Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
future_vet schreef:Ik denk dat het voor je ex ook gewoon obstakel is om dat te vertellen, gun hem wat tijd. Hij gaat vast niet morgen al trouwen en samenwonen.
arno8 schreef:Wat ik me nou afvraag, hoe had de ex dit volgens TS op een juiste manier kunnen doen? Persoonlijk met nieuwe vriendin langskomen en zeggen: kijk, dit is mijn nieuwe vriendin?
Dan hadden we nu misschien een topic gelezen waarin jij je erover beklaagt dat hij er keihard inwrijft dat hij wel een relatie heeft en jij niet.
Of had hij moeten bellen? Dan kan het nog steeds overkomen als: "lekker puh, ik heb een relatie." Het is ook niet iets waar je zomaar van nature over begint.
ik denk dat de melding op facebook nog een hele goede manier is. Hij wrijft het er niet in (omdat hij je geen pijn wil doen) maar houdt het ook niet verborgen.
Zoiets doet gewoon pijn, ook als je blij bent dat je van een ex af bent kan het pijn doen als die aan een nieuwe relatie begint. We geven alleen niet graag toe dat dit ons kan raken en dus gaan we zoeken naar een excuus: het is niet dat hij een nieuwe relatie heeft, neeeeee tuurlijjk niet, het is de manier waarop ik het te weten kwam!
Het is niet aan hem om een gesprek hierover te beginnen. Hij heeft de eerste opzet gegeven en als je er meer over wilt weten kun je altijd zeggen: goh ik zag dat je een vriendin hebt!
Anoniem schreef:Tuurlijk! Maar in dit geval heeft de vader een nieuwe vriendin.
Stel moeder komt thuis met HC, dan kan ik me voorstellen dat vader wil weten hoe ver zijn hippiedehippie vrijheid blijheid reikt en of het misschien negatief op zijn kind kan inwerken
GDG schreef:Anoniem schreef:Tuurlijk! Maar in dit geval heeft de vader een nieuwe vriendin.
Stel moeder komt thuis met HC, dan kan ik me voorstellen dat vader wil weten hoe ver zijn hippiedehippie vrijheid blijheid reikt en of het misschien negatief op zijn kind kan inwerken
Nou, en dan? Dan weet je dat, wat ga je dan met die wetenschap doen?
arno8 schreef:Wat ik me nou afvraag, hoe had de ex dit volgens TS op een juiste manier kunnen doen? Persoonlijk met nieuwe vriendin langskomen en zeggen: kijk, dit is mijn nieuwe vriendin?
Dan hadden we nu misschien een topic gelezen waarin jij je erover beklaagt dat hij er keihard inwrijft dat hij wel een relatie heeft en jij niet.
Of had hij moeten bellen? Dan kan het nog steeds overkomen als: "lekker puh, ik heb een relatie." Het is ook niet iets waar je zomaar van nature over begint.
ik denk dat de melding op facebook nog een hele goede manier is. Hij wrijft het er niet in (omdat hij je geen pijn wil doen) maar houdt het ook niet verborgen.
Citaat:Zoiets doet gewoon pijn, ook als je blij bent dat je van een ex af bent kan het pijn doen als die aan een nieuwe relatie begint. We geven alleen niet graag toe dat dit ons kan raken en dus gaan we zoeken naar een excuus: het is niet dat hij een nieuwe relatie heeft, neeeeee tuurlijjk niet, het is de manier waarop ik het te weten kwam!
Citaat:Het is niet aan hem om een gesprek hierover te beginnen. Hij heeft de eerste opzet gegeven en als je er meer over wilt weten kun je altijd zeggen: goh ik zag dat je een vriendin hebt!
chanicha schreef:Bemoeizuchtig of niet maar ik zou ook willen weten met wie de vader van mijn kind een relatie heeft als mijn kind daar ook moet slapen. Net als dat ik mijn kinderen niet zomaar overal liet spelen zonder dat ik de ouders kende. Als moeder zijnde bescherm je je kind en als vader ook dus zou niet willen, voor ik zeker wist dat de relatie serieus was, dat mijn kind daarmee te maken krijgt.
Huertecilla schreef:testebeest schreef:Hc zeker zelf geen kinderen?
Imo een domme sprong naar vreemde conclusie.
Ja ik heb een zoon.
Nee geen ex want ben helemaal niet gehuwd geweest met de moeder.
Is een gezamelijk project met gelijke rechten/plichten op alle gebied
Hij is je dus helemaal niks verplicht. En ik zou het ook zo laten tenzij het kind thuis zou komen en zou zeggen dat het niet goed gaat.Mioux schreef:Het is heel niet gek dat je wilt weten met wie je kind te maken heeft, puur ter introductie en informatie dat je weet om wie het gaat en met wie je dochter om gaat. Met spelen bij een vriendje of vriendinnetje wil je tenslotte ook weten waar je je kind achterlaat, en wil je kennismaken met de ouders. Dat zegt niet dat je de ouders wil controleren en natrekken etc, maar je wilt wel weten waar je kind verblijft. Dat is helemaal niet gek hoor !

Huertecilla schreef:Mioux schreef:Het is heel niet gek dat je wilt weten met wie je kind te maken heeft, puur ter introductie en informatie dat je weet om wie het gaat en met wie je dochter om gaat. Met spelen bij een vriendje of vriendinnetje wil je tenslotte ook weten waar je je kind achterlaat, en wil je kennismaken met de ouders. Dat zegt niet dat je de ouders wil controleren en natrekken etc, maar je wilt wel weten waar je kind verblijft. Dat is helemaal niet gek hoor !
Er is een cruciaal, fundamenteel verschil.
Bij vriendjes is dit onder verantwoordelijkheid van jou. Daar heb je volledige zeggenschap over.
Bi de ex is dat onder verantwoordelijkheid van de ex. Daar heb je geen enkele zeggenschap over; alleen via goed overleg enige inspraak op basis van goede wil.
Picasso schreef:Kinderen klagen niet zo snel Ayasha... en vaak kom je er pas achter als het te laat is... dat wil je zoveel mogelijk voorkomen. Waarmee ik niet zeg dat alles te voorkomen of te controleren is en dat moet je ook niet willen. Maar voorop staat dat een ouder het beste wil voor zijn kind en dat betekent, zeker als ze klein zijn, dat je de situaties zo veilig mogelijk wilt houden. Maar een beetje credits naar de ex kan geen kwaad, die zal, als het goed is, ook het belang van het kind voorop stellen.
Ayasha schreef:Picasso schreef:Kinderen klagen niet zo snel Ayasha... en vaak kom je er pas achter als het te laat is... dat wil je zoveel mogelijk voorkomen. Waarmee ik niet zeg dat alles te voorkomen of te controleren is en dat moet je ook niet willen. Maar voorop staat dat een ouder het beste wil voor zijn kind en dat betekent, zeker als ze klein zijn, dat je de situaties zo veilig mogelijk wilt houden. Maar een beetje credits naar de ex kan geen kwaad, die zal, als het goed is, ook het belang van het kind voorop stellen.
Je kan ook aan andere gedragingen zien of er al dan niet problemen zijn met de ex. Eer kinderen klagen heb je inderdaad al een paar signalen gemist. Aan TS om extra op te letten.![]()
Verder ben ik het met je eens. IMO wil TS onredelijk veel controle hebben. Komt over alsof de ex niet goed genoeg kan beslissen over wie wel of niet goed is voor zijn kind en dat TS dat dus maar in zijn plaats moet beslissen.
GDG schreef:Dat je de relatiestatus van je ex eerder had willen weten dan de rest van Nederland heeft gewoon met je eigen ego te maken TS, dus zet daar niet je kind voor in.chanicha schreef:Bemoeizuchtig of niet maar ik zou ook willen weten met wie de vader van mijn kind een relatie heeft als mijn kind daar ook moet slapen. Net als dat ik mijn kinderen niet zomaar overal liet spelen zonder dat ik de ouders kende. Als moeder zijnde bescherm je je kind en als vader ook dus zou niet willen, voor ik zeker wist dat de relatie serieus was, dat mijn kind daarmee te maken krijgt.
En dat is dus precies die controle die je niet meer hebt. Vader bouwt zijn eigen kring op en heeft zijn eigen manier van omgaan met situaties en over het deel dat je kind bij hem doorbrengt heb je geen controle. Pas als er echt dingen mis (dreigen te) gaan kun je iets, maar ook dan heb je niet zelf de controle maar leg je die bij de juiste instanties neer.
Je kunt niet meer altijd controleren waar, wanneer en met wie je kind tijd doorbrengt. Ja, dat is best poedersuiker, maar wel de realiteit. Doen alsof dat niet zo is is contraproductief.
Alja schreef:Jolien87 schreef:*Verwijderd*
sorry dat ik het was

testebeest schreef:Zij bepaalt zelf wat zij de beste manier vind.