat je de relatiestatus van je ex eerder had willen weten dan de rest van Nederland heeft gewoon met je eigen ego te maken TS, dus zet daar niet je kind voor in.

chanicha schreef:
Bemoeizuchtig of niet maar ik zou ook willen weten met wie de vader van mijn kind een relatie heeft als mijn kind daar ook moet slapen. Net als dat ik mijn kinderen niet zomaar overal liet spelen zonder dat ik de ouders kende. Als moeder zijnde bescherm je je kind en als vader ook dus zou niet willen, voor ik zeker wist dat de relatie serieus was, dat mijn kind daarmee te maken krijgt.

En dat is dus precies die controle die je niet meer hebt. Vader bouwt zijn eigen kring op en heeft zijn eigen manier van omgaan met situaties en over het deel dat je kind bij hem doorbrengt heb je geen controle. Pas als er echt dingen mis (dreigen te) gaan kun je iets, maar ook dan heb je niet zelf de controle maar leg je die bij de juiste instanties neer.
Je kunt niet meer altijd controleren waar, wanneer en met wie je kind tijd doorbrengt. Ja, dat is best poedersuiker, maar wel de realiteit. Doen alsof dat niet zo is is contraproductief.
Laatst bijgewerkt door GDG op 10-06-16 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:26

Huertecilla schreef:
testebeest schreef:
Hc zeker zelf geen kinderen?

Imo een domme sprong naar vreemde conclusie.
Ja ik heb een zoon.
Nee geen ex want ben helemaal niet gehuwd geweest met de moeder.
Is een gezamelijk project met gelijke rechten/plichten op alle gebied

:evaw:

Iemand die zijn zijn zoon een "project" noemt moet je sowieso maar niet al te serieus nemen imo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:27

Wellicht heeft vriendin niet zo'n zin om jou te leren kennen. Ik zie ook niet in waarom dat nodig is eigenlijk. Kind klaagt niet dus ze zal er niet slecht voor zijn. Ex is ook vader dus die heeft net zoveel recht om te bepalen of zij geschikt is om in het leven van jouw kind te zijn als jij. :) Hij is je dus helemaal niks verplicht. En ik zou het ook zo laten tenzij het kind thuis zou komen en zou zeggen dat het niet goed gaat.

Ben het feitelijk wel eens met HC in dit topic.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:31

Mioux schreef:
Het is heel niet gek dat je wilt weten met wie je kind te maken heeft, puur ter introductie en informatie dat je weet om wie het gaat en met wie je dochter om gaat. Met spelen bij een vriendje of vriendinnetje wil je tenslotte ook weten waar je je kind achterlaat, en wil je kennismaken met de ouders. Dat zegt niet dat je de ouders wil controleren en natrekken etc, maar je wilt wel weten waar je kind verblijft. Dat is helemaal niet gek hoor !

Er is een cruciaal, fundamenteel verschil.
Bij vriendjes is dit onder verantwoordelijkheid van jou. Daar heb je volledige zeggenschap over.
Bi de ex is dat onder verantwoordelijkheid van de ex. Daar heb je geen enkele zeggenschap over; alleen via goed overleg enige inspraak op basis van goede wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:31

Kinderen klagen niet zo snel Ayasha... en vaak kom je er pas achter als het te laat is... dat wil je zoveel mogelijk voorkomen. Waarmee ik niet zeg dat alles te voorkomen of te controleren is en dat moet je ook niet willen. Maar voorop staat dat een ouder het beste wil voor zijn kind en dat betekent, zeker als ze klein zijn, dat je de situaties zo veilig mogelijk wilt houden. Maar een beetje credits naar de ex kan geen kwaad, die zal, als het goed is, ook het belang van het kind voorop stellen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:32

Ts zo te lezen kan je hier prima mee overweg.

Er worden nu telkens zaken aangehaald die ik meerdere keren zie langskomen. Breng het op een luchtige manier en ik denk dat het allemaal prima gaat verlopen :)

Hc jou blijf ik niet snappen elk topic kom je aanvallend over gaat (naar mijn mening) met allerlei termen lopen gooien om tja eum aan te tonen dat je een soort va intelligent bent en dus gelijk hebt?
Zoveel bokkers en evenveel verschillende meningen. Doet iedereen het fout nee. Doet iedereen alles goed nee. Iedereen mowt leren van zijn fouten.

Als iemand er voor kiest een kind op de wereld te zetten ga je ervan uit dat je samenblijft. En alsdat niet lukt is het verschrikkelijk niet zozeer voor jou zelf maar des te meer voor het kind.
Beschadigen is zo gebeurd. Dus dat ts graag wilt weten hoe anderen dit zouden aanpakken vind Ik juist heel verstandig. Zij bepaalt zelf wat zij de beste manier vind.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:34

Huertecilla schreef:
Mioux schreef:

Er is een cruciaal, fundamenteel verschil.
Bij vriendjes is dit onder verantwoordelijkheid van jou. Daar heb je volledige zeggenschap over.
Bi de ex is dat onder verantwoordelijkheid van de ex. Daar heb je geen enkele zeggenschap over; alleen via goed overleg enige inspraak op basis van goede wil.

Wie zegt dat TS zeggenschap wilt? Je kan dingen bespreken, dingen overleggen en er samen uitkomen. Ten slotte zegt TS dat het tussen haar en haar ex allemaal heel goed gaat als zijnde alleen ouders van. Dan snap ik niet dat het gelijk gezien word als controleren of bepalen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:37

Picasso schreef:
Kinderen klagen niet zo snel Ayasha... en vaak kom je er pas achter als het te laat is... dat wil je zoveel mogelijk voorkomen. Waarmee ik niet zeg dat alles te voorkomen of te controleren is en dat moet je ook niet willen. Maar voorop staat dat een ouder het beste wil voor zijn kind en dat betekent, zeker als ze klein zijn, dat je de situaties zo veilig mogelijk wilt houden. Maar een beetje credits naar de ex kan geen kwaad, die zal, als het goed is, ook het belang van het kind voorop stellen.

Je kan ook aan andere gedragingen zien of er al dan niet problemen zijn met de ex. Eer kinderen klagen heb je inderdaad al een paar signalen gemist. Aan TS om extra op te letten. :)
Verder ben ik het met je eens. IMO wil TS onredelijk veel controle hebben. Komt over alsof de ex niet goed genoeg kan beslissen over wie wel of niet goed is voor zijn kind en dat TS dat dus maar in zijn plaats moet beslissen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:40

Ayasha schreef:
Picasso schreef:

Je kan ook aan andere gedragingen zien of er al dan niet problemen zijn met de ex. Eer kinderen klagen heb je inderdaad al een paar signalen gemist. Aan TS om extra op te letten. :)
Verder ben ik het met je eens. IMO wil TS onredelijk veel controle hebben. Komt over alsof de ex niet goed genoeg kan beslissen over wie wel of niet goed is voor zijn kind en dat TS dat dus maar in zijn plaats moet beslissen.

Eens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:40

GDG schreef:
Dat je de relatiestatus van je ex eerder had willen weten dan de rest van Nederland heeft gewoon met je eigen ego te maken TS, dus zet daar niet je kind voor in.

chanicha schreef:
Bemoeizuchtig of niet maar ik zou ook willen weten met wie de vader van mijn kind een relatie heeft als mijn kind daar ook moet slapen. Net als dat ik mijn kinderen niet zomaar overal liet spelen zonder dat ik de ouders kende. Als moeder zijnde bescherm je je kind en als vader ook dus zou niet willen, voor ik zeker wist dat de relatie serieus was, dat mijn kind daarmee te maken krijgt.

En dat is dus precies die controle die je niet meer hebt. Vader bouwt zijn eigen kring op en heeft zijn eigen manier van omgaan met situaties en over het deel dat je kind bij hem doorbrengt heb je geen controle. Pas als er echt dingen mis (dreigen te) gaan kun je iets, maar ook dan heb je niet zelf de controle maar leg je die bij de juiste instanties neer.
Je kunt niet meer altijd controleren waar, wanneer en met wie je kind tijd doorbrengt. Ja, dat is best poedersuiker, maar wel de realiteit. Doen alsof dat niet zo is is contraproductief.

Consequentie van scheiden.
Goed overleg is de enige open deur.
Of en hoe ver die open staat is een kwestie van goede wil. En dat is geen eenrichtingsdeur.

De nieuwe vlam heeft wel rechten in deze betreft:
- Die heeft niets met een ex van doen.
- Wel met ovoeding van het grut wat over de vloer is bij met het lief gedeelde (kwali)tijd.

@testebeest: WAT opbrengen?? Ok, er is een nieuwe vlam en verder? Wat is er verder nog een punt??

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:43

Alja schreef:
Jolien87 schreef:
*Verwijderd*

sorry dat ik het was :+

Zonder gekkigheid: TS, ik heb het idee dat de goede verstandhouding tussen jou en je ex niet uit de lucht is komen vallen en dat jullie prima in staat zijn om dit samen te bespreken. Ik wens je veel succes.
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 11-06-16 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote & gedeelte post aangepast ivm offtopic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:45

HC, wat bedoel jij eigenlijk met dat jouw zoon een gezamenlijk project is van jou en (???!!!)?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:48

Hc nu weet ik het zeker jij hebt een betonnen plaat voor je hoofd :j

Je hoeft geen issue te maken over een nieuwe liefde in het leven van je ex. Leven en laat leven. Maarrr je ex is geen ex (it) als je samen kinderenhebt.

Als je terug leest ik heb een ex wie geen nieuwe partner heeft ik wel. En nee onze verstandhouding is niet ok. Maar heb hem wel op de hoogte gesteld over mijn nieuwe partner. Niet om hem te gallen of wat dan ook. Maar puur in het belang van de kinderen dat ik hen niet als doorgeefluik gingen laten functioneren.
Laatst bijgewerkt door testebeest op 10-06-16 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:48

Ik begrijp sommige reacties echt niet. Het is toch niet raar dat je als moeder wil weten met wie je kind in aanraking komt? En dat hij zijn status op FB aanpast zegt toch dat het niet een fling is maar wel wat serieuzer?

Denk dat je gewoon rustig kan aangeven dat je het hebt gezien. Jullie verstandhouding is daar goed genoeg voor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:49

testebeest schreef:
Zij bepaalt zelf wat zij de beste manier vind.

en hij wat hij de beste vindt.

Ze weet dat de ex een nieuwe vlam heeft, via een feitelijk prima kanaal, - manier en - tijdstip.

Dat ze omdat de om haar dochter geeft graag invloed wil op de tijd dat die niet bij haar is, is begrijpelijk maar itt speeltijd bij vriendjes buiten haar verantwoordelijkheid: Dat is de verantwoordelijkheid van de andere ouder.
De nieuwe vlam heeft meer te zeggen over die deeltijd dan de ts.
Daarvan kan ze vinden wat ze wil maar meer dan de tweerichtingsverkeer open deur van goede wil is er niet.